abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juni 2013 @ 13:06:06 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127898725
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:04 schreef S4pphire het volgende:
Zo lastig is het toch niet in te schatten of iemand hoogopgeleid is of niet? Het klopt niet altijd, maar vaak wel.

Laagbegaafdheid en VWO? Je kan niet 6 jaar cheaten o.i.d.. 6 jaar VWO kom je niet door met een IQ onder de 80.. Voor de rest heb je wel grote verschillen op één niveau inderdaad.
Inschatten of iemand hoogopgeleid is? Dat is toch de vraag niet?
The love you take is equal to the love you make.
pi_127898771
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Inschatten of iemand hoogopgeleid is? Dat is toch de vraag niet?
Klopt, maar ik bedoelde er meer mee te zeggen dat je over het algemeen wel een redelijke goede inschatting kan maken van iemands niveau van denken.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:08:47 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127898815
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:07 schreef S4pphire het volgende:

[..]

Klopt, maar ik bedoelde er meer mee te zeggen dat je over het algemeen wel een redelijke goede inschatting kan maken van iemands niveau van denken.
TS kennelijk niet. Waarom niet, daar zijn we nog niet achter.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:10:16 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127898873
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:09 schreef rhubarbje het volgende:
Mag ik een gok doen TS?
gaat dit over je vader/moeder?
Als het haar moeder is, kon de alcohol wel eens een factor zijn.
pi_127898934
Ben op papier zwakbegaafd, wat alleen maar handig voor mij is :)
  maandag 17 juni 2013 @ 13:12:45 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127898956
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:12 schreef FAUSTI het volgende:
Ben op papier zwakbegaafd, wat alleen maar handig voor mij is :)
Nou dat weer!
pi_127899049
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou dat weer!
Beetje debiel dat wel, maar een labeltje hoeft niet zoveel te zeggen over de persoon hoor.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:16:00 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127899077
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:15 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Beetje debiel dat wel, maar een labeltje hoeft niet zoveel te zeggen over de persoon hoor.
Als het labeltje klopt, dan zegt het natuurlijk wel iets.
pi_127899158
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

dit
en zwakbegaafdheid is natuurlijk gewoon een feitelijk iets
je IQ is onder een bepaalde grens of niet

je kunt dat niet de ene dag wel zijn en de andere niet want de ene dag is je IQ niet opeens 10 punten hoger
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_127899314
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als het klopt dan wel. Echter lopen er zeer veel ex-jeugdzorg cliënten met een verkeerd labeltje rond. Dat is een beetje fout, en als iemand zwakbegaafd is dan merk je dat wel. Heb op leefgroepen gewoond en daar zaten er ook een aantal. Die kun je gewoon niet missen...
pi_127899335
Als iemand echt zwakbegaafd is kun je dat volgens mij -soms- zien aan hoe ze uit kijken. Soms.
Er zijn mensen in mijn omgeving die zo doods uitkijken en waar je ook geen gesprek mee kunt voeren omdat ze zo simpel zijn.
Vaak praten die mensen ook langzaam of iig langzamer dan slimmere mensen.

Maar dit gaat niet altijd op en dus kun je het niet altijd weten.
pi_127899586
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:22 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Als het klopt dan wel. Echter lopen er zeer veel ex-jeugdzorg cliënten met een verkeerd labeltje rond. Dat is een beetje fout, en als iemand zwakbegaafd is dan merk je dat wel. Heb op leefgroepen gewoond en daar zaten er ook een aantal. Die kun je gewoon niet missen...
maar dat word toch gewoon getest met IQ testen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 17 juni 2013 @ 13:29:09 #63
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_127899602
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:55 schreef Cerbiatto het volgende:
Geen idee wat het verschil specifiek is? Het lijkt mij dat je als je zwakbegaafd bent, er last van hebt maar de omgeving net zo. En dat je mogelijk hulp nodig hebt? Maar misschien is dat met domheid ook wel zo. :P

Het is sowieso geen apathie, deze vrouw heeft zich altijd al zo gedragen (als ik haar tweelingzus mag geloven). Het grappige is dat zij zichzelf wel intelligent vindt en niet doorheeft dat mensen zich letterlijk verbazen over haar domheid.
Vanuit mijn werk kom ik soms met dit soort mensen in contact. Mensen die eigenlijk een heel laag IQ hebben maar dit proberen te verbergen door zich heel slim voor te doen. Strategische zelfpresentatie heet dat.
Ik denk dat mensen dat doen omdat de waarheid hard is. Ik kan me ergens wel voorstellen dat het beter is om jezelf voor te liegen dan om te zeggen dat je anders bent dan de rest van de maatschappij.
pi_127899627
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:29 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

Vanuit mijn werk kom ik soms met dit soort mensen in contact. Mensen die eigenlijk een heel laag IQ hebben maar dit proberen te verbergen door zich heel slim voor te doen. Strategische zelfpresentatie heet dat.
Ik denk dat mensen dat doen omdat de waarheid hard is. Ik kan me ergens wel voorstellen dat het beter is om jezelf voor te liegen dan om te zeggen dat je anders bent dan de rest van de maatschappij.
en waarom is het voor jou belangrijk om daar zelf stickertjes van zwakbegaafdheid op te plakken?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 17 juni 2013 @ 13:31:07 #65
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_127899684
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als het haar moeder is, kon de alcohol wel eens een factor zijn.
Stiekem mijn postgeschiedenis gelezen?
pi_127899771
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:31 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

ja stiekem :') die is verder niet openbaar of zo
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127899789
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:28 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar dat word toch gewoon getest met IQ testen
In mijn geval is er nog nooit een IQ test gedaan tijdens bepaalde onderzoeken. Toch heb ik dit labeltje gekregen, vanwege een onderzoek van 22 jaar terug welke op valsheid is gebaseerd. Maar goed dan gaan we nu weer de discussie krijgen dat iemand het beter weet dan mijzelf en daar heb ik behoorlijk weinig interesse in :)
  maandag 17 juni 2013 @ 13:33:33 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127899801
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:31 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon vaker topics van jou gelezen.
pi_127899837
quote:

[..]

Ze doet zich niet eens heel slim voor, ze denkt dat ze slim is terwijl mensen meteen al snel door hebben dat ze erg traag is van begrip. :P
  maandag 17 juni 2013 @ 13:34:32 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127899844
quote:

[..]

Wat deed je ook weer voor opleiding? Heb je daarin niks geleerd over deze zaken?
  maandag 17 juni 2013 @ 13:36:11 #71
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_127899916
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:29 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

en waarom is het voor jou belangrijk om daar zelf stickertjes van zwakbegaafdheid op te plakken?
In geval van mijn werk hadden ze al de diagnose dus dat heb ik niet gedaan. En je moet toegeven dat het werken met zwakbegaafde mensen bepaalde skills van de hulpverlener vraagt. Een hoogopgeleid persoon met een hoge intelligentie hoef ik enkel wat advies te geven maar een laagbegaafd iemand moet je echt bij het handje nemen.

Ik vind aan de ene kant het stickertjes milieu niet prettig. Tegenwoordig heeft 1 op de 2 wel een label van 'ADHD' of iets dergelijks terwijl ze enkel wat drukker dan de rest zijn. Ik heb echter ook met mensen gewerkt die wel degelijk iets mankeerde. Later bleek dat ze een labeltje/stickertje hadden van bijv. 'laagbegaafd/zwakbegaafd'. En er zijn een heleboel methoden om met zulke mensen om te kunnen gaan die echt helpen. In zulke situaties ben ik voor het opplakken van stickertjes.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:37:08 #72
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_127899965
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:32 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja stiekem :') die is verder niet openbaar of zo
Het was een grapje waar een knipoog bij hoorde. Natuurlijk weet ik dat mijn postgeschiedenis openbaar is. No need for sarcasme!
  maandag 17 juni 2013 @ 13:38:01 #73
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_127900007
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat deed je ook weer voor opleiding? Heb je daarin niks geleerd over deze zaken?
Niets over zwakbegaafdheid omdat mijn richting daar nooit in lag.. Best wel een misser eigenlijk ;(
  maandag 17 juni 2013 @ 13:48:43 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127900442
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:38 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

Niets over zwakbegaafdheid omdat mijn richting daar nooit in lag.. Best wel een misser eigenlijk ;(
Als je het echt mist in je werk, kun je dat bij je leidinggevende aankaarten. Er zijn bijv. korte trainingen 'doelgroepherkenning'.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:56:52 #75
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_127900775
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:07 schreef S4pphire het volgende:

[..]

Hoe schat je dan in of iemand hoger opgeleid is? :'(

Mij schatten ze vaak vmbo terwijl ik echt geen bontkraagjes hebben, gouden tanden, bomberjacks, etc
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  maandag 17 juni 2013 @ 14:14:08 #76
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_127901594
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:56 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Hoe schat je dan in of iemand hoger opgeleid is? :'(

Mij schatten ze vaak vmbo terwijl ik echt geen bontkraagjes hebben, gouden tanden, bomberjacks, etc
Misschien ook een feelgood actie? Ik werkte in de supermarkt als vakkenvuller. Daar werkte ik met allemaal tiener. Ieder jaar was er weer het moment dat bepaalde collega's geslaagd waren voor hun examens. Dus ieder jaar vroeg ik weer 'En ben je geslaagd? En was heb je gehaald?'. De meeste collega's hadden HAVO of VWO gehaald. Dus op een gegeven moment maakte ik een dom foutje:
Ik ging naar een collega toe die net geslaagd was. Na drie kussen op de wang vroeg ik hem 'en wat heb je gehaald? Havo of Vwo?'. Kijkt hij me aan en zegt 'ehh nee VMBO'. :D

Terwijl als je aan de andere kant vraagt 'heb je het vmbo gehaald?' en diegene antwoord met 'nee het vwo' dan voelt het beter.
pi_127901843
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:14 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

Misschien ook een feelgood actie? Ik werkte in de supermarkt als vakkenvuller. Daar werkte ik met allemaal tiener. Ieder jaar was er weer het moment dat bepaalde collega's geslaagd waren voor hun examens. Dus ieder jaar vroeg ik weer 'En ben je geslaagd? En was heb je gehaald?'. De meeste collega's hadden HAVO of VWO gehaald. Dus op een gegeven moment maakte ik een dom foutje:
Ik ging naar een collega toe die net geslaagd was. Na drie kussen op de wang vroeg ik hem 'en wat heb je gehaald? Havo of Vwo?'. Kijkt hij me aan en zegt 'ehh nee VMBO'. :D

Terwijl als je aan de andere kant vraagt 'heb je het vmbo gehaald?' en diegene antwoord met 'nee het vwo' dan voelt het beter.
Nou, waarschijnlijk is die persoon dan ook gewoon beledigd.. Maar als je met iemand praat, heb je dan echt geen idee of die ander zwakbegaafd of überslim is?
pi_127902194
Zwakbegaafde mensen kunnen het ook best goed verbergen door te doen alsof ze begrijpen wat je zegt, omdat ze zich schamen dat ze veel niet begrijpen. Aan de buitenkant kan je niks zien, maar als je een gesprek op niveau probeert te voeren zul je merken dat diegene niet echt mee kan praten.

Vaak zijn ze wel enorm handig met klussen ^O^
pi_127902708
Uit onderzoek blijkt dat mensen vrij goed in kunnen schatten welke mensen dommer zijn dan zij, maar niet goed in kunnen schatten welke mensen slimmer zijn dan zij.
  maandag 17 juni 2013 @ 14:41:35 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127902772
Ik ben wel benieuwd waar Elvenpath dan zoal tegen aanloopt in haar werk. Als je in een hulpverleningspositie zit is het natuurlijk wel wat anders.
  maandag 17 juni 2013 @ 14:42:12 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127902794
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:40 schreef Fokpop het volgende:
Uit onderzoek blijkt dat mensen vrij goed in kunnen schatten welke mensen dommer zijn dan zij, maar niet goed in kunnen schatten welke mensen slimmer zijn dan zij.
En juist slimme mensen onderschatten zichzelf, waar de domme mensen zichzelf overschatten.
pi_127903158
Keihard vaststellen kun je alleen met een IQ test. Maar je kunt in een gesprek wel merken of iemand dom is. Over het algemeen snappen domme mensen subtuiele grapjes, verwijzingen en abstracte ideeen niet. Daarnaast hebben ze vaak een smalle algemene kennis.

En als het lijkt of mensen jouw tempo in denkstappen niet kunnen bijhouden heb je vrijwel zeker te maken met iemand die dommer is dan jij.
Whatever...
pi_127916995
Als ze aan de lopende band kuttopics aanmaken
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_127917339
De manier waarop iemand uit zijn/haar ogen kijkt kan al veel verraden.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_127922692
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:50 schreef Spanky78 het volgende:
Keihard vaststellen kun je alleen met een IQ test. Maar je kunt in een gesprek wel merken of iemand dom is. Over het algemeen snappen domme mensen subtuiele grapjes, verwijzingen en abstracte ideeen niet. Daarnaast hebben ze vaak een smalle algemene kennis.

En als het lijkt of mensen jouw tempo in denkstappen niet kunnen bijhouden heb je vrijwel zeker te maken met iemand die dommer is dan jij.
Je hebt ook nog de sociale intelligentie, die zit niet verwerkt in een IQ test. Je kan een goed gesprek met iemand voeren doordat diegene sociaal intelligent is, maar een laag IQ heeft.
pi_127928519
Zwakbegaafden zijn vaak iets kleiner dan gemiddeld, hebben borsten en een vagina.
pi_127930000
Een tattoo of een oorbel
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  dinsdag 18 juni 2013 @ 00:16:22 #88
pi_127931696
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:14 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

dat heb ik niet hoor
  dinsdag 18 juni 2013 @ 14:11:45 #89
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_127945835
Soms hebben zwakbegaafde mensen moeite met zelfverzorging, omdat ze de zorg rondom henzelf niet kunnen managen.
Verder is het, vind ik, soms te zien aan een soort lege blik. Zo van: "ik begrijp eigenlijk niet wat er om me heen gebeurt"
Als je op google bij afbeeldingen intypt 'zwakbegaafd' krijg je wel wat duidelijke voorbeelden.
Maar er zijn ook mensen aan wie je het niet kan zien.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  dinsdag 18 juni 2013 @ 14:13:43 #90
pi_127945912
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:11 schreef pietkanarie het volgende:
Soms hebben zwakbegaafde mensen moeite met zelfverzorging, omdat ze de zorg rondom henzelf niet kunnen managen.
Verder is het, vind ik, soms te zien aan een soort lege blik. Zo van: "ik begrijp eigenlijk niet wat er om me heen gebeurt"
Als je op google bij afbeeldingen intypt 'zwakbegaafd' krijg je wel wat duidelijke voorbeelden.
Maar er zijn ook mensen aan wie je het niet kan zien.
_O-
  dinsdag 18 juni 2013 @ 14:18:38 #91
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_127946129
quote:
Ja, Romana en Rinus onder andere :) Maar ik bedoel... je ziet het soms gewoon aan de blik. Ik kan de vinger er niet op leggen verder. Wat maakt hun gezicht eigenlijk anders? Gewoon andere lijnen/verhoudingen. Dus om het wat makkelijker te maken schreef ik het zo...
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:16:56 #92
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_127984824
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:50 schreef Spanky78 het volgende:

Ik ben het niet helemaal met je woorden eens. Ik herinner me nog een test op TV van vroeger. Hier hielden ze een test tussen verschillende generaties om te kijken wie het 'slimste' was.
Er waren verschillende onderwerpen. Op een gegeven moment kwamen ze bij het onderwerp 'spreekwoorden'. Soms kwamen er spreekwoorden voorbij die al minstens 10 jaar niet meer actief gebruikt worden. Ikzelf als een nog vrij jong persoon had hier nooit van gehoord en ik had de vraag dus fout.
Mijn vraag aan jou is dus: ben je echt dommer dan iemand anders als je bepaalde dingen niet op school hebt geleerd of vanuit je omgeving? Dat wil dus zeggen dat vrijwel iedereen uit onontwikkelde landen dom is omdat ze niet zolang naar school zijn geweest als wij.

Maar ik ben het wel met je eens over de 'abstracte ideeen'. Bij mijn weten is dat een van de dingen die echt ontbreekt bij laagontwikkelde mensen.
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:30:46 #93
pi_127987913
quote:
11s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:16 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

Ik ben het niet helemaal met je woorden eens. Ik herinner me nog een test op TV van vroeger. Hier hielden ze een test tussen verschillende generaties om te kijken wie het 'slimste' was.
Er waren verschillende onderwerpen. Op een gegeven moment kwamen ze bij het onderwerp 'spreekwoorden'. Soms kwamen er spreekwoorden voorbij die al minstens 10 jaar niet meer actief gebruikt worden. Ikzelf als een nog vrij jong persoon had hier nooit van gehoord en ik had de vraag dus fout.
Mijn vraag aan jou is dus: ben je echt dommer dan iemand anders als je bepaalde dingen niet op school hebt geleerd of vanuit je omgeving? Dat wil dus zeggen dat vrijwel iedereen uit onontwikkelde landen dom is omdat ze niet zolang naar school zijn geweest als wij.

Maar ik ben het wel met je eens over de 'abstracte ideeen'. Bij mijn weten is dat een van de dingen die echt ontbreekt bij laagontwikkelde mensen.
eens. er is een verschil tussen fluide intelligentie en gekristaliseerde intelligentie
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:33:31 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127988047
quote:

[..]

Hoe kun je van een spreekwoord nou beweren dat dat al zeker tien jaar niet meer actief gebruikt wordt?

Of je een spreekwoord kent of niet laat iets zien over je algemene ontwikkeling, niet zozeer over intelligentie. Dat dan weer wel.
pi_127989290
Hoe kun je het zien?

Wanneer iemand over een hek klimt in een dierentuin
..

En dit soort gasten.

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:04:21 #96
pi_127989307
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe kun je van een spreekwoord nou beweren dat dat al zeker tien jaar niet meer actief gebruikt wordt?

Of je een spreekwoord kent of niet laat iets zien over je algemene ontwikkeling, niet zozeer over intelligentie. Dat dan weer wel.
Waarom zou je dat niet kunnen beweren? Volgens mij kan dat heel goed hoor.
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:12:35 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127989595
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:04 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Waarom zou je dat niet kunnen beweren? Volgens mij kan dat heel goed hoor.
Ja, je kunt alles wel beweren!
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:17:06 #98
pi_127989751
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, je kunt alles wel beweren!
Precies! Opgelost, slotje.
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:20:02 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127989858
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:17 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Precies! Opgelost, slotje.
Maar zonder gekheid. De bewering is op zijn minst merkwaardig. Ze kent het spreekwoord niet, maar doet wel een uitspraak over dat het spreekwoord al tien jaar niet meer gebruikt zou worden. Je vraagt je op zijn minst af waar ze dat op baseert.
pi_127994582
quote:

[..]

Daarom zit dat ook niet in een IQ test :')
Die dingen zijn echt wel solide opgebouwd hoor
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')