Nou het spreekwoordelijke gezegde was uitgedrukt in zeer ouderwetse taal. Een taal die me oma wel eens sprak. En ik heb het rondgevraagd maar de mensen van mijn eigen leeftijd kennen het niet. Vandaar dat de 10 jaar een gok was maar je begrijpt de achterliggende gedachte wel.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar zonder gekheid. De bewering is op zijn minst merkwaardig. Ze kent het spreekwoord niet, maar doet wel een uitspraak over dat het spreekwoord al tien jaar niet meer gebruikt zou worden. Je vraagt je op zijn minst af waar ze dat op baseert.
Wat was het?quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:16 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Nou het spreekwoordelijke gezegde was uitgedrukt in zeer ouderwetse taal. Een taal die me oma wel eens sprak. En ik heb het rondgevraagd maar de mensen van mijn eigen leeftijd kennen het niet. Vandaar dat de 10 jaar een gok was maar je begrijpt de achterliggende gedachte wel.
Kennis is niet gelijk aan intelligentie.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:30 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
eens. er is een verschil tussen fluide intelligentie en gekristaliseerde intelligentie
Leukleuk, in tegenstelling tot wat de gemiddelde gemiddeld intelligente Nedrlander denkt is sociale intelligentie gecorreleerd met algemene intelligentie.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:42 schreef Michael-reader het volgende:
[..]
Je hebt ook nog de sociale intelligentie, die zit niet verwerkt in een IQ test. Je kan een goed gesprek met iemand voeren doordat diegene sociaal intelligent is, maar een laag IQ heeft.
Ligt eraan over welke vorm van intelligentie je het hebt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kennis is niet gelijk aan intelligentie.
Algemene intelligentie is een goed onderzocht en gedocumenteerde grootheid. De andere vormen zijn vaak afgeleid van of gecorreleerd met algemene intelligentie.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:31 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ligt eraan over welke vorm van intelligentie je het hebt.
Dat is fluide intelligentie, ja.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Algemene intelligentie is een goed onderzocht en gedocumenteerde grootheid. De andere vormen zijn vaak afgeleid van of gecorreleerd met algemene intelligentie.
Laten we duidelijk zijn: het gaat om het zien van patronen in taal, in gedrag, in kleuren, in vormen.
Gekristalliseerde intellignetie bestaat niet.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:38 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Dat is fluide intelligentie, ja.
Echt niet? Dan zou ik maar gauw de uitgevers van duizenden boeken en diverse onderzoekers mailen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:50 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Gekristalliseerde intellignetie bestaat niet.
Lul niet zo slap aub. Da heeft niets te maken met deze discussie. Het gaat niet over boeken. Het gaat over hoe snel en goed je verbanden kunt trekken en patronen kunt zien, niet over hoe andere de patronen die zij zien en snappen hebben vastgelegd.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:04 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Echt niet? Dan zou ik maar gauw de uitgevers van duizenden boeken en diverse onderzoekers mailen.
Ik spreek jou niet aan met 'lul niet zo slap', dus zo hoef je een ander ook niet aan te spreken. Ben je zus niet.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:06 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Lul niet zo slap aub. Da heeft niets te maken met deze discussie. Het gaat niet over boeken. Het gaat over hoe snel en goed je verbanden kunt trekken en patronen kunt zien, niet over hoe andere de patronen die zij zien en snappen hebben vastgelegd.
Ik zie geen relevantie in dit topic en je plempt de term ook zomaar even neer zonder enige uitleg. Dus als je het wel relevant vindt stel ik voor dat je even uitlegt waarom je dit vindt, want zwakbegaafdheid is iets dat gemeten wordt met een IQ test en niet met een test naar kennis, ervaring en het opdiepen hiervan uit je geheugen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:10 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik spreek jou niet aan met 'lul niet zo slap', dus zo hoef je een ander ook niet aan te spreken. Ben je zus niet.
We hebben het nu over verschillende dingen, waaronder intelligentie in het algemeen. Er bestaan verschillende soorten intelligentie, en er zijn verschillende componenten van general intelligence. Ik heb het over gekristaliseerde intelligentie en jij reageert daarop met 'gekristaliseerde intelligentie bestaat niet'. Dan geef ik je de tip om er een wetenschappelijk paper over te schrijven en in te zenden naar de redactie van Web Of Science, met argumentatie.
Als je geen relevantie ziet in het topic, reageer je toch lekker niet?quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:15 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Gekristalliseerd intelligentie is een term voor levenservaring en gebruik van je geheugen (lange termijn) dit topic ging over ontdekken of iemand zwakbegaafd is.
Dus ja, lul niet zo slap. Ik zie geen relevantie in dit topic en je plempt de term ook zomaar even neerzonder enige uitleg. Dus als je het wel relevant vindt stle ik voor dat je even utlegt waarom je dit vindt, want zwakbegaafdheid is iets dat gemeten wordt met een IQ test en niet met een test naar kennis, ervaring en het opdiepen hiervan uit je geheugen.
Een goede IQ test bestaat wat mij betreft zo min mogelijk uit kennis en zo veel mogelijk uit zaken die je direct kunt begrijpen. Alsnog correleren de meeste van de zaken uit de theorie die jij blijkbaar aanhangt et algemene intelligentie/fluide intelligentie.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:20 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Als je geen relevantie ziet in het topic, reageer je toch lekker niet?
Bijna alle IQ-tests bestaan uit een deel gekristaliseerde intelligentie en een deel fluide intelligentie.
Met je overweldigende kennis van general intelligence had je dat moeten weten.
Overigens was mijn comment een reactie op iemand uit het topic, en niet om een of andere diagnose te stellen en te bepalen wie hier nou zwakbegaafd en hoogbegaafd was.
Dit.quote:Op maandag 17 juni 2013 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij ben je zelf zwakbegaafd. Hoe kun je nou iemand zijn geestelijke vermogens beoordelen op basis van uiterlijke kenmerken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |