quote:
quote:Op maandag 17 juni 2013 18:32 schreef stephano1990 het volgende:
ik gebruik koopmans 6 granen mix
verhouding:
200 G mix
450 ML water
1 ei
Ik bedoelde ook melk in plaats van waterquote:Op maandag 17 juni 2013 19:20 schreef Dagonet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze? Waar je melk bij moet doen?
Nouja, ze vallen gewoon uit elkaar, in het midden binden ze gewoon niet. zelfs als je heel voorzichtig de spatel er onder schuift valt hij uit elkaar. ongeacht of het nou een dunne of een dikke pannenkoek is.quote:Op maandag 17 juni 2013 19:12 schreef trovey het volgende:
Je wilt dus gewoon dikke pannenkoeken bakken als je zegt dat ze niet dik genoeg zijn om om te gooien, dat heeft dan niets met de dikte van het beslag te maken maar meer met de hoeveelheid beslag in de pan. Geen aanrader hoor die dikke sponzen.
Voor dikker beslag is het gewoon meer vaste stof toevoegen t.o.v. de gebruikte vloeistof, overigens werkt bloem, ei, melk en een snufje zou het beste bij pannenkoekenbeslag.
Dan lijken ze me gewoon niet gaar genoeg of het beslag is niet goed gemengd.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:01 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Nouja, ze vallen gewoon uit elkaar, in het midden binden ze gewoon niet. zelfs als je heel voorzichtig de spatel er onder schuift valt hij uit elkaar. ongeacht of het nou een dunne of een dikke pannenkoek is.
En Wachten tot pannenkoek droog is aan bovenzijde.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:32 schreef stephano1990 het volgende:
ik gebruik koopmans 6 granen mix
verhouding:
200 G mix
450 ML MELK
1 ei
Ik denk dat het met mijn manier van bakken te maken heeft, een maat van mij is net langs gekomen, en hij kon zonder problemen met mijn beslag een serie perfecte pannenkoeken maken
of tot hij vanzelf heen en weer schuift als je de pan beweegt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 06:40 schreef hexje het volgende:
[..]
En Wachten tot pannenkoek droog is aan bovenzijde.
Met behulp van een mix ook nogquote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:26 schreef HostiMeister het volgende:
Wauw dat er mensen zijn die zelfs een pannekoek weten te vernachelen
Denk dat vooral de klacht is dat je door de mixkopers 10 soorten pannekoekmix in de supermarkt hebt liggen en geen boekweitmeelquote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:16 schreef Fokpop het volgende:
pannekoekenmixhatersin pannekoekenmix zit boekweitmeel en dat levert veel lekkerdere pannekoeken op dan alleen bloem, en los is het lastig verkrijgbaar in de supermarkt. en verder zit er in mix ook niks dat ook maar enigzins kwaad kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |