Mee eens. deed me ook allemaal aandenken..quote:Op zondag 2 februari 2014 16:57 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:
Ik vind vooral de drums erg synthetisch klinken. Live met full power zal het een stuk beter klinken. Nu lijkt het op The Killers/OMD en intro Kraftwerk.
Ja, dat zeker wel. maar de laatste keer dat ze die invloeden gebruikte is ook weer tijd terug...quote:Op zondag 2 februari 2014 19:25 schreef eriksd het volgende:
U2 heeft toch al vaker een hang naar Kraftwerk laten zien? Ik vond het wel lekker fris klinken. Alhoewel het nooit Achtung Baby kan overtreffen.
Bron: Nu.nlquote:U2 twijfelde over eigen relevantie
Zanger Bono van de Ierse rockband U2 zegt dat hij twijfelde of er nog wel mensen zaten te wachten op een nieuw album van de groep.
"We hadden vaak in ons leven het gevoel dat we op het randje van irrelevantie balanceerde", zegt Bono in gesprek met dj Zane Lowe op BBC Radio 1.
"We vroegen ons af: 'Waarom zou iemand nog een U2-album willen?' Toen zeiden we: 'Nou, waarom zouden wij er nog een willen?' Er waren nog wat onafgehandelde zaken."
"We keken terug op waarom we eigenlijk in een band wilden spelen", legt Bono uit over het schrijfproces van het nieuwe album. "Het opende een deur voor mij om weer liedjes te schrijven en het bleek een soort dijkdoorbraak. Voor ons begon het met punkrock en elektronica."
Volgens de zanger is de nieuwe single Invisible geïnspireerd door die vroege invloeden van U2, waaronder punkband Ramones en krautrockgroep Kraftwerk. Bono wilde nog niet de titel van het nieuwe album onthullen, maar hij liet weten dat Insecurity (Onzekerheid) de werktitel was.
quote:
Euhh...quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:15 schreef Luni het volgende:
[..]Ik hoor hem net op 3FM, en dat is een heel ander nummer als deze link.
Ik heb geen iTunesquote:Op woensdag 5 februari 2014 15:18 schreef CoExist het volgende:
[..]
Euhh...
'Invisible' by U2 - New Album 2014
▶DOWNLOAD on iTunes: ▶ http://goo.gl/hKr6r9 ◀
Soundtrack: 'Bad Machine' by Dark Stares
▶DOWNLOAD on iTunes: ▶ http://goo.gl/hKr6r9 ◀
Dark Stares Music Video:
Dit wou ik net gaan schrijven.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:12 schreef RonB79 het volgende:
Leuk nr voor ff tussendoor maar meer is het ook niet. Ben benieuwd hoe de complete versie klinkt, want de fade-out kwam veels te snel.
Lekker nummer, gave clip, allen Larry lijkt Charlie Watts wel, zoals hij achter zijn drumstel zit.quote:
Jeumig...quote:
Die heb lang niet gezien zeg, ook weer eens afstoffen, was denk ik wel 1 van de beste concerten die ik van ze gezien heb in de Kuip.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:46 schreef Braddie het volgende:
Ik zit net de DVD te kijken van ZOO TV in Sydney.
Adam die zich helemaal de pleuris schrikt van die confetti tijdens Daddy`s Gonna Pay For Your Crashed CarMooi moment.
Zeer fijne show!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:17 schreef Luni het volgende:
[..]
Die heb lang niet gezien zeg, ook weer eens afstoffen, was denk ik wel 1 van de beste concerten die ik van ze gezien heb in de Kuip.
Het is en blijft m.i. hun beste tour ooit (al was het met name indoor overweldigend).quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:17 schreef Luni het volgende:
Die heb lang niet gezien zeg, ook weer eens afstoffen, was denk ik wel 1 van de beste concerten die ik van ze gezien heb in de Kuip.
Ik heb ze toen in Ahoy helaas niet gezien.quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is en blijft m.i. hun beste tour ooit (al was het met name indoor overweldigend).
Ben ik het mee eens!quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is en blijft m.i. hun beste tour ooit (al was het met name indoor overweldigend).
Had ik al gepostquote:Op woensdag 19 februari 2014 11:10 schreef Young_David het volgende:
Overigens, U2 bij Jimmy Fallon:
http://player.theplatform(...)OU0dT8xdhT?form=html
Vind het hele nummer eigenlijk een potsierlijke vertoningquote:Op woensdag 19 februari 2014 15:49 schreef Peter88Online het volgende:
Die versie van Invisible met marching band vind ik wel stoer. Leuke toevoeging aan dat nummer.
Die slide solo van Mysterious Waysquote:Op woensdag 19 februari 2014 11:10 schreef Young_David het volgende:
Ik vind van ZooTV vooral de overgang van Mysterious Ways naar One niet zo fijn. Voor mijn gevoel net iets te abrupt van een uptempo naar rustig nummer, wat ten koste gaat van One.
grrrrrrrrr, Fergiequote:Op woensdag 19 februari 2014 18:01 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die slide solo van Mysterious Ways
Overigens heeft U2 met de Black Eyed Peas een Mash-up van Mysterious Ways / Where Is The Love gespeeld, en Bono zong daarbij (Vond ik) heel erg krachtig en bijna weer neigend naar ZooTV qua stem. (Alleen dan met meer controle zoals je kan horen vanaf 5:15, ik vind het echt prachtig gezongen.. En bij...6:30 duikt hij even naar z`n lage register, kippenvel!! En die noot op 6:42 laat maar weer horen waarom Bono, Bono isDie hele korte subtiele hoge noot )
(Was in 2009)
Vooral op het einde als Bono er nog even snel wat regels van "One" tussendoor gooit in dat hoge register, damn!quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:14 schreef Luni het volgende:
[..]
grrrrrrrrr, Fergie
De overgang van het ene naar het andere nummer is lekker!
Bron: Nu.nlquote:'Album en tournee U2 pas in 2015'
Hoewel eerder werd aangekondigd dat U2 dit jaar een album uit zou brengen en op tournee zou gaan, lijkt het er nu op dat de Ierse band deze activiteiten uitstelt tot 2015.
De bandleden zouden nog niet tevreden zijn met het huidige materiaal. Dat melden diverse bronnen aan het Amerikaanse muziekblad Billboard.
U2 werkt momenteel aan het album met producer Danger Mouse, maar zou ook studiotijd bij hebben geboekt met Paul Epworth en Ryan Tedder van OneRepublic.
Zowel Epworth en Tedder zijn verantwoordelijk voor een reeks hits en succesalbums uit recente jaren, waaronder 21 van Adele. "Het lijkt erop dat ze langer nodig hebben een album te voltooien nu ze ouder worden, maar het mooie van U2 is dat een volledig album altijd beter is dan de som der delen", aldus een betrokkene.
Kritisch
De tournee die in september van start zou gaan, zou volgens een bron van concertorganisator Live Nation nu verplaatst zijn naar de zomer van 2015. Ook zou zanger Bono kritisch zijn over het nieuwe materiaal, nadat No Line On The Horizon in verhouding tot eerdere albums matig verkocht.
De twee recente singles van U2 hadden maar beperkt hitparadesucces. Hoewel No Ordinary Love een nummer 1-hit was voor U2 in Nederland, bleef het liedje op nummer 99 steken in de VS. De daaropvolgende single Invisible bereikte de hitlijsten niet omdat het nummer gratis ter download werd aangeboden.
Ik denk dat menig U2 fan die al heeft! Maar zeer nette prijs!quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:22 schreef djdg het volgende:
Ik heb een kleine collectie dvd's die ik van de hand doe. Vraagprijs 50,- euro. Iemand belangstelling?
http://www.marktplaats.nl(...)viousPage=mympSeller
Ik las t net ja. Was iets te enthousiast met posten.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:10 schreef drGoeroe het volgende:
[..]
Reeds bevestigd als zijnde fake. Komt uit clips van enkele jaren geleden.
Desalniettemin jammerquote:Op zondag 27 juli 2014 17:25 schreef CoExist het volgende:
[..]
Ik las t net ja. Was iets te enthousiast met posten.
Bron: http://www.rollingstone.c(...)140818#ixzz3AmekeHURquote:U2 Still Planning to Release New Album in 2014
U2 fans may get their hands on a new album before the ball drops on New Year's Eve, possibly as early as next month. Reports circulated a few months ago that U2 were delaying the album until 2015 so they would have enough time to work on material with producer Paul Epworth, but a spokesperson for the band has told Rolling Stone that that timing is inaccurate: "We've always said an album is expected this year."
The news is consistent with reports in the Irish media that the album is coming out within the next few months, and Universal Music Venezuela and Universal Music Colombia briefly posted tweets saying the album was coming out in September.
Whatever the near future holds, U2 seem to be hard at work. The French newspaper Nice-Martin reported that the group shot a new video in Nice, France, the other week, and the Irish Times quotes a source saying there will be a single in September, an album in September or October and a tour announced in December, with dates beginning in April of next year. "It is believed," says the article, via U2 fan site atu2.com, that "the band will release it with little of the fanfare usually associated with a new U2 album."
Earlier this year, U2 attempted to launch a new album with great fanfare, debuting their new single "Invisible" during a Super Bowl commercial and allowing fans to download it for free on iTunes. They also played the song on the roof of Rockefeller Center during the first Tonight Show With Jimmy Fallon. The song charted around the world, but it wasn't a huge smash and weeks later, word began to spread that the album was pushed back yet again.
Album After Rooftop 'Tonight Show' Gig
U2 have been working on a follow-up to 2009's commercially disappointing No Line on the Horizon for about five years. They originally planned on releasing material from the No Line sessions on a disc called Songs of Ascent, but that plan was ultimately scrapped. The band has since recorded with producers Danger Mouse, Will.i.am, David Guetta, RedOne, Paul Epworth and Ryan Tedder. When the new album is released, it will be the longest they've worked on a single LP.
Earlier this year, U2 spoke with Rolling Stone's David Fricke about the new album. "We really want the songs to be right," said The Edge. "That's the only reason why we're not on tour – because we're so good at starting, not so good at finishing. That's always the way it's been."
Thanks, dit kende ik nog niet. Apart dat Bono hier vocaal echt zo enorm goed in vorm is. Ik dacht dat Bono live namelijk zijn beste tijd had gehad, guess i was wrong...gelukkig maar.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:01 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die slide solo van Mysterious Ways
Overigens heeft U2 met de Black Eyed Peas een Mash-up van Mysterious Ways / Where Is The Love gespeeld, en Bono zong daarbij (Vond ik) heel erg krachtig en bijna weer neigend naar ZooTV qua stem. (Alleen dan met meer controle zoals je kan horen vanaf 5:15, ik vind het echt prachtig gezongen.. En bij...6:30 duikt hij even naar z`n lage register, kippenvel!! En die noot op 6:42 laat maar weer horen waarom Bono, Bono isDie hele korte subtiele hoge noot )
(Was in 2009)
Nee, niet met je eens. No Line vond ik juist opvallend goed. Maar misschien kwam dat omdat ik niks meer van U2 verwachtte.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:06 schreef RonB79 het volgende:
No Line... has ook maar weinig opvallend goede nrs.
Nou ja... Nu...quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:55 schreef Hankster het volgende:
Nieuwe album nu dus beschikbaar op iTunes
Idd. Aan de andere kant, als er binnenkort weer een special edition uitkomt koop ik die natuurlijk ook weer blind onafhankelijk van het prijskaartjequote:Op dinsdag 9 september 2014 21:22 schreef Spezza19 het volgende:
Gratis en voor niksDat zijn leuke prijzen
http://www.u2.com/news/title/songs-of-innocence/quote:On October 13th the physical release of Songs of Innocence comes with a 24-page booklet. A deluxe, gatefold double album, contains an acoustic session of songs from the album and four additional tracks: Lucifer's Hands, The Crystal Ballroom, The Troubles (Alternative version) and Sleep Like a Baby Tonight (Alternative Perspective Mix by Tchad Blake)
The album will also be available as a gatefold, double white-vinyl LP with an exclusive remix of "The Crystal Ballroom".
Ja hij zal morgen wel aangekondigd worden bij de groothandel… Benieuwd wat ze gaan uitbrengen….quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:26 schreef Young_David het volgende:
[..]
Idd. Aan de andere kant, als er binnenkort weer een special edition uitkomt koop ik die natuurlijk ook weer blind onafhankelijk van het prijskaartje
Of je installeert itunes...quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:27 schreef Bronson het volgende:
Verdomme, ik heb weer geen Itunes.![]()
Ben ik daarvoor nou al jaren U2member.
twitter:TheTall_Bot twitterde op dinsdag 09-09-2014 om 21:30:57A digital watch and a U2 album. It's like Christmas morning 1984. reageer retweet
Ja dat snap ik. Maar ik zou hem graag willen downloaden, zoals dat alle betalende Itunesmembers op dit moment kunnen.quote:
Betalende itunes members?quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:45 schreef Bronson het volgende:
Ja dat snap ik. Maar ik zou hem graag willen downloaden, zoals dat alle betalende Itunesmembers op dit moment kunnen.
quote:
Ik heb geen Apple-ID. Dus ik kan hem niet downloaden.quote:De plaat is dinsdagavond al te vinden in de iTunes store. Iedereen die ooit iets heeft gekocht via iTunes kan het album gratis downloaden.
Apple-id kun je aanmaken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:57 schreef Bronson het volgende:
Ik heb geen Apple-ID. Dus ik kan hem niet downloaden.
Ja dat vind ik dus vrij sneu.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Apple-id kun je aanmaken.
Wist niet dat je ooit wat gekocht moest hebben...
Nou ja, de schoorsteen moet daar ook roken...quote:
twitter:atzedevrieze twitterde op dinsdag 09-09-2014 om 23:51:32Bono tegen Time over de iTunes deal: "We were paid, I don't believe in free music." http://t.co/xVZ4yepWNb reageer retweet
Natuurlijk worden ze betaaldquote:Op dinsdag 9 september 2014 23:54 schreef Evertjan het volgende:
twitter:atzedevrieze twitterde op dinsdag 09-09-2014 om 23:51:32Bono tegen Time over de iTunes deal: "We were paid, I don't believe in free music." http://t.co/xVZ4yepWNb reageer retweet
Huh? Kenmerk van Achtung Baby was de diversiteit. Op dit album staan - zij het in iets andere gradaties - dezelfde nummers. En een paar nummers die duidelijk als single bedoeld zijn. Maar overall niets nieuws.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:41 schreef Gert het volgende:
Eerste indruk: frisse plaat. Duidelijk een ander geluid dan NLLOTH. Neigt een klein beetje naar de Achtung Baby sound.
http://www.u2.com/news/title/remember-usquote:If you like Songs of Innocence, stay with us for Songs of Experience. It should be ready soon enough… although I know I’ve said that before…
"Het neigt een beetje naar de Achtung Baby sound" betekent niet hetzelfde als "de verzameling nummers heeft de diversiteit van Achtung Baby".quote:Op woensdag 10 september 2014 12:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Huh? Kenmerk van Achtung Baby was de diversiteit. Op dit album staan - zij het in iets andere gradaties - dezelfde nummers. En een paar nummers die duidelijk als single bedoeld zijn. Maar overall niets nieuws.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |