abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127933317
Ik heb een filmpje gezien hoe een Amerikaans sloopbedrijf werknemers toiletpotten liet demonteren en verwijderen uit een gebouw dat bestemd was voor de sloop. De potten waren goor en ranzig, er waren uitgedroogde vloeistof restanten langs de onderkant en die hadden eveneens roestplekken. Er was een penetrante geur van urine. De potten hadden nog een zekere hoeveelheid water binnen zich en de vloeren waren niet schoongemaakt.

Er werden twee kerels opgedragen om stuk bij stuk iedere toiletpot weg te halen naar buiten. Dat deden ze, en de potten schommelden en trilden heen en weer en het water uit de potten morste telkens weer op hun kleren en de grond. De arbeiders droegen geen vesten of beschermende kleding.

Ik vraag me af waarom er geen arbowet lijk te bestaan die zulke taferelen moet voorkomen. Is het niet een risico voor de volksgezondheid om zo met ranzige spullen in contact te komen?
pi_127933342
En daarom kunnen sommige mensen in Amerika binnen lopen, gewoon je nergens wat van aantrekken, geen controle en hoppa gaan met die wc-pot en geld verdienen....die werknemers lopen toch niet weg want ze zijn afhankelijk van die baan. :P American Dream. 8-)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_127933392
En ik dacht dat de VS zo perfect was :D Oh nee, dat dacht ik heul niet
  dinsdag 18 juni 2013 @ 02:00:41 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_127933422
De politie zou er naar moeten kijken.

De police. De FBI enzo jewaids.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 18 juni 2013 @ 02:06:19 #5
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_127933466
Was het een filmpje met geur :o?!
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_127933472
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:06 schreef GSbrder het volgende:
Was het een filmpje met geur :o?!
Dat wetd erbij verteld.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 02:13:00 #7
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_127933508
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:07 schreef ontembare het volgende:

[..]

Dat wetd erbij verteld.
Was het niet enigszins sensatie-tv :P?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 02:29:09 #8
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_127933586
Amerika lijkt zo fantastisch maar als je wat vaker naar discovery of natgeo kijkt met al die werk-programma's (auto-motor-goud enz enz) dan zie je pas hoe ziek dat land is.

Werk nemers zijn slaven die de baas moeten kussen voor hun beroerde baantje,tegen/medespraak word niet geduld,idioot lang overwerken is heel gewoon (niet een uurtje of 2 maar de hele zaterdag en zondag) en bij vrijwel ieder minimaal conflict hangt ontslag boven je hoofd als een zwaard van damocles.
Je mag als monteur je eigen gereedschap en pbm's meenemen want die koopt de baas echt niet, JIJ wilt hier toch werken?, dan mag je zelf je spullen regelen :')
En dan heb ik het nog niet over de verlichte medical checkup,drugs test en soms zelfs leugendetector "interview" bij je sollicitatie _O-

2 gebroken vingers?, geen probleem ga maar (zelf) naar het ziekenhuis maar over 2 uur ben je er weer om je werk af te maken en oh ja;vanavond werken we over tot 24:00 .
En nog veel meer van dat soort moois :')

Wat ben ik blij dat ik hier woon *O*
pi_127934189
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 02:29 schreef robber57 het volgende:
Amerika lijkt zo fantastisch maar als je wat vaker naar discovery of natgeo kijkt met al die werk-programma's (auto-motor-goud enz enz) dan zie je pas hoe ziek dat land is.

Werk nemers zijn slaven die de baas moeten kussen voor hun beroerde baantje,tegen/medespraak word niet geduld,idioot lang overwerken is heel gewoon (niet een uurtje of 2 maar de hele zaterdag en zondag) en bij vrijwel ieder minimaal conflict hangt ontslag boven je hoofd als een zwaard van damocles.
Je mag als monteur je eigen gereedschap en pbm's meenemen want die koopt de baas echt niet, JIJ wilt hier toch werken?, dan mag je zelf je spullen regelen :')
En dan heb ik het nog niet over de verlichte medical checkup,drugs test en soms zelfs leugendetector "interview" bij je sollicitatie _O-

2 gebroken vingers?, geen probleem ga maar (zelf) naar het ziekenhuis maar over 2 uur ben je er weer om je werk af te maken en oh ja;vanavond werken we over tot 24:00 .
En nog veel meer van dat soort moois :')

Wat ben ik blij dat ik hier woon *O*
Want wat op Discovery of NatGeo wordt uitgezonden is representatief :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_127934273
Dit heb je ook gewoon hier in Nederland hoor, kom eens achter je TV vandaan en kijk eens om je heen.
pi_127934335
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 07:33 schreef Deshain het volgende:
Dit heb je ook gewoon hier in Nederland hoor, kom eens achter je TV vandaan en kijk eens om je heen.
Tuurlijk. :') trolletje
  dinsdag 18 juni 2013 @ 07:45:41 #12
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_127934362
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 07:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Want wat op Discovery of NatGeo wordt uitgezonden is representatief :')
Vaak is het wel hilariteit/sensatie wat je op tv ziet, maar wat robber zegt klopt wel degelijk.
Bij veel bedrijven mag je gewoon opflikkeren als je niet genoeg naar de pijpen danst.
Niet alle bedrijven zijn zo, maar er is gewoon weinig tot geen regelgeving omtrend.

Aan de andere kant verdienen ze vaak ook meer per gewerkt uur. Gevallen van ultra low minimum loon daar gelaten :')
Mag je wel 65uur per week klaar staan voor je baas :') , maaaaar krijg je wel flink wat centen voor.

En waren ze dan zo slim om prive een stroppen pot op te bouwen die werknemers? Nee, leven ze allemaal op de pof, en gaan ze verpanden als het een maandje moeilijk is.

Wat dat aan gaat mag je blij zijn dat je hier iets meer beschermd wordt als werknemer (al is het zeker niet zaligmakend)
pi_127934371
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 07:41 schreef ontembare het volgende:

[..]

Tuurlijk. :') trolletje
Loop je een dagje mee met een collega van ons zusterbedrijf. Doet de hele dag in eco toiletten, toiletwagens en piskruizen.

Wie denk je wie dat schoonmaken? Amerikanen?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 07:49:14 #14
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_127934383
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 07:46 schreef Deshain het volgende:

[..]

Loop je een dagje mee met een collega van ons zusterbedrijf. Doet de hele dag in eco toiletten, toiletwagens en piskruizen.

[ afbeelding ]

ah man gadver, wat voor een kutvolk loopt er rond op deze planeet dan :r 8)7
pi_127934421
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 07:46 schreef Deshain het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat heeft dit überhaupt te maken met mijn topic? Moeten de werknemers hun hand in douwen om schoon te maken zonder handschoenen of ontstoppers of ander gereedschap te gebruiken? :?
pi_127934457
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 07:54 schreef ontembare het volgende:

[..]

Wat heeft dit überhaupt te maken met mijn topic?
Dat de situatie die je in Amerika gezien hebt helemaal niet zo uitzonderlijk is in de grote mensen wereld.
pi_127934472
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 07:58 schreef Deshain het volgende:

[..]

Dat de situatie die je in Amerika gezien hebt helemaal niet zo uitzonderlijk is in de grote mensen wereld.
ik had het over de arbo. Niet vervelende situaties in het leven.
pi_127934519
Wat denk je dat in andere delen van de wereld gebeurd? Dat ze in Nigeria ook een arbo hebben, of Argentinië? Wat wil je met dit topic?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_127934569
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 08:04 schreef HostiMeister het volgende:
Wat denk je dat in andere delen van de wereld gebeurd? Dat ze in Nigeria ook een arbo hebben, of Argentinië? Wat wil je met dit topic?
ik had het over een specifiek land. Dat men in Arabie wordt onthoofd voor overspel wil nog niet zeggen dat de zedenpolitie in Nederland op gang moet komen.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 08:19:27 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127934673
Een vies klusje, dus. Is dat alles?
The love you take is equal to the love you make.
pi_127934701
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 08:09 schreef ontembare het volgende:

[..]

ik had het over een specifiek land. Dat men in Arabie wordt onthoofd voor overspel wil nog niet zeggen dat de zedenpolitie in Nederland op gang moet komen.
In dat geval, JA.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_127934727
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 08:19 schreef Lienekien het volgende:
Een vies klusje, dus. Is dat alles?
Een onnodig gevaarlijk, onverantwoord klusje.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 08:24:41 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127934733
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 08:24 schreef ontembare het volgende:

[..]

Waarom gevaarlijk?
The love you take is equal to the love you make.
pi_127934750
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 08:24 schreef ontembare het volgende:

[..]

Die man kreeg 450 dollar gevarengeld...
pi_127934753
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 08:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom gevaarlijk?
Stel je maar voor wat voor bacteriën in dat morsend water kunnen zitten. :r Ranzig gewoon. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')