Oeps, hier was ik niet helemaal duidelijk over in m'n post, Vichy is er al een tijdje niet meer... bouwjaar '93, zij is in 2008 overleden.quote:
Wij hebben dit opgelost door de katten op een aparte plek van elkaar te voeren. Niet ideaal, maar het werkt wel.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:42 schreef Gwywen het volgende:
Mooie foto's weer!![]()
Ik vind het een raar advies van een dierenarts om te zeggen dat een kat maar twee keer per dag mag eten. Wat is er mis mee om dat voer heel precies af te wegen en de katten dan de gelegenheid te geven zo nu en dan een hapje te nemen?
Elke kat heeft toch andere eetgewoonten?
Het wordt pas lastig als je er twee hebt waarvan de ene een "hele dag hapjes" type is en de ander een "ik eet alles wat er in de bak zit in één keer op" type.
Dat heb ik vroeger gehad, Amy was van het tweede type en Vichy van het eerste type, dat werkte dus niet, want Vichy nam drie hapjes en ging dan weg, Amy at dan haar bak ook nog leeg en Vichy had de rest van de dag niks meer.
Na een tijdje zag Vichy er dus uit als een Oosters Korthaar, zo mager.
Toen Amy bij een vriend van ons was gaan wonen kreeg Vichy weer snel het model van een echte Brit:
[ afbeelding ]
![]()
Oké, toen was ze dus echt een beetje te dik. Later trok ze weer bij en kreeg ze ongeveer het model dat Pluis nu ook heeft:
[ afbeelding ]
En zo hoort een Brit m.i. ook te zijn. En ja, bij Pluis kun je de ribben echt nog wel voelen, al weegt ze als dieplood (vooral vergeleken bij Poedie, die de bouw heeft van een jachtluipaard).
Maar kom zeg, dierenartsen zeggen volgens mij veel te snel dat Britten dik zijn.
Hier nog een foto van Pluis, die net (niet) in een mandarijnenkistje past.![]()
[ afbeelding ]
Staat 'm goed hoorquote:Op maandag 25 november 2013 19:04 schreef Rewimo het volgende:
Onslow gaat kamperen in zijn nieuwe tentWel graag binnen bij de kachel.
[ afbeelding ]
Bij wijze van experiment heb ik hetzelfde kistje hier naast zijn mand gezet, afwachtend of-ie hetzelfde gaat doenquote:Op donderdag 5 september 2013 11:42 schreef Gwywen het volgende:
Hier nog een foto van Pluis, die net (niet) in een mandarijnenkistje past.![]()
[ afbeelding ]
Maak je een foto als het lukt? Kunnen we vergelijken hoe dik ze zijnquote:Op maandag 25 november 2013 20:16 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Bij wijze van experiment heb ik hetzelfde kistje hier naast zijn mand gezet, afwachtend of-ie hetzelfde gaat doen
Ik kan denk ik wachten tot ik een ons weeg, hij ligt op het voetenbed van mijn bed te slapenquote:Op maandag 25 november 2013 20:19 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Maak je een foto als het lukt? Kunnen we vergelijken hoe dik ze zijn
quote:Op maandag 25 november 2013 20:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik kan denk ik wachten tot ik een ons weeg, hij ligt op het voetenbed van mijn bed te slapen
In zijn aura gaan zitten helpt. Mijn gezicht dicht bij zijn koppie houden, kusjes geven, dan vlucht-ie gauw naar eldersquote:Op maandag 25 november 2013 20:27 schreef Gwywen het volgende:
[..]![]()
Heb jij geen toverspreuk om 'm in beweging te krijgen?
Mijn katten reageren altijd zo grappig als ik tegen etenstijd "Wil-ie eten, heeft-ie trek?" roep - wat ze ook aan het doen zijn, hoe diep ze ook slapen, hoe ver ze ook buiten de tuin rondstruinen, ze komen allebei als een gek aangerend
Het woord snoepje heeft hier een magische klank, alsof ik met 2 katten aan een onzichtbare lijn loop, als ik snoepje zeg heb ik hun aandacht. En hun meestal wat lekkersquote:Op maandag 25 november 2013 20:27 schreef Gwywen het volgende:
[..]![]()
Heb jij geen toverspreuk om 'm in beweging te krijgen?
Mijn katten reageren altijd zo grappig als ik tegen etenstijd "Wil-ie eten, heeft-ie trek?" roep - wat ze ook aan het doen zijn, hoe diep ze ook slapen, hoe ver ze ook buiten de tuin rondstruinen, ze komen allebei als een gek aangerend
Wat een heerlijk beest!quote:Op woensdag 4 december 2013 11:48 schreef Gwywen het volgende:
Pluis![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, hoor, Pluis is niet dik, ze is alleen maar rond![]()
[ afbeelding ]
Wauw prachtig beest!quote:Op woensdag 4 december 2013 11:48 schreef Gwywen het volgende:
Pluis![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een lekkere knuffelkat zegquote:Op woensdag 4 december 2013 11:48 schreef Gwywen het volgende:
Pluis![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |