abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 juni 2013 @ 15:22:23 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127826634
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127827398
li & aurum: er moet nog een tweede pakketje komen, maar die heb ik nu al 2 keer gemist (sorry, heb een leven :@ ) maar ben maandag wel thuis, dus zal dan wachten op 't pakketje en stuur ze dan samen op! :)
Ja doei.
pi_127827481
Fijne vakantie Puff!

Hier alsnog even de stad in geweest.

Score An: een skinny broek en twee shirts. Score Freud: niets :')

Heerlijk zo'n persoonlijke shopcoach :P *O*
  zaterdag 15 juni 2013 @ 15:52:52 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127827551
Lijstje'

O 2 volkoren-rogge crackers met kaas, beschuit aardbeien/suiker
B: 2 uur wandelen
T's 250 gr wortelen, 2 appels
L: grote bak salade (1 grote kropsla, gisteren uit de tuin geplukt, 1 paprika, halve komkommer, 1 tomaat, 1 ui, veel verse bieslook en knoflookstengels, gekookt ei, klein blikje tonijn en vast wel een slakje of wurmpje ofzo), vers pistoletje v.d Lidl bakkert met boter en slagersachterham
T's; kiwi, sinaasappel, bloije choco, kwark/vla en wat ananas
D chinees buffet *O*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 15 juni 2013 @ 16:47:39 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127828998
Hey menschen hou eens op met een leven hebben... Moet mijzelf nog vermaken tot 18.30 uur zonder eten...

Belde met de chinees om te vragen of ze lopend buffet hebben (doen ze alleen in het weekend als ze een reservering hebben van min. 6 mensen, dat is meestal zo maar soms ook niet, kutdorp)
Zegt de hoofdchinees..... Komt de familie mee of komen jullie gezellig samen... Lekkel veel exla gloente?

Hij en zijn vrouw kom ik vaak tegen in het dorp en ze zijn altijd zo lief O+
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_127829110
Hoi uniekje! Lekker chinezen weer dus! :9 Loop je nog hard of ga je weer? Hoop dat je de plezier ervan weer wat terug kunt vinden.

Hier een beef & ale (ok, Grimbergen Dubbel :+) & mushroom pie met wat groentjes erbij vanavond. Of een pompoenrisotto, even kijken of we de pie vanavond al doen, vulling staat in elk geval in de oven nu.

Vanochtend voor het eerst meegedaan met een parkrun (www.parkrun.org.uk), die elke zaterdagochtend hier in 't park worden gehouden. Was zwaar parcours, en naar het schijnt een van de zwaarste van het land, incl. Schotland; de meeste parken waar gerend wordt zijn wat vlakker. 5K is 't altijd, dus leuk om jezelf te verbeteren :+ en het is gezellig. Op m'n nieuwe schoenen vanochtend en 12e van de 48 dames geëindigd, en 65 van het overall deelnemersveld (113).
Ja doei.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 16:59:01 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127829321
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:51 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi uniekje! Lekker chinezen weer dus! :9 Loop je nog hard of ga je weer? Hoop dat je de plezier ervan weer wat terug kunt vinden.

Hier een beef & ale (ok, Grimbergen Dubbel :+) & mushroom pie met wat groentjes erbij vanavond. Of een pompoenrisotto, even kijken of we de pie vanavond al doen, vulling staat in elk geval in de oven nu.

Vanochtend voor het eerst meegedaan met een parkrun (www.parkrun.org.uk), die elke zaterdagochtend hier in 't park worden gehouden. Was zwaar parcours, en naar het schijnt een van de zwaarste van het land, incl. Schotland; de meeste parken waar gerend wordt zijn wat vlakker. 5K is 't altijd, dus leuk om jezelf te verbeteren :+ en het is gezellig. Op m'n nieuwe schoenen vanochtend en 12e van de 48 dames geëindigd, en 65 van het overall deelnemersveld (113).
Wat ben jij toch ongelooflijk goed bezig! Ik hou ervan om dit soort berichten van je te lezen.. En je eten klinkt fantastich. Hoe is het de meneer? is hij nou klaar met zijn studie? sorry, snap die dingen soms niet :@
pi_127829393
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:51 schreef motorbloempje het volgende:

Wat eet je weer lekker :9

Ik ga een beetje zondigen vandaag. Ik heb al in geen tijden (gewoon) (Turks) brood op, dus we hebben een kleintje van de markt meegenomen. Ik ga daar gehaktballetjes bij maken, champignons met kruiden en parmezaan, een salade, tomaten-basilicumprutje en wat smeerseltjes :9
pi_127829477
De Mr is klaar met de studie, maar ook nie helemaal want hij heeft z'n diploma nog niet aangevraagd :')____! Maar verder gaat 't goed met 'm O+ :P Probeer 'm alleen weer aan 't sporten te krijgen. Vooralsnog zonder succes.

An! Turks brood O+ :9 nom! *maken wil* (kan het hier niet kopen) en de gehaktballetjes! :9 nom! O+
Ja doei.
pi_127829557
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:05 schreef motorbloempje het volgende:
De Mr is klaar met de studie, maar ook nie helemaal want hij heeft z'n diploma nog niet aangevraagd :')____! Maar verder gaat 't goed met 'm O+ :P Probeer 'm alleen weer aan 't sporten te krijgen. Vooralsnog zonder succes.

An! Turks brood O+ :9 nom! *maken wil* (kan het hier niet kopen) en de gehaktballetjes! :9 nom! O+
Jah O+ indeed. Mijn darmen zijn braaf, dus een keertje brood mag. Ik kijk er echt naar uit :9
  zaterdag 15 juni 2013 @ 17:15:29 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127829750
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:08 schreef An24 het volgende:

[..]

Jah O+ indeed. Mijn darmen zijn braaf, dus een keertje brood mag. Ik kijk er echt naar uit :9
Geniet ervan An. Lekker!

Dat snap ik niet zo goed Mo, dan doe je zo je best om te slagen en dan het niet aanvragen? Daar doe je het toch voor? /noob

Lees in Cul en bedacht mij: mijn moeder is een geweldige, vooruitstrevende kokin geweest in onze jeugd. Ja, begin haar steeds meer te waarderen!
pi_127829893
Niet aan mij vragen uniek... :') :@ ik heb 't maar opgegeven.
Ja doei.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 17:23:39 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127829975
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:20 schreef motorbloempje het volgende:
Sorry ... en ben jij al bijna klaar? En hoe rennen je mooie Brooks?

Heb zo'n honger , nog een uur... zucht
pi_127830053
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:20 schreef motorbloempje het volgende:
:* en van een schop onder zijn kont wordt hij alleen maar meer 'apathisch'?

Wel vervelend.
pi_127830125
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:23 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Sorry ... en ben jij al bijna klaar? En hoe rennen je mooie Brooks?

Heb zo'n honger , nog een uur... zucht
De Brooks rennen lekker! De blaar van m'n vorige schoenen zat er nog wel, maar die is vast ook zo weer weg *) O+ Klaar ben ik nog niet, 22 september is mijn deadline voor afstuderen, dus nog even doorbijten/-schrijven. En ben bezig met promotieplekken bij verschillende universiteiten, dus hopelijk ook nog doorstuderen na september ;)

En dan knaag je nu toch even wat weg voor je gaat? Worteltje, even een knäckebrodje ofzo?

Of SELDERIJ! *) O-)

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:26 schreef An24 het volgende:

[..]

:* en van een schop onder zijn kont wordt hij alleen maar meer 'apathisch'?

Wel vervelend.
Nou ja, ik ren en hobbel gewoon overal doorheen op 't moment! :+ Met of zonder Mr.Mo :+ Verder hebben we het prima naar ons zin! O+
Ja doei.
pi_127830288
Zo, ook eindelijk een keer een leuke jas gevonden. Niet wat ik verwacht had maar wel prima. Vorige jack was een leren jack, en nu een soort colbert achtig ding :D
pi_127830371
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

De Brooks rennen lekker! De blaar van m'n vorige schoenen zat er nog wel, maar die is vast ook zo weer weg *) O+ Klaar ben ik nog niet, 22 september is mijn deadline voor afstuderen, dus nog even doorbijten/-schrijven. En ben bezig met promotieplekken bij verschillende universiteiten, dus hopelijk ook nog doorstuderen na september ;)

En dan knaag je nu toch even wat weg voor je gaat? Worteltje, even een knäckebrodje ofzo?

Of SELDERIJ! *) O-)

[..]

Nou ja, ik ren en hobbel gewoon overal doorheen op 't moment! :+ Met of zonder Mr.Mo :+ Verder hebben we het prima naar ons zin! O+
Mooi O+
  zaterdag 15 juni 2013 @ 17:43:12 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127830546
Foto aan MC? *O*
  zaterdag 15 juni 2013 @ 17:45:34 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127830597
Ik heb ook nieuwe kleding nodig. Een paar maten groter -O-.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 15 juni 2013 @ 17:49:22 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127830688
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb ook nieuwe kleding nodig. Een paar maten groter -O-.
Shoppen -O-
  zaterdag 15 juni 2013 @ 18:01:43 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127831038
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:49 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Shoppen -O-
I know. Vreselijk.
pi_127831619
Heb nog één poging gewaagd, en Mr.Mo gaat morgen mee hardlopen 8-)
Ja doei.
pi_127833202
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Foto aan MC? *O*
Niet echt een duidelijke foto.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door the85mc op 15-06-2013 19:32:41 ]
  Vis een optie? zaterdag 15 juni 2013 @ 19:31:38 #24
70532 loveli
N
pi_127833334
@ Mo: fijn dat je een leven hebt, schone zaak enzo.

Nog een paar minuten en ik word weer vrijgelaten O+
crap in = crap out
  zaterdag 15 juni 2013 @ 20:13:24 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_127834776
Mooi jasje, Mc! :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: