SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je wilt de plank in sleuven in de balkjes schuiven? Lijkt me ingewikkeld, waarom leg je de plank er niet op? Als je dan ook aan de onderzijde een plank doet en een latje langs de voorkant heb een robuust ogend geheel.quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:06 schreef Borrie123 het volgende:
Zoeken op "zwevend" en "bureau" leverde mij eerder niet de antwoorden op mijn vragen op, vandaar deze thread.
Gleuven komen aan de zijkanten en dienen om het bureau "blind" te bevestigen aan de 3 muren.
Ik zou voor het bureaublad inderdaad stalen profielen kunnen gebruiken, voor de wandplanken boven het bureau wil ik echter een blinde bevestiging zien te krijgen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:37 schreef Remmus het volgende:
Ik heb wel eens een soortgelijke constructie gemaakt (ook een buro).
twee MDF platen van 14 mm met daartussen een vurenhouten frame. (24 mm dik)
Dit buro was 150 bij 80 cm en ook al behoorlijk zwaar. Ik zou het dus niet te groot maken.
Aan de muur heb ik geen latjes gebruikt maar stalen profielen van 24x24 mm.
Niet duur en erg stevig.
Achteraf gezien was het inderdaad niet nodig geweest; de onderplaat had ook wel 8mm kunnen zijn.quote:Ik zou voor het bureaublad inderdaad stalen profielen kunnen gebruiken, voor de wandplanken boven het bureau wil ik echter een blinde bevestiging zien te krijgen.
Was die 14 mm MDF dikte voor het bureaublad achteraf gezien nodig of had het wellicht ook met bijv 10 mm gekund?
Dat is inderdaad een stuk eenvoudiger, maar om een strak en professioneel resultaat te krijgen wil ik de zichtbare delen dus met HPL laten beplakken.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:11 schreef Holenbeer het volgende:
waarom bevestig je niet gewoon aan beide zijkanten en aan de achterkant de balk op de muur. Daarop (en eventueel ook aan de onderkant) schroef/lijm je een plaat. hetzelfde resultaat maar een stuk eenvoudiger en steviger dan met sleuven die over balkjes glijden.
1 2 3 4 | Heb nooit met HPL gewerkt en wil hier eigenlijk tbv een net resultaat mijn vingers ook niet aan branden; waar zou ik dit in de buurt van Hoofddorp/Amsterdam kunnen laten uitvoeren? (eea kan vanwege de holle constructie dus niet onder een pers). |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |