abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127829779




Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, het nieuwste deel van de Metal Gear saga is alweer een tijdje geleden aangekondigd. De nieuwe Metal Gear werd met een trailer aangekondigd tijdens de 25th anniversary celebration als Ground Zeroes.


Een paar maanden later, tijdens de VGA 2012, mochten we een trailer van de mysterieuze game The Phantom Pain aanschouwen, gemaakt door het compleet onbekende Moby Dick studios.


En dan is daar GDC 2013, het verlossende nieuws wordt naar buiten gebracht: Metal Gear Solid: Ground Zeroes en The Phantom Pain zijn samen de nieuwe Metal Gear: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.


En dan was daar in juni 2013 de E3, waar de volgende trailer werd getoond, en ook bekend werd gemaakt dat Kiefer Sutherland de stem van Big Boss zal gaan verzorgen:






Kojima is terug met MGS, en hoe! De laatste trailers hebben iedereen van de sokken geblazen, het speculeren over de ongetwijfeld compleet gestoorde characters en ingewikkelde verhaallijnen kan weer beginnen! Wat voor een stuk metaal / steen (diamant?) steekt er uit Big Boss' zijn hoofd? Wie zijn Quiet, Eli, Code Talker en Skull Face?
We weten dat een gedeelte van het spel in Afghanistan in 1984 zal afspelen, en Big Boss' zijn missie daar het bevrijden van Miller zal zijn. Ook heeft hij een nieuwe huurlingengroep opgericht, genaamd Diamond Dogs. Maar wie zijn dan het mysterieuze XOF, heel toevallig FOX omgedraait? Waarschijnlijk allemaal vragen met antwoorden die we echt pas kunnen verwachten als we de game uiteindelijk in handen hebben.

In ontwikkeling voor: PS3, Xbox 360, PS4, Xbox One, (PC)
Releasedatum: TBA

De Metal Gear Saga (volgorde van release):

Metal Gear
Metal Gear 2: Solid Snake
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Metal Gear Solid: Portable Ops
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Metal Gear Solid: Peace Walker
Metal Gear Rising: Revengeance
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Non-Canon:
Metal Gear 2: Snake's Revenge
Metal Gear Solid: Ghost Babel
Metal Gear Ac!d 1 & 2

http://metalgearsolid.com/landing/

[ Bericht 4% gewijzigd door VulpX op 15-06-2013 18:55:31 ]
pi_127830222
Is Metal Gear Solid zo iets als Splinter Cell, maar dan met meer hypertechnische snufjes?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_127830319
Niet helemaal. Splinter Cell probeert wat realistischer te zijn met een Tom Clancy verhaal. Metal Gear heeft bijvoorbeeld nog steeds eindbazen, veel bovennatuurlijk gebeuren, en altijd een ingewikkeld plot waar je maar van moet houden :P

Het zijn beide Stealth games, maar toch ergens is het een beetje appeltjes met peren vergelijken.
pi_127830836
Metal Gear Solid vind ik de meest geweldige gamereeks ooit... Dus deze ontwikkelingen ga ik zeker in de gaten houden.
pi_127831597
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:54 schreef Gewas het volgende:
Metal Gear Solid vind ik de meest geweldige gamereeks ooit... Dus deze ontwikkelingen ga ik zeker in de gaten houden.
Same here. Wilde bijna de geschiedenis van Metal Gear in de ts zetten, maar heb besloten om mijn enthousiasme in bedwang te houden :P
pi_127831682
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:35 schreef VulpX het volgende:
Niet helemaal. Splinter Cell probeert wat realistischer te zijn met een Tom Clancy verhaal. Metal Gear heeft bijvoorbeeld nog steeds eindbazen, veel bovennatuurlijk gebeuren, en altijd een ingewikkeld plot waar je maar van moet houden :P

Het zijn beide Stealth games, maar toch ergens is het een beetje appeltjes met peren vergelijken.
Niets voor mij dus, ik ben voor realistische Stealth, denk aan Death To Spies, maar niet het bovennatuurlijke gedoe. Toch bedankt!
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_127831778
Ik zou zeggen, probeer het eerst eens uit. Er zit wel degelijk realisme in de normale gameplay. Alleen de bosses zijn niet altijd even menselijk (denk aan een vampier en Metal Gear zelf, een gigantische tank op poten).

Ik zou het niet te snel afschrijven, we hebben het wel over een serie die echt miljoenen fans heeft over de wereld :) .
pi_127831800
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:25 schreef VulpX het volgende:

[..]

Same here. Wilde bijna de geschiedenis van Metal Gear in de ts zetten, maar heb besloten om mijn enthousiasme in bedwang te houden :P
Ik heb twee weken geleden voor het eerst MGS 1 uitgespeeld. Vroeger had ik hem voor de PS1 maar was nooit verder gekomen dan het eerste gedeelte (bij dat helikopter platform).

Paar jaar geleden ook de HD collections gekocht.

Met name MGS 3 vind ik compleet awesome. Alles aan dit spel is geweldig. En vooral de hele sfeer van deze game. :)
pi_127832299
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:33 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik heb twee weken geleden voor het eerst MGS 1 uitgespeeld. Vroeger had ik hem voor de PS1 maar was nooit verder gekomen dan het eerste gedeelte (bij dat helikopter platform).

Paar jaar geleden ook de HD collections gekocht.

Met name MGS 3 vind ik compleet awesome. Alles aan dit spel is geweldig. En vooral de hele sfeer van deze game. :)
Heb je MGS4 al gespeeld? Toch wel een goede afsluiter van Solid Snake's verhaal. Maar ik vind persoonlijk MGS3 toch ook wel de beste. Weet nog dat ik de eerste trailer zag tijdens de E3 2003 (een van de beste gametrailers ooit gemaakt, imho):
Man man man, ik sprong zowat een gat in de lucht. Ik had toen MGS1 Integral op de PC helemaal kapot gespeeld, en MGS2 bij een vriend uitgespeeld. Ik had toen geen geld voor een PS2, maar na die trailer ben ik al m'n zakgeld en krantenwijk geld gaan sparen en heb de Silver Satin PS2 gehaald. Eerste spel wat ik kocht: Metal Gear Solid 2 Substance. Daar heb ik ook ontiegelijk veel uren in zitten. Vind MGS2 dan ook nog steeds een geweldig spel, hoewel het misschien wel de minste Metal Gear is. Sindsdien helemaal verslaafd. Voor MGS3 ben ik nog in een tussenuur van school (poeh, lang geleden :P) naar de plaatselijke Bart Smit heen en weer gecrossed en heb ik de rest van de dag op school alleen maar naar het hoesje en de handleiding lopen staren. Thuis PS2 aangezet, koptelefoon op en een aantal dagen heerlijk weg van de wereld en compleet in MGS3 gedoken. Wat een ervaring was dat!

Pfff, maar ik ben alweer aan het ranten :P. Zo heb ik voor bijna elke Metal Gear wel een verhaal :)
pi_127832731
Kan iemand in eigen woorden kort vertellen wat het doel is? Ben je een of andere held uit de VS die orders krijgt van FBI om allemaal gasten stealthy te killen?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_127832858
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:09 schreef SherlockHolmes het volgende:
Kan iemand in eigen woorden kort vertellen wat het doel is? Ben je een of andere held uit de VS die orders krijgt van FBI om allemaal gasten stealthy te killen?
Niet helemaal.

Begin van MGS1 in het kort: jij bent Solid Snake, een ex-FOXHOUND operative (FOXHOUND is een spec ops groep) die terug in actieve dienst wordt gehaald om op een geheime legerbasis in Alaska een terreurgroep te stoppen. Deze terreurgroep heeft een aantal belangrijke personen gegijzeld, en wordt geleid door de huidige FOXHOUND leden. Jou missie is om daar naar binnen te sluipen, de gijzelaars te bevrijden en ook nog effe een nucleaire lancering te voorkomen. Gedurende het spel schakel je de FOXHOUND leden uit, en blijkt er eigenlijk een veel groter complot achter de schermen plaats te vinden. Meer zeg ik niet over het verhaal, maar het verhaal van MGS1 en bijbehorende plot twists zijn legendarisch.

Eigenlijk begint bijna elke Metal Gear met deze opzet. Jij bent Solid Snake (of een van de andere 2 protagonisten die er ondertussen bij gekomen zijn), en je wordt vijandelijk gebied ingestuurd om een dreiging te stoppen. En die dreiging heeft vaak (eigenlijk altijd) te maken met een iteratie van Metal Gear, de lopende tank waarnaar de titel verwijst.
pi_127834951
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:14 schreef VulpX het volgende:

[..]

Niet helemaal.

Begin van MGS1 in het kort: jij bent Solid Snake, een ex-FOXHOUND operative (FOXHOUND is een spec ops groep) die terug in actieve dienst wordt gehaald om op een geheime legerbasis in Alaska een terreurgroep te stoppen. Deze terreurgroep heeft een aantal belangrijke personen gegijzeld, en wordt geleid door de huidige FOXHOUND leden. Jou missie is om daar naar binnen te sluipen, de gijzelaars te bevrijden en ook nog effe een nucleaire lancering te voorkomen. Gedurende het spel schakel je de FOXHOUND leden uit, en blijkt er eigenlijk een veel groter complot achter de schermen plaats te vinden. Meer zeg ik niet over het verhaal, maar het verhaal van MGS1 en bijbehorende plot twists zijn legendarisch.

Eigenlijk begint bijna elke Metal Gear met deze opzet. Jij bent Solid Snake (of een van de andere 2 protagonisten die er ondertussen bij gekomen zijn), en je wordt vijandelijk gebied ingestuurd om een dreiging te stoppen. En die dreiging heeft vaak (eigenlijk altijd) te maken met een iteratie van Metal Gear, de lopende tank waarnaar de titel verwijst.
Thanks ^O^

Dus Metal Gear is de eindbaas die altijd blijft leven?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_127834991
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 20:16 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Thanks ^O^

Dus Metal Gear is de eindbaas die altijd blijft leven?
Hahaha, nee. Elke game heeft een eigen Metal Gear (of meerdere ;) )
pi_127835032
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 20:17 schreef VulpX het volgende:

[..]

Hahaha, nee. Elke game heeft een eigen Metal Gear (of meerdere ;) )
Oh, dus in elke MGS is er een andere Metal Gear, die de eindbaas is?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_127835128
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 20:18 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Oh, dus in elke MGS is er een andere Metal Gear, die de eindbaas is?
Ongeveer. Ik kan je wel precies vertellen hoe het in elke game zit, maar dat is een beetje zonde voor jezelf. Het is ook niet altijd de eindbaas, maar het zijn wel altijd awesome boss fights :p

Overigens, dit is een Metal Gear (REX uit MGS1):



Heb thuis dit model ervan staan:

pi_127835723
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 20:20 schreef VulpX het volgende:

[..]

Ongeveer. Ik kan je wel precies vertellen hoe het in elke game zit, maar dat is een beetje zonde voor jezelf. Het is ook niet altijd de eindbaas, maar het zijn wel altijd awesome boss fights :p

Overigens, dit is een Metal Gear (REX uit MGS1):

[ afbeelding ]

Heb thuis dit model ervan staan:

[ afbeelding ]
Awesome! _O_
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_127836193
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 20:34 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Awesome! _O_
Heb nog veel meer Metal Gear memorabilia :X ... Zal het maar niet posten ;)
pi_127836208
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 20:44 schreef VulpX het volgende:

[..]

Heb nog veel meer Metal Gear memorabilia :X ... Zal het maar niet posten ;)
:D
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_127844409
MGSV krijgt trouwens ook smartphone en tablet integratie: http://www.polygon.com/20(...)tphone-tablet-kojima
pi_127849099
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:28 schreef VulpX het volgende:
MGSV krijgt trouwens ook smartphone en tablet integratie: http://www.polygon.com/20(...)tphone-tablet-kojima
Zulke dingen vind ik dan weer onnodig.

Net als Deus Ex: The Fall.

Had dan een PC opvolger gemaakt, en geen tablet versie :r
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_127849209
Ik denk niet dat je een game o.i.d. erop hoeft te verwachten. Maar misschien een interactieve map. Of je kan a la Peace Walker je huurlingorganisatie op je phone of tablet real time opdrachten geven en opleiden. Dat was in Peace Walker ook erg verslavend.
pi_127849608
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 01:42 schreef VulpX het volgende:
Ik denk niet dat je een game o.i.d. erop hoeft te verwachten. Maar misschien een interactieve map. Of je kan a la Peace Walker je huurlingorganisatie op je phone of tablet real time opdrachten geven en opleiden. Dat was in Peace Walker ook erg verslavend.
Wie weet :Y
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_127857798
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:53 schreef VulpX het volgende:

[..]

Heb je MGS4 al gespeeld? Toch wel een goede afsluiter van Solid Snake's verhaal. Maar ik vind persoonlijk MGS3 toch ook wel de beste. Weet nog dat ik de eerste trailer zag tijdens de E3 2003 (een van de beste gametrailers ooit gemaakt, imho):
Man man man, ik sprong zowat een gat in de lucht. Ik had toen MGS1 Integral op de PC helemaal kapot gespeeld, en MGS2 bij een vriend uitgespeeld. Ik had toen geen geld voor een PS2, maar na die trailer ben ik al m'n zakgeld en krantenwijk geld gaan sparen en heb de Silver Satin PS2 gehaald. Eerste spel wat ik kocht: Metal Gear Solid 2 Substance. Daar heb ik ook ontiegelijk veel uren in zitten. Vind MGS2 dan ook nog steeds een geweldig spel, hoewel het misschien wel de minste Metal Gear is. Sindsdien helemaal verslaafd. Voor MGS3 ben ik nog in een tussenuur van school (poeh, lang geleden :P) naar de plaatselijke Bart Smit heen en weer gecrossed en heb ik de rest van de dag op school alleen maar naar het hoesje en de handleiding lopen staren. Thuis PS2 aangezet, koptelefoon op en een aantal dagen heerlijk weg van de wereld en compleet in MGS3 gedoken. Wat een ervaring was dat!

Pfff, maar ik ben alweer aan het ranten :P. Zo heb ik voor bijna elke Metal Gear wel een verhaal :)
MGS 4 heb ik ook gespeeld. Vooral de eerste 2 acts en dan act 4 vond ik het leukst. Het verhaal van deze game vond ik de eerste keer wel moeilijk te begrijpen.

Ik had hetzelfde met MGS 3 toen ik in 2004 (?) de trailer zag. :D Toen ik dat spel had gekocht heb ik twee dagen aan 1 stuk zitten spelen.
pi_127857862
Ik heb na het zien van de trailers van MGSV echt zin om Peace Walker weer op te pakken. Dat is sowieso een geniaal spel, en MGSV lijkt verder te gaan waar Peace Walker ophield.
pi_127857991
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:06 schreef VulpX het volgende:
Ik heb na het zien van de trailers van MGSV echt zin om Peace Walker weer op te pakken. Dat is sowieso een geniaal spel, en MGSV lijkt verder te gaan waar Peace Walker ophield.
Eens!

Mijn usericon is overigens ook van dat spel. :P
pi_127859287
I know, Paz.... Maar ik heb nog een te grote backlog :X
pi_127991324
Holy crap, de E3 trailer in 60 fps, zoals het er dus echt uit moet gaan zien op je TV straks:

http://www.eurogamer.net/videos/metal-gear-solid-5-at-720p60


*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_128248265
Nog wat kleine updates:

Kojima is op zoek naar een studio om MGS1 te remaken met de FOX engine

Een aantal geruchten omtrent de trailer worden bevestigt. Het kind waaruit het pakketje wordt gehaald in de helikopter is Paz, Quiet is de vrouwelijke heldin van de game, de man die toekijkt tijdens de martelingen is Miller, en 24 uur in MGSV staat gelijk aan 6 uur irl.
pi_128251988
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:52 schreef VulpX het volgende:
Holy crap, de E3 trailer in 60 fps, zoals het er dus echt uit moet gaan zien op je TV straks:

http://www.eurogamer.net/videos/metal-gear-solid-5-at-720p60

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
en hier de volledige trailer inclusief het verwijderde paketje :P

dit is trouwens niet de kwaliteit waarin het op consoles komt. Dit is schijnbaar een iets betere versie van de kwaliteit die we op ps3 en xbox 360 krijgen nog niet eens de uiteindelijke graphics voor ps4, xbox one en pc.
pi_128256509
Klopt! Dat moet echt zo vet worden!
pi_128386215
Kwam dit bericht tegen:

Just Add Water wil Metal Gear Solid oppoetsen

Denk dat ik vandaag MGS 1 weer eens ga spelen. Vooral het begin vind ik zo gaaf. :)
pi_128386816


voor mij de meest memorabele karakter uit de serie!
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_128390069
Ik ga sowieso voor de release van MGSV alles nog een keertje doorspelen. Moet ook echt een keer de originele Metal Gear en Solid Snake uitspelen... :X
pi_130909576
Wie is dit? Kaz?
pi_130910335
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 08:08 schreef LeaderRoel het volgende:
Wie is dit? Kaz?
[ afbeelding ]
Ja
pi_130910604
Op de TGS komt er een 24 minuten demo van Ground Zeroes op de next gen consoles in 60 fps. Ik hoop dat Kojima san ground zeroes gewoon als prologue aanbied via psn begin volgend jaar en dan de prologue nog keer toevoegd in the phantom pain.
Ik klap die noobs hard!
pi_130910629
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:32 schreef SherlockHolmes het volgende:
Is Metal Gear Solid zo iets als Splinter Cell, maar dan met meer hypertechnische snufjes?
Splinter Cell is net zoiets als Metal Gear (Solid), maar dan slechter.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_130911083
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:24 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Splinter Cell is net zoiets als Metal Gear (Solid), maar dan slechter.
Ik wil je graag geloven, als je onderbouwt.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_130911161
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:53 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ik wil je graag geloven, als je onderbouwt.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_130917459
quote:
* SherlockHolmes leest ondertitel van trancethrust

Wat een bagger.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  woensdag 11 september 2013 @ 17:15:15 #42
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_131064465
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 13:17 schreef VulpX het volgende:
Ik ga sowieso voor de release van MGSV alles nog een keertje doorspelen. Moet ook echt een keer de originele Metal Gear en Solid Snake uitspelen... :X
Ik vind het zoveel tijd kosten dat doorspelen, dan kijk/fastforward/skip ik liever door een Youtube walkthrough.
pi_131066924
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 17:15 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Ik vind het zoveel tijd kosten dat doorspelen, dan kijk/fastforward/skip ik liever door een Youtube walkthrough.
Dat kan natuurlijk ook, maar ik geniet toch meestal wel weer als ik een MGS aanzet. Heb ze nu ook alweer een tijdje niet gespeeld, dat scheelt ook.

Ik kan trouwens niet wachten op een releasedatum, dan weet ik ook wanneer m'n marathon moet beginnen :P

Maar afgelopen week was er een closed door playthrough van 26 min van Ground Zeroes voor de pers, die we tijdens TGS waarschijnlijk te zien krijgen en/of als demo speelbaar is op de beursvloer. Ik verwacht daar eigenlijk wel wat definitieve info over wat Ground Zeroes nou precies wordt en wanneer we de games mogen verwachten.
pi_131341902
quote:
Tof.
Wat me wel snel op viel is dat vijanden soms zo'n outline krijgen als ze half achter omgeving verscholen staan enzo. Dat vind ik wat minder, haalt een beetje van het goed rond kijken voor je iets doet weg.
pi_131344060
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:58 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Tof.
Wat me wel snel op viel is dat vijanden soms zo'n outline krijgen als ze half achter omgeving verscholen staan enzo. Dat vind ik wat minder, haalt een beetje van het goed rond kijken voor je iets doet weg.
Idd. Op de metal gear reddit wordt er door een aantal fans alweer moord en brand om geschreeuwd. Kojima heeft echter aangegeven dat deze demo op een lage moeilijkheidsgraad draait om niet teveel live te kunnen verneuken. Dus wellicht dat het enemies taggen en die slow mo executies anders of niet werken op de hogere moeilijkheidsgraden. Ik vind het er in ieder geval gruwelijk uitzien.
De 25ste wordt de Engelse demo online gezet, hopelijk van wat betere kwaliteit. Dan kunnen we ook zien of het een ps3 of ps4 demo was.
pi_131344336
Is Ground Zeroes nou een aparte game of een deel van MGS V?
pi_131345660
Dat weten we nog niet. Het zou moeten dienen als proloog voor The Phantom Pain, en dan zijn GZ en TPP samen MGSV. Aldus Kojima. Ik denk/hoop dat we daar deze TGS nog wel duidelijkheid over krijgen, evenals een releasedatum.
pi_131346222
Lijkt mij gewoon hetzelfde als MGS2?
Eerst een korte proloog spelen (tanker/ground zeroes).
En dan het echte spel (plant/the phantom pain).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')