Qua leger des te meer. Ze zal eerst de regio onder controle moeten krijgen voordat ze de oversteek kan maken. Ze heeft nu (als ik het goed heb) twee slavensteden overgenomen, dat gaan de overige steden niet leuk vinden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:29 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik hoop meer dat het volgende seizoen eindigt met het feit dat ze daar aankomt of daar uberhaupt in de buurt is. Het blijft nu zo'n eindeloos lange aparte verhaallijn tov van alle anderen, na 3 seizoenen is ze nog niet heel erg ver opgeschoten qua kilometers
De kerk kan bepalen of iemand kan scheiden. Ik dacht alleen septons en septas.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zolang ze nog maagd is kan het huwelijk gecanceld worden alsof het nooit bestaan heeft. Daarom is die beddingceremonie zo belangrijk en daarom dronk Tyrion zich helemaal lam.
Ik heb er geen verstand van, maar vind het wel tof.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:46 schreef Gwywen het volgende:
Iemand linkte me een site waar uitgelegd wordt hoe je je haar zo mooi kunt doen als de dames in Game of Thrones. Het idee leek heel leuk, maar bleek een dikke fail.![]()
Het idee:
[ afbeelding ]
De uitvoering:
[ afbeelding ]
Laat maar.![]()
Niemand weet toch dat ze maagd is?quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zolang ze nog maagd is kan het huwelijk gecanceld worden alsof het nooit bestaan heeft. Daarom is die beddingceremonie zo belangrijk en daarom dronk Tyrion zich helemaal lam.
Brood en Zout, dit gaf aan dat de gasten zich onder het Guest Right bevonden en dus onder volledige bescherming stonden van hun gastheer.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:16 schreef skudkind het volgende:
Wat stonden ze te vreten bij Frey in het begin? Zag eruit als grote meusli brokken met suiker als dip?
quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:16 schreef skudkind het volgende:
Wat stonden ze te vreten bij Frey in het begin? Zag eruit als grote meusli brokken met suiker als dip?
quote:The guest right is a sacred law of hospitality. When a guest, be he common born or noble, eats the food and drinks the drink off a host's table beneath the host's roof, the guest right is invoked. Bread and salt are the traditional provisions.
When invoked, neither the guest can harm his host nor the host harm his guest for the length of the guest's stay. For either to do so would be to break a sacred covenant that is believed to invoke the wrath of the Gods both old and new. Both the teachings of the Old Gods and the Faith of the Seven hold to this. Even robber lords and wreckers are bound by the ancient laws of hospitality.
Vind het ook best goed geluktquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:46 schreef Gwywen het volgende:
Iemand linkte me een site waar uitgelegd wordt hoe je je haar zo mooi kunt doen als de dames in Game of Thrones. Het idee leek heel leuk, maar bleek een dikke fail.![]()
Het idee:
[ afbeelding ]
De uitvoering:
[ afbeelding ]
Laat maar.![]()
Walder Frey needs to die man!quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:30 schreef planethugo het volgende:
[..]
dus het was ook nog eens heiligschennis
Zo loop mijn zusje ook vaker rond.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:46 schreef Gwywen het volgende:
Het idee:
[ afbeelding ]
De uitvoering:
[ afbeelding ]
Laat maar.![]()
Dat was in eerste instantie ook mogelijk omdat ze een weduwe is. Ze willen Cersei toch ook opnieuw laten trouwen? En die is met drie kinderen sowieso niet echt maagd meer.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:08 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Is op zich mogelijk. Bij Maergery gold hetzelfde en kan nu opnieuw trouwen.
Ja volgens mij dus wel jaquote:Op donderdag 6 juni 2013 13:30 schreef planethugo het volgende:
[..]
dus het was ook nog eens heiligschennis
Dat is ze zelf niet in de picture ofcquote:Op donderdag 6 juni 2013 13:32 schreef Fairfax het volgende:
[..]
Vind het ook best goed gelukt
Volgens mij moet je wat minder haar van de bovenkant gebruiken, dan krijg je niet zon scheiding. En ik kan het weten, want ik kam mn haar elke ochtend.
Frey is nu volledig afhankelijk van z'n bondgenootschap met de huizen Bolten en Lannister, want elk ander huis zal hem nu nooit meer vertrouwen wegens zijn verraad en verbreken van het Guest Right.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja volgens mij dus wel jaAl zal die ouwe Frey zich er weinig van aantrekken lijkt me.
Volgens mij is het een praktisch man... "I'll get another one".
achteraf gezien ook wel logisch dat hij niet met Robb meeging in z'n plannen. Zoals in de beginscène al geschetst werd was het een zeer riskante onderneming geworden om de Lannisters in Casterly Rock aan te vallen. En zelfs bij winst hadden ze eigenlijk nog steeds niets behalve een vijand die een kasteel en wat goud verloren had. Dat was wellicht een begin van het einde van de lannisters geweest, maar zekerheid had het totaal niet geboden, ook niet voor Frey.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:20 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Frey is nu volledig afhankelijk van z'n bondgenootschap met de huizen Bolten en Lannister, want elk ander huis zal hem nu nooit meer vertrouwen wegens zijn verraad en verbreken van het Guest Right.
Ze hebben daar trouwens wel een mooi systeem qua spoilers. Rode spoilers = boekenspoilers, groene spoilers = seriekijkers.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:06 schreef robdriessen het volgende:
Link naar een heel goed stuk met veel foto's over het "Visual storytelling" in de serie, oftewel hoe de makers een verhaal vertellen puur door een aparte camera-hoek of de specifieke plek waar de personages staan/zitten.
N.B. aan het einde van het artikel en in de comments zitten spoilers, maar die zitten keurig achter spoilertags verborgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |