abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 september 2002 @ 13:22:58 #1
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_5842995
goeiemiddag allemaal,

op dit moment ben ik voor school bezig met het ontwikkelen van een interactief cursuspakket. aangezien het een vrij onderwerp was, heeft onze groep gekozen voor "rockmuziek van 1960 tot nu"

in het kader hiervan ben ik een doelgroep onderzoek aan het houden.
eerst wil ik vaststellen welke doelgroepen er eventueel interesse zouden hebben in zo'n cursus.

het fok! forum leek me hier wel een mooie proefballon voor: zou ik diegene die dit wel interessant zouden vinden mogen vragen dat evven hier te posten (liefst met leeftijd, geslacht en opleiding/werk)?

het gaat er gewoon om dat we een idee krijgen van welke mensen we zouden moeten aanspreken met dit product.

als je overigens ook nog zo aardig zou willen zijn om t.z.t. een vragenlijstje hierover in te vullen (geen must, alle reacties zijn welkom) zou dat helemaal toppie zijn. je krijgt dan sowieso het uiteindelijke product toegestuurd (ik weet het, het zal niet veel voorstellen, maar het is toch allicht leuk om een keer te bekijken?

anyways, bedankt alvast!

If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_5843024
Wat zou de cursus inhouden dan? Wat is de strekking? Dat is mij iig niet helemaal duidelijk uit je post
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_5843037
ok ik ben geinteresseert, maar geen idee tot welke doelgroep ik behoor zend het vragenlijstje maar
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 17 september 2002 @ 13:26:22 #4
7091 punchdrunk
pi_5843038
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 13:24 schreef Atrimar het volgende:
Wat zou de cursus inhouden dan? Wat is de strekking? Dat is mij iig niet helemaal duidelijk uit je post
stukje uit het PVA
De cursus geeft op een gestructureerde manier informatie over de ontwikkeling van de rockmuziek vanaf 1960 tot nu. Verschillende stromingen, personen en belangrijke gebeurtenissen, alsmede een overzicht van de belangrijkste bands en albums moeten ervoor zorgen dat de doelgroep meer te weten komt over de geschiedenis van de huidige rockmuziek.
  dinsdag 17 september 2002 @ 13:27:01 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_5843046
Ha, je wilt een cursus gaan geven over rockmuziek?
Lijkt me lastig toe... vraag me af of daar een markt voor is.
Maar vragenlijstjes invullen wil ik best doen.
pi_5843050
Klinkt best leuk moet ik zeggen
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
pi_5843056
Ha groepsgenoot, niet gedacht dat ik jou hier zou tegenkomen op Fok!

't is te hopen dat er veel reacties komen, want mij help je er ook mee!

dinsdag 17 september 2002 @ 13:28:05 #8
7091 punchdrunk
pi_5843065
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 13:26 schreef sweek het volgende:
ok ik ben geinteresseert, maar geen idee tot welke doelgroep ik behoor zend het vragenlijstje maar
thanx alvast, maar het vragenlijstje is er nog niet. ben nu pas bezig met het vaststellen van 2 of 3 potentiele doelgroepen. als die vast staan, gaan we de wensen, eisen en kennisniveau/ computerervaring proberen vast te leggen dmv een enquete. kan dus nog wel een weekje of 2 duren..
pi_5843076
ben wel redelijk benieuwd,. stuur me dat vragenlijstje maar...
pi_5843086
Voor verschillende bands van de jaren 60 tot nu kijk eens op.

www.hazard.nl

Daar staat het repertoire. Dit is alleen maar rock muziek van jaren 60 tot nu.

pi_5843097
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 13:28 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

thanx alvast, maar het vragenlijstje is er nog niet. ben nu pas bezig met het vaststellen van 2 of 3 potentiele doelgroepen. als die vast staan, gaan we de wensen, eisen en kennisniveau/ computerervaring proberen vast te leggen dmv een enquete. kan dus nog wel een weekje of 2 duren..

ok, hou ons op de hoogte in dit topic graag

thx

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 17 september 2002 @ 13:32:27 #12
7091 punchdrunk
pi_5843128
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 13:30 schreef sweek het volgende:
ok, hou ons op de hoogte in dit topic graag

thx

zullen we doen, in ieder geval alvast bedankt!
  dinsdag 17 september 2002 @ 13:33:18 #13
7091 punchdrunk
pi_5843141
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 13:27 schreef BigBear het volgende:
Ha groepsgenoot, niet gedacht dat ik jou hier zou tegenkomen op Fok!

't is te hopen dat er veel reacties komen, want mij help je er ook mee!

jesus man, jij ook al hier?... ze laten tegenwoordig ook alles toe...
  dinsdag 17 september 2002 @ 13:36:22 #14
32218 dizzylizzy
nu met diploma!!!
pi_5843187
*geïnteresseerd is

wat wil je nu eigenlijk weten?

a man who's masturbating with peanutbutter must be fucking nuts....
  dinsdag 17 september 2002 @ 13:36:38 #15
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_5843189
Ik zeg 1 woord, Hendrix

KLAAR!!!!!!!!

pi_5843194
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 13:36 schreef AntiChrist het volgende:
Ik zeg 1 woord, Hendrix

KLAAR!!!!!!!!

Hendrix heeft het niet zo lang volgehouden hoor. Er zijn veel stroming na Hendrix gekomen.
pi_5843201
lijkt me wel hip, gaat t over ac/dc, queen , black sabbath en dat soort gedoe? ja en wat erna komt

stuur mij dat lijstje ook maar

Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_5843210
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 13:26 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

stukje uit het PVA
De cursus geeft op een gestructureerde manier informatie over de ontwikkeling van de rockmuziek vanaf 1960 tot nu. Verschillende stromingen, personen en belangrijke gebeurtenissen, alsmede een overzicht van de belangrijkste bands en albums moeten ervoor zorgen dat de doelgroep meer te weten komt over de geschiedenis van de huidige rockmuziek.

Maar dat is dan toch geen cursus???
Dat is gewoon een archief van alle rockbands van die periode, enzo.

Bij een cursus leer je iets toe te passen!

dinsdag 17 september 2002 @ 13:40:09 #19
7091 punchdrunk
pi_5843227
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 13:36 schreef dizzylizzy het volgende:
wat wil je nu eigenlijk weten?
wat we eigenlijk willen weten is het volgende:

zou jij persoonlijk geinteresseerd zijn in zo'n cursus?

zo nee, niks,

zo ja: even leeftijd, geslacht en opleiding/werk (branche) vermelden.
(het gaat overigens niet over de vraag of je zo'n product nu echt zou kopen. vraag je gewoon af of het je leuk lijkt om er een keer in middagje mee te stoeien)

we vragen ons dus gewoon af wie er nu allemaal meer zou willen weten over dit onderwerp, en daar de computer als medium voor zou kiezen.

nogmaals: als je een vragenlijstje wil invullen: stuur me gewoon een mailtje met je e-mail adres, en het wordt tzt naar je gemaild. thanx a bunch!

dinsdag 17 september 2002 @ 13:42:53 #20
7091 punchdrunk
pi_5843259
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 13:39 schreef sjaak-ie het volgende:

[..]

Bij een cursus leer je iets toe te passen!

het wordt dus een soort multimedia database (fragmenten, weetjes, defenities, filmpjes) daarnaast komt er ook een begeleide tour langs de belangrijkste zaken, en een quiz.

kan best dat het volgens de definitie geen cursus is, maar zie het dan gewoon maar als een interactieve encyclopedie....

pi_5843342
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 13:42 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

het wordt dus een soort multimedia database (fragmenten, weetjes, defenities, filmpjes) daarnaast komt er ook een begeleide tour langs de belangrijkste zaken, en een quiz.

kan best dat het volgens de definitie geen cursus is, maar zie het dan gewoon maar als een interactieve encyclopedie....

Voldoet et dan nog steeds aan de eisen die op school gesteld worden, als het geen cursus is? Ik dacht dat je echt een cursus moest maken.
pi_5843356
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 13:42 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

heeft OOR ook eens een leuk cdeetje van gemaakt (6 jaar geleden?)
band, verhaaltje, foto, geluidsfragment
  dinsdag 17 september 2002 @ 13:51:01 #23
3878 Vork
Manisch creatief
pi_5843366
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 13:29 schreef Kuupke het volgende:
Voor verschillende bands van de jaren 60 tot nu kijk eens op.

www.hazard.nl

Daar staat het repertoire. Dit is alleen maar rock muziek van jaren 60 tot nu.

Maar het is voor de totale muziekgeschiedenis natuurlijk wel wat weinig..

Oja zo te zien coveren jullie Hush van Kula Shaker, maar laat Kula Shaker het op hun beurt weer gecoverd hebben van Deep Purple

dinsdag 17 september 2002 @ 14:04:19 #24
7091 punchdrunk
pi_5843562
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 13:50 schreef spaceben het volgende:

[..]

heeft OOR ook eens een leuk cdeetje van gemaakt (6 jaar geleden?)
band, verhaaltje, foto, geluidsfragment

klopt, sterker nog: dat doen ze volgens mij elk jaar! de popencyclopedie toch? zoiets moet het ook worden, alleen dan iets meer gericht om de gebruiker echt iets te leren . een soort globale muziekkennis dus.
  dinsdag 17 september 2002 @ 14:04:42 #25
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_5843569
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 13:37 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Hendrix heeft het niet zo lang volgehouden hoor. Er zijn veel stroming na Hendrix gekomen.

Dat weet ik maar er zijn een hoop Rock gitaristen gitaar gaan spelen vanwege Jimi vandaar
pi_5844301
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 14:04 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

klopt, sterker nog: dat doen ze volgens mij elk jaar! de popencyclopedie toch? zoiets moet het ook worden, alleen dan iets meer gericht om de gebruiker echt iets te leren . een soort globale muziekkennis dus.

zijn altijd hele leuke dingen! vooral om van je favo bands dingen op te zoeken. of als je toch bezig bent een trivial kaarten uitbreidings set maken voor de gitaarmuziek liefhebber
pi_5844404
Leuk idee, misschien een beetje ambitieus omdat Rock behoorlijk breed is natuurlijk en er flink wat tijd in gaat zitten wil je een zo compleet mogelijk beeld geven.
  dinsdag 17 september 2002 @ 15:22:45 #28
32218 dizzylizzy
nu met diploma!!!
pi_5844829
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 13:40 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

wat we eigenlijk willen weten is het volgende:

zou jij persoonlijk geinteresseerd zijn in zo'n cursus?

zo nee, niks,

zo ja: even leeftijd, geslacht en opleiding/werk (branche) vermelden.
(het gaat overigens niet over de vraag of je zo'n product nu echt zou kopen. vraag je gewoon af of het je leuk lijkt om er een keer in middagje mee te stoeien)

we vragen ons dus gewoon af wie er nu allemaal meer zou willen weten over dit onderwerp, en daar de computer als medium voor zou kiezen.

nogmaals: als je een vragenlijstje wil invullen: stuur me gewoon een mailtje met je e-mail adres, en het wordt tzt naar je gemaild. thanx a bunch!

wat is je mailadres dan staat niet in je profiel...
a man who's masturbating with peanutbutter must be fucking nuts....
pi_5844937
Oh ja, natuurlijk mag je zo'n vragenlijst sturen naar seborik@fok.nl
pi_5845023
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:31 schreef Seborik het volgende:
Oh ja, natuurlijk mag je zo'n vragenlijst sturen naar seborik@fok.nl
en de cc naar Atrimar@fok.nl uiteraard
  dinsdag 17 september 2002 @ 15:38:31 #31
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_5845042
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 13:51 schreef Vork het volgende:

[..]

Maar het is voor de totale muziekgeschiedenis natuurlijk wel wat weinig..

Oja zo te zien coveren jullie Hush van Kula Shaker, maar laat Kula Shaker het op hun beurt weer gecoverd hebben van Deep Purple

Het is oorspronkelijk van Joe South. Deep Purple heeft er een hit mee gehad.

Lijkt me overigens wel interessant zo'n interactieve encyclopedie..

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_5846060
Zeker een leuk idee en ik ben ook best bereid om zo'n vragenlijst in te vullen. Ik weet alleen niet of ik zo'n cursus echt zou kopen, er is zoveel informatie voor niets te vinden op internet, en ik ben maar weinig tegengekomen dat zo compleet is als de All Music Guide. Maar toch succes ermee, leuk idee.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 17 september 2002 @ 17:06:49 #33
3878 Vork
Manisch creatief
pi_5846554
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:38 schreef ullie het volgende:
Het is oorspronkelijk van Joe South. Deep Purple heeft er een hit mee gehad.
Ik denk dat ik 'm ook maar ga coveren dan.
quote:
Lijkt me overigens wel interessant zo'n interactieve encyclopedie..
ja alleen moet je dan wel heeeel erg veel gegevens erin mikken wil je er een encyclopedie van maken. In dat geval kun je je beter richten op een specifieke doelgroep.. die over het algemeen weinig muzikale kennis hebben. Je zou de cursus of wat dan ook kunnen zien als een basiskennis van de muziekgeschiedenis.. ik denk (ik weet niet hoeveel tijd jullie ervoor hebben en voor welke opleiding het p'cies bedoeld is) dat dat haalbaarder is. al maak je er een middelbareschool programma van voor kinders tussen de 13 en de 15. Er zijn genoeg dingen gebeurd in de geschiedenis die niet alleen leerzaam maar ook interessant (ook voor die leeftijden) zijn.
pi_5846763
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 16:37 schreef Zander het volgende:
, er is zoveel informatie voor niets te vinden op internet, en ik ben maar weinig tegengekomen dat zo compleet is als de All Music Guide. Maar toch succes ermee, leuk idee.
*eens met betreffende user*

denk ook niet dat ik snel deze "cursus" aan zou schaffen...
ik denk dat je dan heel veel bijzonder materiaal op het cd"rommetje zou moeten zetten ....zoals dingen die je op het net niet kunt vinden...
en aangezien er voor iedere band, die in de jaren 60 tot heden een noot gespeeld heeft, een site bestaat met alle mogelijke info denk ik dat het niet mee zal vallen..

maar het is wel een leuk idee ....
en als je een vragenlijsje hebt... stuur maar naar madcaplaughs@hotmail.com

sukzes

Iedereen is uniek, behalve ik
pi_5847116
Die eerder genoemde Oor cd heet "Over Stromingen". Die gaat niet alleen over Rock, maar geeft per muziekstroming een verhaaltje, wat belangrijke artiesten en wat foto's en per hoofdstroming slechts 1 geluidsfragment.

Doelgroepen voor je cursus zouden kunnen zijn:

- Onderbouw middelbare school muziekles
- Mediatheek gebruik andere opleidingen
- Bibliotheken
- Rock en Roll missionarissen met zendingsdrang...

Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  dinsdag 17 september 2002 @ 19:29:30 #36
7091 punchdrunk
pi_5847789
thanxs mensen, wederom stelt fok niet teleur. ik zal zo even mijn e-mail zichtbaar maken in het profiel, straal vergeten. bedankt alvast, en jullie horen gauw meer...
  dinsdag 17 september 2002 @ 19:30:14 #37
3878 Vork
Manisch creatief
pi_5847799
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 19:29 schreef punchdrunk het volgende:
thanxs mensen, wederom stelt fok niet teleur. ik zal zo even mijn e-mail zichtbaar maken in het profiel, straal vergeten. bedankt alvast, en jullie horen gauw meer...
Mocht je nog iets willen weten over doelgroepen e.d. ik ben ook te mailen.
  dinsdag 17 september 2002 @ 19:34:15 #38
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_5847885
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 17:54 schreef Kiff het volgende:
Die eerder genoemde Oor cd heet "Over Stromingen". Die gaat niet alleen over Rock, maar geeft per muziekstroming een verhaaltje, wat belangrijke artiesten en wat foto's en per hoofdstroming slechts 1 geluidsfragment.

Doelgroepen voor je cursus zouden kunnen zijn:

- Onderbouw middelbare school muziekles
- Mediatheek gebruik andere opleidingen
- Bibliotheken
- Rock en Roll missionarissen met zendingsdrang...

De doelgroep Onderbouw middelbare school lijkt me de meest geschikte. Die hoeven alleen maar de basis te weten, als ze dan nog verder geinteresseerd zijn dan kunnen ze veel uitgebreidere guides nazoeken.
Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
pi_5848884
kom maar op met die vragenlijst :p
pi_5849004
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 17:06 schreef Vork het volgende:

[..]

Ik denk dat ik 'm ook maar ga coveren dan.
[..]

ja alleen moet je dan wel heeeel erg veel gegevens erin mikken wil je er een encyclopedie van maken. In dat geval kun je je beter richten op een specifieke doelgroep.. die over het algemeen weinig muzikale kennis hebben. Je zou de cursus of wat dan ook kunnen zien als een basiskennis van de muziekgeschiedenis.. ik denk (ik weet niet hoeveel tijd jullie ervoor hebben en voor welke opleiding het p'cies bedoeld is) dat dat haalbaarder is. al maak je er een middelbareschool programma van voor kinders tussen de 13 en de 15. Er zijn genoeg dingen gebeurd in de geschiedenis die niet alleen leerzaam maar ook interessant (ook voor die leeftijden) zijn.

