Nou, dan hoop ik dat jij en ik nooit een ONS hebben die leidt tot een zwangerschap.quote:
Je begrijpt niet wat ik wil zeggen, of je trekt conclusies die ik niet kan volgen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou, dan hoop ik dat jij en ik nooit een ONS hebben die leidt tot een zwangerschap.![]()
Wel tegenstrijdig met dat "waar er twee seks hebben hebben er twee schuld .." wat altijd de consensus hier op fok schijnt te zijn wanneer er een ongewenste zwangerschap voortkomt.
Blijkbaar is papa er dan (zelfs in een relatie) alleen goed voor wanneer er iets van hem verwacht wordt ..
(al was mijn post meer gericht jegens TS)
Ik sta er ook helemaal achter dat de vrouw de uiteindelijke zeggenschap heeft over wat er gebeurt, maar imo niet zonder in ieder geval het perspectief van de vader gehoord te hebben. Dat mag imo best een beetje meewegen in haar beslissing. Als ze dan uiteindelijk toch voor hetgene kiest waar papa niet achter staat, tsja, je kan dr inderdaad niet dwingen en dat moet je (als man) ook niet eens willen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je begrijpt niet wat ik wil zeggen, of je trekt conclusies die ik niet kan volgen.
Het alternatief is namelijk dat de vrouw tegen haar wil een abortus ondergaat of tegen haar wil het kind houdt. Dat lijkt me een nog veel slechtere zaak.
En ik zou de vader in spé (behalve in het geval van een one night stand) dus wél inlichten en het bespreken, maar me niet laten dwingen tot een beslissing waar ik niet achter sta.
Ik vind dat iedereen tegenwoordig zo stelt: oh je bent jong (<25) en je woont thuis, er is geen vader en je hebt je studie nog niet af, DUS ben je een egoïst als je het kind houdt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:12 schreef glasmetwater het volgende:
Ik heb dit in het eerste topic ook al gezegd.
Maar ik krijg een beetje het idee dat TS vooral heel erg aan zichzelf denkt. Bedoel studie niet afgemaakt, thuiswonend ect ect, ook al heb je een kinderwens. Dit is ongeveer het tegenovergestelde van een goede stabiele en gelukkige gezinssituatie.
Want heb in het eerste topic ook proberen onder de aandacht te brengen dat als je wel besluit het kindje te houden. Je kindje op latere leeftijd best schade kan ondervinden van jou keuze.
Heb het van dichtbij meegemaakt, dat mevrouw op jonge leeftijd zwanger wordt, kindje besluit te houden. En het niet bepaald een fijn thuis kon bieden, en die persoon in kwestie heeft het er nu als volwassen man nog steeds moeilijk mee. In bijvoorbeeld relaties en dergelijke. Denk aan het feit dat er geen vader figuur aanwezig was en dat hij geen idee heeft wie zijn biologische vader is. En natuurlijk was de opvoeding ook verre van geweldig, maar dat terzijde.
Dus nogmaals, denk echt goed na over je keuze! En als je het besluit te houden en zelf op te voeden, wat je goed recht is natuurlijk. Vertel het dan sowieso aan je ex-scharrel, en zorg dat je een goed en sterk sociaal netwerk hebt. Dus ga eens een heel goed en openhartig gesprek met je ouders voeren. Want die zullen er waarschijnlijk ook niet op zitten te wachten dat jij straks thuis woont met je kindje.
Stamcellen! Het nieuwe goud!quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:11 schreef fathank het volgende:
Ik hoef t niet echt niet te weten als ik iemand per ongeluk zwanger tik en ze pleegt een abortus.
Hou er rekening mee dat het voorkomt dat je na een abortus niet meer zwanger kan raken, vriendin van me heeft ook een abortus gehad jaren geleden en is nu alweer 5 jaar bezig om zwanger te worden en het lukt maar niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:25 schreef zara05 het volgende:
[..]
Verschil tussen jouw verhaal en die van mij is dat ik wel een kinderwens heb. Ik heb er altijd al van gedroomd, maar niet op een moment als dit en met een vader waar ik niet van houd of kan houden. Dat was een totaal andere droom dan dit nu. Maar stel dat ik over tijdje alsnog met een man gelukkig ben en zwanger raak. Dan heb ik daarvoor juist een abortus laten plegen. Dat stukje vind ik moeilijk te begrijpen en te accepteren voor mijzelf.
En het kan ook net zo goed zijn dat het een enorme lieve en hartelijke vader is die dat kind dan onnodig zou moeten missen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 07:47 schreef Marcade het volgende:
[..]
Mijn eerste gedacht was ook "man in kwestie heeft het recht om het te weten" en "er zijn 2 nodig om kind te maken".
Maar toen las ik het hele verhaal van Seven en werd er even aan herinnerd hoe (to be blunt) achterlijk/dom/egoistisch mensen (dus ook mannen) kunnen zijn. Dat de wereld niet eerlijk is. Uiteindelijk is het toch wel zo dat het de vrouw is die het kind draagt en baart en door de hele shit moet. En de reputatie met haar draagt.
Ben dus door Seven van mening verandert, vind dat vrouw het zelf moet bepalen of ze het de vader vertelt of niet. Kan zeer goed zijn dat de vader gewoon een dom achterlijk varken is die meer kwaad dan goed ermee doet, geen begrip ermee heeft dat de vrouw het NIET publiekelijk wil maken en doorlult.
Nee, daarom is er ook niet 1 antwoord mogelijk. Het hangt echt van de situatie af.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
En het kan ook net zo goed zijn dat het een enorme lieve en hartelijke vader is die dat kind dan onnodig zou moeten missen.
Is dat eerlijk tegenover het kind en zijn/haar vader?
Gewoon, voor de eerlijkheid.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:12 schreef GoWithIt het volgende:
Als je toch al zeker weet dat je abortus pleegt en niets kan je van die gedachte afhelpen, wat die jongen ook zegt, waarom zou je het dan nog zeggen?
Tsja ik zou sowieso nooit zomaar abortus kunnen plegen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:15 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Gewoon, voor de eerlijkheid.
Ik zou het anders niet kunnen loslaten.
Maar ook dat is persoonlijk.
Same here. Ik ben ook geen voorstander van abortus en ik zou het ook vertellen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:16 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Tsja ik zou sowieso nooit zomaar abortus kunnen plegen.
Dus dat vind ik al moeilijk voor te stellen. Al helemaal om dat besluit te nemen zonder de vader op de hoogte te stellen of überhaupt zijn mening te horen.
Aan de ene kant zeg ik; Ja, je hebt gelijk. Aan de andere kant denk ik; Nee, God nee!quote:
Ik heb het mijn moeder en stiefvader verteld omdat ze dachten dat ik zwaar depressief was en dat was niet zo positief.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:08 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Nee totaal niet, go on. Plus blijkbaar was er zoveel te zeggen over het onderwerp dat er een topic vol kwam. Logisch om een 2e te openen.
Weet je al wat je gaat doen?
Zo zo... Dat weet jij knap te vertellen, dat dat zo werkt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:02 schreef probeer het volgende:
En weer lees ik met verbijstering over het gemak waarmee vrouwen dit dan niet aan die kerel vertellen, onder het mom van 'mijn beslissing', 'ik pleeg toch abortus', of zelfs 'hij is stom / een creep'.
Maar omgekeerd wel hoog en laag springen wanneer papa zegt 'fuck dat, ik hoef er niets mee te maken te hebben, en bekijk het ook maar met die alimentatie'.
werkt twee kanten op he.
Wat bedoel je hier mee?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:03 schreef Messina het volgende:
[..]
Zo zo... Dat weet jij knap te vertellen, dat dat zo werkt.
Je doet nu een aanname dat 'alle vrouwen' die zeggen; 'Nou, ik zou het indien abortus toch niet vertellen', ook alimentatie gaan eisen en/of eisen dat de verwekker deel uitmaakt van het kind zijn/haar leven als er niet voor abortus gekozen wordt.quote:
Dat snap ik wel, en ik snap best dat jij het als man wel zou willen weten, maar er zijn ook mannen die het niet zouden willen weten. Dat kan ik toch niet ruiken, lieverd?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:06 schreef probeer het volgende:
[..]
We kunnen er denk ik wel over eens zijn dat er bij een zwangerschap een ongelijke verhouding tussen man en vrouw ontstaat, waarbij de vrouw de zeggenschap krijgt.
Als je dan toch nog over gelijkwaardigheid tussen de seksen wilt spreken, is het imo belangrijk dat de man hier ook in ieder geval in betrokken wordt.
ok, goed punt, daar ga ik te kort door de bocht.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:09 schreef Messina het volgende:
[..]
Je doet nu een aanname dat 'alle vrouwen' die zeggen; 'Nou, ik zou het indien abortus toch niet vertellen', ook alimentatie gaan eisen en/of eisen dat de verwekker deel uitmaakt van het kind zijn/haar leven als er niet voor abortus gekozen wordt.
Als je mijn post even terug kijkt hier, kun je mijn reden zien waarom ik zou kiezen het niet te vertellen indien abortus.
Als ik zou besluiten het kind te houden echter, ben ik niet zo'n vrouw die van de man dingen gaat eisen.
Dan zou ik het nog steeds zeggen.. En wilt hij het niet weten is het jammer, want dan heb ik het toch al vertelt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:38 schreef Messina het volgende:
[..]
Aan de ene kant zeg ik; Ja, je hebt gelijk. Aan de andere kant denk ik; Nee, God nee!
Er zijn mannen die het graag zouden willen weten. Er zijn mannen die het liever niet zouden willen weten. Als vrouw zijnde kun je niet weten met wat voor man je te maken hebt, dit is niet iets wat je voor je one night stand even samen bespreekt.
Ik zou dus kiezen voor de lesser of two evils. Mijn mond houden indien abortus. Hij weet het niet en komt het nooit te weten. Geen last op zijn schouders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |