Bijlenen, slim ideequote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:28 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik zou het ook willen houden, maar zonder onderdak heb ik niet eens een begin. Wel zou ik bijvoorbeeld kunnen bijlenen, een bijbaantje nemen en een kamer huren voor het begin om daarna iets anders te zoeken.
En dan is abortus de oplossing?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:29 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik wil alleen een kind als ik het een warm nest met twee enthousiaste ouders kan bieden ja.
Natuurlijk geen garantie voor de toekomst, maar dat vind ik toch wel een eerste voorwaarde.
Het is HAAR beslissing en alléén haar beslissing. Ze dient daarin niet beïvloed te worden, en al helemaal niet door chantage of dreiging.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:27 schreef Mishu het volgende:
[..]
Je reactie zegt dat je vanuit je emoties reageert en dat je eigenlijk nog niet volwassen genoeg bent om een kind te dragen, dat beslis je niet zomaar even, zonder eerst al voor jezelf te kunnen zorgen.
Als je volwassen bent zal je de reactie van je ouders begrijpen. Zo'n kind houden is echt geen slim idee.
Ik zet mijn kinderwens niet opzij want dat kind komt heus nog wel een keertje hoorquote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:30 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ja dat is de ideale situatie. Maar wat als jij per ongeluk zwanger bent? En je hebt een warm nest alleen de papa zegt; kind weg of ik weg?
Zet je dan je eigen kinderwens opzij?
Je zou het kind ook nog voor adoptie kunnen opgeven.
Huh, dus als je er bewust voor kiest, wil je het wel alleen opvoedenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:33 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik zet mijn kinderwens niet opzij want dat kind komt heus nog wel een keertje hoor
En dan is het 100% gewenst door beide ouders en dan maak ik een bewuste keuze om met de vader, samen of niet, altijd voor dat kind te blijven zorgen.
Hoezo voel je je verraden? Hebben ze ooit tegen je gezdegd 'als je ooit zwanger raakt, dan kan je hier blijven wonen als jij belsuit in je eentje het kind te krijgen'?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:10 schreef zara05 het volgende:
[..]
Als ik het wil houden moet ik maar ergens anders gaan wonen kwam het op neer. Dat was wat mijn stiefvader zei en mijn moeder huilde alleen maar en zei verder niks. Voel mij zwaar verraden.
Ben je er uit nu?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:28 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik zou het ook willen houden, maar zonder onderdak heb ik niet eens een begin. Wel zou ik bijvoorbeeld kunnen bijlenen, een bijbaantje nemen en een kamer huren voor het begin om daarna iets anders te zoeken.
Dit.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is HAAR beslissing en alléén haar beslissing. Ze dient daarin niet beïvloed te worden, en al helemaal niet door chantage of dreiging.
Het vergt psychisch erg veel van een meisje.vrouw als ze zo'n beslissing tegen haar eigen wil in neemt. Of dat nu een ongewenste abortus of een ongewenste zwangerschap is. Beide hakken er enorm is.
Sterker nog: een abortus hakt er (achteraf) vaak zelfs nog heel zwaar in als de vrouw wél een abortus wou. Velen onderschatten de impact daarvan (zie ook wat ik daar in topic 1 over schreef).
Ze moet zeker zelf haar beslissing nemen maar ik heb wel mijn mening over domme jonge meisjes die niet nadenken over consequenties en opvoedomgevingen. Als je volwassen genoeg bent om moeder te worden moet je ook over de opvoedomstandigheden van je kind denken en dan zou je het sowieso niet doen omdat je een kind bij voorbaat al een achterstand geeft.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is HAAR beslissing en alléén haar beslissing. Ze dient daarin niet beïvloed te worden, en al helemaal niet door chantage of dreiging.
Het vergt psychisch erg veel van een meisje.vrouw als ze zo'n beslissing tegen haar eigen wil in neemt. Of dat nu een ongewenste abortus of een ongewenste zwangerschap is. Beide hakken er enorm is.
Sterker nog: een abortus hakt er (achteraf) vaak zelfs nog heel zwaar in als de vrouw wél een abortus wou. Velen onderschatten de impact daarvan (zie ook wat ik daar in topic 1 over schreef).
Ik persoonlijk zou NOOIT voor adoptie gaan. Of abortus, of zelf houden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:32 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
En dan is abortus de oplossing?
Adoptie? Dan heeft het kind twee ouders die er dol op zijn, gescreend zijn en dolblij zullen zijn dat ze ouders mogen worden.
Dat is echt onzin, mijn zus heeft ooit een abortus gehad, was heel heftig, maar hierdoor heeft ze kunnen afstuderen en uiteindelijk toen de situatie helemaal perfect was gelijk zwanger geraakt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:35 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dit.
En ik heb ook gelezen dat het bij sommige vrouwen voorkomt dat je na een abortus geen of moeilijk kinderen kunt krijgen.
Nee, NIET als ze het kind wil houden. Je onderschat de psychische gevolgen van een ongewenste abortus.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoezo voel je je verraden? Hebben ze ooit tegen je gezdegd 'als je ooit zwanger raakt, dan kan je hier blijven wonen als jij belsuit in je eentje het kind te krijgen'?
Abortus en door gaan met je leven.
Je heb een kinderwens maar dat staat toch totaal los van deze zwangerschap die totaal ongewenst is? Je wilde niet verder met de vader. Waarom zou je dan een zwangerschap van die man willen voldragen?
Je bent 24 en je hebt nog zeker 10 jaar om zeer weloverwogen, op een zelfverkozen moment, heel bewust voor een zwangerschap te kiezen.
Noem jij haar nu een dom meisje?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:35 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ze moet zeker zelf haar beslissing nemen maar ik heb wel mijn mening over domme jonge meisjes die niet nadenken over consequenties en opvoedomgevingen. Als je volwassen genoeg bent om moeder te worden moet je ook over de opvoedomstandigheden van je kind denken en dan zou je het sowieso niet doen omdat je een kind bij voorbaat al een achterstand geeft.
Dit is geen onzin. Bij sommige vrouwen staat er toch?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:37 schreef Mishu het volgende:
[..]
Dat is echt onzin, mijn zus heeft ooit een abortus gehad, was heel heftig, maar hierdoor heeft ze kunnen afstuderen en uiteindelijk toen de situatie helemaal perfect was gelijk zwanger geraakt.
Maar wees wel bewust van de consequenties en wat je dat kind aandoet. Je geeft het een instabiele omgeving om in op te groeien met een moeder die amper voor zichzelf kan zorgen en emotioneel ook nog een ontwikkeling moet doorgaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ben je er uit nu?
Je wil het houden?
Dan is de deadline van maandag niet van belang en moet je maandag op zoek gaan naar mogelijkheden dat te realiseren. Misschien eens praten met doelgroeporganisaties, maatschappelijk werk, gemeente. Ik roep maar wat organisaties, maar ga er eens gericht op zoeken en neem contact met ze op.
Succes
Ik ga haar niet dwingen maar ik hoop wel dat ze een verantwoordelijke keuze maakt en er vervolgens achter kan staan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, NIET als ze het kind wil houden. Je onderschat de psychische gevolgen van een ongewenste abortus.
Ze is geen tiener ze is 24.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:40 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik ga haar niet dwingen maar ik hoop wel dat ze een verantwoordelijke keuze maakt en er vervolgens achter kan staan.
Ik hoop dat ze niet de zoveelste tienermoeder wordt die haar kind een slechte start geeft.
Precies, je hebt nog tijd zat.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoezo voel je je verraden? Hebben ze ooit tegen je gezdegd 'als je ooit zwanger raakt, dan kan je hier blijven wonen als jij belsuit in je eentje het kind te krijgen'?
Abortus en door gaan met je leven.
Je heb een kinderwens maar dat staat toch totaal los van deze zwangerschap die totaal ongewenst is? Je wilde niet verder met de vader. Waarom zou je dan een zwangerschap van die man willen voldragen?
Je bent 24 en je hebt nog zeker 10 jaar om zeer weloverwogen, op een zelfverkozen moment, heel bewust voor een zwangerschap te kiezen.
Ze heeft geen echte startkwalificatie, noch een huis. En ze zit nog in de fase van losse seks met jongens.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:40 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ze is geen tiener ze is 24.
Er zijn genoeg goede moeders van die leeftijd.
Waarom?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik persoonlijk zou NOOIT voor adoptie gaan. Of abortus, of zelf houden.
Nee hoor, die onderschat ik niet, ik denk alleen dat de TS zichzelf nu een beetje aan het opfokken is. En dat als ze gewoon een beetje normaal nadenkt, en dan echt eerlijk is tegen zichzelf, dat ze dan weet dat het in deze situatie echt veel verstandiger is om de zwangerschap te beeindigen en dat dat ook verder echt helemaal niet damatisch of traumatisch hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, NIET als ze het kind wil houden. Je onderschat de psychische gevolgen van een ongewenste abortus.
Omdat ik denk dat ik niet in staat ben mijn eigen kind af te staan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:42 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Waarom?
En andere optie: beter opletten met anti-conceptie?
Die alleenstaand zijn, geen baan hebben, geen diploma hebben en geen huis hebben?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:40 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ze is geen tiener ze is 24.
Er zijn genoeg goede moeders van die leeftijd.
Je betaalt wel een hele hoge prijs voor dat ongelukje. Je zult nooit een compleet, heel gezin hebben want je hebt altijd een eerste kind die er niet bij hoort.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat ik niet in staat ben mijn eigen kind af te staan.
Ook als je alle voorzorgen neemt gebeurt er wel eens een ongelukje.
Wel om het weg te halen, maar niet om het te laten leven?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat ik niet in staat ben mijn eigen kind af te staan.
Ook als je alle voorzorgen neemt gebeurt er wel eens een ongelukje.
Dat is echt onzin.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:45 schreef Mishu het volgende:
[..]
Je betaalt wel een hele hoge prijs voor dat ongelukje. Je zult nooit een compleet, heel gezin hebben want je hebt altijd een eerste kind die er niet bij hoort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |