Ja, daarom zei ik ook 'pakweg' 10 jaar. Toch blijf ik erbij dat ik vind dat King vooral in de jaren '70, '80 en begin jaren '90 'vlotter' schrijft dan tegenwoordig.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou, nee hoor. Sowieso is dreamcatcher van 2001 dus al 12 jaar oud. Daarnaast werden vroeger zijn boeken vaak ingekort door de uitgever die een ideaal beeld had van hoe lang een boek mocht zijn. Beste voorbeelden daarvan zijn The Stand en It welke later in volledige onverkorte edities op de markt zijn gekomen.
Dus z'n schrijfstijl is niet zo heel veel veranderd, maar zijn uitgever wel
En neem bv 'the deadzone' waarvan ongeveer meer dan de helft van het boek inleiding is. Of de donkere toren waarvan heel het eerste deel (de scherpschutter) 1 lange inleiding is en die werd al 30 jaar geleden ofzo geschreven.
Voor mij had het boek best dubbel zo dik mogen zijn!quote:Op zondag 7 juli 2013 19:26 schreef Laysa het volgende:
das waar...dat gedeelte had wel meer uitgediept mogen worden...ook dat stukje van de geest in het karretje
September ofzo.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:37 schreef PIETR het volgende:
Net Joyland uit, echt een heel mooi tussendoortje. Wanneer is dr. Sleep verkrijgbaar?
Hmz... Kan interessant zijn. Dodenwake is het enige boek waarbij ik ooit koude rillingen heb gehad toen ik het las.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:00 schreef Atmosphere82 het volgende:
Daar kijk ik ook erg naar uit!
Er zit schijnt ook nog een verhaal van King aan te komen dat handelt over wat er gebeurd is met de dochter van Louis Creed uit Dodenwake. Dat werd op de Stephen King Fanclub door een mevrouw van uitgeverij Luitingh aan de fans meegedeeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:55 schreef Atmosphere82 het volgende:
Of 'Pet Semetary',Dan is het 'cemetery' ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe dan ook, het boek heet Pet Sematary en niet Pet Cemetery
eh ja, maar de correcte spelling is Cemetery. Er bestaat geen engels woord Semetary of Semataryquote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:03 schreef Atmosphere82 het volgende:
Nee, volgens mij staat er in het boek echt letterlijk dat Jud zegt: '(zie spoiler)'.
Je raaskalt een beetjequote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:03 schreef Atmosphere82 het volgende:
Nee, volgens mij staat er in het boek echt letterlijk dat Jud zegt: '(zie spoiler)'.
Dodenwake heb ik ook meerdere keren gelezenquote:Op woensdag 10 juli 2013 18:29 schreef MaLo het volgende:
Heb Joyland gekocht voor de vakantie (lang leve mijn bol.com kadobon) en krijg nu zin om Dodenwake opnieuw te lezen. Vond ik ook een van de meest "nare" (maar dan in positieve zin
) boeken ooit
.
Ik heb hem nog niet op mijn e-reader gelezen, dat is mijn excuusquote:Op donderdag 11 juli 2013 17:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dodenwake heb ik ook meerdere keren gelezenMisschien dat ik It weer eens ga lezen, maar ik vind het nu zo zonde om boeken te herlezen als er nog 100 boeken zijn die ik nog moet/wil lezen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |