Nee, ik zeg toch niet dat ik mijn informatie bij hen haal?quote:Op zondag 9 juni 2013 20:53 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Denk je dat de politie alles aan het LAKS gaat vertellen?
Oh wacht, ik las over 'dan' heenquote:Op zondag 9 juni 2013 20:57 schreef Miousana het volgende:
[..]
Nee, ik zeg toch niet dat ik mijn informatie bij hen haal?
Het gaat dus ook om vmbo, havo en vwo-examens. Kunnen ze toch niet maken om dat allemaal opnieuw te laten doen.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:56 schreef belkiss944 het volgende:
De islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun in Rotterdam
ANP
Toegevoegd: zondag 9 jun 2013, 20:37
Update: zondag 9 jun 2013, 20:53
De politie van Rotterdam heeft gisteren en vandaag twee mensen aangehouden voor de diefstal van eindexamens in Rotterdam. Het gaat om een meisje van 18 en een jongen van 19 jaar.
Beiden zijn leerlingen van scholengemeenschap Ibn Ghaldoun, waar de examens werden gestolen. Ze worden er ook van verdacht examens aan medeleerlingen te hebben verkocht. Het gaat volgens de politie niet alleen om vwo-examens, maar ook om examens voor de havo en het vmbo.
Examen Frans
Vorige maand werd het vwo-eindexamen Frans online gezet, waarna het examen werd uitgesteld. Zo'n 17.000 leerlingen moesten het examen een dag later afleggen. In die zaak werd een 22-jarige Rotterdammer opgepakt, maar die werd een paar dagen later weer vrijgelaten.
De twee verdachten die nu zijn aangehouden, moesten dit jaar eindexamen doen; het meisje havo en de jongen vwo. Ze zouden ingebroken hebben in de school en de examens hebben gefotografeerd. In hun huizen heeft de politie de examens gevonden. Justitie wil nog niet zeggen welke examens dat waren.
Dus wat nu als dit geldt voor alle examens van vwo? Alles opnieuw?
Dat is natuurlijk niet mogelijk. Dat valt niet meer te organiseren. Misschien in hele verdachte gevallen (bijvoorbeeld als iemand zeer slecht was in Wiskunde, een neef heeft op de Ibn-school en nu toch geslaagd is omdat hij totaal onverwacht een 9 voor zijn eindexamen haalde). Anders is het niet te doen, heel Nederland een jaar over te laten doen vanwege misstanden op één school!!quote:Op zondag 9 juni 2013 20:56 schreef belkiss944 het volgende:
De islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun in Rotterdam
ANP
Toegevoegd: zondag 9 jun 2013, 20:37
Update: zondag 9 jun 2013, 20:53
De politie van Rotterdam heeft gisteren en vandaag twee mensen aangehouden voor de diefstal van eindexamens in Rotterdam. Het gaat om een meisje van 18 en een jongen van 19 jaar.
Beiden zijn leerlingen van scholengemeenschap Ibn Ghaldoun, waar de examens werden gestolen. Ze worden er ook van verdacht examens aan medeleerlingen te hebben verkocht. Het gaat volgens de politie niet alleen om vwo-examens, maar ook om examens voor de havo en het vmbo.
Examen Frans
Vorige maand werd het vwo-eindexamen Frans online gezet, waarna het examen werd uitgesteld. Zo'n 17.000 leerlingen moesten het examen een dag later afleggen. In die zaak werd een 22-jarige Rotterdammer opgepakt, maar die werd een paar dagen later weer vrijgelaten.
De twee verdachten die nu zijn aangehouden, moesten dit jaar eindexamen doen; het meisje havo en de jongen vwo. Ze zouden ingebroken hebben in de school en de examens hebben gefotografeerd. In hun huizen heeft de politie de examens gevonden. Justitie wil nog niet zeggen welke examens dat waren.
Dus wat nu als dit geldt voor alle examens van vwo? Alles opnieuw?
Hij of zij had dit natuurlijk ook een week eerder kunnen doen, zodat men voor Frans tijdig een vervangend examen had kunnen regelen en leerlingen niet in de knel kwamen met al geboekte vakanties etc. Het punt zou er niet minder sterk door geweest zijn.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:01 schreef LXIV het volgende:
Verder is die ene man die het Franse examen hier op FOK! zette natuurlijk een held. Zonder hem zou dit jarenlang doorgegaan zijn. Waarschijnlijk is hij eerst naar de politie of naar de examencommissie gegaan, maar die wilden om bekende redenen niet naar hem luisteren. Dan maar zo.
quote:Op zondag 9 juni 2013 21:03 schreef Grouch het volgende:
[..]
Hij of zij had dit natuurlijk ook een week eerder kunnen doen, zodat men voor Frans tijdig een vervangend examen had kunnen regelen en leerlingen niet in de knel kwamen met al geboekte vakanties etc. Het punt zou er niet minder sterk door geweest zijn.
Kloptquote:Op zondag 9 juni 2013 21:03 schreef Grouch het volgende:
[..]
Hij of zij had dit natuurlijk ook een week eerder kunnen doen, zodat men voor Frans tijdig een vervangend examen had kunnen regelen en leerlingen niet in de knel kwamen met al geboekte vakanties etc. Het punt zou er niet minder sterk door geweest zijn.
Jawel, qua organisatie zal dat geen (grote) problemen opleveren. Want in NL heb je eerste, tweede en derde tijdvak. Dus dan zouden de examens in derde tijdvak kunnen plaatsvinden.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet mogelijk. Dat valt niet meer te organiseren. Misschien in hele verdachte gevallen (bijvoorbeeld als iemand zeer slecht was in Wiskunde, een neef heeft op de Ibn-school en nu toch geslaagd is omdat hij totaal onverwacht een 9 voor zijn eindexamen haalde). Anders is het niet te doen, heel Nederland een jaar over te laten doen vanwege misstanden op één school!!
Ze zouden echter wel moeten onderzoeken hoe lang dit al op deze school gaande is (waarschijnlijk vanaf 2010/2011) en desnoods diegenen die daar in die jaren al gefraudeerd hebben van de universiteit afhalen.
Verder is die ene man die het Franse examen hier op FOK! zette natuurlijk een held. Zonder hem zou dit jarenlang doorgegaan zijn. Waarschijnlijk is hij eerst naar de politie of naar de examencommissie gegaan, maar die wilden om bekende redenen niet naar hem luisteren. Dan maar zo.
Misschien wisten ze het wel, maar vonden ze het wel fijn, zo'n plekje in de top-5 van allerbeste scholen van Nederland.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:55 schreef Nutkicker22 het volgende:
Apart dat de school er niks van afwist. Bij het uitdelen moest het toch wel opgemerkt zijn ? Hopelijk zijn de examengangers niet de dupe hiervan.
Als we de media mogen geloven zijn die personen die het Frans examen hebben gestolen en gepubliceerd dezelfde als die nu zijn opgepakt. Lekkere helden man.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet mogelijk. Dat valt niet meer te organiseren. Misschien in hele verdachte gevallen (bijvoorbeeld als iemand zeer slecht was in Wiskunde, een neef heeft op de Ibn-school en nu toch geslaagd is omdat hij totaal onverwacht een 9 voor zijn eindexamen haalde). Anders is het niet te doen, heel Nederland een jaar over te laten doen vanwege misstanden op één school!!
Ze zouden echter wel moeten onderzoeken hoe lang dit al op deze school gaande is (waarschijnlijk vanaf 2010/2011) en desnoods diegenen die daar in die jaren al gefraudeerd hebben van de universiteit afhalen.
Volgens mij niet. Die man die dat gedaan heeft was een soort klokkenluider. Lees de begeleidende brief maar. Dat is anders dan deze twee.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:57 schreef Nafi het volgende:
[..]
Als we de media mogen geloven zijn die personen die het Frans examen hebben gestolen en gepubliceerd dezelfde als die nu zijn opgepakt. Lekkere helden man.
Het middel lijkt me in dit geval erger dan de kwaal.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:06 schreef belkiss944 het volgende:
[..]
Jawel, qua organisatie zal dat geen (grote) problemen opleveren. Want in NL heb je eerste, tweede en derde tijdvak. Dus dan zouden de examens in derde tijdvak kunnen plaatsvinden.
Ik denk het nietquote:Op zondag 9 juni 2013 22:04 schreef Melli het volgende:
Hey maar jongens, wat denken jullie? Denken jullie dat we het examen opnieuw moeten maken of niet? En weten jullie misschien wanneer dit bekend zal worden gemaakt?
Eerlijk gezegd, zou ik het oneerlijk vinden. De leerlingen op die school hebben t.o.v. ons een voordeel, maar ik zou ook geen andere mogelijkheid kunnen verzinnen. Volgens mij heb je gelijkquote:
Het is oneerlijk. Er zijn nu gasten met gratis diploma's, maar als je nu iedereen opnieuw examen laat doen kan dus geen enkele opleiding in September beginnenquote:Op zondag 9 juni 2013 22:08 schreef Melli het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, zou ik het oneerlijk vinden. De leerlingen op die school hebben t.o.v. ons een voordeel, maar ik zou ook geen andere mogelijkheid kunnen verzinnen. Volgens mij heb je gelijk
Jawel. Je hebt in NL tweede en derde tijdvak examens.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:11 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Het is oneerlijk. Er zijn nu gasten met gratis diploma's, maar als je nu iedereen opnieuw examen laat doen kan dus geen enkele opleiding in September beginnen
En wanneer zijn die dan?quote:Op zondag 9 juni 2013 22:12 schreef belkiss944 het volgende:
[..]
Jawel. Je hebt in NL tweede en derde tijdvak examens.
Dat zouden alle vakanties omboeken worden dan..quote:Op zondag 9 juni 2013 22:14 schreef belkiss944 het volgende:
[..]
2e tijdvak begint 17 juni.
3e tijdvak begin augustus
Dit dusquote:Op zondag 9 juni 2013 22:14 schreef Nymphia het volgende:
Als straks alle examens opnieuw moeten...
Dan moeten ze alle geslaagden uit 2011 en 2012 ook terugfluiten en opnieuw examineren...
Iedereen of niemand naaien...
Derde tijdvak gaat hem dus niet worden. Ze kunnen echt niet half Nederland hun vakantie ontzeggen. Want het zijn niet alleen examenkandidaten die dan niet op vakantie kunnen, maar ook ouders en broertjes en zusjes. Lijkt me sterk dat één examen zó belangrijk wordt geacht.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:14 schreef belkiss944 het volgende:
[..]
2e tijdvak begint 17 juni.
3e tijdvak begin augustus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |