abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:36:27 #76
397262 AlanGarner
Alan Garner.
pi_127553619
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:26 schreef louisdeveertiende het volgende:

[..]

Wachten tot er meer bekend wordt en zachtjes bidden dat je vakantie gewoon doorgaat.
Gaat sowieso door. Reisverzekering... Je gaat toch geen vakantie van 500+ euro wegflikkeren omdat 1 school (misschien wel 100 km van de jouwe af) de examens overal rondslingert? :') moet niet gekker worden.

Sowieso lijkt het me tijd om eens daadwerkelijk de daders eens te straffen (die gast van het examen Frans zit nu alweer lekker aan bier, ons rechtssysteem uit te lachen)
Laat die Rotterdamse school opdraaien voor de geleden schade.
And we're the three best friends that anyone could have!
pi_127553686
Tja, je weet niet hoe wijdverspreid het is. Als leerlingen van die school het examen vooraf in handen hadden lijkt de kans mij vrij groot dat dat gedeeld is met bevriende leerlingen van andere scholen.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:44:20 #78
397262 AlanGarner
Alan Garner.
pi_127553809
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:39 schreef VacaLoca het volgende:
Tja, je weet niet hoe wijdverspreid het is. Als leerlingen van die school het examen vooraf in handen hadden lijkt de kans mij vrij groot dat dat gedeeld is met bevriende leerlingen van andere scholen.
Erg lastig te achterhalen idd. Tot hoe ver ga je dan? Alle Rotterdamse scholen?

Hoe gek het ook klinkt, misschien moeten we juist van die landelijke examens af, en weer terug naar gewoon ouderwets de docent voor z'n eigen klas het examen laten maken. De man ook zelf verantwoordelijk maken voor het bewaren/bewaken van z'n eigen examen, als het dan toch uitlekt weet je direct dat de fout bij hem persoonlijk lag en is ook niet alle klassen in Nederland de lul.
pi_127553918
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:44 schreef AlanGarner het volgende:

[..]

Erg lastig te achterhalen idd. Tot hoe ver ga je dan? Alle Rotterdamse scholen?

Hoe gek het ook klinkt, misschien moeten we juist van die landelijke examens af, en weer terug naar gewoon ouderwets de docent voor z'n eigen klas het examen laten maken. De man ook zelf verantwoordelijk maken voor het bewaren van z'n eigen examen, als het dan toch uitlekt weet je direct dat de fout bij hem persoonlijk lag en is ook niet alle klassen in Nederland de lul.

Ja, en dan? Straks is mijn diploma meer waard dan jouw diploma of andersom, dat werkt toch niet?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_127553938
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:36 schreef AlanGarner het volgende:

[..]

Gaat sowieso door. Reisverzekering... Je gaat toch geen vakantie van 500+ euro wegflikkeren omdat 1 school (misschien wel 100 km van de jouwe af) de examens overal rondslingert? :') moet niet gekker worden.

Sowieso lijkt het me tijd om eens daadwerkelijk de daders eens te straffen (die gast van het examen Frans zit nu alweer lekker aan bier, ons rechtssysteem uit te lachen)
Laat die Rotterdamse school opdraaien voor de geleden schade.
De daders aanpakken lijkt mij zeker wenselijk. Maar je redenatie is absurd. Het examen had ook in 1 van de andere honderden scholen gestolen kunnen worden door een eenling, docent, ex leerling, whatever. Die had er ook een torrentje van kunnen maken met als gevolg dat heel NL het examen opnieuw moet doen. Eerlijk? Nee. Welkom in de grote mensen wereld.

Jij hebt het over dat je dat echt niet gaat doen, rechtszaken e.d. Feit is gewoon dat dit kan gebeuren, dat het al heel lang niet heeft plaatsgevonden doet daar niets aan af. Dan wordt het examen ongeldig verklaard, terecht in mijn ogen, en moet je het opnieuw doen. De oorspronkelijke daders aanpakken staat daar los van. Als jij het niet wil doen en je vak en/of opleiding niet haalt moet je zelf weten.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:50:01 #81
397262 AlanGarner
Alan Garner.
pi_127553958
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:48 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, en dan? Straks is mijn diploma meer waard dan jouw diploma of andersom, dat werkt toch niet?
Daarmee wil je dus zeggen dat er docenten in Nederland lesgeven die niet aan het niveau/de eisen voldoen en eigenlijk geen les zouden mogen geven? Want dat erken je daarmee dus. Als dat zo is, dan ligt het probleem dus heel ergens anders...
pi_127553982
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:50 schreef AlanGarner het volgende:

[..]

Daarmee wil je dus zeggen dat er docenten in Nederland lesgeven die niet aan het niveau/de eisen voldoen en eigenlijk geen les zouden mogen geven? Want dat erken je daarmee dus. Als dat zo is, dan ligt het probleem dus heel ergens anders...
Je kan niet verwachten dat wat de ene docent als een moeilijke toets ziet de andere docent dat ook zo ziet. Dat is praktisch onmogelijk, zeker als alle docenten zelf examens moeten gaan produceren.
pi_127554038
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 09:04 schreef hezdunnah het volgende:
Daar heb je het al een moslimschool.
:D Ik denk dat de zomerreces van de Tweede Kamer even op de tocht komt te staan aangezien de PVV nu ongetwijfeld hierover vragen wil gaan stellen en eventueel een hoofdelijke stemming bij een ontevreden resultaat/antwoord van de eindverantwoordelijke staatssecretaris.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:54:49 #84
397262 AlanGarner
Alan Garner.
pi_127554064
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:49 schreef Aestivate het volgende:

[..]

De daders aanpakken lijkt mij zeker wenselijk. Maar je redenatie is absurd. Het examen had ook in 1 van de andere honderden scholen gestolen kunnen worden door een eenling, docent, ex leerling, whatever. Die had er ook een torrentje van kunnen maken met als gevolg dat heel NL het examen opnieuw moet doen. Eerlijk? Nee. Welkom in de grote mensen wereld.
Dit vind ik nogal slap. In de grote mensen wereld is het juist zo dat iedereen z'n eigen verantwoordelijkheid dient te dragen en dat je niet een hele groep over 1 kam mag scheren/mag straffen voor de daden van 1 iemand. Hiermee geef je precies het tegenovergestelde signaal.
quote:
Jij hebt het over dat je dat echt niet gaat doen, rechtszaken e.d. Feit is gewoon dat dit kan gebeuren, dat het al heel lang niet heeft plaatsgevonden doet daar niets aan af. Dan wordt het examen ongeldig verklaard, terecht in mijn ogen, en moet je het opnieuw doen. De oorspronkelijke daders aanpakken staat daar los van. Als jij het niet wil doen en je vak en/of opleiding niet haalt moet je zelf weten.
Ik vind dat er zo makkelijk over wordt gedaan. "Tsja, dat is kut. Dan maar opnieuw komen opdagen en dan maar niet op vakantie, tis niet anders". Er is een probleem, en de hele kern van de oplossing die de examencommissie zoekt zou moeten zijn: "hoe zorgen we ervoor dat de leerlingen (slachtoffers!) hier geen negatieve gevolgen van ondervinden". Echter het tegenovergestelde gebeurt, alle negatieve gevolgen zijn voor de slachtoffers en als je er wat van durft te zeggen als gedupeerde krijg je nog een grote bek ook.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:58:25 #85
397262 AlanGarner
Alan Garner.
pi_127554158
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:51 schreef Rezania het volgende:

[..]

Je kan niet verwachten dat wat de ene docent als een moeilijke toets ziet de andere docent dat ook zo ziet. Dat is praktisch onmogelijk, zeker als alle docenten zelf examens moeten gaan produceren.
Dan zit er een structureel probleem in heel het middelbare onderwijs. Tussen de docent op de ene Havo-school hoort officieel geen niveauverschil te zitten met de docent op de Havo-school 50 of 200 kilometer verderop. Als je er niet vanuit gaat dat alle docenten die les geven daar capabel in zijn, is er toch iets helemaal mis lijkt me..

Wat je wel zou kunnen doen is (zoals dat ook met m'n scriptie gebeurde destijds) dat het examen 2 keer beoordeeld wordt. 1 keer door de betreffende docent, en 1 keer door een onafhankelijke andere docent.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:59:23 #86
361189 Nutkicker22
Deze zin is onwaar
pi_127554176
Mocht het examen ongeldig worden verklaard dan moeten we het waarschijnlijk in het tweede tijdvak maken. Mensen die Engels alsnog willen herkansen moeten dan tijdens het 3de tijdvak doen in Augustus. Best wel balen dus }:|
Als je het moet vragen, zul je het nooit weten.
En als je het weet, hoef je het maar te vragen.
pi_127554232
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:54 schreef AlanGarner het volgende:

[..]

Dit vind ik nogal slap. In de grote mensen wereld is het juist zo dat iedereen z'n eigen verantwoordelijkheid dient te dragen en dat je niet een hele groep over 1 kam mag scheren/mag straffen voor de daden van 1 iemand. Hiermee geef je precies het tegenovergestelde signaal.
Je begrijpt toch wel dat er in deze situatie geen andere mogelijkheid was? Ding stond op internet, dader kan 120% verantwoordelijkheid nemen, doet niet af dat heel veel leerlingen de toets vooraf hebben ingezien. Al dat niet na het nieuwsbericht. Enigste oplossing is dan opnieuw doen met een heel andere toets.
quote:
[..]

Ik vind dat er zo makkelijk over wordt gedaan. "Tsja, dat is kut. Dan maar opnieuw en dan maar niet op vakantie, tis niet anders". Er is een probleem, en de hele kern van de oplossing die de examencommissie zoekt zou moeten zijn: "hoe zorgen we ervoor dat de leerlingen (slachtoffers!) hier geen negatieve gevolgen van ondervinden". Echter het tegenovergestelde gebeurt, alle negatieve gevolgen zijn voor de slachtoffers en als je er wat van durft te zeggen als gedupeerde krijg je nog een grote bek ook.
Ik zie geen negatieve gevolgen voor de leerlingen behalve wat extra spanning maar aan de andere kant ook meer voorbereidingstijd. "Dan maar niet op vakantie" :') Sorry hoor, eigen schuld, vakantie plannen in de examenperiode is voor eigen risico. Er zijn enkele redenen te bedenken waardoor examens binnen deze periode verplaats worden en daar hebben ze ook recht op. Moet je kijken wat een problemen het oplevert om na deze periode een datum te plannen, iedereen zit aan het Spaanse strand, de scholen zijn dicht, werkverplichtingen, nieuwe opleiding etc.
pi_127554248
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:58 schreef AlanGarner het volgende:

[..]

Dan zit er een structureel probleem in heel het middelbare onderwijs. Tussen de docent op de ene Havo-school hoort officieel geen niveauverschil te zitten met de docent op de Havo-school 50 of 200 kilometer verderop. Als je er niet vanuit gaat dat alle docenten die les geven daar capabel in zijn, is er toch iets helemaal mis lijkt me..
Tja, docenten blijven mensen hè. Als we nou robots hadden voor de klas was het waarschijnlijk anders geweest. :+
quote:
Wat je wel zou kunnen doen is (zoals dat ook met m'n scriptie gebeurde destijds) dat het examen 2 keer beoordeeld wordt. 1 keer door de betreffende docent, en 1 keer door een onafhankelijke andere docent.
Dan heb je nog steeds kans op grote verschillen in kwaliteit.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 14:02:27 #89
397262 AlanGarner
Alan Garner.
pi_127554256
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:59 schreef Nutkicker22 het volgende:
Mocht het examen ongeldig worden verklaard dan moeten we het waarschijnlijk in het tweede tijdvak maken. Mensen die Engels alsnog willen herkansen moeten dan tijdens het 3de tijdvak doen in Augustus.
Gaat het nou om het VWO examen of is dat nog niet duidelijk?
  zaterdag 8 juni 2013 @ 14:02:47 #90
361189 Nutkicker22
Deze zin is onwaar
pi_127554268
In België hebben ze geen landelijke examens. Daar maken de scholen ze zelf:
Als je het moet vragen, zul je het nooit weten.
En als je het weet, hoef je het maar te vragen.
pi_127554325
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 14:02 schreef Nutkicker22 het volgende:
In België hebben ze geen landelijke examens. Daar maken de scholen ze zelf:
Wtf, even twee jaar al je zooi moeten bewaren, lekker dan. _O-
pi_127554407
Bidden dat we geen herexamen moeten doen met zn allen!
  zaterdag 8 juni 2013 @ 14:10:30 #93
397262 AlanGarner
Alan Garner.
pi_127554426
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 14:01 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Je begrijpt toch wel dat er in deze situatie geen andere mogelijkheid was? Ding stond op internet, dader kan 120% verantwoordelijkheid nemen, doet niet af dat heel veel leerlingen de toets vooraf hebben ingezien. Al dat niet na het nieuwsbericht. Enigste oplossing is dan opnieuw doen met een heel andere toets.
Deze situatie had überhaupt niet voor mogen komen, maar goed. Dit wordt alleen maar erger in de komende jaren met mobieltjes en internet etc., er zal een ander systeem moeten komen.
quote:
Ik zie geen negatieve gevolgen voor de leerlingen behalve wat extra spanning maar aan de andere kant ook meer voorbereidingstijd. "Dan maar niet op vakantie" :') Sorry hoor, eigen schuld, vakantie plannen in de examenperiode is voor eigen risico. Er zijn enkele redenen te bedenken waardoor examens binnen deze periode verplaats worden en daar hebben ze ook recht op. Moet je kijken wat een problemen het oplevert om na deze periode een datum te plannen, iedereen zit aan het Spaanse strand, de scholen zijn dicht, werkverplichtingen, nieuwe opleiding etc.
Dit was zo voor de leerlingen van het examen Frans, maar nu met Engels? Het is doodnormaal om nu of in augustus op vakantie te zijn hoor.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 14:11:34 #94
397262 AlanGarner
Alan Garner.
pi_127554453
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 14:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

Tja, docenten blijven mensen hè. Als we nou robots hadden voor de klas was het waarschijnlijk anders geweest. :+

[..]

Dan heb je nog steeds kans op grote verschillen in kwaliteit.
Als dat verschil dermate groot is, moeten die docenten (of zelfs school) uit z'n functie gezet worden.
pi_127554474
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 14:11 schreef AlanGarner het volgende:

[..]

Als dat verschil dermate groot is, moeten die docenten (of zelfs school) uit z'n functie gezet worden.
Ja, dan hou je vast veel scholen over. :')
  zaterdag 8 juni 2013 @ 14:14:27 #96
397262 AlanGarner
Alan Garner.
pi_127554516
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 14:12 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, dan hou je vast veel scholen over. :')
Hehe :P Daarnaast: als een docent echt niet capabel is, zou dat ook wel naar boven komen bij de cijfers van de examens. Ook dan zou je dus als leerling in het nadeel zijn.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 15:47:22 #97
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_127556562
oké oké ik ga niet alles doorlezen,
is dit VMBO Havo of VWO die gestolen zou zijn?
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_127557606
Die dader schreef nog dat er meer dan zes vwo-examens gestolen waren. Stel dat dit waar is en dat ze achterhalen welke examens dit zijn. Moeten we dan echt al deze examens opnieuw maken?
pi_127557961

:') _O-
pi_127558210
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 16:27 schreef Acapalla het volgende:
Die dader schreef nog dat er meer dan zes vwo-examens gestolen waren. Stel dat dit waar is en dat ze achterhalen welke examens dit zijn. Moeten we dan echt al deze examens opnieuw maken?
Ik wil er niet aan denken 0_0
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')