Ja, dat was nog heel lang. Dat je gewoon de bank kon binnenlopen en geld kon vragen. "Van welk rekeningnummer moet het af?", vroegen ze dan. Als je dat niet uit het hoofd wist dan zochten ze het wel op.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:22 schreef stavromulabeta het volgende:
Oh ja, en het mooiste:
Ik mocht als 6 jarig jongetje gewoon sigaretten voor mijn vader kopen in de supermarkt.
En als 8 jarige liep ik naar de bank om te vragen of ik 5 gulden van mijn rekening mocht. Geen legitimatie, geen bankpas, de bankbediende vroeg gewoon even aan zijn baas of hij mij kende![]()
Anno 2013: beide onmogelijk.
Jaloers?quote:Op maandag 10 juni 2013 12:58 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Zit Koekiemonster Elmo nou te neuken in je UI?
Goed verwoord.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:24 schreef LXIV het volgende:
In de jaren 80 was het net zo high-tech als nu. Voor ons gevoel dan. Je had de eerste spelcomputers en de eerste homecomputers. De walkman kwam uit. Allemaal net zo spectaculair toen als de Iphone 5 nu. Maakt echt niks uit.
Verder was het véél rustiger en relaxter. Een man met een gewone baan kon in zijn eentje genoeg verdienen om een gezin te onderhouden en in een twee-kapper te huisvesten. En dan kon hij lekker op z'n fiets naar het werk en ging het daar ook rustig aan.
Het was wel minder luxieus in sommige opzichten. Drie vliegvakanties per jaar was alleen voor de Koningin weggelegd.
Dus ja, HET WAS TOF. Het was meestal schoner, gezelliger, veiliger, relaxter.
Wat een tijden.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:22 schreef stavromulabeta het volgende:
Oh ja, en het mooiste:
Ik mocht als 6 jarig jongetje gewoon sigaretten voor mijn vader kopen in de supermarkt.
En als 8 jarige liep ik naar de bank om te vragen of ik 5 gulden van mijn rekening mocht. Geen legitimatie, geen bankpas, de bankbediende vroeg gewoon even aan zijn baas of hij mij kende![]()
Anno 2013: beide onmogelijk.
Ik blijkbaarquote:Op maandag 10 juni 2013 21:23 schreef LXIV het volgende:
Ook leuk in de jaren '80: theezaklabeltjes sparen voor gehandicapten. Wie deed het niet?
[ afbeelding ]
De mensen dachten dat invaliden een rolstoel konden krijgen door enorme hoeveelheden labeltjes van theezakjes in te leveren. Zo'n invalide kon dat natuurlijk niet alleen met zijn familie opdrinken, en daarom spaarden mensen die labeltjes in plastic zakjes. Als ze dan weer een zakje vol hadden gingen ze naar een lokale invalide toe om hem dat zakje toe te stoppen.
Ik zat bij een invalide in de klas en het kwam dan ook regelmatig voor dat iemand goedbedoeld een zakje met theelabeltje op zijn blad legde. Hij vond dat helemaal niet leuk en probeerde telkens uit te leggen dat hij geen nieuwe rolstoel kon krijgen voor die zakjes. Maar de mensen wisten het zelf allemaal beter. Op een zeker moment ging hij maar niet meer in discussie en nam hij ze maar aan om thuis weg te gooien. Zo hadden de mensen toch nog gelijk gekregen.
De mensen hadden toen nog iets voor elkaar over.
Man, ik heb dagen voor de cassetterecorde rgezeten, pauzeknopjes op tijd indrukkend...quote:Op maandag 10 juni 2013 12:26 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik had ook een hele bak vol casettebandjes vol radionummers, en zoals ik al eerder aanhaalde videobanden vol tv films.
En nu janken de miljonairs over 'downloaders'.
Het voelt als gisterenquote:
quote:Op maandag 10 juni 2013 22:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Het voelt als gisteren...in 1998 was ik al wees.
Mijn ouders hebben beide hun pensioen niet weten te halenquote:
Ik heb anders tot diep in de jaren tachtig met mams in de rij gestaan voor geld... samen met nog tig anderen. Anders kon je gewoon geen boodschappen doen. En meer dan 300 gulden opnemen deed je niet zomaar, daar moest je nog echt je best voor doen.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De eerste pinautomaten kwamen in midden jaren 70 naar NL
quote:Op maandag 10 juni 2013 22:23 schreef trovey het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben beide hun pensioen niet weten te halen....het overlijden van mijn vader klinkt als gisteren alhoewel het alweer 16 jaar geleden is....jij bent jonger.
Bedanktquote:Op maandag 10 juni 2013 22:31 schreef vigen98 het volgende:
[..]Dat is geen leuk nieuws... Gecondoleerd.
Het leven is zwaar, ook al denk je dat het niet erger kan wordt je ergste droom waarheid, maar ik weet zeker dat je geliefden over je wakenquote:Op maandag 10 juni 2013 22:33 schreef trovey het volgende:
[..]
Bedanktal heeft het inmiddels een plekje gekregen na al die jaren. Nu zijn mijn leeftijdsgenoten aan de beurt om de oudste generatie te worden, hoort erbij maar het blijft waardeloos.
Ik heb mijn portie zooi in het leven inmiddels wel gehad, nu mag een ander even.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:37 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Het leven is zwaar, ook al denk je dat het niet erger kan wordt je ergste droom waarheid, maar ik weet zeker dat je geliefden over je waken
- vigen98 10-06-2013
quote:Op maandag 10 juni 2013 22:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb mijn portie zooi in het leven inmiddels wel gehad, nu mag een ander even.Mijn ouders zijn altijd bij me ook al zijn ze er lichamelijk niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |