Komt misschien zo nog wel het is nu nog aan de gang.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:59 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hebben ze er ook videobeelden van? Aan de hand van die foto's kan ik niet concluderen dat ze worden geslagen en geschopt. Wel worden ze hardhandig meegenomen, zoals dat hier bijvoorbeeld ook zou gebeuren als je weigert om mee te werken.
Het kan best zijn hoor dat ze zijn geslagen etc. maar dan zouden we daar toch eigenlijk eerst foto's en beelden van moeten zien.
Dat ik nog versteld sta van deze acties...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:59 schreef Theoden het volgende:
[..]
Nog niet zeker, maar volgens mij gingen ze naar buiten om mensen te helpen/te protesteren eerder vandaag en nu worden ze gewoon binnen opgepakt lol.
http://www.volkskrant.nl/(...)taat-er-allang.dhtmlquote:De Turken hebben vele redenen om te betogen. De bouw van een grote moskee is er slechts een van, schrijft Bram Vermeulen.
Zou het toeval zijn dat het woord moskee in deze ongewone uitspatting van emotie niet eenmaal is gevallen?
Publicist Rik Smits keek vorige week naar het NOS Journaal en het beviel hem niet wat hij hoorde. Dat tienduizenden Turken de straat op gaan voor een paar bomen die plaats moeten maken voor een winkelcentrum en het excessieve politiegeweld waarmee het protest daartegen de kop werd in gedrukt, zoals ik berichtte, dat kon niet waar zijn. De waarheid is, schreef Smits op deze pagina, dat de Turken eigenlijk boos zijn over de moskee die zal worden gebouwd op Taksim. Dit was een strijd tussen seculiere en gelovige Turken.
Zou het werkelijk, meneer Smits, dat de Turkse demonstranten zelf niet weten waarom ze nu al een week op straat bivakkeren? Het plein is een orgie van slogans, de muren worden hier volgeklad met (vaak zeer humoristische) leuzen. Zou het toeval zijn dat het woord moskee in deze ongewone uitspatting van emotie niet eenmaal is gevallen? Of zouden dezelfde demonstranten die traangas en plastic kogels moedig weerstonden, te bang zijn om te zeggen waar het volgens Smits om gaat: de islamisering van Turkije. Ik ben bang dat Smits zich schuldig maakt aan een welbekend fenomeen: met een Nederlandse bril naar een complex land kijken en dan maar hard genoeg roepen zodat het net lijkt dat je het begrijpt.
Autoritarisme
Taksim gaat inderdaad over veel meer dan een paar bomen. 'Dit is de opstand van de ongelukkige mensen', sprak een hoofdredacteur die ik dit weekend voor NRC Handelsblad interviewde. Taksim verenigt groeperingen die allemaal voelen dat ze in het voortvarende Turkije onder de leiding van de populairste premier sinds de tijd van Atatürk, niet meedoen. Koerden, kemalisten, homo's, milieuactivisten en zelfs gehoofddoekte anti-globalisten. Zoals The Economist het deze week treffend schreef: 'Het gaat hier niet over de gelovigheid van premier Tayyip Erdogan. De werkelijk les die kan worden getrokken uit deze gebeurtenissen gaat over autoritarisme.'
Er staat allang een moskee op Taksim, meneer Smits. Dat had u met eigen ogen kunnen zien. En dat het plan om er een veel grotere moskee voor in de plaats te zetten ook wrevel wekt, kon u in januari op het NOS Journaal zien, in een van mijn eigen reportages. Maar deze week versla ik de emoties zoals ik ze hoor op het plein, en die geef ik door. Zoals een demonstrant het simpel zei: 'We willen gewoon dat Erdogan iets aardigs tegen ons zegt.'
Schuld
Dat sentiment werd niet alleen vertolkt in de verslagen van het NOS Journaal, maar ook in die van de Volkskrant, Trouw, Al Jazeera en CNN. We doen verslag zonder ons iets aan te trekken van de zelfcensuur waar de Turkse pers onder gebukt gaat.
Dat Rik Smits liever de boodschapper de schuld geeft van het uitblijven van zijn kortzichtige analyse, doet me denken aan uitspraken van Erdogan zelf. Die gaf ook de buitenlandse pers de schuld van de rellen op Taksim. In plaats van naar het NOS Journaal te kijken, zou meneer Smits beter in het vliegtuig kunnen stappen om met eigen oren te horen wat hier gezegd wordt.
Bram Vermeulen is correspondent in Turkije voor de NOS, NRC Handelsblad en de VPRO.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:32 schreef Theoden het volgende:
De mannetjes die met molotov aan het gooien waren waren gewoon agenten. Ze werden niet beschoten met traangas en ze werden niet aangepakt door de TOMA's. Het volk trok zich meteen terug.
Erdogan had zeker gehoopt dat deze paar agenten in burger de boel zouden laten escaleren, maar dat is nu mooi backfired.
Het was ook erg mooi om te zien dat ALLE zenders die nog geen seconde hebben uitgezonden tot nu toe opeens tegelijk overschakelden naar Taksim.
Its too late Tayyip ...
Allemaal vooropgezet!quote:
Joh, natuurlijk was dat opgezet. Heb je dat filmpje niet gezien van die oude teyze die daar was voor Kiliçdaroglu?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:19 schreef Mercan het volgende:
[..]
Allemaal vooropgezet!
Net als de mensen die Erdogan stonden op te wachten op het vliegveld met allemaal exact de zelfde formaat vlaggen in hun hand!
Ja wel gezien, maar volgens mij was dat niet die nacht op het vliegveld. Maar dat neemt niet weg dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Joh, natuurlijk was dat opgezet. Heb je dat filmpje niet gezien van die oude teyze die daar was voor Kiliçdaroglu?![]()
ja, maar maar hij heeft 50% van de stemmenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:31 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
75 advocaten gearresteerd, goed bezig Tayyip....
Ik kom het alleen maar tegen op nieuwsberichten van een week geleden en dat het in Ankara heeft plaatsgevonden. Hoe oud zijn ze en van wanneer zijn ze dan?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:29 schreef Theoden het volgende:
vlag beelden zijn al 100 keer voorbij geweest en zijn OUD en niet van nu .... jezus man
Beelden uit 2010.quote:
Net wanneer je denkt dat het beter gaat (twee kanten gaan in gesprek met elkaar morgen), wordt er zoiets gedaan...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:31 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik weet niet of alles er van is hoor, maar dat ze vlag in de fik steken is uit 2010 door PKK aanhangers. Dat is dan uitgezonden door TRT, echt schandalig.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik kom het alleen maar tegen op nieuwsberichten van een week geleden en dat het in Ankara heeft plaatsgevonden. Hoe oud zijn ze en van wanneer zijn ze dan?
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:34 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ik weet niet of alles er van is hoor, maar dat ze vlag in de fik steken is uit 2010 door PKK aanhangers. Dat is dan uitgezonden door TRT, echt schandalig.
quote:
Wat is nou waar?quote:TRT’nin kurumsal hesaplarına saldırıp, çökerttiler. Hızlarını alamadılar çok takipçili hesaplardan, ‘bayrak yakma görüntülerinin 2010 yılında İstanbul Dolapdere’deki BDP eyleminde çekilmiş olduğu’ yalanını yaymak istediler. Bize yalancı demekle kalmadılar bir de #TRTözürdileyecek diye hashtag açmaya kalktılar.
Açıkçası böyle bir iftirayla karşı karşıya kalacağımızı hiç düşünmemiştik. Derhal harekete geçtik ve görüntülerin bölgedeki farklı güvenlik kameralarında kaydı olup olmadığını, daha uzun süreli çekimleri elde edip edemeyeceğimizi araştırdık. Bayrak yakma görüntüsünün gerçekliğinden en küçük bir şüphemiz yoktu.
(...)
Bron: http://www.trthaber.com/h(...)in-tamami-88463.html.
Dat zijn geheime agenten die zich als demonstranten voordoen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat is nou waar?.
Edit: http://www.trthaber.com/v(...)in-tamami-17842.html. 6 minuten durende video.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:41 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dat zijn geheime agenten die zich als demonstranten voordoen.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:31 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Hoe is dit bewijs, serieuze vraag.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:43 schreef zarGon het volgende:
Het was in ieder geval wel in Ankara. http://www.trthaber.com/f(...)ri/4325/sayfa-1.html.
Hahahahahaquote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:48 schreef Mercan het volgende:
'çarşı grubundan son açıklama: "Polisi çek,molotof atanları biz yakalayıp dövelim.Ama sonra 'Polisimizi darp ettiler' demek yok tamam mı?'
Echt he...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:48 schreef Theoden het volgende:
[..]
Hoe is dit bewijs, serieuze vraag.
Linker foto zie je een trap omhoog, met aan de rechterkant een verkeersbord.
Rechter foto zie je een gelijke trap omhoog, met aan de linkerkant een verkeersbord.
Hebben ze aan beide kanten van de trap een zelfde verkeerdsbord staan, mis ik iets anders dat het echt duidelijk maakt?
Zeer zorgelijk dit icm advocaten die worden opgepakt, excessief politiegeweld, het tu quoquen mbt politiegeweld bij occupy in Europa en de VS (wat door de VS meteen op twitters werd gepareerd),censuur op de media en het afschilderen van de protesten als onderdeel van een boos plan van tot zover nog onbekende groeperingen.quote:Erdogan gaf ook 'interne en externe' groepen de schuld die erop uit zouden zijn Turkije te schaden. De premier zei dat de Turkse inlichtingendiensten bezig zijn deze groepen te identificeren en dreigde met vergelding. 'We gaan deze dingen met ze bespreken (...) en er zal een afrekening volgen.'
Ook die headlines rechts van de foto's he. Hoezo staatstv.quote:
Wat staat er in de fik?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:33 schreef lucaszio het volgende:
http://rt.com/on-air/istanbul-protest-tear-gas/
Livestream demonstranten worden beschoten met rubber kogels
Volledige filmpjes, waarop plaats, datum, en de diefstal van de vlag van de voordeur van een bank is te zien:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:48 schreef Theoden het volgende:
[..]
Hoe is dit bewijs, serieuze vraag.
Linker foto zie je een trap omhoog, met aan de rechterkant een verkeersbord.
Rechter foto zie je een gelijke trap omhoog, met aan de linkerkant een verkeersbord.
Hebben ze aan beide kanten van de trap een zelfde verkeerdsbord staan, mis ik iets anders dat het echt duidelijk maakt?
Die stakkers moeten welquote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:03 schreef Theoden het volgende:
Hmm als het alsnog echt is hoop ik dat ze keihard worden aangepakt en vind ik het jammer dat het volk ze niet een lesje heeft geleerd. Dit kan je op geen enkele manier goedpraten.
Het is echter wel weer zwak als je dit gaat gebruiken om de protesten te "downplayen".
Mooi dat je dit niet probeert goed te praten, maar inmiddels onderscheidt iedereen (zelfs Erdogan) vreedzame demonstranten van relschoppers.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:03 schreef Theoden het volgende:
Hmm als het alsnog echt is hoop ik dat ze keihard worden aangepakt en vind ik het jammer dat het volk ze niet een lesje heeft geleerd. Dit kan je op geen enkele manier goedpraten.
Het is echter wel weer zwak als je dit gaat gebruiken om de protesten te "downplayen".
Dit werkt beide kanten op eh. Sommigen zien alleen wat de media ze geeft, anderen nemen veel voor waar aan als het op internet staat.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Het volk is dom en trapt toch overal in.
Daarom vind ik het zo jammer dat Erdoğan zich focust op de 'kleine' dingen. En dan doel ik op alcohol/schoenen in de moskee, vlagverbranding, de relschoppers enzovoorts. Terwijl het overgrote deel in Gezi is, richt hij z'n aandacht vooral op de dingen die elders gebeuren.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:08 schreef Theoden het volgende:
Het is ook jammer dat als je de opstanden steunt meteen wordt neergezet als een relschopper.
95% van de mensen die aan het demonstreren zijn doen dit op een normale manier. Ja, er is een kleine deel die hier misbruik van maakt (vooral wat linkse gasten), maar om nou net te doen dat er maar 5% normale protesteerders zijn is gewoon zwak en juist precies waarom het volk in opstand is.
Jaja. Beide partijen. Op FB worden gewoon fake foto's gedeeld en iedereen maar likenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit werkt beide kanten op eh. Sommigen zien alleen wat de media ze geeft, anderen nemen veel voor waar aan als het op internet staat.
Als het bewust is gedaan is het absoluut onbeschoft. Ik heb echter nog steeds geen beelden gezien waar een persoon op is te zien met een blikje bier!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:08 schreef Bilge het volgende:
[..]
Mooi dat je dit niet probeert goed te praten, maar inmiddels onderscheidt iedereen (zelfs Erdogan) vreedzame demonstranten van relschoppers.
Overigens vind ik het moskeeverhaal ook niet gelogen. Ze gebruikten dat als een ziekenhuis, oke, ik snap dan ook dat je met schoenen de moskee betreedt, maar waarom laat je je blikje bier niet buiten? Is dat niet onbeschoft?
Juist. Dat is gewoon zo jammer en bevestigt dingen alleen maar.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Daarom vind ik het zo jammer dat Erdoğan zich focust op de 'kleine' dingen. En dan doel ik op alcohol/schoenen in de moskee, vlagverbranding, de relschoppers enzovoorts. Terwijl het overgrote deel in Gezi is, richt hij z'n aandacht vooral op de dingen die elders gebeuren.
Is het nou al duidelijk waarom deze advocaten zijn opgepakt?quote:
Zover ik het begrijp gewoon omdat ze de protesten steunden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:15 schreef Capi het volgende:
[..]
Is het nou al duidelijk waarom deze advocaten zijn opgepakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |