jammer hoor!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:17 schreef bitterend het volgende:
Ik heb die gesprekken elke keer gemist omdat ik op die tijd en/of datum niet kon
quote:
Dit dus!quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:06 schreef Cyntiaa het volgende:
Van harte jarigen, voor een aantal tot snel! En voor de nieuwe kindjes, welkom
+1!quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:06 schreef Cyntiaa het volgende:
Van harte jarigen, voor een aantal tot snel! En voor de nieuwe kindjes, welkom
Ja savonds laat hebben wij ook wel eens en danmag ze nog wel naar beneden maar smorges ben ik niet zo van het beneden zitten vind het gevaarlijk want val dan veel te snel in slaap als ze braaf aan het spelen is. gelukkig toch nog in slaap gevallen en Lisa ligt nu nog op 1 oorquote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:43 schreef Kyara het volgende:
Dat gebeurt hier ook nog wel eens. Uit bed en even naar beneden werkt hier dan het beste. Maar het scheelt dat M meestal in de late avond wakker werd en dan is mijn man meestal nog wel op.
Gisteravond was het ineens keihard huilen maar toen zat ie met zijn voet klem tussen de spijlen van het bed.
Ik ga onze enige slapen denk ik enorm missenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:30 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ghehe, geniet er nog maar even van dat Anouk zo veel slaapt Susie! Ik mis het tweede slaapje
Dat ook jaquote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:31 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik ga onze enige slapen denk ik enorm missen
Geniet daar ook zeker van hoor! Wij houden er dus ook veel rekening mee en daarom ook niet naar dierentuin of suks in de middag. Ze wordt enorm druk als ze moe is, daar word zelf niet zo blij van....quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:30 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ghehe, geniet er nog maar even van dat Anouk zo veel slaapt Susie! Ik mis het tweede slaapje
Hier nu ook. Superleuk opeens!quote:Op zaterdag 15 juni 2013 09:08 schreef Susie het volgende:
Anouk begint nu echt steeds meer dingen na te zeggen, poging tot dus en soms lukt het aardig. Nu dus echt opletten wat we zeggen hier in huis!
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 08:59 schreef TimeJumper het volgende:
Clubsoda
Arme jij, nog niet kunnen uitslapenje blijft maar gewoon liggen hoor
gewoon omdat het kan
Op de één of andere manier lukt dat nooit zo, ons avondritueel is te gezelligquote:Op zaterdag 15 juni 2013 08:59 schreef TimeJumper het volgende:
Goh Clubsoda en dan leg je hem bijvoorbeeld niet eerder op bed dan 8 uur 's avonds?
Arme jij, nog niet kunnen uitslapenje blijft maar gewoon liggen hoor
gewoon omdat het kan
Dat was mijn grootste frustratie bij het late lopen van S.! Hij heeft dat buiten zijn en vrij kunnen bewegen zo nodig! Vaak gingen we dan naar de kinderboerderij of een andere plek waar hij droog vrij kon rondkruipen. En vaak liet ik hem ook gewoon buiten kruipen. Skipak of regenpak aan en lekker laten gaanquote:Op zaterdag 15 juni 2013 10:09 schreef Kyara het volgende:
Dat lijkt me trouwens ook het fijne van lopende kindjes.... dan kun ze ook met minder goed weer in de tuin laten spelen. Kruipen in de regen vind ik geen goed idee
Ik lig nog met S. in bedquote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:09 schreef bitterend het volgende:
Ow Spcm gegeven? wat sneu ineens! ga je zo ook lekker liggen?
![]()
Als het buiten droog is gaat R ook opzoek naar plasjes, restant water in plantenpotten enzo..is ze gek opmaar in de regen wil ze niet
Nou, ze heeft me daarna toch een partij geschetenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:29 schreef Soempie het volgende:
Ahw, beterschap ook Susie en PE.
Kan Cristel al aangeven wat er is? Dat je weet dat ze buikpijn had? Zou ik hier ook wel handig vinden.
Vullen jullie dat bakje met warm eten of krijgt hij er een klein beetje in en voeren jullie hem uit een tweede bord, schaaltje?quote:Op zondag 16 juni 2013 07:32 schreef Kyara het volgende:
Goh, M krijgt al heel lang zijn eigen (plastic) bordje met een boterham in stukjes (sinds dat hij een maand of 10 is geloof ik). In het begin gooide hij nog wel eens een stukje brood op grond plus zijn drinkbeker maar inmiddels weet hij dat brood of op het bord of in zijn mond hoort. En als hij klaar is dan zet hij zijn beker op zijn bord, schuift zijn bord naar achter en zijn stoel ook naar achter.
Met warm eten heeft hij een bakje met zijn eigen lepel en daar mept hij dan een beetje mee in het rond. En pasta mag hij met zijn handjes eten (ondertussen voeren we hem wel want anders duurt het veel te lang).
Volgens mij is R een maand ouder dan Mquote:Op zondag 16 juni 2013 11:27 schreef Kyara het volgende:
Rapley was hier ook niks. M snapte heel lang niet eens wat ie met zijn brood moest. Dan zat ie met zijn mond open te wachten
Nu wel gewoon normaal eten en stukjes fruit. Maar goed M is natuurlijk ook wat ouders dan jullie kleintjes.
Ik doelde ook meer op die van Phaidra en Tinuquote:Op zondag 16 juni 2013 11:29 schreef bitterend het volgende:
[..]
Volgens mij is R een maand ouder dan M
quote:Op zondag 16 juni 2013 15:54 schreef Soempie het volgende:
AhwTekst van het gedichtje?
Het was ook wel heerlijk fietsweer vandaag. Wij zijn ook weggeweest op de fiets vanmorgen. Eerst naar de eendjes en daarna door naar het bos. Daar nog flink gerend en nu ligt M. nog te slapen!Moet ik vaker doen.
Susie, gekke Anouk.Hier hadden we laatst ook zoiets, maar de derde keer deed hij zich net wat meer zeer en toen kreeg ik een heel verontwaardigde en boze blik.
Het was al 2 uur, en Daan had nog niet geslapen. Ik ben helemaal achterin gaan zitten met oma.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:45 schreef Kyara het volgende:
Klinkt goed DF! Leuk dat jullie naar de Zeeleeuwenshow zijn geweest. Wij durfden dat niet aan.
Als hij pijn lijkt te hebben en bij hoge koorts (boven de 39-39,5). Maar als hij verder vrolijk is doe ik het ook niet. Wel voor de nacht, voor de zekerheid. Slaap is ook belangrijk om beter te wordenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:20 schreef bitterend het volgende:
Bedankt dames![]()
Ik heb geen pcm gegeven omdat ze leek geen pijn te hebben - ze huilde niet ofzo..wanneer geven jullie pcm eigenlijk?
Wij hebben al 3 doosjes opgemaakt, omdat I. in februari griep had en met 41 graden koorts in het ziekenhuis terecht kwam. Hij heeft toen een dag of 6/7 elke dag de maximale dosis gehad. Hij was echt heel ziek toenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:46 schreef NotTheSame het volgende:
Arme R. Beterschap!
Ik geef meestal paracetamol als ze echte tekenen van pijn geeft (jengelen, niet bij mama uit de buurt willen, ontroostbaar huilen,koorts). Ik heb geloof ik in 18 maanden nog geen doosje leeggemaakt.
Vanmiddag weer eens een )#$*()%$ moment gehad. Ben ik buiten de was af aan het halen en zet de wasmolen binnen. Normaal gaat Draakje dan stokjes en zand in de steun van de wasmolen gooien, maar dat is niet zo erg. Stofzuiger erop en klaar. Gooit ze er dit keer een plastic bekertje van d'r servies in! En dat paste niet, dus gaat ze er maar bovenop staan! Dat ding kon er dus niet meer uit!!!
Hele steun uit de grond kunnen slopen, daar moest zelfs de bestrating voor open...
DF, geen idee. De grote is op school en de kleine met papa thuis. Ik zit rustig op mijn werkquote:Op maandag 17 juni 2013 07:53 schreef Deepfreeze het volgende:
Bitterend, hoe was de nacht?
PCM geef ik meestal als ik zie dat ze ongemak hebben. Koorts van 39,7 heb ik weleens laten gaan omdat Chris vrolijk bleef spelen. Andere keer bij 37,9 al, omdat het een zielig vogeltje was.
Nts, dat is een echt draakje!
Hier zat de bellenblaas vast in de parasolpoot, gelukkig konden we die steun er makkelijk eraf schroeven.
Tinu, hoe gaat de ochtend? Lastig ook als ze beide humeurig zijn..
Bij ons cb is vooral koorts een belangrijke factor. Dan enten ze niet. Maar als het jou niet lekker zit, zou ik dat gewoon aangeven. Jij kent je kind het bestequote:Op maandag 17 juni 2013 20:47 schreef PureEvil het volgende:
Dat heb ik bij mijn kids ook, die worden ook af en toe nat van het zweet wakker. Als klein kind al.....Kun je niks tegen doen volgens mij.....Aerosleep heb ik niet, dus dat zou ik niet weten![]()
Trouwens, ff wat anders, vrijdag moet ik met cristel naar de kinderarts (/consultatiebureau) En dan zou ze dus haar (11 maanden? ) prikken krijgen, maar ze is dus verkouden, én ook nog eens aan de dunne, dus mij lijkt het niet verstandig? Of wel?
Dat vond ik ook een bijzonder moment. Sta je daar opeens bij de 'jongenskleding'quote:Op maandag 17 juni 2013 20:53 schreef Kyara het volgende:
Ik koop trouwens vaak in de opruiming alvast wat in het voren. Als het maar niet hoogzomer of te dunne stofjes is dan kan het vaak ook prima in het najaar. Maar voor de volgende maat moest ik gewoon naar de andere afdeling. Sta je daar tussen de maten 122 te zoeken naar maat 92. En wat is dat dan ineens groot. Werd er bijna emo van. Mijn kleine jongetje wordt zo groot!
quote:Op maandag 17 juni 2013 21:21 schreef iamredleader het volgende:
Goed, even een momentje rust na een chaotische middag.
Ik was met paps naar de vuilstort, aanhanger vol troep uit de tuin. Mijn moeder past op L, wij de handen dus vrij. Maar op weg terug belt ze in lichte paniek; L was gevallen en we moesten snel komen. Nou, even gas op die lollie, aanhanger of niet![]()
Wat was er gebeurd? Meneer was net verschoond, oma neemt hem mee om met een washandje zijn gezicht te poetsen, "springt" hij zo'n beetje uit haar armen in de badkamer. Van heuphoogte (1meter). Kopstoot tegen de betonnen vloer![]()
![]()
![]()
Na kort telefonisch overleg met de huisarts naar de EHBO, gelukkig heeft ze hem gelijk een goed koud compres opgedaan en was hij alert, niet flauwgevallen, niet gespuugd, geen andere opvallende zaken. Wel enorme schrik natuurlijk, vooral bij oma die zich enorm schuldig voelde![]()
![]()
Uiteindelijk is hij nu puur uit voorzorg en zeer waarschijnlijk overbodig ter observatie opgenomen voor de nacht, Tinu is daar nu en ik ben thuis. Grote broer is uit logeren bij opa en oma, zo had/heb ik de handen vrij voor al het regelwerk/oudergesprekken op school/creche (net gehad) en morgenochtend.
Zo, ik ben een jaartje ouder geworden in een middag
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik ben er ook al zenuwachtig voor en voor ons duurt het nog 2 maanden. Sterkte!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:12 schreef Kuukske het volgende:
Tinu, das flink schrikken!
Billie krijgt vandaag de 14mnd prikken. Ik zie er een beetje tegenop..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu bakken we verder in Duitsland, maar dan op een vakantiepark ipv een vrijstaand huis waar het niet zo f*cking heet was binnen.
Ik zou lekker niets doen Susie als A er geen last van heeftquote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:34 schreef Susie het volgende:
Fijn dat het goed gaat Tinu!
Knappe R! Gewoon de sokken aandoen?!
Wat heb je toch een heerlijk kind Nirak! En leuk he? Dat napraten!Je mag inderdaad wel wat vaker posten, vooral foto's!
![]()
Hier geen duidelijkheid wat betreft de vlekjes/bultjes/pukkeltjes... Ze heeft er geen last van, dus wat zal ik doen? Morgen toch ha even bellen? Maak mij weinig zorgen eigenlijk en om nou met die warmte naar de ha te moeten.... Nachtje over slapen nog maar.
Ja.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:17 schreef Mevr_Mus het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je aan het werk bent en je kind oOeens verschrikkelijk mist?
Ja nuquote:Op woensdag 19 juni 2013 12:17 schreef Mevr_Mus het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je aan het werk bent en je kind oOeens verschrikkelijk mist?
Ik merk dat Billie hier ook veel vlotter gaat met de fijne motoriek dan de grove. Kruipen is de bom en hij wil níets anders. Heel af en toe een stukje lopen met de eetkamerstoelen of zijn duwkarretje.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:53 schreef Kyara het volgende:
Grappig die ontwikkelingen. M is juist weer heel erg bezig met zijn grove motoriek. De fijne en het praten ging al heel goed maar lopen en klimmen en klauteren dat begint nu pas te komen. Bij jullie gaat dat net andersom lijkt het wel.
Ja! zo leuk om te lezenquote:Op woensdag 19 juni 2013 12:53 schreef Kyara het volgende:
Grappig die ontwikkelingen. M is juist weer heel erg bezig met zijn grove motoriek. De fijne en het praten ging al heel goed maar lopen en klimmen en klauteren dat begint nu pas te komen. Bij jullie gaat dat net andersom lijkt het wel.
Jep, ook herkenbaarquote:Op woensdag 19 juni 2013 12:57 schreef Kyara het volgende:
Nou, dat lopen maar hij nu wel komen hoor. Het zou toch wel heel erg makkelijk zijn als ik hem niet continu zou moeten tillen maar ook kleine stukjes zelf kan lopen.....
Het zal wel net als met het kruipen gaan. Toen zat hij vaak op handen en knieën zonder iets te doen en tijgerde vrolijk rond. En ineens ging hij kruipen en heeft hij nooit meer getijgerd (tenzij hij in elke hand iets vast heeft, dan moet het wel).
Kyara, ja klopt. Mijn dreumes behoort tot de eerste categorie. Ik bedoelde meer dat kindjes uit beide categorieen nog terugvallen naar het makkelijkere, ook al kunnen ze fysiek gezien al meer. Is die uitleg nu beter begrijpelijk?quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:41 schreef Kyara het volgende:
Kuukske, grappig!
Tinu, niet altijd hoor. Je hebt ook kindjes die juist veel oefenen en letterlijk met vallen en opstaan leren lopen en de wat voorzichtigere kindjes die afwachten en pas al ze er van overtuigd zijn dat het lukt, gaan kruipen of lopen. M behoort tot de 2e categorie maar zijn achterneefje tot de 1e. Is trouwens puur eigen waarneming hoor, niet wetenschappelijk onderbouwt of zo
Ik heb een paar gekocht maar weet inmiddels niet meer waar ze zijn ze weigerde ze pertinent elke keer...dan maar niet!quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:11 schreef Susie het volgende:
Geen hoedje? Heb er echt geen voor haar meer...zou dat nu nog moeten?
Dat is echt een kopie van Evie.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
de mijne in het fototopicmaar ik spam dr hier ook maar ff
[ afbeelding ]
Hier ook hoor. Mia is echt een rauwdouwer en heeft een ontzettend sterke wil. Ook is ze me heel erg aan het uitproberen door expres stout te doen. Het gaat er hier met de dames best hard aan toe aangezien Hannah zich ook de kaas niet van het brood laat eten. Maar omdat Mia zich verbaal nog niet goed kan uiten slaat ze er gewoon maar op los, waarop Hannah gaat gillen. Mia gilt er dan tegenin. Ik ontkom er niet aan om de hele dag politieagentje te spelen. Doodvermoeiend.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
hier ook geen hoedje, maar gelukkig 'dicht' haar....
en driftig; + 1, ik heb dr ook zo eentje. De mijne is pittig, heel pittig, En heeft karakter, veeeeeeeeeeeeeel karakter. Echt, er zijn dagen. PFFFFFFFhaha
Vandaag wilde ze niet delen, en kreeg Evie de volle lading, omdat ze bij mama (Liene's eigendom) knuffelde.... dus Liene boos, NEE, NEE, NEE, duwen, prikken, haren trekken, schoppen...en dus kreeg mijn bijna-peuter even een retourtje gang.
Word nog leuk de komende jaren
Terwijl ze dag ervoor nog uit zichzelf een hele dikke kus bij Evie kwam brengen, een knuffel gaf, en toen Evie vroeg of ze op schoot wilde, zich op Evie haar schoot nestelde...Gotta love them
Nou het klinkt echt ontzettend herkenbaar, vooral dat tegen elkaar aan gillen, de een gilt, de ander gilt terug, totdat de een huilt, omdat de ander zo gilt en ze uiteindelijk allebei huilen....quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:38 schreef octopussy het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Mia is echt een rauwdouwer en heeft een ontzettend sterke wil. Ook is ze me heel erg aan het uitproberen door expres stout te doen. Het gaat er hier met de dames best hard aan toe aangezien Hannah zich ook de kaas niet van het brood laat eten. Maar omdat Mia zich verbaal nog niet goed kan uiten slaat ze er gewoon maar op los, waarop Hannah gaat gillen. Mia gilt er dan tegenin. Ik ontkom er niet aan om de hele dag politieagentje te spelen. Doodvermoeiend.
Staat tegenover dat ze ook wel heel lief met elkaar kunnen spelen zo nu en dan. En Hannah geeft Mia dan opdrachtjes die ze ook echt uitvoert, zoals het wagentje trekken waar H. inzit of pakkertje spelen in de tuin. In bad maken ze elkaar meestal aan het lachen.
Wel goed om te lezen dat meidenmama's dit herkennen.
Oh, het feest der herkenning! Ik vind het stomvervelend van mezelf, maar soms kom ik er niet uit, uit die modus. En hier wordt ook gejengeld hoor, niet om op schoot te mogen (stel je voor!quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:01 schreef Fee-nix het volgende:
Pffff....En dan hoor je jezelf soms echt de hele dag alleen maar dingen zeggen als 'nee, niet doen. Niet afpakken. Niet duwen. Luister eens naar mama. LUISTEREN!! Hou op met dat gejank. Ga eens gewoon lief met de blokjes spelen, ofzo. Ik kan je niet de hele dag optillen.' enz. enz.
Wat knap dat je mannetje zich zo duidelijk kan uitdrukken!!quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:09 schreef Kyara het volgende:
Als M iets niet mag of het gaat niet snel genoeg dan is het idd meteen drama. Maar gelukkig speelt hij wel heel goed zelf.
Grappig om te lezen de combi dreumes + grote broer terwijl hier juist de dreumes de grote broer is
Als zijn zusjes huilen dan zegt hij nu: zusjes eten? Zo schattig
Die Fase hebben wij hier natuurlijk ook gehad, Evie was ruim 1,5 toen Liene geboren is.... dus ook dat kennen wequote:Op donderdag 20 juni 2013 10:09 schreef Kyara het volgende:
Grappig om te lezen de combi dreumes + grote broer terwijl hier juist de dreumes de grote broer is
Hier het zelfde.. Word er soms erg moe van en eens in de zoveel tijd als ze echt niet wilt bedaren breng ik haar maar naar boven of laat haa rbij mijn vrined en ga zelf naar boven. Zelfde als jij ik kan er soms echt verdrietig om worden.quote:
quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:36 schreef clauwheee het volgende:
Ik kijk al een paar weekjes om het hoekje hier, mijn meisje wordt maandag 1. Maar ik herken het ook al, was al bang dat ik een bitchy in de dop had...verder is het een fantastisch kind, maar dat kom ik dus wel vertellen na maandag (als ik het hier een beetje bij kan houden, dat lukt me in het babytopic niet).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door Deepfreeze op 20-06-2013 20:44:16 ]
dat echt samen spelen doen ze ook pas later toch?quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:29 schreef bitterend het volgende:
Dat is wat gek is, ze is ook op het kdv vanaf 3 maanden en ze vond kinderen tot dat ze 13 maanden was erg leuk maar nu zoekt ze ze niet meer op, als we bij de buurvrouw zijn wil R met de speelgoed van haar dochter spelen maar samen spelen doen ze niet (schelen 1 maand)
Nou niks om je voor te schamen tochquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:10 schreef Beessie-Jen het volgende:
22 maandenik heb een pre-peuter
en nu al in de peuterpuberteit haha
Tis echt zo lachen, de mijne doet ALLES na wat dr zus doet en wil ook ALLES kunnen wat dr zus kan. alleen lukt dat natuurlijk niet altijd, wat zorgt voor de nodige hilariteit, en frustratie voor de miniMaar ik moet zeggen dat ik het wel steeds leuker vind worden, het is ech een duo,,, en ik moet eerlijk bekennen dat ik inmiddels weet dat ik geen babymama ben, dit is zoveel leuker, die interactie enzo...
Ja, google maar eens op parallel spel.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:37 schreef bitterend het volgende:
Aw ja spelen in een ruimte met andere doet ze ook maar er zit niet echt interactie tussen ze bedoelde ik..maar misschien te jong voor? komt het dus later?
quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:17 schreef Mevr_Mus het volgende:
Die interactie lijkt me zo leuk idd! Ik zie die interactie nu wel met andere kindjes van het kvd en dat vind ik zo ontzettend grappig en vertederendS. is best verlegen en houdt niet zo van drukte, maar op het nieuwe kvd zit hij zo goed op z'n plek en is hij zo lief voor andere kinderen. Mijn eierstokken slaan echt op hol als ik dat zie
Bedankt voor deze site. M zit ook in de ontdekkingsfase en vroeg me al een beetje af hoe daar mee om te gaan. Nu en later.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:37 schreef Tinuviel het volgende:
Naar aanleiding van Fee's post, deze site is denk ik voor jullie ook interessant:
http://www.kindenseksualiteit.nl/
Misschien kan iemand, die in het peutertopic komt daar nog posten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |