Hangt van de waarde van je huis af. Een huis van 2 ton verliest zo'n 1000 euro waarde in de maand, dus dan moet je 1250 aflossen om het zelfde te sparen als de huurder bij 250 euro.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Hypotheek betalen incl. (bv) 250,- per maand aflossen, is namelijk gelijk aan huur betalen en 250,- per maand sparen.
Waarom zou ik? Ik ben niet degene die claimt dat de huurprijzen gedaald zijn in de vrije sector toch?quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:46 schreef blomke het volgende:
Zet dat eens af tegen de huurstijging in de "sociale" sector.
Ja, want iedere sociale huurwoning staat in zo'n pauperwijk, en geen enkele vrije sector woning staat in zo'n wijk....quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Zet dat eens af tegen de huurstijging in de "sociale" sector. En kijk wat je er voor terugkrijgt qua woning: een hok op een stuk kleigrond, met uitzicht of de zooi van je (over) buren, krijsende etterbakjes in een speeltuin en ronkende auto's van Johhny's door je straat.
Nou, doe mij de vrije huurstecor dan maar.
Ben blij dat je dat inzicht met me deelt.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:51 schreef Leandra het volgende:
Ja, want iedere sociale huurwoning staat in zo'n pauperwijk, en geen enkele vrije sector woning staat in zo'n wijk....
Zo is dat gewoon... in heel Nederland.
Papieren waarde ja. Lekker belangrijk. Als je gewoon tevreden woont levert dat huis je elke maand weer (althans in mijn geval) een hoop voordeel t.o.v. een huurwoning.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:48 schreef j_du_pee het volgende:
Hangt van de waarde van je huis af. Een huis van 2 ton verliest zo'n 1000 euro waarde in de maand, dus dan moet je 1250 aflossen om het zelfde te sparen als de huurder bij 250 euro.
Trek het je niet zo aan... Ik kon/kan me voorstellen dat de mensen van site A niet geassocieerd willen worden met jouw 'brouwsel'.quote:Maar wel epic om iemand van nota bene laster te beschuldigen zonder onderbouwing
Je hebt die fantastische ontwikkeling gemist? Dat sociale verhuurders hun panden als vrije sector verhuren omdat ze problemen hebben met de Europese inkomensgrens?quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Ben blij dat je dat inzicht met me deelt.
Dan blijft het dus een sociale woningbouwbuurt, met vrije sector huurprijzen. Dan heb je het slechtste van 2 kanten: de "sociale buren" van zo'n prachtwijk en de huren van de vrije sector.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:58 schreef Leandra het volgende:
Je hebt die fantastische ontwikkeling gemist? Dat sociale verhuurders hun panden als vrije sector verhuren omdat ze problemen hebben met de Europese inkomensgrens?
Dezelfde woning kan nu zowel vrije sector als sociale verhuur verhuurd worden, ze passen gewoon de verhuurprijs aan, de buren met ¤ 50.000 bruto per jaar betalen 700,= in de maand, en de bijstandsmoeder daarnaast betaalt ¤ 560,= per maand en vangt nog ¤ 300 huurtoeslag.
Zelfde straat, zelfde overburen.
Wat een schoolpleinniveauquote:Trek het je niet zo aan... Ik kon/kan me voorstellen dat de mensen van site A niet geassocieerd willen worden met jouw 'brouwsel'.
Ik ken beleefde, beschaafde mensen die voor het minimumloon werken, en de grootste aso's die meer 'verdienen' dan jij, ik en 12 anderen tezamen ooit bij elkaar zullen schrapen. Waarmee ik niet wil zeggen dat een laag inkomen garant staat voor manieren en/of sociale vaardigheden, maar wel wil zeggen dat een hoog inkomen daar ook zeer zeker niet voor garant staat.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:19 schreef blomke het volgende:
beschaafde mensen die het nog langer vertikken om hoge huren voor een hok in een tokkiewijk te betalen, trekken de stoute schoenen aan en kopen een fatsoenlijke woning op 't zand met nette buren en beschaafde manieren.
klopt, je site deed me een beetje denken aan vroegah... Hoe heette het ook alweer weer, die software waar je 'blingbling'quote:
Nou... nou... niet zo minderwaardig doen over dat soort software. Ken jij toevallig nog wat echte programmeurs die nog coderen in assembly? Nee? Niet?... wat een mislukte script kiddies overalquote:Op donderdag 4 juli 2013 21:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
klopt, je site deed me een beetje denken aan vroegah... Hoe heette het ook alweer weer, die software waar je 'blingbling'website's mee kon bouwen? Dreamweaver ofzo?
Er zit hier natuurlijk ook een hoop pijn m.b.t. dalende vastgoedprijzenquote:Op donderdag 4 juli 2013 21:26 schreef j_du_pee het volgende:
Wat een schoolpleinniveauik weet weer waarom ik niet meer zo vaak op Fok! kwam, dank je.
Huh? Volgens mij ontkomt geen enkele programmeur, ongeacht de gebruikte taal, ongeacht het doel, (mits het een wat serieuzer programma is) aan minimaal enkele regels assembly.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
Nou... nou... niet zo minderwaardig doen over dat soort software. Ken jij toevallig nog wat echte programmeurs die nog coderen in assembly? Nee?
Correctie, je bedoelt uiteraard de dalende betaalbaarheid. Ik ken weinig mensen die een blog opzetten om te vieren dat ze ineens wel iets kunnen betalen. Net als je zeepbelmaatje, je pikt de kneuzen er zo uit.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er zit hier natuurlijk ook een hoop pijn m.b.t. dalende vastgoedprijzen
Ik dank dat 95 van de 100 'programmeurs' nog nooit een opcode op een keyboard heeft ingeklopt.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Huh? Volgens mij ontkomt geen enkele programmeur, ongeacht de gebruikte taal, ongeacht het doel, (mits het een wat serieuzer programma is) aan minimaal enkele regels assembly.
Het klinkt aannemelijk maar misschien zijn er ook nog mensen die een maatschappelijk probleem aan de kaak willen stellen? En daarnaast zijn er natuurlijk ook nog politieke idealen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Correctie, je bedoelt uiteraard de dalende betaalbaarheid. Ik ken weinig mensen die een blog opzetten om te vieren dat ze ineens wel iets kunnen betalen. Net als je zeepbelmaatje, je pikt de kneuzen er zo uit.
Geloof ik niks van. Sommige functies van een cpu kun je nu eenmaal sneller (of zelfs uitsluitend) via assembler bereiken.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik dank dat 95 van de 100 'programmeurs' nog nooit een opcode op een keyboard heeft ingeklopt.
Doe eens wat aan de wegenbelasting en de accijns op de brandstof dan.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het klinkt aannemelijk maar misschien zijn er ook nog mensen die een maatschappelijk probleem aan de kaak willen stellen? En daarnaast zijn er natuurlijk ook nog politieke idealen.
Ligt een beetje aan het ontwerp van de instructieset en de gebruikte compiler. Als je zelf je eigen state machine programmeert heb je alle vrijheid om op machineniveau te coderen, echter zodra er een operating systeem draait ben je vaak al heel erg beperkt in je mogelijkheden om in machinecode te programmeren, simpelweg omdat het vaak niets oplevert. De meeste 'programmeurs' maken tegenwoordig vooral gebruik van script talen, het echte programmeerwerk komt eigenlijk alleen nog maar voor bij compiler, device driver en OS bouwers en in de embedded wereld. Maar bvz? Ik wist niet dat je interesse had in zulke zaken als software ontwikkelingquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Geloof ik niks van. Sommige functies van een cpu kun je nu eenmaal sneller (of zelfs uitsluitend) via assembler bereiken.
wegenbelasting bestaat niet meer, heet tegenwoordig motorrijtuigen belasting. Ik vind wegenbelasting wel een logisch iets, de gebruiker betaald. De accijnzen op brandstoffen zouden te rechtvaardigen zijn als de opbrengsten 1 op 1 werden ingezet om de schadelijke effecten van het verbranden van fossiele brandstoffen aan te pakken, helaas gaan dit soort opbrengsten gewoon in de pot met algemene middelen, net als het overgrote deel van de MRB.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Doe eens wat aan de wegenbelasting en de accijns op de brandstof dan.
Uitsluitend hobbymatig he... En ik gebruik nog steeds af en toe wat assembly.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
Maar bvz? Ik wist niet dat je interesse had in zulke zaken als software ontwikkeling
Weet je waarom de wegenbelasting niet meer bestaat? Die naam is veranderd zodat de opbrengst daarvan in de pot algemene middelen kon verdwijnen. Dat was niet toegestaan onder de naam 'wegenbelasting' want dan moest de opbrengst daarvan besteed worden aan de wegen. (!)quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
wegenbelasting bestaat niet meer, heet tegenwoordig motorrijtuigen belasting. Ik vind wegenbelasting wel een logisch iets, de gebruiker betaald
kletspraat.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Weet je waarom de wegenbelasting niet meer bestaat? Die naam is veranderd zodat de opbrengst daarvan in de pot algemene middelen kon verdwijnen. Dat was niet toegestaan onder de naam 'wegenbelasting' want dan moest de opbrengst daarvan besteed worden aan de wegen. (!)
Google maar.
Ik wil jou hierbij nogmaals feliciteren met de daling van de huizenprijzen. Niet dat jij er iets aan hebt, toch vind je het helemaal geweldig. Veel plezier gewenst, hoop voor je dat de prijzen nog veel verder zakken en zoveel mogelijk mensen in grote financiėle probleem komen, have funs en geniet er van en vergeet je al die mensen niet uit te lachen?quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er zit hier natuurlijk ook een hoop pijn m.b.t. dalende vastgoedprijzen
Als je naast je huurwoning flink kan sparen is het wel degelijk voordelig dat de huizenprijzen dalen. Dan kan je over een aantal jaar gewoon een deel zelf betalen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Correctie, je bedoelt uiteraard de dalende betaalbaarheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |