abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130843265
Mooie foto's weer! O+
Ik vind het een raar advies van een dierenarts om te zeggen dat een kat maar twee keer per dag mag eten. Wat is er mis mee om dat voer heel precies af te wegen en de katten dan de gelegenheid te geven zo nu en dan een hapje te nemen?
Elke kat heeft toch andere eetgewoonten?
Het wordt pas lastig als je er twee hebt waarvan de ene een "hele dag hapjes" type is en de ander een "ik eet alles wat er in de bak zit in één keer op" type.
Dat heb ik vroeger gehad, Amy was van het tweede type en Vichy van het eerste type, dat werkte dus niet, want Vichy nam drie hapjes en ging dan weg, Amy at dan haar bak ook nog leeg en Vichy had de rest van de dag niks meer.
Na een tijdje zag Vichy er dus uit als een Oosters Korthaar, zo mager.
Toen Amy bij een vriend van ons was gaan wonen kreeg Vichy weer snel het model van een echte Brit:

:D
Oké, toen was ze dus echt een beetje te dik. Later trok ze weer bij en kreeg ze ongeveer het model dat Pluis nu ook heeft:

En zo hoort een Brit m.i. ook te zijn. En ja, bij Pluis kun je de ribben echt nog wel voelen, al weegt ze als dieplood (vooral vergeleken bij Poedie, die de bouw heeft van een jachtluipaard).
Maar kom zeg, dierenartsen zeggen volgens mij veel te snel dat Britten dik zijn.

Hier nog een foto van Pluis, die net (niet) in een mandarijnenkistje past. O+
pi_130843737
Ben het helemaal met je eens Gwywen! De mijne zien er idd ook uit als die 2 van jou (al woont Vichy niet meer bij je) en je kan nog steeds hun ribben voelen en dat is volgens mij dierenarts gelukkig ook goed! Toen ik ze net had gaf ik ze ook alles in 1x zodat ze er dan de hele dag over konden doen maar aangezien Tom het type schans is en Jerry niet werkte dat dus niet. Jerry ging daardoor echt alles naar binnen schrokken omdat hij bang was dat Tom alles op zou eten waardoor hij dan weer ging kotsen (echt hele brokjes kwamen eruit dus hij slikte alles in 1x door) en diarree had. Toen heb ik de Pipolino gekocht en Tom zit nu sneller "vol" waardoor Jerry genoeg overhoud en allees maar rustig kan eten omdat er maar 1 of 2 brokjes per keer uitkomen. Toen ze alles in 1x kregen en ze alles alles in 1x opaten, liepen ze een paar uur later alweer te zeuren... Daarom krijgen ze nu 3x per dag van me... Maar komt omdat ze dat dus al gewend waren van de vorige eigenaar...
pi_130844059
Wat een heerlijke foto's van Xeneau! O+

En Gwywen, ook mooie katten, leuk die in het kistje!

Maar ik weeg nu dus gewoon het eten af, en ze mogen er de hele dag over doen om het op te eten. Vinden zij het fijnst, en ik ook. Ik wil niet aanleren dat ze snel moeten eten, en ik wil ook geen katten die schooien om eten.
Volgens mij eet de ragdoll wel meer dan de brit, dus ik heb één van de bakjes in de keuken op het werkblad gezet, daar komt de ragdoll nooit op, dus kan de brit daar mooi rustig eten.
Allemaal blij zo.
pi_130844331
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:59 schreef Suusje79 het volgende:
al woont Vichy niet meer bij je
Oeps, hier was ik niet helemaal duidelijk over in m'n post, Vichy is er al een tijdje niet meer... bouwjaar '93, zij is in 2008 overleden. :'(
Pluis komt bij dezelfde fokker vandaan O+ , La Heums in Montfoort.
  donderdag 5 september 2013 @ 21:56:19 #80
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_130863910
Wat zijn die beesten toch verrekte snoezig en schattig. O+
Uitgevonden om geknuffeld te worden, ookal begrijp ik dat niet iedere Brit daar prijs op stelt.

(Wat Kper_Norci zegt... ellende zeg om zo ter wereld te komen. Ik hoop tzt te reincarneren als Britje. :P )
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_131696763
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:42 schreef Gwywen het volgende:
Mooie foto's weer! O+
Ik vind het een raar advies van een dierenarts om te zeggen dat een kat maar twee keer per dag mag eten. Wat is er mis mee om dat voer heel precies af te wegen en de katten dan de gelegenheid te geven zo nu en dan een hapje te nemen?
Elke kat heeft toch andere eetgewoonten?
Het wordt pas lastig als je er twee hebt waarvan de ene een "hele dag hapjes" type is en de ander een "ik eet alles wat er in de bak zit in één keer op" type.
Dat heb ik vroeger gehad, Amy was van het tweede type en Vichy van het eerste type, dat werkte dus niet, want Vichy nam drie hapjes en ging dan weg, Amy at dan haar bak ook nog leeg en Vichy had de rest van de dag niks meer.
Na een tijdje zag Vichy er dus uit als een Oosters Korthaar, zo mager.
Toen Amy bij een vriend van ons was gaan wonen kreeg Vichy weer snel het model van een echte Brit:
[ afbeelding ]
Oké, toen was ze dus echt een beetje te dik. Later trok ze weer bij en kreeg ze ongeveer het model dat Pluis nu ook heeft:
[ afbeelding ]
En zo hoort een Brit m.i. ook te zijn. En ja, bij Pluis kun je de ribben echt nog wel voelen, al weegt ze als dieplood (vooral vergeleken bij Poedie, die de bouw heeft van een jachtluipaard).
Maar kom zeg, dierenartsen zeggen volgens mij veel te snel dat Britten dik zijn.

[ afbeelding ]
Wij hebben dit opgelost door de katten op een aparte plek van elkaar te voeren. Niet ideaal, maar het werkt wel.
I'd write more often if these damned aliens would stop abducting me
pi_131715440

Nog maar eens een foto van Nika, vond 'm zo mooi 😉
We have far more in common than that which devides us..
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 november 2013 @ 19:04:59 #83
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_133617693
Onslow gaat kamperen in zijn nieuwe tent 8-) Wel graag binnen bij de kachel.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 25 november 2013 @ 19:27:26 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_133618507
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:04 schreef Rewimo het volgende:
Onslow gaat kamperen in zijn nieuwe tent 8-) Wel graag binnen bij de kachel.

[ afbeelding ]
Staat 'm goed hoor :D
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 november 2013 @ 19:40:48 #85
13151 crew  Rewimo
pi_133619068
Jammer dat je z'n nieuwe blingbling bandje niet ziet *)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 25 november 2013 @ 20:16:38 #86
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133620660
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:42 schreef Gwywen het volgende:

[ afbeelding ]
Bij wijze van experiment heb ik hetzelfde kistje hier naast zijn mand gezet, afwachtend of-ie hetzelfde gaat doen :')
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_133620769
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 20:16 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Bij wijze van experiment heb ik hetzelfde kistje hier naast zijn mand gezet, afwachtend of-ie hetzelfde gaat doen :')
Maak je een foto als het lukt? Kunnen we vergelijken hoe dik ze zijn :P
  maandag 25 november 2013 @ 20:23:11 #88
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133620955
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:19 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Maak je een foto als het lukt? Kunnen we vergelijken hoe dik ze zijn :P
Ik kan denk ik wachten tot ik een ons weeg, hij ligt op het voetenbed van mijn bed te slapen :(
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_133621120
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 20:23 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik kan denk ik wachten tot ik een ons weeg, hij ligt op het voetenbed van mijn bed te slapen :(

Heb jij geen toverspreuk om 'm in beweging te krijgen?
Mijn katten reageren altijd zo grappig als ik tegen etenstijd "Wil-ie eten, heeft-ie trek?" roep - wat ze ook aan het doen zijn, hoe diep ze ook slapen, hoe ver ze ook buiten de tuin rondstruinen, ze komen allebei als een gek aangerend :D
  maandag 25 november 2013 @ 20:38:56 #90
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133621657
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:27 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Mijn katten reageren altijd zo grappig als ik tegen etenstijd "Wil-ie eten, heeft-ie trek?" roep - wat ze ook aan het doen zijn, hoe diep ze ook slapen, hoe ver ze ook buiten de tuin rondstruinen, ze komen allebei als een gek aangerend :D
In zijn aura gaan zitten helpt. Mijn gezicht dicht bij zijn koppie houden, kusjes geven, dan vlucht-ie gauw naar elders :+
pi_133621662
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:27 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Het woord snoepje heeft hier een magische klank, alsof ik met 2 katten aan een onzichtbare lijn loop, als ik snoepje zeg heb ik hun aandacht. En hun meestal wat lekkers :')
pi_133903681
Pluis O+

Nee, hoor, Pluis is niet dik, ze is alleen maar rond :P
pi_133907979
Mooie foto's!! En ze is mooi rond!! ;)
pi_133915653
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:48 schreef Gwywen het volgende:
Pluis O+
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een heerlijk beest!
All good things are wild and free.
pi_133937066
quote:
Pluis O+
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wauw prachtig beest! O+
pi_133937333
quote:
Pluis O+
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een lekkere knuffelkat zeg O+
  donderdag 5 december 2013 @ 11:18:18 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_133937879
Pluis, lekkere theemuts :9
disclaimer
pi_134302090
Reiko wenst jullie alvast fijne feestdagen. ;) :')

All good things are wild and free.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 december 2013 @ 19:52:51 #99
13151 crew  Rewimo
pi_134302246
Ahhhhh, ik jou ook hoor Reiko O+

Mede namens Onslow :D
  zondag 15 december 2013 @ 20:05:54 #100
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_134302797
Wat een schattige dikke pluizenpoezels. O+
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')