quote:
- Intens en spannend(soms heb je van die momenten waarna je tegen jezelf zegt ''holy poep'')
- Goede AI van de vijand. De menselijke vijanden bijvoorbeeld zijn slim en proberen je echt uit de cover te halen. Ze flanken, wachten totdat jij uit de cover komt, of gooien een molotov tegen je harses in plaats van iedere 5 seconden met hun kop tevoorschijn te komen om te schieten.
- Fantastisch verhaal en voice acting
- Als je in de problemen zit helpen handlangers zoals Ellie echt in plaats van een beetje iedereen mis te schieten
- Geweldige graphics en belichting
- Lang voor dit soort spellen
- Kogels en materialen zijn schaars tenzij je er echt voor zoekt. Soms zit je in een kamer met een hoop infected en heb je nog maar 3 kogels en een baksteen. Dan moet je echt nadenken over wat je gaat doen
- Goede moeilijkheidsgraad. Je zult best vaak dood gaan, en altijd is het jouw schuld
- Schieten en geschoten worden voelt echt goed aan. Je voelt de impact van de kogels. Het is niet dat als je geschoten wordt dat er gewoon een rood vlekje op het scherm komt, nee je valt echt om en daarvan maken bandits weer gebruik
- Sneaken werkt goed
- Er zijn soms momenten tussen de actie door dat je een groot gebied vrij kunt verkennen om op adem te komen
Dit is echt de enige keer dat ik heb meegemaakt dat een spel écht zo goed is als de 10/10 reviewers zeggen. Zeker beter dan Uncharted 2. Ik heb bijna mijn 2de playthrough klaar, en daarna ga ik op Survivor spelen.