Same here. Wilde bijna de geschiedenis van Metal Gear in de ts zetten, maar heb besloten om mijn enthousiasme in bedwang te houdenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:54 schreef Gewas het volgende:
Metal Gear Solid vind ik de meest geweldige gamereeks ooit... Dus deze ontwikkelingen ga ik zeker in de gaten houden.
Niets voor mij dus, ik ben voor realistische Stealth, denk aan Death To Spies, maar niet het bovennatuurlijke gedoe. Toch bedankt!quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:35 schreef VulpX het volgende:
Niet helemaal. Splinter Cell probeert wat realistischer te zijn met een Tom Clancy verhaal. Metal Gear heeft bijvoorbeeld nog steeds eindbazen, veel bovennatuurlijk gebeuren, en altijd een ingewikkeld plot waar je maar van moet houden
Het zijn beide Stealth games, maar toch ergens is het een beetje appeltjes met peren vergelijken.
Ik heb twee weken geleden voor het eerst MGS 1 uitgespeeld. Vroeger had ik hem voor de PS1 maar was nooit verder gekomen dan het eerste gedeelte (bij dat helikopter platform).quote:Op zaterdag 15 juni 2013 18:25 schreef VulpX het volgende:
[..]
Same here. Wilde bijna de geschiedenis van Metal Gear in de ts zetten, maar heb besloten om mijn enthousiasme in bedwang te houden
Heb je MGS4 al gespeeld? Toch wel een goede afsluiter van Solid Snake's verhaal. Maar ik vind persoonlijk MGS3 toch ook wel de beste. Weet nog dat ik de eerste trailer zag tijdens de E3 2003 (een van de beste gametrailers ooit gemaakt, imho):quote:Op zaterdag 15 juni 2013 18:33 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik heb twee weken geleden voor het eerst MGS 1 uitgespeeld. Vroeger had ik hem voor de PS1 maar was nooit verder gekomen dan het eerste gedeelte (bij dat helikopter platform).
Paar jaar geleden ook de HD collections gekocht.
Met name MGS 3 vind ik compleet awesome. Alles aan dit spel is geweldig. En vooral de hele sfeer van deze game.
Niet helemaal.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:09 schreef SherlockHolmes het volgende:
Kan iemand in eigen woorden kort vertellen wat het doel is? Ben je een of andere held uit de VS die orders krijgt van FBI om allemaal gasten stealthy te killen?
Thanksquote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:14 schreef VulpX het volgende:
[..]
Niet helemaal.
Begin van MGS1 in het kort: jij bent Solid Snake, een ex-FOXHOUND operative (FOXHOUND is een spec ops groep) die terug in actieve dienst wordt gehaald om op een geheime legerbasis in Alaska een terreurgroep te stoppen. Deze terreurgroep heeft een aantal belangrijke personen gegijzeld, en wordt geleid door de huidige FOXHOUND leden. Jou missie is om daar naar binnen te sluipen, de gijzelaars te bevrijden en ook nog effe een nucleaire lancering te voorkomen. Gedurende het spel schakel je de FOXHOUND leden uit, en blijkt er eigenlijk een veel groter complot achter de schermen plaats te vinden. Meer zeg ik niet over het verhaal, maar het verhaal van MGS1 en bijbehorende plot twists zijn legendarisch.
Eigenlijk begint bijna elke Metal Gear met deze opzet. Jij bent Solid Snake (of een van de andere 2 protagonisten die er ondertussen bij gekomen zijn), en je wordt vijandelijk gebied ingestuurd om een dreiging te stoppen. En die dreiging heeft vaak (eigenlijk altijd) te maken met een iteratie van Metal Gear, de lopende tank waarnaar de titel verwijst.
Hahaha, nee. Elke game heeft een eigen Metal Gear (of meerderequote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:16 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Thanks
Dus Metal Gear is de eindbaas die altijd blijft leven?
Oh, dus in elke MGS is er een andere Metal Gear, die de eindbaas is?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:17 schreef VulpX het volgende:
[..]
Hahaha, nee. Elke game heeft een eigen Metal Gear (of meerdere)
Ongeveer. Ik kan je wel precies vertellen hoe het in elke game zit, maar dat is een beetje zonde voor jezelf. Het is ook niet altijd de eindbaas, maar het zijn wel altijd awesome boss fights :pquote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:18 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Oh, dus in elke MGS is er een andere Metal Gear, die de eindbaas is?
Awesome!quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:20 schreef VulpX het volgende:
[..]
Ongeveer. Ik kan je wel precies vertellen hoe het in elke game zit, maar dat is een beetje zonde voor jezelf. Het is ook niet altijd de eindbaas, maar het zijn wel altijd awesome boss fights :p
Overigens, dit is een Metal Gear (REX uit MGS1):
[ afbeelding ]
Heb thuis dit model ervan staan:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:44 schreef VulpX het volgende:
[..]
Heb nog veel meer Metal Gear memorabilia... Zal het maar niet posten
Zulke dingen vind ik dan weer onnodig.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:28 schreef VulpX het volgende:
MGSV krijgt trouwens ook smartphone en tablet integratie: http://www.polygon.com/20(...)tphone-tablet-kojima
Wie weetquote:Op zondag 16 juni 2013 01:42 schreef VulpX het volgende:
Ik denk niet dat je een game o.i.d. erop hoeft te verwachten. Maar misschien een interactieve map. Of je kan a la Peace Walker je huurlingorganisatie op je phone of tablet real time opdrachten geven en opleiden. Dat was in Peace Walker ook erg verslavend.
MGS 4 heb ik ook gespeeld. Vooral de eerste 2 acts en dan act 4 vond ik het leukst. Het verhaal van deze game vond ik de eerste keer wel moeilijk te begrijpen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 18:53 schreef VulpX het volgende:
[..]
Heb je MGS4 al gespeeld? Toch wel een goede afsluiter van Solid Snake's verhaal. Maar ik vind persoonlijk MGS3 toch ook wel de beste. Weet nog dat ik de eerste trailer zag tijdens de E3 2003 (een van de beste gametrailers ooit gemaakt, imho):
Man man man, ik sprong zowat een gat in de lucht. Ik had toen MGS1 Integral op de PC helemaal kapot gespeeld, en MGS2 bij een vriend uitgespeeld. Ik had toen geen geld voor een PS2, maar na die trailer ben ik al m'n zakgeld en krantenwijk geld gaan sparen en heb de Silver Satin PS2 gehaald. Eerste spel wat ik kocht: Metal Gear Solid 2 Substance. Daar heb ik ook ontiegelijk veel uren in zitten. Vind MGS2 dan ook nog steeds een geweldig spel, hoewel het misschien wel de minste Metal Gear is. Sindsdien helemaal verslaafd. Voor MGS3 ben ik nog in een tussenuur van school (poeh, lang geleden) naar de plaatselijke Bart Smit heen en weer gecrossed en heb ik de rest van de dag op school alleen maar naar het hoesje en de handleiding lopen staren. Thuis PS2 aangezet, koptelefoon op en een aantal dagen heerlijk weg van de wereld en compleet in MGS3 gedoken. Wat een ervaring was dat!
Pfff, maar ik ben alweer aan het ranten. Zo heb ik voor bijna elke Metal Gear wel een verhaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |