Het is geen fase. Vrouwen met een kort, vlot, pittig kapsel waren voorheen ook al frigide saaie viva-trutjes, alleen viel het je toen minder op.quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Beste psychopaten,
Ik heb recent meegekregen dat wanneer een vrouw haar haarkleur of vorm drastisch verandert, dit een indicatie is dat zij door een bepaalde (levens)fase heengaat.
bron? lijkt mij namelijk beetje onzinquote:
Het is een theorie ... Dat maakt het nog geen feit.quote:
waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het is een theorie ... Dat maakt het nog geen feit.
Dat het een theorie is? Op het feit dat die theorie vaker wordt geopperd. Zoals dat gaat met theorietjes, al dan niet gefundeerd.quote:
Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:41 schreef Lienekien het volgende:
De fase van 'ik-wil-wel-eens-wat-anders-met-mijn-haar'.
Op het gegeven dat ze feitelijk hun haar hebben veranderd, ervan uitgaande dat dit uit vrije wil is gedaan.quote:
Mensen doen vrij vaak dingen heel erg onbewust. Het kan dus zijn dat een vrouw in een faseovergang zit, maar zij hier niet echt bewust van is. Ik ben dus benieuwd of er gefundeerde informatie is over dit onderwerp.quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Op het gegeven dat ze feitelijk hun haar hebben veranderd, ervan uitgaande dat dit uit vrije wil is gedaan.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:48 schreef John5 het volgende:
Veel vrouwen gaan voor een kort pittig kapsel wanneer ze gekalfd hebben, volgens mij is de reden vaak eerder functioneel dan esthetisch.
In theorie kunnen ze ook door externe factoren worden gemanipuleerd, zeker als ze blond zijn.quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:44 schreef Lienekien het volgende:
Op het gegeven dat ze feitelijk hun haar hebben veranderd, ervan uitgaande dat dit uit vrije wil is gedaan.
Ik vind het aannemelijk. Hooligans en neo-Nazi's scheren hun kop graag kaal. Dat komt harder over. Vrouwen die een 'pittige' uitstraling willen hebben, willen er 'pittig' uitzien. Klinkt logisch.quote:
(Bron: Telegraaf)quote:Veranderingen aan uiterlijk kan wijzen op psychose
MAASTRICHT - Mensen die hun uiterlijk ingrijpend (laten) veranderen, maskeren daarmee vaak een ernstige innerlijke stoornis, zoals een psychose of schizofrenie. Artsen zouden daarom beter moeten letten op mensen, die extreem veel tatoeages of piercings aanbrengen, hun hoofd kaal scheren of cosmetische ingrepen laten doen.
Dat stelde psychiater J. a Campo in zijn proefschrift voor de Universiteit Maastricht (UM).
Dat klinkt plausibel. Echter vraag ik mij af waarom een vrouw dan zou kiezen voor een kort pittig kapsel/ene kant opgeschoren terwijl het overduidelijk is dat de massa lange haren bij vrouwen mooier vindt. Zou ze dan juist niet extra onzeker moeten worden, of zou ze dan juist haar 'weak spots' willen camoufleren door -quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:57 schreef Apuleius het volgende:
Maar goed, wijven blijven aan hun haren morrelen omdat ze onzeker zijn.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:57 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik vind het aannemelijk. Hooligans en neo-Nazi's scheren hun kop graag kaal. Dat komt harder over. Vrouwen die een 'pittige' uitstraling willen hebben, willen er 'pittig' uitzien. Klinkt logisch.
Dat is gelijk al een tikkie extremer dan deze kwestie gok ik zo.quote:
Ik denk eerder dat het te maken heeft met stemming in het algemeen. Niet zozeer met psychose. Al brengen hevige stemmingen soms een psychose met zich mee.quote:
Welke van de twee ben jij?quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:57 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik vind het aannemelijk. Hooligans en neo-Nazi's scheren hun kop graag kaal. Dat komt harder over. Vrouwen die een 'pittige' uitstraling willen hebben, willen er 'pittig' uitzien. Klinkt logisch.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |