Dat hij later stief is helemaal niet relevant voor doodslag dan wel dood door schuld. Enkel voor het causaal verband tussen daad en gevolg bij beide delicten maar die is voor beide delicten hetzelfde.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:01 schreef haan33 het volgende:
Ik vind doodslag niet eens terecht.
Hij stierf pas later, dus ik had eerder dood door schuld gegeven, maarja.....
Goh, en ik maar denk dat deze straffen juist moesten laten zien dat het NOOIT oké is om iemand dood te schoppen met wat voor 'reden' dan ook. Schijnbaar heb ik me daar toch in vergistquote:Op maandag 17 juni 2013 16:50 schreef AhmedJaret het volgende:
ik wil niet veel zeggen maar je hebt soms scheidsrechters die gwn partijdig zijn he... ik denk dat deze case een beetje gebruikt is als voorbeeld voor de andere scheidsrechters (ook eredivisie enzo) dat ze gewoon onpartijdig moeten zijn en het Voetbal met respect moeten behandelen
fairplay enzo toch
no racism
Als jij intrapt op iemands hoofd en die persoon overlijdt binnen een dag of een paar dagen, dan is er volgens mij wel een soort van causaliteit.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:17 schreef Geelman het volgende:
6 jaar is erg lang als je bedenkt dat niemand hard kan maken dat de trappen van die vent fataal zijn geweest.
Bij dood door schuld moet je meer denken aan een verkeersongeval met dodelijke afloop.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:01 schreef haan33 het volgende:
Oh, dus eigenlijk is dit een straf voor de dode grensrechter?quote:Op maandag 17 juni 2013 16:50 schreef AhmedJaret het volgende:
ik wil niet veel zeggen maar je hebt soms scheidsrechters die gwn partijdig zijn he... ik denk dat deze case een beetje gebruikt is als voorbeeld voor de andere scheidsrechters (ook eredivisie enzo) dat ze gewoon onpartijdig moeten zijn en het Voetbal met respect moeten behandelen
fairplay enzo toch
no racism
Beiden zijn niet wenselijk, maar het tweede is inderdaad net iets erger dan het eerste.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:41 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb liever dat mensen bij gebrek aan bewijs vrijgesproken worden dan dat er mensen onterecht veroordeeld worden...
Hij is medeplichtig aan de dood van die man, dat zeker.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:36 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Als jij intrapt op iemands hoofd en die persoon overlijdt binnen een dag of een paar dagen, dan is er volgens mij wel een soort van causaliteit.
Mijn onderbuikgevoel zegt dat je die knakkers moet doodschoppen. Maar ja, dan gaat het idee van een rechtsstaat meteen de deur uit.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:59 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Dus de gemiddelde fokker (aan de reacties te zien hier) vindt 6 jaar wel een gepaste straf?
(afgezien van wat binnen de NL wet mogelijk is (want die heeft namelijk allang bewezen te falen))
Het had eerder moord moeten wezen.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:01 schreef haan33 het volgende:
Zoef Janquote:Op maandag 17 juni 2013 17:06 schreef Rozzje het volgende:
Ik heb met Soufyan in de klas gezeten.. Aardige jongen maar had wel issues ben blij dat het niet meer dan 2 jaar is
Niet dus.quote:Op maandag 17 juni 2013 19:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het had eerder moord moeten wezen.
Als je met een groep gaat kopschoppen ben je met voorbedachte rade bezig iemand het leven te ontnemen.
Sowieso moet jij rechten gaan studeren. Ik zou je gewoon 24/7 inhuren, hoe goed ben je met het vrijspreken van mannen bij verkrachtingszaken?quote:Op maandag 17 juni 2013 18:01 schreef haan33 het volgende:
Nee dat is gewoon mijn mening en blijkbaar is Spong het ook niet eens met de uitspraak aangezien hij in hoger beroep gaat.quote:Op maandag 17 juni 2013 19:57 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Niet dus.
Of acht jij jezel geschikter dan een rechter hierover te oordelen? Terwijl deze rechter de zaak maandenlang heeft bestudeert, jaren voor zijn vak heeft geleerd en al tientallen van dit soort zaken heeft behandeld.
Maarja jij hebt de telegraaf gelezen dus jij hebt natuurlijk de wijsheid in pacht.
quote:Op maandag 17 juni 2013 19:38 schreef GhpH het volgende:
Mensen die het hebben over het rechtsysteem niet begrijpen: leg ook uit of zwijg net zo goed want je weet het zelf wss ook niet, ok?
+minderjarigquote:Op maandag 17 juni 2013 17:17 schreef Geelman het volgende:
6 jaar is erg lang als je bedenkt dat niemand hard kan maken dat de trappen van die vent fataal zijn geweest.
Was inderdaad een foutje van die jongensquote:Op maandag 17 juni 2013 18:06 schreef haan33 het volgende:
Hoe de Telegraaf het trouwens in de krant zette:
'gruweldaad schrokt heel de wereld!'_!
Dit en ja TS ik snap je 6 jaar is weinig maar lees je is in over hoe het rechtsysteem werkt in NL. Dan zul je er waarschijnlijk meer van begrijpen.quote:
quote:Op maandag 17 juni 2013 18:06 schreef haan33 het volgende:
Hoe de Telegraaf het trouwens in de krant zette:
'gruweldaad schrokt heel de wereld!'_!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |