quote:Minno was een oude zeekoning, een ziener en wijsgeer; hij heeft aan de Kretensen wetten gegeven. Hij is geboren aan de Lindaoorden, en na al zijne omzwervingen heeft hij het geluk genoten om te Lindahem te sterven.
quote:De taal is overoud Friesch, nog ouder en veel zuiverder dan de taal van het Friesch Rjuchtboek of oude Friesche wetten, en daarvan in vele vormen en spelling verschillende, zoodat zij een geheel afzonderlijken tongval of dialekt vertoont, en blijkens de lokaliteiten de taal moet geweest zijn, zoo als die gesproken werd van het Vlie tot aan de Schelde.
...
Als antiquiteit van taal en schrift, geloof ik te kunnen zeggen, dat dit boek geheel eenig in zijne soort is.
Dat klopt! Een mooie vervalsing.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:50 schreef ullie het volgende:
Het Oera Linda boek!
De auteur is nog steeds niet helemaal duidelijk. O.a. Piet Paaltjens werd ervan verdacht dat hij deze hoax geschreven heeft. Ik geloof dat het ook Cornelis Over den Linden (Oera Linda) kan zijn.
Schrijft Cicero die uitspraak niet toe aan Scipio Africanus?quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:31 schreef Sloggi het volgende:
'Nooit is de mens actiever dan wanneer hij niets doet.'
Van wie is dit citaat?
Ullie nam de tijd, maar ik bewaar mijn vraag wel voor een andere keer. Cicero en Scipio Africanus zijn fout.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:39 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Schrijft Cicero die uitspraak niet toe aan Scipio Africanus?
Edit: Maar volgens mij was ullie aan de beurt.
quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:31 schreef ullie het volgende:
Er zijn later toen het al lang bekend was dat het niet echt was toch nog een paar nazi's mee aan de haal gegaan die het zagen als soort Germaanse bijbel zie hier.
Nieuwe vraag:
Ik benoemde mijzelf tot koning, maar werd gevangen genomen en in een kooi opgehangen aan de kathedraal van mijn eigen koninkrijk. Mijn kooi is nog steeds te bewonderen. Hoe heet ik en waar was mijn koninkrijk gevestigd?
Dat klopt, maar waar was mijn koninkrijk gevestigd?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 08:20 schreef Mederiacvm het volgende:
Dan moet het Jan van Leiden zijn geweest.
Das juist!quote:
Tulpenmaniaquote:Op zondag 7 juli 2013 23:08 schreef Nibb-it het volgende:
Even een simpele dan. Over welke zeventiende-eeuswe gebeurtenis gaat deze spotprent?
[ afbeelding ]
Wat anders! Grappig detail: Flora, de godin van de bloemen, komt aangereden op een ezel. U is.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |