Is het weer zo ver?quote:Op zondag 16 juni 2013 13:29 schreef De_Guidance het volgende:
Wat een debiele TT van een moslimhatende user trouwens.
0 volgens officiële cijfersquote:Op zondag 16 juni 2013 13:31 schreef Dance99Vv het volgende:
Hoeveel mensen zijn er inmiddels opgepakt en zitten nog steeds vast?
Nee , naïeveling, ik ken Prepper alleen langer dan vandaag.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:31 schreef Theoden het volgende:
[..]
Is het weer zo ver?
Oooh je bent anti-Erdogan, dus je bent een moslimhater?
Erdogan verneukt een mooi geloof voor zijn eigen gewin.
denk niet dat je per se een tegenkandidaat nodig hebt, maar wat ik wel denk is, dat als erdogan het leger niet aan banden had gelegd, dan had het leger allang (met heel veel plezier ingegrepen), een paar jaar terug riepen mensen nog voor het ingrijpen van het leger op het beleid van erdogan, heel veel van die mensen lopen nu ook mee met deze demonstraties uiteraard en zeggen ze dat ze tegen een dictatuur vechten (ironie? nee hoor heel normaal in turkije), dus wat dat betreft heeft erdogan zelf voor een revolutie gezorgd , voor het eerst ooit wordt turkije volledig civiel geregeerd en is dit alleen al iets waar je trots op moet zijn, tuurlijk de angsten die sommigen hebben vwb de media en dat erdogan te machtig is geworden, deel ik ook, alleen heeft iedereen zijn aandeel hierin, de yandas medya/de oppositie partijen/het ondemocratische karakter van de gemiddelde turk, dus wat dat betreft heeft turkije een lange weg te gaanquote:Op zondag 16 juni 2013 13:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Lastig, voor een revolutie is op z'n minst een tegenkandidaat nodig lijkt me.. die heb ik nog niet (actief) gezien. Het is ook niet zo handig als er straks na een verandering iemand omhoog stapt als "daar ben ik dan" want dat is een beetje slap, die zou zich nu al moeten laten zien. Aan de andere kant kan dat een negatieve draai geven aan de verbondenheid van de groepen.
moeilijk.. ik denk dat we over de jaren zeker wel langzaam een verandering krijgen als deze generatie ouder wordt en politiek gaat bedrijven.
Hoog niveau weer, lekker persoonlijk aanvallen.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:31 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee , naïeveling, ik ken Prepper alleen langer dan vandaag.
Heb ik jou ooit een moslimhater genoemd? Denk eens na voor je reageert.
ja vaak is dat ook zo idd, met name hier op vok, een sterk charismatische mderne moslim leider, die het volk achter zich heeft staat, past toch niet bij de geitenneuker beeld dat veel moslim haters hebbenquote:Op zondag 16 juni 2013 13:31 schreef Theoden het volgende:
[..]
Is het weer zo ver?
Oooh je bent anti-Erdogan, dus je bent een moslimhater?
Erdogan verneukt een mooi geloof voor zijn eigen gewin.
zou kunnen, ik weet wel dat er van andere steden agenten zijn gekomen naar istanbulquote:Op zondag 16 juni 2013 13:35 schreef Dance99Vv het volgende:
turkish airlines carryy the police from all the cities to istanbul 11 minuten geleden • Beantwoorden
Is dit waar?
De trots van een deel van het volk. Dat klopt.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja vaak is dat ook zo idd, met name hier op vok, een sterk charismatische mderne moslim leider, die het volk achter zich heeft staat, past toch niet bij de geitenneuker beeld dat veel moslim haters hebben
erdogan is de trots van het volk en een voorbeeldig moslim dit ter info
Leuk voor jou waar je aan denkt, maar in Nederland is pepperspray en traangas een chemisch wapen en valt onder de millitaire wapens in de vuurwapenwet.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:36 schreef Theoden het volgende:
Chemische wapens is niet juiste benaming, want dan denk je aan sarin enz. Het zijn bijtende chemicaliën toegevoegd aan het water.
Ja goed als je het zo bekijkt dan valt alles er wel onderquote:Op zondag 16 juni 2013 13:38 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Leuk voor jou waar je aan denkt, maar in Nederland is pepperspray en traangas een chemisch wapen en valt onder de millitaire wapens in de vuurwapenwet.
honderden alleen al op het Taksim plein alleen volgens "Taksim Solidariteit Platform " .quote:Op zondag 16 juni 2013 13:31 schreef Dance99Vv het volgende:
Hoeveel mensen zijn er inmiddels opgepakt en zitten nog steeds vast?
http://www.telegraaf.nl/b(...)ing_Gezipark___.htmlquote:
Waarom bemoei je je er überhaupt mee? Mijn opmerking was richting Prepper, die ik langer ken.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:34 schreef Theoden het volgende:
[..]
Hoog niveau weer, lekker persoonlijk aanvallen.
De penguins zijn naief, niet ik.
Turkije is geen Nederland. In heel veel landen worden deze middelen door de politie gebruikt.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:38 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Leuk voor jou waar je aan denkt, maar in Nederland is pepperspray en traangas een chemisch wapen en valt onder de millitaire wapens in de vuurwapenwet.
Je bent zelf anti-moslim als je deze geweldadigheden tegen vreedzame moslim burgers steunt en aanmoedigt.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:41 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Waarom bemoei je je er überhaupt mee? Mijn opmerking was richting Prepper, die ik langer ken.
Jouw reactie sloeg gewoon helemaal nergens op. Je wil graag een beeld bevestigd zien, terwijl ik heel vaak kritisch naar Erdogan ben geweest en nooit geloof als argument zou gebruiken om hem te verdedigen.
Mijn reactie was tegen prepper die hier al tijden een hekel aan moslims uit en met zo'n TT graag olie op het vuur gooit.
Dat jij meteen op de bres springt met zo'n reactie is inderdaad naïef. Net als de Erdogan meelopers inderdaad.
Ik had niet door dat jij je daar op Pepper aan het richten was, mijn excuses. Ik heb je berichtje nog een keer gelezen en zie nu inderdaad dat je je echt op hem richt. Ik ken Pepper verder niet, dus daar bemoei ik me niet mee.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:41 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Waarom bemoei je je er überhaupt mee? Mijn opmerking was richting Prepper, die ik langer ken.
Jouw reactie sloeg gewoon helemaal nergens op. Je wil graag een beeld bevestigd zien, terwijl ik heel vaak kritisch naar Erdogan ben geweest en nooit geloof als argument zou gebruiken om hem te verdedigen.
Mijn reactie was tegen prepper die hier al tijden een hekel aan moslims uit en met zo'n TT graag olie op het vuur gooit.
Dat jij meteen op de bres springt met zo'n reactie is inderdaad naïef. Net als de Erdogan meelopers inderdaad.
quote:Op zondag 16 juni 2013 13:41 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
honderden alleen al op het Taksim plein alleen volgens "Taksim Solidariteit Platform " .
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ing_Gezipark___.html
Dat doe ik dan ook niet.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:43 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Je bent zelf anti-moslim als je deze geweldadigheden tegen vreedzame moslim burgers steunt en aanmoedigt.
Een taart valt niet onder wapens dus je argument slaat op kaas.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:43 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Turkije is geen Nederland. In heel veel landen worden deze middelen door de politie gebruikt.
Tevens is alles chemisch. Ook een taart.
Vraag dat maar aan Pim Fortuyn.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:43 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Een taart valt niet onder wapens dus je argument slaat op kaas.
kun je toelichten wat hij zegt?quote:Op zondag 16 juni 2013 13:44 schreef Theoden het volgende:
Pinokkio gouverneur live op tv weer
http://artibir.tv/canli-yayin
We zullen niemand toelaten op Taksim. Politie zal ingrijpen als mensen wel komen. Jullie kunnen altijd gebruik maken van jullie grondrechten om te demonstreren, maar nu even niet.quote:
In Nederland ook hoor.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:43 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Turkije is geen Nederland. In heel veel landen worden deze middelen door de politie gebruikt.
Tevens is alles chemisch. Ook een taart.
quote:Militair gebruik is na de Eerste Wereldoorlog door de Geneefse conventie verboden. Wel wordt traangas nog gebruikt door de politie, bij het bestrijden van rellen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)aksimplein_af__.htmlquote:Politie sluit Taksimplein af
ISTANBUL -
De Turkse politie heeft het Taksimplein in Istanbul zondag hermetisch afgesloten. Daarmee moet voorkomen worden dat demonstranten terugkeren die zaterdagavond met geweld uit het Gezipark aan de rand van het plein werden verjaagd.
De tv-zender CNN Türk zond op het hoogtepunt van de demonstraties in Turkije een documentaire uit over pinguïns. Inmiddels is dit dier voor de demonstranten uitgegroeid tot symbool van het verzet tegen het Turkse bestuur. Op het Taksimplein in Istanbul dat werd leeggeveegd door de oproerpolitie was het gisteren rustig.
De AK-partij van premier Recep Tayyip Erdogan heeft voor zondag een bijeenkomst op het plein op het programma staan.
Zou de berichtgeving van gisteren toch wel kloppen? Dat er wapens zijn aangetroffen. Wat jij wegdeed als leugen.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:48 schreef Theoden het volgende:
Twee politieagenten zijn neergeschoten volgens Pinokkio, geen levensgevaar.
dank jequote:Op zondag 16 juni 2013 13:47 schreef Theoden het volgende:
[..]
We zullen niemand toelaten op Taksim. Politie zal ingrijpen als mensen wel komen. Jullie kunnen altijd gebruik maken van jullie grondrechten om te demonstreren, maar nu even niet.
Dat is denk ik een redelijke samenvatting lol ...
Politie is partijdig, volgt namelijk bevelen op.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:48 schreef PrepperNL het volgende:
Nu komt de aap uit de mouw Erdogans agenten hebben de demonstranten van het plein afgeslagen zodat demonstranten van de AKP het plein kunnen gebruiken. Duidelijk geen onpartijdige politie in Turkije.
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)aksimplein_af__.html
Klopt niet, bijeenkomst van AKP is NIET op Taksim.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:48 schreef PrepperNL het volgende:
Nu komt de aap uit de mouw Erdogans agenten hebben de demonstranten van het plein afgeslagen zodat demonstranten van de AKP het plein kunnen gebruiken. Duidelijk geen onpartijdige politie in Turkije.
[..]
Uhm, daar weet ik niks van?quote:Op zondag 16 juni 2013 13:48 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Zou de berichtgeving van gisteren toch wel kloppen? Dat er wapens zijn aangetroffen. Wat jij wegdeed als leugen.
Volgens mij is de bijeenkomst van Erdogan niet op het plein.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:48 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Maar dat komt zo wel naar voren in het stukjequote:Op zondag 16 juni 2013 13:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Volgens mij is de bijeenkomst van Erdogan niet op het plein.
Van de Telegraaf ja. Het is elders in Istanbul. Alles is daar al klaar gezet.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:51 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Maar dat komt zo wel naar voren in het stukje
quote:Op zondag 16 juni 2013 13:48 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
De alcoholbeperkingen in Turkije zijn minder streng dan in Zweden of Spanje met deze nieuwe wet..quote:Op zondag 16 juni 2013 13:51 schreef Dvm86 het volgende:
Een Turkse vriendin van mij is daar momenteel ook aan het protesteren. Zij is moslim en drinkt af en toe alcohol. Echt een staatsaangelegenheid om zich daar mee te bemoeien hoorDit is een herkenbaar probleem binnen de islam - anderen hun denkbeelden en dogmatische ideeën willen opdringen in eigen land en buitenland. Geen respect voor de vrijheid van meningsuiting of andersdenkenden. Het komt in de buurt van dictatoriale regimes.
Het lijkt mij vrij simpel: wil je alcohol drinken, dan doe je dat. Wil je het niet, dan doe je het niet. Daar heb je geen wetten voor nodig.
Poehoe zeg. Ondertussen bericht de NTV hier al 18 dagen non-stop over.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:53 schreef Theoden het volgende:
http://twitpic.com/cxi5zc![]()
![]()
Speler van Galatasaray wil NTV microfoon er niet bij hebben.
hij is een politicus, is er een ploiticus in de wereld die niet liegt/de waarheid verdraait? hij is een populist/macho, hij praat het volk naar de mond, dat zijn allemaal waarheden, maar ook dingen die het volk waardeert, hij heeft een stijl die mij persoonlijk eigenlijk ook niet aanstaat, ik ben meer van de stijl van abdullah gul, maar iemand dinsiz noemen, allah mahsuzdur, daar gaan wij mensjes niet overquote:Op zondag 16 juni 2013 13:38 schreef Theoden het volgende:
[..]
De trots van een deel van het volk. Dat klopt.
Een voorbeeldig moslim? Nee, absoluut niet.
Sorry voor het Turks, maar benim dinimde boyle saygisizca yalan soyleyen bir adam musluman olamaz. Kendi halkina zulum yapan bir adam musluman olamaz. Dinsizdir. 9 van de 10 zinnen zijn gelogen.
sorry hoor maar wat zijn carsi's, had het ook gelezen maar weet niet wat er bedoelt wordtquote:
wij hebben hier in nederland ook wet en regelgeving wat alcohol betreft gelukkigquote:Op zondag 16 juni 2013 13:51 schreef Dvm86 het volgende:
Een Turkse vriendin van mij is daar momenteel ook aan het protesteren. Zij is moslim en drinkt af en toe alcohol. Echt een staatsaangelegenheid om zich daar mee te bemoeien hoorDit is een herkenbaar probleem binnen de islam - anderen hun denkbeelden en dogmatische ideeën willen opdringen in eigen land en buitenland. Geen respect voor de vrijheid van meningsuiting of andersdenkenden. Het komt in de buurt van dictatoriale regimes.
Het lijkt mij vrij simpel: wil je alcohol drinken, dan doe je dat. Wil je het niet, dan doe je het niet. Daar heb je geen wetten voor nodig.
die demonstratie is in kazli cesme, niet daarquote:Op zondag 16 juni 2013 13:51 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Maar dat komt zo wel naar voren in het stukje
Ja, dat kinderen het niet mogen drinken, want daar is het enorm slecht voor plus ze kunnen hun acties nog niet overzien. Of ga je nu reageren: maar vanuit de koran is het altijd slecht dus mag je het gewoon verbieden voor iedereen!@!@quote:Op zondag 16 juni 2013 13:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
wij hebben hier in nederland ook wet en regelgeving wat alcohol betreft gelukkig
supporters groep van de besiktas voetbalclubquote:Op zondag 16 juni 2013 13:57 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
sorry hoor maar wat zijn carsi's, had het ook gelezen maar weet niet wat er bedoelt wordt
Wacht even... Wil je hiermee beweren dat de Nederlandse staat zich deels of geheel niet bemoeit met alcohol in Nederland?quote:Op zondag 16 juni 2013 13:51 schreef Dvm86 het volgende:
Een Turkse vriendin van mij is daar momenteel ook aan het protesteren. Zij is moslim en drinkt af en toe alcohol. Echt een staatsaangelegenheid om zich daar mee te bemoeien hoor![]()
nee knul daar blijft het niet bij, daarnaast:quote:Op zondag 16 juni 2013 14:00 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja, dat kinderen het niet mogen drinken, want daar is het enorm slecht voor plus ze kunnen hun acties nog niet overzien. Of ga je nu reageren: maar vanuit de koran is het altijd slecht dus mag je het gewoon verbieden voor iedereen!@!@
Zweden en Spanje hebben strengere beperkingen voor alcohol dan Turkije en ook in Nederland gaat het verder dan een leeftijdsbeperking. Gemeenten hebben daar veel mogelijkheden toe en gebruiken dat ook vaak.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:00 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja, dat kinderen het niet mogen drinken, want daar is het enorm slecht voor plus ze kunnen hun acties nog niet overzien. Of ga je nu reageren: maar vanuit de koran is het altijd slecht dus mag je het gewoon verbieden voor iedereen!@!@
Grote supportersroep van Besiktas, maar ze zijn ook een linkse groepering/beweging.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:57 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
sorry hoor maar wat zijn carsi's, had het ook gelezen maar weet niet wat er bedoelt wordt
Wat voor strengere beperkingen gelden daar dan? (enige wat ik van zweden weet is dat het daar enorm duur is)quote:Op zondag 16 juni 2013 14:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Zweden en Spanje hebben strengere beperkingen voor alcohol dan Turkije en ook in Nederland gaat het verder dan een leeftijdsbeperking. Gemeenten hebben daar veel mogelijkheden toe en gebruiken dat ook vaak.
iets vergelijkbaars heeft erdogan recent ook ingevoerd, waarop wordt geroepen in turkije blijf vanmijn alcohol af en gaan mensen 3 weken lang rellenquote:Volgens de externe link: Mediawet 2008 is het verboden om tussen 6.00-21.00 uur alcoholreclame op tv en radio uit te zenden.
Dat is het punt niet, het gaat er om dat Erdogan het seculiere fundament van de Turkse staat beetje bij beetje probeert te verzwakken en dat pikt een groot deel van de Turkse samenleving niet. Atatürk zou zich omdraaien in zijn graf als hij het werk van Erdogan kon aanschouwen.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:53 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De alcoholbeperkingen in Turkije zijn minder streng dan in Zweden of Spanje met deze nieuwe wet..
En was de drooglegging in de USA ook islamitisch?
dat heb ik nooit geweten, maar dat verklaart wel het een en ander nu, thanks voor de infoquote:Op zondag 16 juni 2013 14:03 schreef Theoden het volgende:
[..]
Grote supportersroep van Besiktas, maar ze zijn ook een linkse groepering/beweging.
Wat Ataturk vindt, is niet zo relevant. Hij is al 70 jaar dood.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:05 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, het gaat er om dat Erdogan het seculiere fundament van de Turkse staat beetje bij beetje probeert te verzwakken en dat pikt een groot deel van de Turkse samenleving niet. Atatürk zou zich omdraaien in zijn graf als hij het werk van Erdogan kon aanschouwen.
Verbod op adverteren en in Spanje verbod op verkoop vanaf een bepaald tijdstip in de avond.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:03 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Wat voor strengere beperkingen gelden daar dan? (enige wat ik van zweden weet is dat het daar enorm duur is)
Op het onderwerp alcohol in turkije gaat het niet over reclames ervan, denk ik zo.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:04 schreef Slayage het volgende:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/alcohol/alcohol-in-de-wet
[..]
iets vergelijkbaars heeft erdogan recent ook ingevoerd, waarop wordt geroepen in turkije blijf vanmijn alcohol af en gaan mensen 3 weken lang rellen
Vraag dat is aan de gemiddelde turk. Turkije = Atatürk.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:06 schreef Hierro het volgende:
[..]
Wat Ataturk vindt, is niet zo relevant. Hij is al 70 jaar dood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |