Het zou het leven wat ik wil leiden weggooien zijn. Als een kind er namelijk is, dan blijft die er voor altijd, wat er in de toekomst ook nog gebeurt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je kind willen houden is "je leven weggooien"? Seriously?
6 weken meen ikquote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:00 schreef Moeraskat het volgende:
Hoever is TS inmiddels?
Abortus mag tot 24 weken. Ik denk dat TS nog wat dingen moet uitzoeken voor ze een beslissing maakt.
Na 15 weken is de "veilige zone" geloof ik. Ik zou die op z`n minst nog even afwachtenquote:
Ja, en? Mag TS voor zichzelf bepalen of zij er ook zo over denkt of anders?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:01 schreef Mishu het volgende:
[..]
Het zou het leven wat ik wil leiden weggooien zijn. Als een kind er namelijk is, dan blijft die er voor altijd, wat er in de toekomst ook nog gebeurt.
Dat lijkt me verschrikkelijk moeilijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:48 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk zo raar dat jullie zo makkelijk over een abortus kunnen praten alsof het hetzelfde is als naar de supermarkt gaan. Dat is het echt niet. Vooral niet als je geen steun hebt aan je eigen familie en iedereen je raar aankijkt alsof je een domme slet bent. Sorry maar dat gevoel heb ik echt.
Abortus mag niet zo maar tot 24 weken meen ik..quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:02 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Na 15 weken is de veilige zone geloof ik. Ik zou die op z`n minst nog even afwachten
Het is 24 weken tegenwoordig. Dit weet ik zekerquote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Abortus mag niet zo maar tot 24 weken meen ik..
Een reguliere abortus is (of was vroeger) tot maximaal 12 weken
Nee, dat staat haar natuurlijk geheel vrij. Zij moet nu bedenken hoe zij haar leven wilt zien en daar hele belangrijke keuzes in maken...quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, en? Mag TS voor zichzelf bepalen of zij er ook zo over denkt of anders?
Het is gewoon een heel moeilijke situatie en TS heeft gewoon behoefte aan steun, wat ze ook beslist.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:04 schreef Mishu het volgende:
[..]
Nee, dat staat haar natuurlijk geheel vrij. Zij moet nu bedenken hoe zij haar leven wilt zien en daar hele belangrijke keuzes in maken...
Ik geef het haar niet na..
Ik zou juist wat steun willen hebben en dan vooral van mijn moeder die haar hele leven al achter haar man aanloopt die mijn stiefvader is. Waar is mijn moeder? Haar hele leven op momenten dat ik haar nodig had moest ik altijd alles alleen doen. Het enige wat ik zou willen is dat mijn eigen moeder er een keer voor mij is als ik haar nodig heb. Waarom is dat zo raar?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sorry. Ik heb een abortus ondergaan, en ik zal niet zeggen dat het hetzelfde was als een halfje brood halen, maar het was ook zeker geen drama omdat ik er heel zeker van was dat ik de juiste keuze maakte. Voor mezelf, voor het vruchtje en voor de andere mensen in mijn leven.
En vwb dat domme slet gebeuren. Jij weet toch zelf hoe het in elkaa zit? Wees da eens die sgerke jonge ouw die je bent en geloof daarin. Lekker boeiend wat de rest van de wereld van je denkt en waarom. Jij zit in deze situatie, jij moet daar een beslissing over nemen en jij zal met die beslissing moeten leven.
Als je 24 ben kan ik me goed voorstellen dat je moeder en haar man echt niet zitten te springen om jou met baby in huis te houden, waaom zouden ze? Jij wil die keuze toch maken? Dan met jij ook de consequenties maar overzien en aanvaarden.
En heel eerlijk... Als je dat niet ziet en jezelf op dit moment alleen maar heel zielig vind om wat je overkomen is... Dan vind ik je, 24 of niet, echt dus heel duidelijk te jong om dit te doen.
Als je de euze maakt, dan maak je die ook, maar dan wel zelf. Jij kiest voor abortus, en kiest er dus volledig voor, óf je kiest er voor om hetvte houden en dan ben je ook zo'n grote meid die d'r eigen boontjes dipt.
En zie je dat niet zitten heb je denk ik het antwoord voor wat je moet doen.
Klopt, maar we geven allemaal bewust of onbewust toch onze persoonlijke mening.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is gewoon een heel moeilijke situatie en TS heeft gewoon behoefte aan steun, wat ze ook beslist.
Waar ze géén behoefte aan heeft is aan mensen die haar een bepaalde kant op willen dwingen of die haar veroordelen.
Ik begrijp je wel. Ik zou me er ook klote om voelen. Alsof dit nog niet moeilijk genoeg is.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:07 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik zou juist wat steun willen hebben en dan vooral van mijn moeder die haar hele leven al achter haar man aanloopt die mijn stiefvader is. Waar is mijn moeder? Haar hele leven op momenten dat ik haar nodig had moest ik altijd alles alleen doen. Het enige wat ik zou willen is dat mijn eigen moeder er een keer voor mij is als ik haar nodig heb. Waarom is dat zo raar?
Het is hun keuze dat snap ik heel goed, maar moet je het dan zo brengen? "als je maar niet denkt dat...", "als je maar niet denkt dit...", en dit was nog netjes. Nou sorry maar dit kan ik gewoon echt niet snappen en dan ben ik maar zielig.
Lijkt mij ook eenn goed idee. Wellicht dat dan de eerste schrik ook weg is. Ze blijft wel je moeder en ze zal zich dus om bepaalde dingen zorgen maken, ook omdat zij zelf weet wat het inhoudt om moeder te zijn.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:08 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel. Ik zou me er ook klote om voelen. Alsof dit nog niet moeilijk genoeg is.
Kun je niet nog eens proberen om met je moeder te praten, te vertellen hoe jij je voelt. En dat je steun van haar verlangt.
( zonder je stiefvader in de buurt )
Waarom gaat dat te ver?quote:
Tuurlijk is het haar beslissing om het kind wel of niet te houden. Maar wanneer (gezien haar situatie) de zorg van dat kind ook bij anderen komt te liggen, hebben die anderen toch ook gewoon het recht om te zeggen 'nee, hier doen we niet aan mee, als je dat kind wil is het zonder onze hulp' ?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is HAAR beslissing en alléén haar beslissing. Ze dient daarin niet beïvloed te worden, en al helemaal niet door chantage of dreiging.
Het vergt psychisch erg veel van een meisje.vrouw als ze zo'n beslissing tegen haar eigen wil in neemt. Of dat nu een ongewenste abortus of een ongewenste zwangerschap is. Beide hakken er enorm is.
Sterker nog: een abortus hakt er (achteraf) vaak zelfs nog heel zwaar in als de vrouw wél een abortus wou. Velen onderschatten de impact daarvan (zie ook wat ik daar in topic 1 over schreef).
zoals ik al eerder zei, dit komt voor hun ook als iets totaal onverwachts. en daar komen emoties bij kijken, en dan kunnen mensen heftig reageren.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:07 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik zou juist wat steun willen hebben en dan vooral van mijn moeder die haar hele leven al achter haar man aanloopt die mijn stiefvader is. Waar is mijn moeder? Haar hele leven op momenten dat ik haar nodig had moest ik altijd alles alleen doen. Het enige wat ik zou willen is dat mijn eigen moeder er een keer voor mij is als ik haar nodig heb. Waarom is dat zo raar?
Het is hun keuze dat snap ik heel goed, maar moet je het dan zo brengen? "als je maar niet denkt dat...", "als je maar niet denkt dit...", en dit was nog netjes. Nou sorry maar dit kan ik gewoon echt niet snappen en dan ben ik maar zielig.
dus je wil dat je moeder, die je nergens ooit mee steunt en maar slaafs achter een vent aanholt jouw laten steunen?... waarom?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:07 schreef zara05 het volgende:
[..]
Dat!quote:Op zaterdag 15 juni 2013 09:49 schreef Re het volgende:
[..]
dus je wil dat je moeder, die je nergens ooit mee steunt en maar slaafs achter een vent aanholt jouw laten steunen?... waarom?
Lijkt meer dat je je zwangerschap als argument wil gebruiken om nou eens echt een keer steun van je moeder te willen... dat is de omgekeerde wereld
En zo werkt het 2 kanten op. Ik schaar me achter gowithitquote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:22 schreef Mishu het volgende:
[..]
En ik vind mensen die per se tegen abortus zijn eng.
Hier ben ik het echt totaal niet mee eens (en ik ben volwassen) die ouders zouden haar moeten steunen, wat ze ook kiest. Dat zou ik althans wel doen als het mijn kind was. Stel dat je een dochter van 20 hebt die ongewenst zwanger is en geen abortus wil, dan gaat je dat toch aan het hart? Die ga je dan toch niet forceren in een abortus? Ookal kan ze nog niet voor dat kind zorgen? Ik zou mijn kind die mentale pijn niet willen aandoen en me achter haar scharen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:27 schreef Mishu het volgende:
[..]
Je reactie zegt dat je vanuit je emoties reageert en dat je eigenlijk nog niet volwassen genoeg bent om een kind te dragen, dat beslis je niet zomaar even, zonder eerst al voor jezelf te kunnen zorgen.
Als je volwassen bent zal je de reactie van je ouders begrijpen. Zo'n kind houden is echt geen slim idee.
Je moet niet luisteren naar brighteyes en mishu, die gaan ten 1e te kort door de bocht in dit topic en zullen ten 2e nooit hetzelfde als jij denken over dit soort essentiële levenszaken. Uit je posts lees ik al dat jij heel wat meer verdriet en mentale belasting zou hebben van een abortus dan zij omdat het voor jou niet zo natuurlijk voelt. Je kunt beter advies inwinnen van iemand die meer op jouw lijn zitquote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:48 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk zo raar dat jullie zo makkelijk over een abortus kunnen praten alsof het hetzelfde is als naar de supermarkt gaan. Dat is het echt niet. Vooral niet als je geen steun hebt aan je eigen familie en iedereen je raar aankijkt alsof je een domme slet bent. Sorry maar dat gevoel heb ik echt.
Nee, vooral niet luisteren naar mensen met een andere meningquote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:52 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Je moet niet luisteren naar brighteyes en mishu
Ok misschien ging ik daar zelf te kort door de bocht. Maar het is wel goed om te realiseren dat het advies van iemand die over fundamentele zaken anders denkt misschien voor jou niet de handigste oplossing is. Just sayingquote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:59 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nee, vooral niet luisteren naar mensen met een andere mening
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |