quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Goed maar ook. Relschoppers hebben geen plaats in Turkije en Erdogan heeft niks verkeerd gedaan en is democratisch gekozen door de humane bevolking.quote:
Hitler was ook democratisch gekozen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Goed maar ook. Relschoppers hebben geen plaats in Turkije en Erdogan heeft niks verkeerd gedaan en is democratisch gekozen door de humane bevolking.
Het is natuurlijk een oneerlijke strijd.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:36 schreef Theoden het volgende:
Dit gaat nergens meer over. Ze trekken zich terug, laten het volk komen, schieten met traangas, trekken zich terug, laten het volk komen, etc ....
Bush ook, Rutte ook.quote:
Om over een uur als het weer druk is terug te slaan, wanna bet? Dit is gewoon hun manier om het volk te onderdrukken.quote:
De politie doet gewoon zijn werk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:45 schreef Theoden het volgende:
CNN International: Het volk probeert het niet uit de hand te laten lopen, maar politie zit te provoceren.
Achterliggende gedachte is dat een democratisch gekozen leider ook een dictator kan zijn. Doe nou niet alsof je dom bent en het niet wil begrijpen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Bush ook, Rutte ook.
Waarom betrek je Hitler hierbij? Wat is de achterliggende gedachte hierover?
Je bent me voor...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:47 schreef Theoden het volgende:
[..]
Achterliggende gedachte is dat een democratisch gekozen leider ook een dictator kan zijn. Doe nou niet alsof je dom bent en het niet wil begrijpen.
Het is een schande dat jij en vele andere niet willen inzien dat er op dit moment mensenrechten worden geschonden in Turkije onder leiding van de door jullie zo geschikt gevonden Erdogan.
Ja, tuurlijk. Advocaten oppakken, waterkanon richten op een gehandicapte (net op TV live), hun ID nummers afplakken omdat ze fout bezig zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:47 schreef Meki het volgende:
[..]
De politie doet gewoon zijn werk.
Dit gebeurt over de hele wereld.
Ga jij maar protesteren op de Dam en een tenten plein van maken. Uiteindelijk komt de ME en veegt de plein schoon.
Onzin, de relschoppers willen Turkije schade toebrengen en hebben een verborgen agenda.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:47 schreef Theoden het volgende:
[..]
Achterliggende gedachte is dat een democratisch gekozen leider ook een dictator kan zijn. Doe nou niet alsof je dom bent en het niet wil begrijpen.
Het is een schande dat jij en vele andere niet willen inzien dat er op dit moment mensenrechten worden geschonden in Turkije onder leiding van de door jullie zo geschikt gevonden Erdogan.
Demonstranten komen idd weer het plein op. Heb het de afgelopen dagen niet gevolgd dus geen idee hoe het de vorige dagen ging.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:46 schreef Theoden het volgende:
[..]
Om over een uur als het weer druk is terug te slaan, wanna bet? Dit is gewoon hun manier om het volk te onderdrukken.
De Turkse ME richt zich alleen op de stenengooiende relschoppers.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:48 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Advocaten oppakken, waterkanon richten op een gehandicapte (net op TV live), hun ID nummers afplakken omdat ze fout bezig zijn.
Prima.
Ik kan je onderschrift niet rijmen met jou mening telkens....quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:49 schreef Meki het volgende:
[..]
Onzin, de relschoppers willen Turkije schade toebrengen en hebben een verborgen agenda.
Zijn zij het niet eens met Erdogan dan moeten zij maar anders bepalen tijdens het stemhokje.
Mensenrechten worden niet geschonden in Turkije. Dat maken de buitenstaanders en de anti-Turkije groeperingen ervan.
De afgelopen dagen was het rustig omdat politie wegbleef.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:50 schreef StephanL het volgende:
[..]
Demonstranten komen idd weer het plein op. Heb het de afgelopen dagen niet gevolgd dus geen idee hoe het de vorige dagen ging.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:49 schreef Meki het volgende:
[..]
Onzin, de relschoppers willen Turkije schade toebrengen en hebben een verborgen agenda.
Zijn zij het niet eens met Erdogan dan moeten zij maar anders bepalen tijdens het stemhokje.
Mensenrechten worden niet geschonden in Turkije. Dat maken de buitenstaanders en de anti-Turkije groeperingen ervan.
Nee hoor ik heb geen verborgen agenda. De seculiere tegenbeweging kan geen vuist maken tijdens verkiezingen en gedragen zich als kleuters en gooien met stenen naar de politie. De Islamitische regering die er nu zit doet niks verkeerd en dankzij de inspanningen van Erdogan gaat het nu uitstekend met de Turkse economie.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:51 schreef Mercan het volgende:
[..]
Ik kan je onderschrift niet rijmen met jou mening telkens....
Volgens mij heb jij een verborgen agenda![]()
Ik ben bang dat het as. weekend heel erg verkeerd gaat. Iedereen gaat dan weer naar Taksim, maar AKP gaat ook mensen verzamelen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Meh, er wordt zó bizar veel gas gebruikt. De bedoeling lijkt haast wel om inderdaad duidelijk te maken dat ze de mensen op het plein niet meer dulden. Maar met zoveel gas zijn de mensen in het Gezi park natuurlijk niet "met rust gelaten". Die waterkanonbeelden zijn ook bizar, vooral tegen die man in rolstoel.
Waterkanon gaat richting ingang park.
Het lijkt niet zo, het is zo helaas.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Meh, er wordt zó bizar veel gas gebruikt. De bedoeling lijkt haast wel om inderdaad duidelijk te maken dat ze de mensen op het plein niet meer dulden. Maar met zoveel gas zijn de mensen in het Gezi park natuurlijk niet "met rust gelaten". Die waterkanonbeelden zijn ook bizar, vooral tegen die man in rolstoel.
Waterkanon gaat richting ingang park.
Wat hij echter niet snapt is dat dit juist alles bevestigt! Dit weekend gaat het drukker dan ooit worden. Als hij dit vandaag niet had gedaan was het misschien wel heel rustig uitgedoofd.quote:
Ja binnenkort loopt het uit de hand. Jammer, want er zit een grote groep demonstranten die daar helemaal niet op zit te wachten. De allerkalmsten zullen het hoofd koel houden, maar Turken zijn een vrij emotioneel volk en deinzen niet snel terugquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:57 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het as. weekend heel erg verkeerd gaat. Iedereen gaat dan weer naar Taksim, maar AKP gaat ook mensen verzamelen.
Mensen die dit goedkeuren....quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:04 schreef Theoden het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind. Manier van omgaan met dit probleem door Erdogan en politie of de mensen die dit goedkeuren
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:04 schreef Theoden het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind. Manier van omgaan met dit probleem door Erdogan en politie of de mensen die dit goedkeuren
Hoe kan je nou een protest van 50 boomknuffelaars uit de hand landen lopen en in heel Turkije een opstand creëren, knap.
Heel Instanboel heeft er last van.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:04 schreef 16meter het volgende:
Niet te geloven met hoeveel machtsvertoon en geweld de politie daar optreedt..
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Heel Instanboel heeft er last van.
In Amsterdam heeft de ME ook opgetreden tegen de occopy beweging in Amsterdam nadat de omgeving er last van had.
De relschoppers gooien met stenen en molov-cocktails en veroorzaken levensgevaarlijke situaties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |