Ik heb al zovaak gezegd: etterbakjes heb ik niet gefokt en we genieten nog 20 jaar van de HRA met onze 100% aflossingsvrije hypotheek!quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Gevalletje MM. Zelf bijna aan het eind van zijn HRA rechten waarschijnlijk, of hij zit zelf gebeiteld, maar zijn kinderen kunnen niet kopen, enz. enz. dus dan is alles ineens 'Evil'.
Nu blijkt vooral dat de mensen die toen erop wezen dat de woningen dan steeds minder betaalbaar zouden worden gelijk hebben gekregen. Het is anno nu veel moeilijker dan voorheen om een financiering rond te krijgen. Hele volksstammen zijn nu, als er niets veranderd, veroordeelt tot levenslang huren. Lekker tof.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:47 schreef blomke het volgende:
Dan blijkt dat ik gelijk had twee jaar geleden toen ik zei dat de huizenmarkt nog veel verder weg zou zakken.
Ieder zijn meug. Ik heb toch wel enigszins medelijden met de mensen waarvoor een eigen huis verder weg is dan ooit.quote:
Goed dat je het even meldt. http://www.woningmarktcijfers.nl/ bestaat namelijk ook, en we zouden niet willen dat CC een aanklacht wegens smaad/laster krijgt. Tochquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:43 schreef j_du_pee het volgende:
Dank dat je hem hier deelt, maar wil je mijn site dan goed noemen -> http://woningmarktcijfers.staanhier.nl
hoezo smaad/laster? Omdat er een TU-delft onderzoek op staat?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Goed dat je het even meldt. http://www.woningmarktcijfers.nl/ bestaat namelijk ook, en we zouden niet willen dat CC een aanklacht wegens smaad/laster krijgt. Toch
Vraag maar eens of http://www.woningmarktcijfers.nl/ een samenwerking met je wil aangaan. Dan leggen zij het je wel uit.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:06 schreef j_du_pee het volgende:
hoezo smaad/laster? Omdat er een TU-delft onderzoek op staat?
Nee serieus, wat wil je zeggen?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vraag maar eens of http://www.woningmarktcijfers.nl/ een samenwerking met je wil aangaan. Dan leggen zij het je wel uit.
Hoop geld? Voor deze prijs huur je niks wat ook maar in de buurt komt in het centrum. Alles nieuw, mooie keuken, 4 kamers, redelijk tuin, 140m2 en duur voor 900e?quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom zou je uberhaupt een huis kopen als je denkt er maar 5 jaar te willen/kunnen wonen?
[..]
Hoop geld.
[..]
Niet als je van plan bent maar 5 jaar te blijven wonen daar natuurlijk.
[..]
Ik ken ook mensen van 50 met 1, 2, 3, 4 (enz) ton overwaarde.![]()
Maar praat rustig jezelf moed in.
Oeps...quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:43 schreef j_du_pee het volgende:
[..]
Dank dat je hem hier deelt, maar wil je mijn site dan goed noemen -> http://woningmarktcijfers.staanhier.nl
Voor 900 euro kun je ook een huis van 250k kopen, daar vergelijkt hij mee.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:24 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Hoop geld? Voor deze prijs huur je niks wat ook maar in de buurt komt in het centrum. Alles nieuw, mooie keuken, 4 kamers, redelijk tuin, 140m2 en duur voor 900e?
dankquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Oeps...![]()
Probleem even verholpen
De leefbaarometer die op dat blog genoemd staat is wel tof zeg.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Oeps...![]()
Probleem even verholpen
Wat is er niet leuk aan als goederen in prijs dalen? Dat is toch heel gunstig voor de consument?quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan? Waar jubel je zo over? Wat is er zo geweldig aan?
Of ben je hier ook weer dom aan het trollen?
vond ik ook. Vooral omdat hij tot zo'n detailniveau gaat. Erg handig als je gaat zoeken naar een nieuwe woonplek.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:54 schreef pfaf het volgende:
[..]
De leefbaarometer die op dat blog genoemd staat is wel tof zeg.
Ik las net dat de huren in de vrije sector zelfs zijn gedaald. Nog even en de verguisde groep met zogenaamde 'scheefhuurders' stappen over naar de goedkopere vrije sectorquote:
zonder leensubsidie en bij aflossing niet hoor.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
Voor 900 euro kun je ook een huis van 250k kopen, daar vergelijkt hij mee.
Leensubsidie = HRA?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
zonder leensubsidie en bij aflossing niet hoor.
Ja, en wordt dus verrekend met de verschuldigde belasting.quote:
Jou kennende bedoel je daar de HRA mee, maar die is er nu eenmaal. We zouden het ook over 12% hypotheekrente kunnen hebben. Maar ja, dat is voorlopig ook wat onwaarschijnlijk...quote:
Hoeveel los jij af tijdens je huurperiode?quote:en bij aflossing niet hoor.
Maar die is er wel, dus daar kan dus de komende jaren nog mee gerekend worden? Als iemand de prijs van een huur en koopwoning vergelijkt is het toch niet onredelijk om daar HRA bij te betrekken, hoe achterlijk die ook is...quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ja, en wordt dus verrekend met de verschuldigde belasting.
huren != kopen dus je lost ook niets af.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Hoeveel los jij af tijdens je huurperiode?
Ja.... lekker handig en dan massaal huilie huilie gaan doen als 'de derde koper' uitstapt.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:09 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar die is er wel, dus daar kan dus de komende jaren nog mee gerekend worden? Als iemand de prijs van een huur en koopwoning vergelijkt is het toch niet onredelijk om daar HRA bij te betrekken, hoe achterlijk die ook is...
Zucht. Als ik nu moet kiezen tussen kopen en wonen is de HRA gewoon een factor die meetelt. Dat dit over 10 jaar hopelijk anders is doet daar niets aan af.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
huren != kopen dus je lost ook niets af.
De VVD blaat altijd heel hard dat ze via de HRA 'bezitsvorming' wil stimuleren terwijl de afgelopen tijd iedereen 100% aflossingsvrij ging vanwege het fiscale voordeel.
[..]
Ja.... lekker handig en dan massaal huilie huilie gaan doen als 'de derde koper' uitstapt.
Nee... die HRA is gewoon een heel ziek verschijnsel waar je als koper zekers geen rekenschap mee moet houden in je financiele plaatje. Als je verstandig bent zie je het als een financiele meevaller. Beter zou het zijn als overheden de HRA zouden afschaffen en allerlei andere belastingen op vastgoed zouden afschaffen.
Vergelijk dan ook de aflossing niet met een kale huur. Hypotheek betalen incl. (bv) 250,- per maand aflossen, is namelijk gelijk aan huur betalen en 250,- per maand sparen. Dus tel dan ook even 250,- bij je kale huur op als je zo graag wilt vergelijken. (Heb ik niet eens het feit dat je huur omhoog gaat ondanks dat je spaart, en het feit dat dat je hypotheek omlaag gaat doordat je aflost meegenomen in de vergelijking)quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
huren != kopen dus je lost ook niets af.
Bestond de VVD in 1893, toen de HRA ingevoerd werd, ook alquote:De VVD blaat altijd heel hard dat ze via de HRA 'bezitsvorming' wil stimuleren terwijl de afgelopen tijd iedereen 100% aflossingsvrij ging vanwege het fiscale voordeel.
Dat zou inderdaad dikke pret zijn! Een overheid die denkt via een extra verhuurdersbelasting geld binnen te schrapen (waarom moest dat ook alweer) terwijl de belastingslachtoffers overstappen naar de goedkopere vrije sector of koopwoningen. Weer een overheid die het nakijken heeft.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik las net dat de huren in de vrije sector zelfs zijn gedaald. Nog even en de verguisde groep met zogenaamde 'scheefhuurders' stappen over naar de goedkopere vrije sector![]()
Dat je er nog op reageert... Ik las gisteren een artikel waarin stond dat de vrije sector huren gemiddeld met 1,2% gestegen zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:38 schreef blomke het volgende:
Dat zou inderdaad dikke pret zijn! Een overheid die denkt via een extra verhuurdersbelasting geld binnen te schrapen (waarom moest dat ook alweer) terwijl de belastingslachtoffers overstappen naar de goedkopere vrije sector of koopwoningen. Weer een overheid die het nakijken heeft.
Zet dat eens af tegen de huurstijging in de "sociale" sector. En kijk wat je er voor terugkrijgt qua woning: een hok op een stuk kleigrond, met uitzicht of de zooi van je (over) buren, krijsende etterbakjes in een speeltuin en ronkende auto's van Johhny's door je straat.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat je er nog op reageert... Ik las gisteren een artikel waarin stond dat de vrije sector huren gemiddeld met 1,2% gestegen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |