Hoe kan de strafmaat bij vrijspraak te laag zijn?quote:Op maandag 17 juni 2013 14:51 schreef LXIV het volgende:
Verder vind ik de straffen wel laag, maar zeker niet tegenvallen gezien uitspraken in soortgelijke gevallen (doodrijden scooterongeluk bij vlucht politie met dodelijke afloop) waar vaak vrijspraak volgde.
Check, had ik nog niet gelezen.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-Nieuwenhuizen.dhtml
Dit soort opmerkingen vallen in dezelfde categorie als de twitterende mevrouw.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je dat niet doet dan geef je dat soort mensen feitelijk een vrijkaart om in groepsverband Nederlanders dood te schoppen. Goed dus dat ze er niet gratis vanaf komen omdat ze in groepsverband hun acties ondernemen. Juist voor hyeana's (laf en agressief groepsgedrag) als dit zijn is het goed dat dit kan.
In deze zaak oordeelde de rechter dat wel is bewezen dat deze verdachten allemaal geschopt hebben. Of bedoel jij in het algemeen en niet op deze zaak in het bijzonder?quote:Op maandag 17 juni 2013 15:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is mijn vraag niet. Als niet is bewezen wie daadwerkelijk heeft geschopt, hoe kun je dan welke straf opleggen, dat is meer m'n vraag.
Handelen als groep. Dan is niet van belang dat je precies kan bewijzen wie welke klap uitgedeeld heeft, dan is het een groepsdaad geworden.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:10 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat is mijn vraag niet. Als niet is bewezen wie daadwerkelijk heeft geschopt, hoe kun je dan welke straf opleggen, dat is meer m'n vraag.
Wie de uiteindelijke fatale schop dan heeft uitgedeeld is van ondergeschikt belang volgens mij. Als je met 10 man op iemand inschopt is de verwijtbaarheid / schuld gelijk.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Inderdaad. Als jij met een dief gaat winkelen ben je ook medeplichtig, ook al heb je niks gestolen.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Handelen als groep. Dan is niet van belang dat je precies kan bewijzen wie welke klap uitgedeeld heeft, dan is het een groepsdaad geworden.
Je kan je daar alleen aan onttrekken door je daar echt aan te onttrekken (b.v. zodra er geslagen wordt, weglopen).
Nee, volgens mij niet hoor, die mevrouw verdedigt de hyena's terwijl LXIV ze juist veroordeeltquote:Op maandag 17 juni 2013 15:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen vallen in dezelfde categorie als de twitterende mevrouw.
Ligt eraan met welk oogpunt je bent gaan winkelen en of je op de hoogte was van de acties van die winkeldief.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Inderdaad. Als jij met een dief gaat winkelen ben je ook medeplichtig, ook al heb je niks gestolen.
Dan moet je wel enige wetenschap hebben hoor... Als jouw vriendin tijdens het passen per ongeluk een lingeriesetje aanhoudt en ze wordt betrapt daarop, dan kan dat jou weer niet verweten worden. Als ze het verteld heeft, of je ziet het en loopt mee naar buiten wordt het weer wat anders.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Inderdaad. Als jij met een dief gaat winkelen ben je ook medeplichtig, ook al heb je niks gestolen.
Ze getuigen van dezelfde kortzichtigheid.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet hoor, die mevrouw verdedigt de hyena's terwijl LXIV ze juist veroordeelt
gast... get a lifequote:Op maandag 17 juni 2013 15:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je dat niet doet dan geef je dat soort mensen feitelijk een vrijkaart om in groepsverband Nederlanders dood te schoppen. Goed dus dat ze er niet gratis vanaf komen omdat ze in groepsverband hun acties ondernemen. Juist voor hyeana's (laf en agressief groepsgedrag) als dit zijn is het goed dat dit kan.
Nee hoor!quote:Op maandag 17 juni 2013 15:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ze getuigen van dezelfde kortzichtigheid.
Hij heeft een punt toch?quote:
Of hadden die gasten vrijgesproken moeten worden omdat niet duidelijk is wie de dodelijke schop gaf? Heb je dat liever?quote:
Ja ik vind van welquote:Op maandag 17 juni 2013 15:28 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Of hadden die gasten vrijgesproken moeten worden omdat niet duidelijk is wie de dodelijke schop gaf? Heb je dat liever?
Lees z'n post nog eens. Het is het kortzichtige wij/zij-denken waarvan men Marokkanen beticht.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:28 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Of hadden die gasten vrijgesproken moeten worden omdat niet duidelijk is wie de dodelijke schop gaf? Heb je dat liever?
Want de daders waren geen Nederlanders natuurlijk. En Nederlanders doen dit soort dingen nooit. Het kan zo uit de koker van Pim Fortuin komen.quote:Als je dat niet doet dan geef je dat soort mensen feitelijk een vrijkaart om in groepsverband Nederlanders dood te schoppen. Goed dus dat ze er niet gratis vanaf komen omdat ze in groepsverband hun acties ondernemen. Juist voor hyeana's (laf en agressief groepsgedrag) als dit zijn is het goed dat dit kan.
quote:Op maandag 17 juni 2013 15:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja ik vind van weldit slaat toch nergens op ????
Ah, dat had wel wat anders verwoord kunnen worden jaquote:Op maandag 17 juni 2013 15:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lees z'n post nog eens. Het is het kortzichtige wij/zij-denken waarvan men Marokkanen beticht.
[..]
quote:
ga je nu lachen?quote:Op maandag 17 juni 2013 15:13 schreef Chadi het volgende:
Mag ik even opmerken dat ik de rechter in deze graag een bloemetje zou willen sturen. Ook al zal zijn beslissing in hoger beroep waarschijnlijk terug gedraaid worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |