abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 juni 2013 @ 00:03:01 #91
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_127970763
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:02 schreef pascal_s het volgende:

[..]

@Coelho: dat 'dinges' is pachysandra, prima bodembedekker ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:13 schreef Gwywen het volgende:

Dat is parapluutjesmos, ik heb het ook hier en daar. Ik vind mosjes leuk O+

(bron: waarneming.nl)
Dank jullie wel :)
  woensdag 19 juni 2013 @ 00:16:16 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127971403
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:02 schreef pascal_s het volgende:

[..]

Hier ook hele struiken munt - mag ik vragen hoe je daar lekker icetea van maakt? Heb je een goed recept?

@Coelho: dat 'dinges' is pachysandra, prima bodembedekker ;)
Flinke hand vol blaadjes in een steelpannetje met water, 10 minuutjes laten koken. Flinke berg suiker mee laten koken, en als het klaar is, blaadjes eruit vissen, theezakje erin en af laten koelen.

Alles verhouden zoals je het zelf lekker vindt. Ik hou van zoete ijsthee dus ik doe er relatief veel suiker in (3 eetlepels op een steelpannetje vind ik veel tenminste), en ik hou niet van donkere thee dus mijn theezakjes gaan er altijd heel rap weer uit. Mint: ik denk dat ik er vandaag 10 blaadjes van 4-5 cm in heb gedaan maar soms heb ik de indruk dat de hoeveelheid mint geen zak uitmaakt. Takjes kun je er ook gewoon inpleuren trouwens, je vist die er alleen niet zo makkelijk uit.

Vuistregel: als je het lekker vindt terwijl het nog heet is, dan is het koud ook zeer goed te doen.

Enjoy.
Resistance is futile.
pi_127976668
Dat is heel hip hè, muntthee. Ik zie het steeds vaker op terrasjes, een kopje heet water en een takje erin :)
pi_127998669
Bedankt Seven, het is dus een redelijk 'freestyle' recept :D
Maar dit moet mij zelfs lukken ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:31 schreef Gwywen het volgende:
Dat is heel hip hè, muntthee. Ik zie het steeds vaker op terrasjes, een kopje heet water en een takje erin :)
Is mij ook opgevallen inderdaad...
  woensdag 19 juni 2013 @ 20:01:44 #95
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128000973
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:27 schreef Coelho het volgende:
Iemand enig idee wat dit is?

[ afbeelding ]

Het groeit ineens tussen mijn dinges *)

[ afbeelding ]
Je mos heeft pokken.
pi_128013885
Ik kom even meespieken in dit topic :) We hebben sinds dit jaar een hele grote tuin maar zijn nog redelijk onervaren in planten e.d. herkennen. In de tuin is 3 jaar niks gebeurd.
Even een impressie hoe hij er nu bijligt(en we hebben al behoorlijk wat gedaan maar het is zoveel werk :D)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_128014166
Poeh Aydrey...dat is een hell of a job om te onderhouden _O_

Je praat over weiden, gaan jullie ook vee houden.
Is er een plan? w/
pi_128014168
quote:
17s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:22 schreef Audreyoot het volgende:
Ik kom even meespieken in dit topic :) We hebben sinds dit jaar een hele grote tuin maar zijn nog redelijk onervaren in planten e.d. herkennen. In de tuin is 3 jaar niks gebeurd.
Even een impressie hoe hij er nu bijligt(en we hebben al behoorlijk wat gedaan maar het is zoveel werk :D)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heerlijk zo'n enorme tuin! ^O^

Post maar foto's van de plantjes waarvan je de naam niet kent, in dit topic zijn er altijd wel mensen die het weten. :)
pi_128016778
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:25 schreef AnneX het volgende:
Poeh Aydrey...dat is een hell of a job om te onderhouden _O_

Je praat over weiden, gaan jullie ook vee houden.
Is er een plan? w/
ja maar gelukkig wel erg leuk werk :)

we twijfelen nog over vee, de buren hebben schapen, zijn erg leuk. Maar we hebben een aantal fruitbomen daar staan en gemaaid gras vind ik mooier dan gegraast gras haha Kippen komen er wel!

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:25 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Heerlijk zo'n enorme tuin! ^O^

Post maar foto's van de plantjes waarvan je de naam niet kent, in dit topic zijn er altijd wel mensen die het weten. :)
Ah super! Zal de komende dagen wat plaatjes schieten want als ik weet wat het is dan is dat wat makkelijker met snoeien :)
pi_128017038
Over snoeien...ik ken iemand die drie zaterdagen een snoeicursus heeft gedaan.
Afwisselend bij de deelnemers in de tuin.
Het stond in het plaatselijk sufferdje.
Veel kennis opgedaan. ^O^
pi_128060481
Ja zo een cursus is geen slecht idee!

Ik moest de camera van mijn vader uitproberen dus heb vanavond wat plaatjes in de tuin geschoten :)

pi_128060742
:D Schaap in de tuin O+
pi_128061254
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:24 schreef Sunnythesun het volgende:
:D Schaap in de tuin O+
haha die is wat misleidend want dat is het schaap van de buurman ;) We hadden nog wat oud brood over en dat voer ik ze meestal.
pi_128061715
:D zo iets vermoedde ik al, maar toch is het leuk! Schapen bij de buren O+
pi_128063221
Wat leuk, wat een prachtig landgoed O+
Behalve die slak, die moet uitgezet }:| ;)
pi_128064032
Bluezz is antislakken, want die vreten de zonnebloemen op })
pi_128065146
En toch zal ik nooooit korrels strooien of vallen met bier maken en leg ik op geen 1 slak zout.
Ik was nog laat vanavond aan het wroeten zoals golfer dat noemt, en het was een waar Game of Snales in de tuin :o
  vrijdag 21 juni 2013 @ 05:31:47 #108
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_128068112
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 00:56 schreef Bluezz het volgende:
En toch zal ik nooooit korrels strooien of vallen met bier maken en leg ik op geen 1 slak zout.
Ik was nog laat vanavond aan het wroeten zoals golfer dat noemt, en het was een waar Game of Snales in de tuin :o
Bij nat weer komen (naakt-) slakken massaal te voorschijn ja. Hier heb je een fietspad waar het slakkenprijsfietsen is na een flinke stortbui.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_128068526
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 00:12 schreef Bluezz het volgende:
Wat leuk, wat een prachtig landgoed O+
Behalve die slak, die moet uitgezet }:| ;)
haha ik vond hem wel gaaf, was echt best een grote. Het huis was zeker 7 cm lang. Maar hij liep naar de moestuin :(
pi_128071157
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 00:56 schreef Bluezz het volgende:
Egeltjes inzetten O+
  † In Memoriam † vrijdag 21 juni 2013 @ 11:12:43 #111
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128072720
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:18 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Egeltjes inzetten O+
die smekken O+
pi_128072742
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:12 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

die smekken O+
:Y en snuiven.. luidruchtige diertjes maar oh zo schattig O+ en nuttig :Y
pi_128095806
Het was even droog en voor de eerste keer het gras gemaaid *O*
De elektrische maaierd een standje hoger afgesteld en in halve banen eroverheen.
Het gras was zó hoog, dat de machine er anders niet doorheen kwam _O-
Nu moest ik wel 4 x pauzeren om de bak leeg te maken in de kliko.

En i.p.v. een moslaag op klei loopt het nu heerlijk op een hoogpolig groen
gras tapijt w/

Foto van de laatste pluimpjes...het stond al te bloeien nb.

pi_128103435
Een echt echt grote mensen gazon _O_
pi_128103482
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:12 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

die smekken O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:13 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:Y en snuiven.. luidruchtige diertjes maar oh zo schattig O+ en nuttig :Y
Lief O+
pi_128121729
Mag ik hier als tuin newbie hier even een vraag spuien? Ik heb een clematis in de tuin. Hij groeit als een malle en krijgt al flink wat knoppen. ALLEEN... Ik heb van de week groene luisjes gespot in mn clematis. Ik neem aan dat als ik niks doe die mijn clematis geen goed doen? Want dan ga ik met bestrijdingsmiddel aan de gang.

Nog even wat anders wat ik even wil delen; ik heb echt een supergave hortensia gekocht en gepland vandaag. Een Magical Four Seasons Coral (pff een hele mond vol!). Moet multicolor bloemen krijgen: groen paars roze. Ik ben zooo benieuwd :) :s)
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:30:33 #117
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128127371
hier jong geluk in de tuin vandaag!

F&F / JOnge vlaamse gaai gevonden

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 22 juni 2013 @ 23:57:37 #118
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_128135540
Wat een schatje! O+
Zit- ie er nu nog? De moeder was nog in de buurt hè zei je op het andere topic.
pi_128143142
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:09 schreef Ooi86 het volgende:
Mag ik hier als tuin newbie hier even een vraag spuien? Ik heb een clematis in de tuin. Hij groeit als een malle en krijgt al flink wat knoppen. ALLEEN... Ik heb van de week groene luisjes gespot in mn clematis. Ik neem aan dat als ik niks doe die mijn clematis geen goed doen? Want dan ga ik met bestrijdingsmiddel aan de gang.

Nog even wat anders wat ik even wil delen; ik heb echt een supergave hortensia gekocht en gepland vandaag. Een Magical Four Seasons Coral (pff een hele mond vol!). Moet multicolor bloemen krijgen: groen paars roze. Ik ben zooo benieuwd :) :s)
bestrijdingsmiddelen hebben niet mijn voorkeur. Ik wil graag in de toekomst ook ig eten endat wordt lastig wanneer alle bijen dood zijn. de meeste commercieele middelen zijn dodelijk voor bijen.

Ik las munt erbij zetten werkt, munt is blijkbaar lekkerder. Zet die dan wel in een pot want andrs heb je alleen nog maar een tuin met munt...
Ook lavendel schijnt te werken dit omdat lavendel blijkbaar te erg stinkt.

Lieveheersbeestjes zijn de natuurlijke vijand van de luis.
pi_128149550
Wat een zooitje in de tuin met die harde wind/storm }:|
En alle blaadjes van de geranium eraf, gelukkig zitten er nieuwe knopjes.
De AXkelei moet ik ff opbinden, die dweilt over het te lange maar nog natte gras dus ik maai niet.
De temp. is wel te doen om buiten te zitten maar die harde wind maakt het niet echt lekker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')