abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127441343

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
Er staat niks gepland, maar voel je vrij om iets te organiseren!

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

3 tieten op 8 juni!!
-Kaasplankje
-Gripper
-Patroon
-MarcoD

De marmotte op 7 juli!!
Mogelijk definitief bazenteam Marmotte 2013 voor gezamelijk vervoer en eventueel verblijf:
-Kaasplankje: kopman

-Gripper: schaduwkopman en Herroberst kampführer

-MarcoD: schaduwkopman

-Pritt: wieltjesplakker

-Patroon: komt om te trainen (in D1)

-Eentwee: wegkapitein

-thecritic: wegkapitein

-janatwork: onze eigen kok _O_

-Oksel

EHBO en verzorging: kaasmeisje

eerstvolgende meet:
Datum/locatie volgt

[ Bericht 2% gewijzigd door MarcoD op 05-06-2013 14:41:39 ]
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_127441392
Kreeg net een app dat de UCI vampieren thuis zijn voor een controle. Ze zijn vroeg dit jaar :P
Haters gonna hate.
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:36:56 #3
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_127441429
Je man moet doneren? ;-)
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_127441658
Ja dat is tegenwoordig standaard, vorig jaar ook al. Toen kwamen ze om 6.30 uur in de ochtend. Op zich geen probleem hoor om te doen.

Het is alleen jammer dat hij nu ook die whereabouts moet bijhouden en dat is echt mega veel werk, als je eens spontaan uit eten wil moet je dat eerst doorgeven voordat je gaat.
Haters gonna hate.
pi_127441739
Is dat zo omslachtig dan? Een app op je telefoon daarvoor zou toch goed mogelijk moeten zijn?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_127442003
Zo de eerste 65 km in m'n nieuwe outfit zitten erop.

De eerste 10 kilometer ben ik 4 keer doodgegaan, waarom moet het ook altijd zo belachelijk hard waaien aan de kust?
Maar redelijk hersteld, en daarna met heel veel gemak nog 55 km gereden.

Ik heb lijntjes 8-)
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:56:43 #7
62913 Blik
The one and Only!
pi_127442098
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:45 schreef MarcoD het volgende:
Is dat zo omslachtig dan? Een app op je telefoon daarvoor zou toch goed mogelijk moeten zijn?
Nou, als je werkelijk waar iedere keer moet laten weten wanneer je niet thuis bent kan ik het me voorstellen dat dat een rotwerk is. Bedenk je eens hoe vaak je (even) niet thuis bent, en dat je dus iedere keer dat moet doorgeven
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:16:49 #8
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_127442779
3 Jetsers update 20145892:

Mevrouw kaas heeft bolognesesaus in het voor gemaakt, die gaat vanavond in de vriezer. Hele pan vol.
Gripje heb jij een extra brander want ik heb 2 pitten nodig vrijdag.

Kaas heeft de kaartjes af, alleen was mijn lens een beetje vies dus wazig picje.

pi_127443436
quote:
99s.gif Op woensdag 5 juni 2013 11:41 schreef CyclingGirl het volgende:
Ben de liveticker van de Parel van de Veluwe aan het volgen, het parkoers is een beetje vernieuwd, nu al valpartijen en groepjes, wordt flink gekoerst bij de dames vandaag.
Mooie wedstrijd trouwens wel, heb 'm zelf ook wel eens gereden (bij de elite dan, hoewel de dames wel bij ons in de kleedkamer kwamen, maar dat was voor onze wedstrijd, en na die van hun, dus geen orgieën :P).
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:43:42 #10
130803 Gripper
Get a grip
pi_127443729
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:16 schreef kaasplankje het volgende:
3 Jetsers update 20145892:

Mevrouw kaas heeft bolognesesaus in het voor gemaakt, die gaat vanavond in de vriezer. Hele pan vol.
Gripje heb jij een extra brander want ik heb 2 pitten nodig vrijdag.

Kaas heeft de kaartjes af, alleen was mijn lens een beetje vies dus wazig picje.

[ afbeelding ]
Ik neem een halve veldkeuken mee, komt goed. Bij mij vanavond ook al pasta, morgenavond iets anders eten, en vrijdag jouw pasta :9

Liefst zou je op die kaartjes ook nog de doorkomsttijden hebben staan om aan een 8-uur schema te komen he? Die heb ik voor de marmotte al wel gemaakt, met de tussentijden, zowel voor een 7 als voor een 8 uur schema ...
Anderzijds, met al die kleine klimmetjes in de 3 klonten is dat ook wel moeilijk.

Oh ja, als we vrijdag bij nancy zijn, zit daar vlak langs de snelweg een decathlon, ik wil graag ff CO2 patronen en binnenbandjes inslaan. Ze hebben ook altijd goedkope sportvoeding.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_127443857
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:45 schreef MarcoD het volgende:
Nee de Spaanse bond heeft daar geen app voor de Nederlandse bond dus wel.
Haters gonna hate.
pi_127443871
Net wee 100 km afgetrapt :) Met de noordenwind ben ik eens een andere kant opgegaan dan anders. Langs de Vecht richting noorden. dan binnendoor naar Muiden. Terug langs het Amsterdam-Rijn kanaal. Lekker rechte weg met de wind in de rug :). Wel frustrerend is dat je vanaf Nigtevecht de brug bij Loenen al kunt zien, dan denk je "ha'da's al lekker dichtbij", maar is dan gewoon nog dik 7 km :o

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2013 15:47:53 ]
pi_127443875
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:56 schreef Blik het volgende:

[..]

Nou, als je werkelijk waar iedere keer moet laten weten wanneer je niet thuis bent kan ik het me voorstellen dat dat een rotwerk is. Bedenk je eens hoe vaak je (even) niet thuis bent, en dat je dus iedere keer dat moet doorgeven
Ja en als je dat vergeet en ze staan aan de deur, gemiste test :')
Haters gonna hate.
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:51:53 #14
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_127444005
en terecht die spanjolen zijn immers niet te vertrouwen
pi_127445769
Groen licht van de fysio. Het is niet echt een fiets blessure en ik heb er dan tijdens het fietsen ook minder last van dan tijdens het lopen. It giet oan! ^O^

Mijn ouders staan op een camping 50km verderop richting Grand Ballon. Ze zijn al op de plek geweest waar we hebben afgesproken. Vrijdag komen ze langs op onze camping.

Fiets is er ook klaar voor!

[ Bericht 13% gewijzigd door Patroon op 05-06-2013 16:48:27 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:49:49 #16
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_127448946
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:34 schreef Patroon het volgende:
Groen licht van de fysio. Het is niet echt een fiets blessure en ik heb er dan tijdens het fietsen ook minder last van dan tijdens het lopen. It giet oan! ^O^

Mijn ouders staan op een camping 50km verderop richting Grand Ballon. Ze zijn al op de plek geweest waar we hebben afgesproken. Vrijdag komen ze langs op onze camping.

[ afbeelding ]
Fiets is er ook klaar voor!
Mooi Patroon, we zien jou ouders toch wel vooraf niet?

Ik wilde eigenlijk nog naar de club vanavond, maar ik ben te laat klaar met werken om het nog fatsoenlijk te halen.

Uurtje losfietsen in de avondzon en dan noemt kaas het een dag.

[ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 05-06-2013 17:56:27 ]
pi_127449373
Ja, maar zij gaan niet bij elke wielrenner kijken of dat misschien kaasplankje is.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_127449804
Ik ben (nu al) op zoek naar wat wielerkleding voor als het kouder gaat worden. Nu kom ik op een 2tal artikelen uit, welke is volgens jullie beter en wat is het grootste verschil?

http://www.cycling-monton(...)ing-Clot-p-6873.html

http://www.cycling-monton(...)Fleece--p-14245.html

En dan heb ik nog een vraagje, wat is het verschil tussen een normaal wielertenue en dit zogeheten skinsuit? Lijkt me op de foto's gewoon een normaal tenue toch? (http://www.cycling-monton(...)kinsuit-p-10073.html)
pi_127450083
skinsuit = broek en shirt ineen, normaal zonder zakjes.op de rug
pi_127450188
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:20 schreef Wombcat het volgende:
skinsuit = broek en shirt ineen, normaal zonder zakjes.op de rug
En wat is daar dan de meerwaarde van t.o.v. een gewoon tenue? en weet je toevallig ook wat meer van de eerste 2 artikelen, wat is het verschil precies? Kan ik dat eerste (zwarte onderkleding) gewoon onder m'n huidige wielertenue doen?
pi_127450442
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:22 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

En wat is daar dan de meerwaarde van t.o.v. een gewoon tenue?
Is meer bedoeld voor tijdritten en criterium, dus als je niets mee hoeft te nemen. Is aerodynamischer
quote:
en weet je toevallig ook wat meer van de eerste 2 artikelen, wat is het verschil precies? Kan ik dat eerste (zwarte onderkleding) gewoon onder m'n huidige wielertenue doen?
Zo te zien is de eerste onderkleding wat idd onder je wielertenue kan doen. Zo'n lange broek als onderkleding heb ik geen ervaring mee.

De tweede is zo te zien een thermojack met lange broek. Thermojack is normaal gesproken volledig winddicht. Wel fijn voor in de winter, maar dan moet het wel écht koud zijn. Zelf trek ik het pas aan als het kouder is dan ongeveer 4 graden. Nadeel is dat het ook minder goed ademt, dus als je een lange tocht gaat maken en zweet, krijg je het uiteindelijk toch weer koud, is mijn ervaring. Maar tot ca. 3½ uur goed te doen.
pi_127451105
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Is meer bedoeld voor tijdritten en criterium, dus als je niets mee hoeft te nemen. Is aerodynamischer

[..]

Zo te zien is de eerste onderkleding wat idd onder je wielertenue kan doen. Zo'n lange broek als onderkleding heb ik geen ervaring mee.

De tweede is zo te zien een thermojack met lange broek. Thermojack is normaal gesproken volledig winddicht. Wel fijn voor in de winter, maar dan moet het wel écht koud zijn. Zelf trek ik het pas aan als het kouder is dan ongeveer 4 graden. Nadeel is dat het ook minder goed ademt, dus als je een lange tocht gaat maken en zweet, krijg je het uiteindelijk toch weer koud, is mijn ervaring. Maar tot ca. 3½ uur goed te doen.
Thx :) Denk dat ik dan gewoon voor die onderkleding ga, wellicht verstandig om ook dat thermojack te kopen? of voldoet 1 van beide?
pi_127451277
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:45 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Thx :) Denk dat ik dan gewoon voor die onderkleding ga, wellicht verstandig om ook dat thermojack te kopen? of voldoet 1 van beide?
Thermojack is zeker nuttig. Zeker als het koud is en waait.
pi_127451366
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:12 schreef nickhguitar het volgende:
Ik ben (nu al) op zoek naar wat wielerkleding voor als het kouder gaat worden. Nu kom ik op een 2tal artikelen uit, welke is volgens jullie beter en wat is het grootste verschil?

http://www.cycling-monton(...)ing-Clot-p-6873.html

http://www.cycling-monton(...)Fleece--p-14245.html

En dan heb ik nog een vraagje, wat is het verschil tussen een normaal wielertenue en dit zogeheten skinsuit? Lijkt me op de foto's gewoon een normaal tenue toch? (http://www.cycling-monton(...)kinsuit-p-10073.html)
Ik hoop dat je weet dat dit namaakspul is? Moet uit China komen, dus hou ook rekening met een langere levertijd.
pi_127451419
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:52 schreef tes.je het volgende:

[..]

Ik hoop dat je weet dat dit namaakspul is? Moet uit China komen, dus hou ook rekening met een langere levertijd.
Ik weet het ;) Het is overigens wel top kwaliteit. Ik heb m'n huidige tenue (Sky) daar ook vandaan en het is gewoon gelijk aan de kwaliteit van een tenue hier uit de winkel. Levertijd is echter wel 3/4 weken, vandaar dat ik nu al aan het kijken ben :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')