Ik zou er zeerzeker geïnteresseerd in zijn... Maar zoals jij hier spreekt, spreek je toch wel heel erg minderwaardig over de muziek keuze die 15 jarigen hebben. het zou ook kunnen dat ik een uitschot ben op dat gebied. Maar behoorlijk leeftijdsgenoten van mij weten behoorlijk veel van de 60's tot nu...
overschatten is niet goed, maar onderschatten al helemaal niet.. het moet natuurlijk geen boek/encyclopedie worden waar teveel peuter materiaal instaat.
Maar het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe diep je op alles in wilt gaan.
Maar lijkt me wel een leuk concept en als het af is zal ik het zeker eens bekijken

stuurt u mij ook maar zo'n ding... mail adres zie profiel..

Er
is
nochtans
H O O P
pi_5849161
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 17:54 schreef Kiff het volgende:
ja! dat was em! als je daar nu eens een rock versie van zou maken, met de links van de covers naar de originele artiesten, etc, etc.
ik vond dat cdeetje heel wat toen ie uitkwam, had ik net mijn eerste 2x speed cdromspeler
  dinsdag 17 september 2002 @ 20:43:35 #42
3878 Vork
Manisch creatief
pi_5849317
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 20:28 schreef n00fer het volgende:
Ik zou er zeerzeker geïnteresseerd in zijn... Maar zoals jij hier spreekt, spreek je toch wel heel erg minderwaardig over de muziek keuze die 15 jarigen hebben. het zou ook kunnen dat ik een uitschot ben op dat gebied. Maar behoorlijk leeftijdsgenoten van mij weten behoorlijk veel van de 60's tot nu...
overschatten is niet goed, maar onderschatten al helemaal niet.. het moet natuurlijk geen boek/encyclopedie worden waar teveel peuter materiaal instaat.
Maar het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe diep je op alles in wilt gaan.
Maar lijkt me wel een leuk concept en als het af is zal ik het zeker eens bekijken

stuurt u mij ook maar zo'n ding... mail adres zie profiel..

Het gaat erom HOE je de doelgroep benaderd, dan lijkt me de peutermanier niet de juiste. Leuke anekdotes, vreemde gebeurtemissen, maffe feiten e.d. doen het altijd goed, daarmee blijft informatie ook beter hangen. Vooral niet te serieus.

Stel je wil (waar ik vanuit ben gegaan) kinderen een basiskennis van de muziekgeschiedenis bijbrengen dan dan moet je er rekening mee houden dat deze informatie aan iedereen binnen de doelgroep overgebracht kan komen. Dan kom je op een lastig traject aangezien muziekkennis niet iets is wat je op school krijgt, dus dan mag je er vanuit gaan dan men er vrij weinig vanaf weet (uiteraard zijn er altijd kinderen die al zeer zijn geinteresseerd in muziek en er veel vanaf weten, die hou je toch altijd)... de truuk is om informatie te zijn naar diegene toe die minder met muziek hebben en de mensen met meer muzikale achtergrond erkenning te geven voor het onderwerp.. wat zou jij ervan vinden als er aandacht kwam op school voor jouw hobby als zijnde serieus onderdeel van het lespakket.

pi_5849575
Lijkt me wel geinig, stuur vragenlijstje maar op. Gegevens kun je uit mijn profiel halen
* JedaiNait = lui

Ik denk overigens niet dat ik er echt geld voor over zou heben, zoals gezegd staat internet vol met (gratis) info.

edit:
mailadres staat niet in profiel zie ik...
JedaiNait@hotmail.com (origineel he?)

pi_6055658
Voor de geinteresseerden onder jullie die van Puchdrunk nog geen mailtje gehad hebben: hieronder kun je de enquete downloaden.

http://www21.brinkster.com/grotebeer/enquete/korte_enquete.doc

Stuur je ingevulde enquete naar: renier.hahn@home.nl

alvast bedankt voor jullie medewerking!

pi_6057265
Heb hem net naar je collega teruggestuurd.
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 16:26:35 #47
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6058180
Die link werkt nietecht goed... Brinkster gaat zeiken. Geen zin om dat uit te gaan zoeken.
  woensdag 2 oktober 2002 @ 13:37:09 #48
7091 punchdrunk
pi_6071057
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 16:26 schreef Yokozuna het volgende:
Die link werkt nietecht goed... Brinkster gaat zeiken. Geen zin om dat uit te gaan zoeken.
inderdaad, zal hem vanmiddag even posten op mijn eigen stekje. probeer vanavond maar eens...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')