Op donderdag 6 juni 2013 22:17 schreef DriekOplopers het volgende:@D_D:
Zucht… Wat jij wilt.
Ik probeer het nog één keer:
1. ’s Ochtends verschijnen berichten over de tweets van de inspecteur. Uiteraard ziet de communicatie-afdeling van NS ze ook.
2. Rond het middaguur vraag ik opheldering aan NS. Geen reactie.
3. Ik zet een bericht op de site, waarin ik in ga op de verhalen en meld dat we de NS om opheldering hebben gevraagd, met name over de betaling van de villa waarvan sprake is.
4. Poosje later alsnog telefoon van NS. Hakkelende voorlichter zegt dat ‘ie niet weet, wie die villa heeft betaald (maar het gebruik van een villa dus ook niet ontkent). Hij moet nog e.e.a. uitzoeken. Wat vreemd is, want zo onverwacht is een vraag hierover natuurlijk niet.
5. Tweets van de inspecteur worden verwijderd. Daar heeft de NS wél tijd voor. In plaats van één telefoontje naar die inspecteur “Zat je in een villa en zo ja, wie heeft dat betaald?”
6. Pas rond 18 uur krijg ik weer een telefoontje van de NS. Eindelijk, 5 a 6 uur na mijn vraag. “Hij zat in een hotel en wij hebben dat betaald.” Ogenblikkelijk de desbetreffende tekst van de site verwijderd.
7. In overleg met de NS stel ik een tekst op, waarin ik ook nog de commotie betreur en zeg dat MVBOV de hand in eigen boezem steek. Meteen na akkoord van NS geplaatst.
Dus nogmaals: NS’er in buitenland doet onhandige tweets en de NS heeft zo ongeveer een hele dag nodig om e.e.a. te ontkrachten, terwijl het met één enkel telefoontje naar betrokkene opgelost had kunnen worden.
@J88: En dan sla ík een modderfiguur. We hebben eerst melding gemaakt van het feit dat we opheldering bij NS hebben gevraagd (en het belang daarvan heb ik in een eerdere post hier al uitgelegd), en zodra die er eindelijk was, hebben we de reactie van de NS asap geplaatst. Kortom: zo adequaat mogelijk gehandeld. En dan sla ik een modderfiguur.

@D_D: Ik vind het trouwens ook wel lastig communiceren met iemand die weigert om te kijken wat er nu op onze site staat. En de reden dat ik dat besluit van ILT hier even had gepost was dat ik deze groep de primeur wilde gunnen. Ik had ook nog kunnen wachten tot de brief op de site stond. Maar deze goedbedoelde service lever me nog een extra sneer op. Fijn.