eerder in onzquote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:33 schreef motorbloempje het volgende:
Hoort dit topic niet in SES? Oh, wacht, daar kan TS niet meer reageren.
Kies gewoon economie of bedrijfskunde en ga in je vrije tijd een taal leren, is veel waardevoller.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:34 schreef sanasoufi het volgende:
Culturele en Maatschappelijke vorming lijkt me ook leuk!
maar je moet toch iets doen dat je zelf leuk vindt?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:34 schreef Haque het volgende:
[..]
Kies gewoon economie of bedrijfskunde en ga in je vrije tijd een taal leren, is veel waardevoller.
Dat is zo, maar ik heb niet echt de indruk dat je het boeit welke studie je gaat doenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:35 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
maar je moet toch iets doen dat je zelf leuk vindt?
waarom niet?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:33 schreef motorbloempje het volgende:
Ik wil zo weinig mogelijk met economie/wiskunde/natuurkunde/scheikunde/gymnastiek te maken hebben. Dus zo weinig mogelijk met cijfers.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:36 schreef Haque het volgende:
[..]
Dat is zo, maar ik heb niet echt de indruk dat je het boeit welke studie je gaat doen
kijk eens op de site van de HAN en dan de studies die ze in nijmegen aanbieden. Kun je daar een beetje orienteren en soortgelijke studies hebben ze ook wel op andere scholen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:37 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Ik wil zo weinig mogelijk met economie/wiskunde/natuurkunde/scheikunde/gymnastiek te maken hebben. Dus zo weinig mogelijk met cijfers.
Iets met talen, kinderen, en/of mensen helpen lijkt me het leukst.
Is dit van het spelletje "Wat hoort hier niet tussen?"quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:37 schreef sanasoufi het volgende:
economie/wiskunde/natuurkunde/scheikunde/gymnastiek
Ja, ben ik mee bezig. Wat ik het liefst zou willen is in een kinderopvang werken, maar het wordt mij niet duidelijk welke diploma daarvoor nodig is.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:38 schreef Haque het volgende:
[..]
kijk eens op de site van de HAN en dan de studies die ze in nijmegen aanbieden. Kun je daar een beetje orienteren en soortgelijke studies hebben ze ook wel op andere scholen.
HBO clown sowieso.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:41 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Ja, ben ik mee bezig. Wat ik het liefst zou willen is in een kinderopvang werken, maar het wordt mij niet duidelijk welke diploma daarvoor nodig is.
vmbo kader?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:41 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Ja, ben ik mee bezig. Wat ik het liefst zou willen is in een kinderopvang werken, maar het wordt mij niet duidelijk welke diploma daarvoor nodig is.
de pabo staat op dit moment bij mij op nummer 1, maar die berichten over studenten die na 1 jaar worden weggestuurd maken mij niet vrolijk.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:42 schreef Haque het volgende:
[..]
vmbo kader?
zoek eens iets van hbo gedragswetenschap of misschien de pabo
Bedenk je wel, een opleiding legt slechts een basis en bepaald niet direct je toekomst.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:43 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
de pabo staat op dit moment bij mij op nummer 1, maar die berichten over studenten die na 1 jaar worden weggestuurd maken mij niet vrolijk.
Ga werken in een kiosk op Amsterdam Centraal. Of met een sandwichbord staan in een willekeurige winkelstraat. Dan help je ook mensen en kinderen en je kunt nog talen spreken ook.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:37 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Ik wil zo weinig mogelijk met economie/wiskunde/natuurkunde/scheikunde/gymnastiek te maken hebben. Dus zo weinig mogelijk met cijfers.
Iets met talen, kinderen, en/of mensen helpen lijkt me het leukst.
Dat is het nou! Ik vond engels, frans en duits leuk. Verder was ik goed in geschiedenis. Ik wou het liefst na het behalen van mijn diploma international business and languages doen. Alleen dan krijg je ook wiskunde en economie dus toen durfde ik het niet. De meeste hbo studies hebben wel iets met economie/wiskunde en dat maakt het voor mij heel moeilijk om iets te kiezen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:46 schreef Haque het volgende:
[..]
Bedenk je wel, een opleiding legt slechts een basis en bepaald niet direct je toekomst.
Met pabo heb je echt een directe lijn welk vak je later gaat uitoefenen, ook met een andere opleiding kun je straks voor de klas gaan staan, daar hoef je geen pabo voor gedaan te hebben.
Welke vakken vond je op school het leukste? welke elementen van die vakken vond je leuk? wil je juist theoretisch of praktisch aan de gang, samenwerken of zelfstandig werken. Er zijn zoveel elementen die een opleiding vormen.
Als je een wat generiekere opleiding kiest krijg je vaak vakken die in meerdere opleiding aan de basis liggen en ook in brede zin bij bedrijven gewaardeerd worden. Die generieke vakken en methodes die je leert kan je allemaal op je cv neerknallen en daarbij kan je echt overal gaan solliciteren. Het echte leren do eje toch pas in de praktijk.
Of bij de mac drivequote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:49 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ga werken in een kiosk op Amsterdam Centraal. Of met een sandwichbord staan in een willekeurige winkelstraat. Dan help je ook mensen en kinderen en je kunt nog talen spreken ook.
Heldinquote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:33 schreef motorbloempje het volgende:
Wat vond je leuk aan de talen? leuk om in de praktijk te oefenen, of rijtjes stampen, lezen, praten, presenteren, de onderwerpen, of was je klas juist leuk.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:52 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Dat is het nou! Ik vond engels, frans en duits leuk. Verder was ik goed in geschiedenis. Ik wou het liefst na het behalen van mijn diploma international business and languages doen. Alleen dan krijg je ook wiskunde en economie dus toen durfde ik het niet. De meeste hbo studies hebben wel iets met economie/wiskunde en dat maakt het voor mij heel moeilijk om iets te kiezen.
okequote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:54 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
maar je mist me blijkbaar wel. jij etsu en ike en yreal vinden elke topic die ik plaats.
Motorbloempje ik houd van jequote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:33 schreef motorbloempje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |