quote:
Op zaterdag 27 juli 2013 02:40 schreef Hiddendoe het volgende:[..]
Ja, je hebt gelijk, maar ik was dus niet zeker van mijn zaak, vandaar dat vraagteken. Bovendien is het puur nattevingerwerk, want ik ging af op 'zo te horen' en dooier associeerde ik met een ei. Dooier dus. Maar ik zat ook aan doods, saai of vervelend te denken en daarom zou ik graag van jou tekst en uitleg krijgen.
En nu moet ik zeker een nieuwe plaatsen?
Nog even dit: een partij is volgens mij iets anders dan een party.
Vandaar mijn uitgebreide reactie. Pffffffff, en ik had het al zo warm.
Een ei bestaat uit meerdere onderdelen. De dooier is dus een part van een ei. En partij kan (naar mijn idee) ook gewoon gebruikt worden als synoniem voor feest. En anders geef ik er maar de 'vrijheid van cryptogrammen' aan, dat party ook onder de noemer 'zo te horen / lezen' valt

quote:
Op zaterdag 27 juli 2013 11:34 schreef trui het volgende:[..]
een knipoog nadat je iets schrijft dat je even kwijt moet, da's pas stom.

ik ben 't overigens niet met je eens. het zijn toch gokjes, dus is het niet zo raar dat je die er vragend in gooit. in dit geval vond ik 'm wel vrij obvious, maar het is bij cryptogrammen niet altijd zo dat je meteen weet dat je goed zit.
Internet'gebruiken' zijn naar mijn idee weer van een heel andere orde, al ben ik me wel bewust dat ikzelf (en vast velen met mij) soms te pas en te onpas smileys gebruik. Vaak gaat dat op de automatische piloot, omdat je het nét wat even duidelijker wil laten merken, hoe je een bepaalde zin of stuk tekst bedoelt.
En ik weet ook wel dat het een vrij menselijke reactie is, om iets 'vragend' te beantwoorden als je het niet zeker weet, en zoekend bent naar de bevestiging.. maar let er de volgende keer eens op, als je weer eens een quiz kijkt