abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127920403
Ik krijg weleens zere poten bij het stretchen als je dan heel lang op 1 poot moet staan, maar dat is dan eventjes.

Dag 5: Pure Cardio zit erop. Was behoorlijk zwaar, was zo nu en dan best moe, maar conditioneel hield ik het wel vol. Alleen mijn benen wilden af en toe even niet meer bij het springen.

Zal nog wel zwaarder gaan worden. Ik beun gewoon lekker door en sla straks de recovery dag over, zodat ik nog een keer ergens een snipperdag heb :P

Over anderhalve week is ook de studie/werk-drukte voorbij dus dan ga ik af en toe nog wel ff een stukje rustig hardlopen of een circuitje in de sportschool doen naast het programma.

Wel iets om trots op te zijn als je dit helemaal volbrengt. Vooral omdat het echt iedere dag moeten trainen veel doorzettingsvermogen en wilskracht vereist.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:16:26 #52
154880 Bolter
Awesomeness
pi_127920596
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:09 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Zal morgen dan nog wel meer zijn. Ik heb al beenspieren, maar armspieren/borstspieren heb ik totaal niet.

Bij deze kreeg ik pijn aan mijn voeten. Misschien betere schoenen kopen.
[ afbeelding ]
Donkere chick op links is trouwens moeilijk irritant. Eerst beetje op de vloer gaan liggen en daarna met zo'n fake glimlach die boxmoves doen.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_127938209
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:13 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:

Wel iets om trots op te zijn als je dit helemaal volbrengt. Vooral omdat het echt iedere dag moeten trainen veel doorzettingsvermogen en wilskracht vereist.
Zeker in het begin moest ik mezelf echt van de bank sleuren na het werk om even fijn te gaan HIIT-en. Na verloop van tijd werd dat minder moeilijk om het te doen en nu is dat bij mij "gewoonte" is geworden, iedere dag trainen.
Soms ook gewoon 2x per dag trainen.
Als ik het eens een dagje oversla (dus echt een rustdag neem), dan heb ik het gevoel dat ik iets mis in mijn dag en ga ik dan maar weer even lekker een uurtje of twee in de vetverbrandingszone rondfietsen

en drie jaar geleden was mijn idee van bewegen nog van de bank naar koelkast en terug lopen, wat kan een mens veranderen met een beetje doorzettingsvermogen en wilskrach
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_127947830
ik krijg steeds minder zin om een Max workout te gaan doen, met deze hitte :')
Misschien toch maar vanavond de fiets pakken en gewoon een bult calorieen op die manier verbranden
pi_127948514
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:58 schreef Guard het volgende:
ik krijg steeds minder zin om een Max workout te gaan doen, met deze hitte :')
Misschien toch maar vanavond de fiets pakken en gewoon een bult calorieen op die manier verbranden
Hoe doe je dat precies? Met een hartslagmeter? En hoelang fiets je?
pi_127948778
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:16 schreef caviaherder21 het volgende:

[..]

Hoe doe je dat precies? Met een hartslagmeter? En hoelang fiets je?
Yup met hartslagmeter, zorgen dat je de juiste zone blijft:

Voor mijn fietsdoel dus 2
Een insanity workout begint in 3 en tegen het eind zit ik in 4.

Meetsal ben ik uur en 3 kwartier tot 2 uur onderweg, en dan heb ik ergens tussen de 45 en 50 km gefietst.

Voordeel met dit weer is dat je lekker bezig bent en tegelijkertijd een kleurtje krijgt, goed voor je beachbody :P
pi_127950352
vanavond de max recovery dus kunnen we het een beetje rustig aan doen. Morgen verlof dus naast de afspraken die ik gaan we maar 's morgens de laatste sessie van M2W1 doen.
There are three things that smell like fish!
pi_127951527
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:22 schreef Guard het volgende:

[..]

Yup met hartslagmeter, zorgen dat je de juiste zone blijft:
Shaun T zegt ook regelmatig dat je je hartslag moet controleren, maar wat valt er dan te zien? Of je niet hard genoeg je best doet of juist te hard? En bij welke zone is dat dan?
pi_127952132
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 16:33 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Shaun T zegt ook regelmatig dat je je hartslag moet controleren, maar wat valt er dan te zien? Of je niet hard genoeg je best doet of juist te hard? En bij welke zone is dat dan?
Bij HIIT training is het de bedoeling dat je korte tijd (3 min bij Insanity) in een hoge hartslagzone traint en dan rust neemt om je hartslag weer te laten zakken.
Tis voornamelijk het verschil in je hartslag tijdens de interval en de rust waar je op moet letten.
Dus af en toe aan het eind van een interval checken op welke hartslag je zit, en ook even in de rust er een oogje op houden, als je na die halve minuut pas een paar slagen bent gezakt even op pauze drukken. Je hoeft natuurlijk niet te wachten tot je hartslag naar je rusttoestand is gedaald, maar gewoon ergens in de moderate zone.
pi_127957705
Dat was een goeie keus, heerlijk stukje gefietst. Bijna geen wind, ook geen last van de zon.
1u 30 min 40 km, 27km/h avg, 127 avg HR,1119 calorieen verbrand.

En dit vind mijn hartslagmeter ervan:
quote:
This training improved your aerobic fitness. It also improved the endurance of the working muscles by enhancing blood circulation to them. The training duration was long enough to increase fatigue resistance at the used speed. Carbohydrates are the main energy source that your body uses at this training intensity.
Daar word je toch vrolijk van?
pi_127960575
Hartslagmeter is dus eigenlijk een beetje fancy. Gewoon weer beginnen na 30 sec. :P

Verbranden op de fiets gaat veel makkelijker en je kan het langer volhouden. 8-)
pi_127966443
yuck, die max recovery is een rottige zeg, niet zo zeer qua intensiteit (blijft recovery) maar qua oefeningen.. wel erg zweten maar het is ook behoorlijk warm.
pi_127974927
Schema maar even omgooien deze week.
Insanity workout die gisterenavond in de planning zat maar vervangen is door het fietsen vanavond doen.
pi_127995801
zo dat was Max Cardio conditioning, vandaag beter bekend als de Zamboni workout, ik bleef dweilen :')
pi_128006342
grin, de Max Plyo dito, regelmatig even dweilen tussendoor aangezien bepaalde sprongen en ook pushups behoorlijk spannende glijpartijen werden :P

Eerste week maand 2 zit erop.... blij dat de temperatuur weer zakt vrijdag om dan met volle overtuiging met de 2e week te beginnen :)
pi_128013809
Ben hem ook maar eens aan het downloaden

1,84 en ongeveer 77kg, ik ga de laatste tijd al 3,4x per week naar de sportschool voor krachttraining+meestal 15/20 minuten cardio
maar wil toch iets sneller de kilotjes kwijt raken (begon rond de 83), let ook al een tijdje op mijn voeding. hopelijk ga ik dit goed kunnen combineren met sportschool :p sochtends insanity, late middag sportschool? fingers crossed

morgenochtend dus de fittest, en dan af en toe een update hier ter motivatie :D
pi_128014282
Had geen idee dat dit topic bestond! Ik zit nu in week 3, dag 17. Helaas wel een kleine blessure opgelopen aan de 2de fittest. Linkerknie doet pijn bij het buigen en squatten. Ik had vandaag pure cardio en Cardio abs, maar kon niet voluit mee doen.
pi_128027019
zojuist dus de fittest gedaan en poepoe... viel niet mee hoor
de eerste helft kon ik nog gewoon meedoen zonder pauzes maar daarna heb ik bij elke oefening wel ff moeten rusten, ben al bang voor de volgende dagen als de test al zo zwaar is, zag dat er dagen waren die langer dan een uur duren :p
ben nu lijkt het wel liters aan het uitzweten en mijn hele vloer is nat
deed het op blote voeten maar die begonnen wel pijn te doen bij bepaalde oefeningen (laminaat)
ook kon ik echt niet mijn aantal reps meetellen om progress bij te houden

maar wel leuk allemaal, lekker zweten en het gevoel hebben dat je wat hebt gedaan

nu lekker douchen aju
pi_128027198
workouts van een uur komen pas in de tweede maand, en tegen die tijd doe je het ook al een dijk beter op de conditietest, dus dat gaat goedkomen ^O^
pi_128029885
Vind de 2e maand wel een klasse apart zeg, dacht dat maand 1 heavy was :S
pi_128030863
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:41 schreef m0672 het volgende:
Vind de 2e maand wel een klasse apart zeg, dacht dat maand 1 heavy was :S
:S ja het valt wel vies tegen idd.. ben je al btje ripped? :P
  donderdag 20 juni 2013 @ 13:38:59 #72
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_128032101
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:27 schreef apenkont het volgende:
deed het op blote voeten maar die begonnen wel pijn te doen bij bepaalde oefeningen (laminaat)

Lijkt me niet verstandig! :o
Weet niet of je fatsoenlijke enkels hebt maar ik raad het je af.
pi_128036489
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:07 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

:S ja het valt wel vies tegen idd.. ben je al btje ripped? :P
valt mee, totaal 8cm buikomvang kwijt en ong 2cm per been en qua gewicht bijna 3kg. Aangezien het meeste 'stoppen met roken'-vet (ik ben ong +9kg aangekomen) rond mijn middel is gaan zitten heb ik nog wel even te gaan. Ik heb overigens ook niet de marketing illusie Beachbody dus ik vind het resultaat tot dusver goed :)
pi_128044497
Na het zweten kan ik echt niet die rek- en strekoefeningen doen waarbij je voorover moet leunen met je hoofd naar beneden, dan word ik namelijk duizelig. Zijn er anderen die het het ook niet zo nauw nemen met de cooling down?

Ik word wel beetje moe van die mensen die plotseling een ander gezicht trekken als ze doorhebben dat ze (specifiek) gefilmd worden. Maar het positieve van de serie tot nut toe is dat ik wel doorzet en lekker zweet. *O*
pi_128045400
ik heb gister geen workout gedaan en vandaag ook niet omdat het gewoon te warm was en gister had ik geen tijd vanwege werk. Ik heb vandaag mijn fitnessbankje binnen gehad je kan er op bankdrukken, dips, buikspieren etc op doen dit is hem: http://gorillasports.nl/sale/1992/verstelbare-halterbank
Ik vraag me af omdat ik wel eens mensen hier zag zeggen dat ik beter met gewichten kon werken voor de resultaten die ik wilde bereiken wat kan ik dan het beste doen. Mijn doel is eigenlijk wat de meeste hebben om een platte buik te krijgen en wat spieren er door heen te zien. Ik zit in maand 2 van insanity en ga dat ook zeker afmaken omdat ik het zonde vind om daar nu opeens mee te stoppen nu ik al redelijk ver ben gekomen, morgen ga ik gewoon weer verder omdat de temperaturen wat verder gaan zakken weer. Maar wat voor oefeningen kan ik doen met gewichten zoals sommige mensen zeiden? het belangrijkste vind ik gewoon m'n (inmiddels kleine buikje ) weg te werken, ben inmiddels al zo'n 11 cm kleiner rond mijn buik. maar nog steeds zit dat buikje er en ik heb ook het idee dat ik dat weg kan trainen door meer spieren te trainen en dan vooral rond de omgeving van m'n buik. Ben benieuwd wat mensen te zeggen hebben en of ze mij kunnen helpen :) Alvast bedankt ! KEEP IT GOING !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')