Dat is ook netjes, maar helaas dus dankzij bijvoeding...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:21 schreef Kyara het volgende:
240 gram aankomen in 1 week vind ik toch wel netjes. Op het lijntje lijkt ze ook weer wat op te krabbelen. Maar het zijn ook zoveel weegmomenten geweest dat het misschien ook niet helemaal duidelijk is wat haar lijntje precies is.
Dat denk ik ook. En meerdere weegschalen vertekenen ook nog eens enorm.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:21 schreef Kyara het volgende:
240 gram aankomen in 1 week vind ik toch wel netjes. Op het lijntje lijkt ze ook weer wat op te krabbelen. Maar het zijn ook zoveel weegmomenten geweest dat het misschien ook niet helemaal duidelijk is wat haar lijntje precies is.
quote:Ik was vandaag al heel content met mijn 480 ml in 3 sessies. Het zijn in elk geval 3 halve voedingen voor 2 meisjes.
Wel een infuusquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:22 schreef Morretje het volgende:
Heeft ze ook niet stiekem een vals hoog geboortegewicht? (zwangerschapssuiker, infuus tijdens de bevalling etc)
Ik gebruik de gewone en ik heb ook een papieren versie van TNO. Gebruik ook een gecorrigeerde maar dan buigen ze ineens raar af dus dat klopt ook niet helemaal.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:23 schreef L-E het volgende:
Kyara: gebruik jij de gewone groeicurve of de premature groeicurve voor je meiden?
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:24 schreef _Ophelia_ het volgende:
Als je de dips wegdenkt is het een prima lijntje is het een lijntje niet volledig op mijn melk
Jij doet dat natuurlijk ook, en je werkt inmiddels ook weer he, misschien moet ik dat even voor ogen houden....quote:
Dat wisselt enorm... en eigenlijk leg ik haar ook aan zodra er geen andere aanwijsbare oorzaak is voor piepen. Kan betekenen dat ik de halve dag een kind aan de borst heb, maar als ze in de draagdoek zit is ze zo 2 uur tevreden in slaap.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat besef ik.![]()
Hoeveel tijd laat ze zelf tussen de voedingen?
Als je wil stoppen met de bijvoeding, kan je dat ook heel geleidelijk doen. Niet opeens stoppen, maar elke week een klein beetje minder. Dan geef je haar de kans om jouw productie ook langzaam met regelen te verhogen. Ik heb nu het idee dat er geen lijn in de bijvoeding zit, maar dat kan ook een vertekend beeld zijn.quote:
Ik heb het aangekaart bij het consultatiebureau, die hebben het genoteerd maar vonden het niet schokkend. Overdag gaat het namelijk redelijk, maar 's ochtends en aan het eind van de dag (als ze stil heeft gelegen op mijn borst bijvoorbeeld) is ze redelijk koud.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
Maar is er al eens naar haar temp gekeken?
Kan ik me voorstellen hoor.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:34 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Jij doet dat natuurlijk ook, en je werkt inmiddels ook weer he, misschien moet ik dat even voor ogen houden....
Sorry allemaal, maar het zit me gewoon weer even heel hoog vandaag.
36,3. Tot een paar dagen geleden sliep ze in 2x lange mouwen, dikke mouwloze slaapzak, 2 dubbele dekens en een kruik... gisteravond merkte ik dat dat te warm was en heb ik de slaapzak uitgedaan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wat is redelijk koud? Want een lage temperatuur na het wakker worden is volgens mij op zich normaal.
Verder is wat Phaidra zegt denk ik inderdaad de beste oplossing.
We doen de dingen inderdaad een beetje hoe het komt... ze kreeg deze week 3x per dag 60cc kv na een voeding. Maar als ze niet tevreden was, soms nog 30cc erachteraan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:37 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als je wil stoppen met de bijvoeding, kan je dat ook heel geleidelijk doen. Niet opeens stoppen, maar elke week een klein beetje minder. Dan geef je haar de kans om jouw productie ook langzaam met regelen te verhogen. Ik heb nu het idee dat er geen lijn in de bijvoeding zit, maar dat kan ook een vertekend beeld zijn.
Wij begonnen bijvoorbeeld op 60cc bijvoeding per voeding en toen we gingen afbouwen is daar elke week 10 cc per voeding afgegaan. Ook elke week of om de week op een vaste dag gewogen om in de gaten te houden of hij goed bleef groeien. Dat lukte idd, dus na 7 weken was de bijvoeding helemaal afgebouwd.
Om hoeveel bijvoeding gaat het nu?
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:51 schreef LadyBlack het volgende:
Over het algemeen ben ik de hele dag best vrolijk en sowieso zielsgelukkig met mijn meisje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |