abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127952075
Dag Fok'ers,

Binnenkort moet ik voor een sollicitatieprocedure een assessment gaan doen bij het GITP. Nu staat er op de site wel veel informatie over wat me te wachten staat, maar ik ben toch benieuwd naar ervaringen van andere over zo'n test.
'It's good, but it could be better'
pi_127959813
Ik heb ooit ook een assessment bij gitp gehad. Het was een assessment voor mijn werkgever van toen, het was geen verplichting maar een test voor mijn werkgever en mij om te kijken hoe ver ik door kon groeien.

Assessment heb ik positief ervaren, alleen de afwikkeling was slordig. We hadden afgesproken dat ik een rapportage kreeg en deze zelf mocht overhandigen aan mijn werkgever. Helaas foutje van Gitp deze had de rapportage zonder mijn medeweten al verzonden voordat ik hiervan op de hoogte was...... Beetje nare afwikkeling van een positief traject,...... Vergelijkbare ervaringen heb ik vaker van Gitp gehoord....

Korte inhoud van het assessment:

- Interview met vaste consulent
- diverse competentietesten
- rollenspel
- afsluitend interview/gesprek
- eindverslag.
  woensdag 19 juni 2013 @ 01:03:54 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127972697
waar staat de afkorting GITP voor?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_127975850
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:03 schreef Maanvis het volgende:
waar staat de afkorting GITP voor?
GITp is de naam van het bedrijf :) Actief in HRD..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_127978498
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:09 schreef ookmetnieuwbouwbezig het volgende:
Ik heb ooit ook een assessment bij gitp gehad. Het was een assessment voor mijn werkgever van toen, het was geen verplichting maar een test voor mijn werkgever en mij om te kijken hoe ver ik door kon groeien.

Assessment heb ik positief ervaren, alleen de afwikkeling was slordig. We hadden afgesproken dat ik een rapportage kreeg en deze zelf mocht overhandigen aan mijn werkgever. Helaas foutje van Gitp deze had de rapportage zonder mijn medeweten al verzonden voordat ik hiervan op de hoogte was...... Beetje nare afwikkeling van een positief traject,...... Vergelijkbare ervaringen heb ik vaker van Gitp gehoord....

Korte inhoud van het assessment:

- Interview met vaste consulent
- diverse competentietesten
- rollenspel
- afsluitend interview/gesprek
- eindverslag.
Bedankt, gelukkig heb je de dag zelf als positief ervaren, ik heb van medestudenten ook al positief geluiden gehoord, maar ook dat het pittig is. Ik hoop niet dat er een negatief advies uitkomt, maar dat is meer onzekerheid van mijn kant dan dat ik echt verwacht dat het veel afwijkt. Lijkt me dat ze daar wel in staat zijn om dit goed te doen. Heb je ook nog tips voor een goede voorbereiding, of gewoon blind erin gaan en vertrouwen op je eigen kennis?
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:25:25 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127985204
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:00 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

GITp is de naam van het bedrijf :) Actief in HRD..
Wat is HRD?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:06:36 #7
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_127991945
Google op Jack van Minden.

Nooit vertellen dat je zijn boeken hebt gelezen.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_128011039
Tips ter voorbereiding:

- ga er uitgeslapen heen
- wees jezelf en blijf rustig (nadenken).
- besef dat je een assessment kun je nooit fout kunt maken. Het kan alleen zijn dat de eisen voor een baan niet bij jou competenties passen. Maar als je eerlijk bent geweest tijdens de sollicitatie en het assessment komt niet overeen met de eisen van jouw toekomstige werkgever dan heeft die werkgever is de werving en selectie een foute selectie gemaakten jij niet!
- concentreer op de vragen die je maakt, het evenwicht tussen het aantal vragen die af zijn en het aantal vragen die goed zijn is belangrijk. Dus niet alle vragen proberen te maken waardoor je alles fout doet en ook niet alle vragen goed willen maken en hierdoor slechts enkele vragen maken. (het zijn meestal te veel vragen voor de tijd die je hebt).
- op internet staan wel iq testen en dergelijke, deze zou je kunnen oefenen om een indruk te krijgen van de soort vragen (zie bijv. site van GITP).
- bereid je ook voor alsof je gaat solliciteren (oefen de standaard vragen (goede en slechte eigenschappen e.d.) en neem voor de zekerheid een CV mee.
pi_128465716
Bedankt voor de tips, uiteindelijk is alles goed verlopen en is er een positief advies richting het bedrijf gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')