Hoeft ook niet altijd een voordeel te zijn; grote handen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:29 schreef 3XK. het volgende:
[..]
Ik heb redelijk kleine handenheb er tot nu toe nog niet veel last van gehad bij het spelen
quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:51 schreef 3XK. het volgende:
Weet er iemand oefeningen voor je vingers te trainen zonder gitaar? ( geen dubbelzinnigheid!)
Ik ben nl. de intro van 'I am a viking' van Yngwie Malmsteen aan het leren en maar er komt
|------------------------------------...
|------------------------4----------...
|-3--5--7--3--5--7-----5--7----...
in voor en de 3-5-7 lukt me niet " clean " te spelen omdat ik mn vingers niet ver genoeg uit elkaar krijg!
iemand tips?
Of je speelt die D en E op de D-snaar. Open snaar en 2de fret. Gelijk een stuk dichterbijquote:Op donderdag 20 juni 2013 17:51 schreef 3XK. het volgende:
Weet er iemand oefeningen voor je vingers te trainen zonder gitaar? ( geen dubbelzinnigheid!)
Ik ben nl. de intro van 'I am a viking' van Yngwie Malmsteen aan het leren en maar er komt
|------------------------4----------...
|-3--5--7--3--5--7-----5--7----...
in voor en de 3-5-7 lukt me niet " clean " te spelen omdat ik mn vingers niet ver genoeg uit elkaar krijg!
iemand tips?
Wat hier staat is inderdaad makkelijker.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:56 schreef starla het volgende:
Je moet wat met je hand rollen. Moeilijk uit leggen, maar als je de 3 aanslaat dan staat je hand wat naar links, bij de 5 in midpositie en bij de 7 wat naar rechts gekanteld. Zo compenseer je dat je teveel moet strekken.
Weinig gitaristen zijn zo lenig dat ze 3-5-7 spelen met alléén de vingers. Er moet ook handactie zijn.
had je die jcm900 cab al verkocht? anders heb ik wel interesse denk ikquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:13 schreef The_Dean het volgende:
Och, 9 van de 10 bassisten spelen daarnaast ook gitaar.
Ja, breng hem morgen wegquote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:00 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
had je die jcm900 cab al verkocht? anders heb ik wel interesse denk ik
Donequote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:23 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Hoe laat?![]()
Stuur ff je rek nr via dm dan maak ik t geld over!
Ja. Heb het net geprobeerd, werkt niet... toch bedankt voor je reactiequote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:35 schreef The_Dean het volgende:
Heb je er een schakelaar voor op de voorkant? Soms moet je die eerst inschakelen voordat een footswitch werkt.
Mono?quote:
Geen idee, heb er nu een Rean Silver cable tussen, ik ga nu eentje van Fender proberenquote:
hey, heb je de humbuckers al op de post gedaan ?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:14 schreef The_Dean het volgende:
Niet perongeluk een 5U? Dat is een moment-switch en schakelt alleen zolang je hem ingedrukt houd. 5L is wel aan/uit, zou moeten werken.
Het is een 5L, en volgens mij heb ik wel een verkeerde kabel maar dat weet ik niet zeker. Ik gebruik dus een gewone instrumentenkabel, en geen speciale stereokabel oidquote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:14 schreef The_Dean het volgende:
Niet perongeluk een 5U? Dat is een moment-switch en schakelt alleen zolang je hem ingedrukt houd. 5L is wel aan/uit, zou moeten werken.
Voor thuisgebruik en kleine kroegen prima geluid en volume met een volledig buizen versterker. Vaak gebruikt bij Gibson Les Paul modellen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |