abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127517943
Yoo!

Als ik ga hardlopen krijg ik soms na een paar 100 meter pijn in mijn kuiten. Het lijkt een beetje een branderig gevoel, alsof mijn kuiten in de fik staan.Dit wordt zo erg dat ik niet meer verder kan hardlopen. Ik heb hier al jaren last van als ik weer eens probeer te hardlopen. Ik heb ook al meerdere schoenen geprobeerd.

Het gekke is dat ik ook hockey, en bij trainingen of wedstrijden heb ik er nooit last van. Kunstgras is een zachtere ondergrond, misschien dat het daar mee te maken heeft.

Heeft iemand toevallig een idee wat mijn probleem kan zijn? Ik zou het namelijk erg fijn vinden als ik pijnvrij kan hardlopen.
pi_127518157
Hallo :).

Eerste vraag wat mij te binnen schiet. Doe je aan warming up? Ben je een beginner of vergevorderd?

Ten tweede: Wat voor schoeisel draag jij?

Ten derde: Heb je je looptechniek wel eens bekeken?

Zijn aardig wat factoren die mee kunnen spelen wat nou tot je probleem komt.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_127518238
Ik denk dat je niet je kuiten (spieren) bedoelt, maar je scheenbeen. Google eens op shinsplints, zeker omdat je zegt dat je op zachtere ondergronden geen last hebt denk ik dat het je botten zijn die wat moeite hebben met de harde impact van lopen op asfalt.
pi_127518401
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:48 schreef BlackFrancis het volgende:
Ik denk dat je niet je kuiten (spieren) bedoelt, maar je scheenbeen. Google eens op shinsplints, zeker omdat je zegt dat je op zachtere ondergronden geen last hebt denk ik dat het je botten zijn die wat moeite hebben met de harde impact van lopen op asfalt.
Goedemiddag,

Ik vind het nog wat vroeg om een prognose te roepen :).
- Wiet van Broeckhoven
pi_127518409
@ Greyson:

Ik heb een goed uithoudingsvermogen, maar ik ben geen gevorderde hardloper, omdat ik dit nooit lang vol kan houden. Vlak voor ik echt begin met hardlopen doe ik wel aan een korte warming up.

Asics GT 2170, speciaal uitgekozen wegens de gel laag, Duomax en Impact Guidance System.

Ik heb nooit specifiek naar mijn looptechniek laten kijken. Echter vraag ik me af, als het aan mijn looptechniek zou liggen waarom ik er dan geen last van heb tijdens het hockeyen?

@BlackFrancis:

Het zijn echt mijn kuiten. Het zit aan de achterzijde van mijn onderbeen. Scheenbeen zit aan de voorkant als ik me niet vergis
pi_127518500
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:53 schreef Greyson het volgende:

[..]

Goedemiddag,

Ik vind het nog wat vroeg om een prognose te roepen :).
Grote stappen, snel thuis ;-)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:59:48 #7
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_127518619
Beetje pijn hoort erbij.
Kapitein Høken was een monster kearl
pi_127518728
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:54 schreef DiffC het volgende:
Ik heb nooit specifiek naar mijn looptechniek laten kijken. Echter vraag ik me af, als het aan mijn looptechniek zou liggen waarom ik er dan geen last van heb tijdens het hockeyen?
Bij hardlopen als in hardlopen
en hardlopen als in sprinten/korte sprintjes/snelle bewegingen

gebruik je heel ander soort spieren. Zoek eens op youtube naar een filmpje over de loophouding van hardlopers.
Kijk daarna eens specifiek naar de loophouding van hockeyers.

Een andere loopaanhouding aannemen is heel lastig en voelt heel raar aan het begin maar het is goed om aandacht aan te besteden. Vraag anders eens aan iemand om fotos te nemen/op te nemen hoe je loopt, misschien kun je dan zelf zien of je wel of niet op de juiste manier loopt.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_127518779
Heb je ook laten aanmeten in een goede hardloopzaak zoals Runnersworld? (Maken een filmpje van je voeten en looptechniek alvorens aanschaf schoen)

Misschien iets om keer serieus te overwegen als je de frequentie per week later wil opvoeren.

Je hebt alleen op harde ondergrond last van.

Stel je voor dat je tijdens hockey moet lopen naar de andere kant van het veld. Land jij dan met je zool op je hak of op je middenvlak/neus?

Ik denk persoonlijk dat je looptechniek onder de loep moet nemen.
- Wiet van Broeckhoven
pi_127518871
quote:
...Voetballers die gaan hardlopen ook. De
kuitspieren bij voetballers zijn door hun aard van sport zeer sterk ontwikkeld. Bovendien
geldt voor beide groepen dat de kuitspieren dan ook ernstig verkort zullen zijn. Eigenlijk
kun je zeggen dat mensen die hun kuitspieren te eenzijdig hebben versterkt of
hardlopers die te eenzijdig hebben getraind een verhoogd risico lopen. Bijvoorbeeld alleen maar duurloop in hetzelfde tempo.
Bron is niet helemaal relevant, komt van die shinsplints site, dit is gewoon een stukje tekst waaraan ik moest denken toen ik je OP las.

Je moet gewoon wennen aan een ander gebruik van je spieren.
pi_127518947
@Greyson:
De schoenen zijn niet speciaal aangemeten. Misschien dat dat al iets kan helpen inderdaad. al blijft dat een gok.

Ligt eraan, als ik sprint land ik met mijn neus. Bij rustig looptempo wikkel ik mijn hele voet af. Dus de hak land als eerst.

@Haque
Ik wist niet dat je andere spieren gebruikt tijdens het hardlopen in vergelijking met hockey. Dus misschien ook wel een goed idee om naar mijn looptechniek te laten kijken dan!
pi_127519719
Probeer het eens in dit topic. LIF / [Hardlopen] #503 - Eindelijk zon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')