abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127829779

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, het nieuwste deel van de Metal Gear saga is alweer een tijdje geleden aangekondigd. De nieuwe Metal Gear werd met een trailer aangekondigd tijdens de 25th anniversary celebration als Ground Zeroes.

Een paar maanden later, tijdens de VGA 2012, mochten we een trailer van de mysterieuze game The Phantom Pain aanschouwen, gemaakt door het compleet onbekende Moby Dick studios.

En dan is daar GDC 2013, het verlossende nieuws wordt naar buiten gebracht: Metal Gear Solid: Ground Zeroes en The Phantom Pain zijn samen de nieuwe Metal Gear: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

En dan was daar in juni 2013 de E3, waar de volgende trailer werd getoond, en ook bekend werd gemaakt dat Kiefer Sutherland de stem van Big Boss zal gaan verzorgen:

Kojima is terug met MGS, en hoe! De laatste trailers hebben iedereen van de sokken geblazen, het speculeren over de ongetwijfeld compleet gestoorde characters en ingewikkelde verhaallijnen kan weer beginnen! Wat voor een stuk metaal / steen (diamant?) steekt er uit Big Boss' zijn hoofd? Wie zijn Quiet, Eli, Code Talker en Skull Face?
We weten dat een gedeelte van het spel in Afghanistan in 1984 zal afspelen, en Big Boss' zijn missie daar het bevrijden van Miller zal zijn. Ook heeft hij een nieuwe huurlingengroep opgericht, genaamd Diamond Dogs. Maar wie zijn dan het mysterieuze XOF, heel toevallig FOX omgedraait? Waarschijnlijk allemaal vragen met antwoorden die we echt pas kunnen verwachten als we de game uiteindelijk in handen hebben.

In ontwikkeling voor: PS3, Xbox 360, PS4, Xbox One, (PC)
Releasedatum: TBA

De Metal Gear Saga (volgorde van release):

Metal Gear
Metal Gear 2: Solid Snake
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Metal Gear Solid: Portable Ops
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Metal Gear Solid: Peace Walker
Metal Gear Rising: Revengeance
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Non-Canon:
Metal Gear 2: Snake's Revenge
Metal Gear Solid: Ghost Babel
Metal Gear Ac!d 1 & 2

http://metalgearsolid.com/landing/

[ Bericht 4% gewijzigd door VulpX op 15-06-2013 18:55:31 ]
pi_127830222
Is Metal Gear Solid zo iets als Splinter Cell, maar dan met meer hypertechnische snufjes?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_127830319
Niet helemaal. Splinter Cell probeert wat realistischer te zijn met een Tom Clancy verhaal. Metal Gear heeft bijvoorbeeld nog steeds eindbazen, veel bovennatuurlijk gebeuren, en altijd een ingewikkeld plot waar je maar van moet houden :P

Het zijn beide Stealth games, maar toch ergens is het een beetje appeltjes met peren vergelijken.
pi_127830836
Metal Gear Solid vind ik de meest geweldige gamereeks ooit... Dus deze ontwikkelingen ga ik zeker in de gaten houden.
pi_127831597
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:54 schreef Gewas het volgende:
Metal Gear Solid vind ik de meest geweldige gamereeks ooit... Dus deze ontwikkelingen ga ik zeker in de gaten houden.
Same here. Wilde bijna de geschiedenis van Metal Gear in de ts zetten, maar heb besloten om mijn enthousiasme in bedwang te houden :P
pi_127831682
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:35 schreef VulpX het volgende:
Niet helemaal. Splinter Cell probeert wat realistischer te zijn met een Tom Clancy verhaal. Metal Gear heeft bijvoorbeeld nog steeds eindbazen, veel bovennatuurlijk gebeuren, en altijd een ingewikkeld plot waar je maar van moet houden :P

Het zijn beide Stealth games, maar toch ergens is het een beetje appeltjes met peren vergelijken.
Niets voor mij dus, ik ben voor realistische Stealth, denk aan Death To Spies, maar niet het bovennatuurlijke gedoe. Toch bedankt!
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_127831778
Ik zou zeggen, probeer het eerst eens uit. Er zit wel degelijk realisme in de normale gameplay. Alleen de bosses zijn niet altijd even menselijk (denk aan een vampier en Metal Gear zelf, een gigantische tank op poten).

Ik zou het niet te snel afschrijven, we hebben het wel over een serie die echt miljoenen fans heeft over de wereld :) .
pi_127831800
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:25 schreef VulpX het volgende:

[..]

Same here. Wilde bijna de geschiedenis van Metal Gear in de ts zetten, maar heb besloten om mijn enthousiasme in bedwang te houden :P
Ik heb twee weken geleden voor het eerst MGS 1 uitgespeeld. Vroeger had ik hem voor de PS1 maar was nooit verder gekomen dan het eerste gedeelte (bij dat helikopter platform).

Paar jaar geleden ook de HD collections gekocht.

Met name MGS 3 vind ik compleet awesome. Alles aan dit spel is geweldig. En vooral de hele sfeer van deze game. :)
pi_127832299
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:33 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik heb twee weken geleden voor het eerst MGS 1 uitgespeeld. Vroeger had ik hem voor de PS1 maar was nooit verder gekomen dan het eerste gedeelte (bij dat helikopter platform).

Paar jaar geleden ook de HD collections gekocht.

Met name MGS 3 vind ik compleet awesome. Alles aan dit spel is geweldig. En vooral de hele sfeer van deze game. :)
Heb je MGS4 al gespeeld? Toch wel een goede afsluiter van Solid Snake's verhaal. Maar ik vind persoonlijk MGS3 toch ook wel de beste. Weet nog dat ik de eerste trailer zag tijdens de E3 2003 (een van de beste gametrailers ooit gemaakt, imho):
Man man man, ik sprong zowat een gat in de lucht. Ik had toen MGS1 Integral op de PC helemaal kapot gespeeld, en MGS2 bij een vriend uitgespeeld. Ik had toen geen geld voor een PS2, maar na die trailer ben ik al m'n zakgeld en krantenwijk geld gaan sparen en heb de Silver Satin PS2 gehaald. Eerste spel wat ik kocht: Metal Gear Solid 2 Substance. Daar heb ik ook ontiegelijk veel uren in zitten. Vind MGS2 dan ook nog steeds een geweldig spel, hoewel het misschien wel de minste Metal Gear is. Sindsdien helemaal verslaafd. Voor MGS3 ben ik nog in een tussenuur van school (poeh, lang geleden :P) naar de plaatselijke Bart Smit heen en weer gecrossed en heb ik de rest van de dag op school alleen maar naar het hoesje en de handleiding lopen staren. Thuis PS2 aangezet, koptelefoon op en een aantal dagen heerlijk weg van de wereld en compleet in MGS3 gedoken. Wat een ervaring was dat!

Pfff, maar ik ben alweer aan het ranten :P. Zo heb ik voor bijna elke Metal Gear wel een verhaal :)
pi_127832731
Kan iemand in eigen woorden kort vertellen wat het doel is? Ben je een of andere held uit de VS die orders krijgt van FBI om allemaal gasten stealthy te killen?
-Don Draper
pi_127832858
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:09 schreef SherlockHolmes het volgende:
Kan iemand in eigen woorden kort vertellen wat het doel is? Ben je een of andere held uit de VS die orders krijgt van FBI om allemaal gasten stealthy te killen?
Niet helemaal.

Begin van MGS1 in het kort: jij bent Solid Snake, een ex-FOXHOUND operative (FOXHOUND is een spec ops groep) die terug in actieve dienst wordt gehaald om op een geheime legerbasis in Alaska een terreurgroep te stoppen. Deze terreurgroep heeft een aantal belangrijke personen gegijzeld, en wordt geleid door de huidige FOXHOUND leden. Jou missie is om daar naar binnen te sluipen, de gijzelaars te bevrijden en ook nog effe een nucleaire lancering te voorkomen. Gedurende het spel schakel je de FOXHOUND leden uit, en blijkt er eigenlijk een veel groter complot achter de schermen plaats te vinden. Meer zeg ik niet over het verhaal, maar het verhaal van MGS1 en bijbehorende plot twists zijn legendarisch.

Eigenlijk begint bijna elke Metal Gear met deze opzet. Jij bent Solid Snake (of een van de andere 2 protagonisten die er ondertussen bij gekomen zijn), en je wordt vijandelijk gebied ingestuurd om een dreiging te stoppen. En die dreiging heeft vaak (eigenlijk altijd) te maken met een iteratie van Metal Gear, de lopende tank waarnaar de titel verwijst.
pi_127834951
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:14 schreef VulpX het volgende:

[..]

Niet helemaal.

Begin van MGS1 in het kort: jij bent Solid Snake, een ex-FOXHOUND operative (FOXHOUND is een spec ops groep) die terug in actieve dienst wordt gehaald om op een geheime legerbasis in Alaska een terreurgroep te stoppen. Deze terreurgroep heeft een aantal belangrijke personen gegijzeld, en wordt geleid door de huidige FOXHOUND leden. Jou missie is om daar naar binnen te sluipen, de gijzelaars te bevrijden en ook nog effe een nucleaire lancering te voorkomen. Gedurende het spel schakel je de FOXHOUND leden uit, en blijkt er eigenlijk een veel groter complot achter de schermen plaats te vinden. Meer zeg ik niet over het verhaal, maar het verhaal van MGS1 en bijbehorende plot twists zijn legendarisch.

Eigenlijk begint bijna elke Metal Gear met deze opzet. Jij bent Solid Snake (of een van de andere 2 protagonisten die er ondertussen bij gekomen zijn), en je wordt vijandelijk gebied ingestuurd om een dreiging te stoppen. En die dreiging heeft vaak (eigenlijk altijd) te maken met een iteratie van Metal Gear, de lopende tank waarnaar de titel verwijst.
Thanks ^O^

Dus Metal Gear is de eindbaas die altijd blijft leven?
-Don Draper
pi_127834991
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 20:16 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Thanks ^O^

Dus Metal Gear is de eindbaas die altijd blijft leven?
Hahaha, nee. Elke game heeft een eigen Metal Gear (of meerdere ;) )
pi_127835032
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 20:17 schreef VulpX het volgende:

[..]

Hahaha, nee. Elke game heeft een eigen Metal Gear (of meerdere ;) )
Oh, dus in elke MGS is er een andere Metal Gear, die de eindbaas is?
-Don Draper
pi_127835128
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 20:18 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Oh, dus in elke MGS is er een andere Metal Gear, die de eindbaas is?
Ongeveer. Ik kan je wel precies vertellen hoe het in elke game zit, maar dat is een beetje zonde voor jezelf. Het is ook niet altijd de eindbaas, maar het zijn wel altijd awesome boss fights :p

Overigens, dit is een Metal Gear (REX uit MGS1):

Heb thuis dit model ervan staan:

pi_127835723
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 20:20 schreef VulpX het volgende:

[..]

Ongeveer. Ik kan je wel precies vertellen hoe het in elke game zit, maar dat is een beetje zonde voor jezelf. Het is ook niet altijd de eindbaas, maar het zijn wel altijd awesome boss fights :p

Overigens, dit is een Metal Gear (REX uit MGS1):

[ afbeelding ]

Heb thuis dit model ervan staan:

[ afbeelding ]
Awesome! _O_
-Don Draper
pi_127836193
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 20:34 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Awesome! _O_
Heb nog veel meer Metal Gear memorabilia :X ... Zal het maar niet posten ;)
pi_127836208
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 20:44 schreef VulpX het volgende:

[..]

Heb nog veel meer Metal Gear memorabilia :X ... Zal het maar niet posten ;)
:D
-Don Draper
pi_127844409
MGSV krijgt trouwens ook smartphone en tablet integratie: http://www.polygon.com/20(...)tphone-tablet-kojima
pi_127849099
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:28 schreef VulpX het volgende:
MGSV krijgt trouwens ook smartphone en tablet integratie: http://www.polygon.com/20(...)tphone-tablet-kojima
Zulke dingen vind ik dan weer onnodig.

Net als Deus Ex: The Fall.

Had dan een PC opvolger gemaakt, en geen tablet versie :r
-Don Draper
pi_127849209
Ik denk niet dat je een game o.i.d. erop hoeft te verwachten. Maar misschien een interactieve map. Of je kan a la Peace Walker je huurlingorganisatie op je phone of tablet real time opdrachten geven en opleiden. Dat was in Peace Walker ook erg verslavend.
pi_127849608
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 01:42 schreef VulpX het volgende:
Ik denk niet dat je een game o.i.d. erop hoeft te verwachten. Maar misschien een interactieve map. Of je kan a la Peace Walker je huurlingorganisatie op je phone of tablet real time opdrachten geven en opleiden. Dat was in Peace Walker ook erg verslavend.
Wie weet :Y
-Don Draper
pi_127857798
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:53 schreef VulpX het volgende:

[..]

Heb je MGS4 al gespeeld? Toch wel een goede afsluiter van Solid Snake's verhaal. Maar ik vind persoonlijk MGS3 toch ook wel de beste. Weet nog dat ik de eerste trailer zag tijdens de E3 2003 (een van de beste gametrailers ooit gemaakt, imho):
Man man man, ik sprong zowat een gat in de lucht. Ik had toen MGS1 Integral op de PC helemaal kapot gespeeld, en MGS2 bij een vriend uitgespeeld. Ik had toen geen geld voor een PS2, maar na die trailer ben ik al m'n zakgeld en krantenwijk geld gaan sparen en heb de Silver Satin PS2 gehaald. Eerste spel wat ik kocht: Metal Gear Solid 2 Substance. Daar heb ik ook ontiegelijk veel uren in zitten. Vind MGS2 dan ook nog steeds een geweldig spel, hoewel het misschien wel de minste Metal Gear is. Sindsdien helemaal verslaafd. Voor MGS3 ben ik nog in een tussenuur van school (poeh, lang geleden :P) naar de plaatselijke Bart Smit heen en weer gecrossed en heb ik de rest van de dag op school alleen maar naar het hoesje en de handleiding lopen staren. Thuis PS2 aangezet, koptelefoon op en een aantal dagen heerlijk weg van de wereld en compleet in MGS3 gedoken. Wat een ervaring was dat!

Pfff, maar ik ben alweer aan het ranten :P. Zo heb ik voor bijna elke Metal Gear wel een verhaal :)
MGS 4 heb ik ook gespeeld. Vooral de eerste 2 acts en dan act 4 vond ik het leukst. Het verhaal van deze game vond ik de eerste keer wel moeilijk te begrijpen.

Ik had hetzelfde met MGS 3 toen ik in 2004 (?) de trailer zag. :D Toen ik dat spel had gekocht heb ik twee dagen aan 1 stuk zitten spelen.
pi_127857862
Ik heb na het zien van de trailers van MGSV echt zin om Peace Walker weer op te pakken. Dat is sowieso een geniaal spel, en MGSV lijkt verder te gaan waar Peace Walker ophield.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')