quote:
Dat je als moeder eerst wat op en neer springt voor de voeding, zodat er meer lucht bij zit?
Het krijgen van een dag-nachtritme duurt enkele weken tot maanden. Dat heeft te maken met biologische rijping, maar ook met de omgeving. En in de Westerse samenleving is het vaak zo dat kindjes al vrij snel doorslapen (donkere kamer, geen of korte tijd co-sleeping, wakker maken voor een late voeding, etc.). Misschien dat het cb daarom zo reageert?
En Fieder, kindjes kunnen over het algemeen zelf heel goed regelen hoeveel voeding ze nodig hebben. Ik vind het dus een vreemd advies. Waar je vriendin wel op zou kunnen letten is of ze altijd voeding aanbiedt als haar kindje troost of slaap nodig heeft. Waar dat in de eerste maanden vaak samenvalt is het in het tweede halfjaar denk ik goed om die twee (voeding en troost) los te koppelen (dat denk ik niet alleen, onderzoek ondersteunt dat ook (Zwart en Brand en Hanas)).En dat inderdaad in verband met excessief huilen, overgewicht en het ontstaan van diabetes type II.
Maargoed, baby's regelen dus zulke ritmes in slapen en eten over het algemeen prima zelf.