SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nekschot minimaalquote:Op maandag 17 juni 2013 20:15 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik kom uit Limburg en vind dat Friesland terug aan de zee moet worden gegeven. En nu?
Dubbelquote:Op maandag 17 juni 2013 20:15 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik kom uit Limburg en vind dat Friesland terug aan de zee moet worden gegeven. En nu?
Jouw mening is inferieur, want Limburgs...quote:Op maandag 17 juni 2013 20:15 schreef RolStaart-Beer het volgende:
quote:
Tja, als je niet eens werkwoorden kunt vervoegenquote:Op maandag 17 juni 2013 20:17 schreef Wotte het volgende:
Ik zie het wel het word tijd dat we ons afscheiden, Voel me gewoon een buitenlander in mijn eigen land![]()
Op het feit dat ze van een koe afstammen denk ik.quote:
Deze komt zo achter je aan https://nl.wikipedia.org/wiki/Grutte_Pierquote:Op maandag 17 juni 2013 20:21 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Op het feit dat ze van een koe afstammen denk ik.
[ afbeelding ]
Mooi trouwens dat wij FOKkers ze die koe nog gegeven hebben in 1954.
t' Kan vriezen en 't kan dooien, maar doe mij maar dooie friezen.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:25 schreef Wotte het volgende:
[..]
Deze komt zo achter je aan https://nl.wikipedia.org/wiki/Grutte_Pier
Wat doe jij uit de keuken ?quote:Op maandag 17 juni 2013 20:26 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
t' Kan vriezen en 't kan dooien, maar doe mij maar dooie friezen.
Wat is het mooiste aan Friesland? De snelweg terug naar Groningen.quote:
mutsquote:Op maandag 17 juni 2013 20:28 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Wat is het mooiste aan Friesland? De snelweg terug naar Groningen.
Het is geel en gaat terug in de tijd.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:28 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Wat is het mooiste aan Friesland? De snelweg terug naar Groningen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 juni 2013 20:12 schreef Wotte het volgende:
Ik wil vandaag het volgende onderwerp aansnijden wat mij tegen het verkeerde been stoot, namelijk de manier waarop ik word behandeld als Fryslân ter sprake komt. meestal zijn dit randstedelingen die mij dan boer, provinciaaltje of raar noemen en het ergste van allemaal zeggen dat Fryslan een provincie is en onze taal een dialect. IK BEN HET ZAT !!1!
nou zijn wij Friezen een trots volkje dus dat zeg je niet en als je dat hier zegt jagen we je de provincie uit ( dit is exclusief voor de verraderlijke Leeuwarders). Ik vind het tijd worden voor een revolutie niet alleen voor de onafhankelijkheid van Fryslân ( zie spoiler) maar als provincialen onder elkaar ons te verzetten tegen de smaad van het westen !11!!1!
Mijn lieve Limburgers,Groningers, Drentenaren mensen uit de zeeland , Overijssel en Gelderland verzamel u hier op flink eens flink de randstad af te zeiken in plaats van andersom
Blijf jij maar lekker boven de Tjonger.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met vriendelijke groet,
Gewoonik
quote:Op maandag 17 juni 2013 20:32 schreef Frank_Drebin het volgende:
Juist omdat jullie altijd de noodzaak voelen je te verdedigen, laten merken dat jullie uit Friesland komen en meer van dat soort ellende worden jullie als ridicule achtergestelde Nederlanders beschouwd.
Lul verhaal, alle friezen kunnen Nederlands, de ene met wat meer accent dan de andere. Die andere trein is gewoon Arriva. we hebben hier ook alle bekende merken waar half Nederland in loopt. Heb nog nooit mee gemaakt wat jij zegt dat we hier een soort rassen scheiding hebbenquote:Op maandag 17 juni 2013 20:25 schreef AhmedJaret het volgende:
Fryslănd heeft sterke punten
maar denk wel dat de slechte punten overheersen
zo bijvoorbeeld een keer was ik in Groningen en ging in naar lwd en direct merk je dat alles anders is daar
ten eerste ga je met een gehele andere trein naar friesland wat je normaal gewend bent (niet NS geen idee wat het was), dan denk je ewa wat is dit dan maar je laat het . maar als je in die trein stapt merk je al dat het allemaal gespanner is en je hoort gemompel in een andere taal
dus automatisch ga je zoeken naar mensen die je mee kan associeren en dus is er direct een scheiding, zo had je toen volgensmij een hele trein vol met mensen uit friesland en er was denk ik een coupe mer nederlanders
nou dan raas je door het landschap (props) en komen er allemaal plekken voorbij waar je de naam niet van kan uitspreken. aangekomen stap je uit toch en direct denk je huh? een beetje dat gevoel als je ziet van die mensen die kleren aanhad die jij vorig jaar aanhad en kapsels die je vorig jaar had geschoren
de huidskleuren zijn witter, mensen zijn er ongemakkelijk lang (en ben zelf ruim 1.9) en die taal he je bent helemaal buitengesloten qua communicatie google translate alles
dusja het kan allemaal zo zijn maar met deze ervaring kan ik mensen begrijpen die moeite hebben met friesland want ik heb het zelf meegemaakt toch
Nou ja, kijk. Overal moeten jullie met dat taaltje duidelijk maken dat jullie uit Friesland komen. Als dat taaltje niet aan de orde is dan komt de Elfstedentocht wel voorbij. Is het geen winter vinden jullie wel een andere manier om kenbaar te maken dat jullie uit Friesland komen. Als jullie gewoon normaal deden, ik loop net zoals veel Westerlingen ook niet overal van de daken te schreeuwen dat ik een Westerling ben zouden jullie wat normaler over komen en wat minder geridiculiseerd worden. Maar dat komt nog niet helemaal over.quote:
Wacht eens even, over die Elfstedentocht denk je nou echt dat wij zitten te wachten op al die verrekte Hollanders die hier over het ijs gaan lopen hossen ? Ze hypen dat in Hilversum doen wij niet we willen jullie hier stiekem ook niet hebben op ons feestjequote:Op maandag 17 juni 2013 20:39 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nou ja, kijk. Overal moeten jullie met dat taaltje duidelijk maken dat jullie uit Friesland komen. Als dat taaltje niet aan de orde is dan komt de Elfstedentocht wel voorbij. Is het geen winter vinden jullie wel een andere manier om kenbaar te maken dat jullie uit Friesland komen. Als jullie gewoon normaal deden, ik loop net zoals veel Westerlingen ook niet overal van de daken te schreeuwen dat ik een Westerling ben zouden jullie wat normaler over komen en wat minder geridiculiseerd worden. Maar dat komt nog niet helemaal over.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |