abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 juni 2013 @ 12:12:58 #251
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_128316709
Man of Steel
Redelijke film.. al gaat het allemaal veel te snel en krijg je geen tijd om de personages te leren kennen. De regisseur wil heel graag het verhaal vertellen en daardoor raken andere dingen ondergeschikt. De Flashback manier van vertellen vond ik wel leuk gedaan. Ook moest ik sterk denken aan DragonballZ. met Zod als Vegeta en Superman als Goku. Positief was dat ik Superman eindelijk eens een beetje tof vond daar waar het normaal maar een saaie zak is in vergeleken met andere superhelden.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_128316711
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:07 schreef JDx het volgende:

[..]

Pretty Little Liar :P
Sounds like a girl show..

Ze heeft wat weg van Jaimy Pressly in deze film, maar dan beter :9
pi_128316927
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:12 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Sounds like a girl show..

Ze heeft wat weg van Jaimy Pressly in deze film, maar dan beter :9

Ik heb de eerste seizoenen gekeken, echt vermakelijk (voor het oog :P jamjam), maar ook het verhaal is best leuk hoor, daarna treed het wel redelijk in herhaling.
pi_128321631
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:40 schreef Wepeel2 het volgende:
Despicable Me 2

Leuk vervolg! De minions hebben een iets grotere rol in dit deel en de film deed me regelmatig glimlachen. Het verhaal is niet heel erg bijzonder, maar wel leuk genoeg om dit vervolg te rechtvaardigen.

Alleen jammer dat hij alleen in 3D draaide, want dat leidt bij mij nog steeds erg af. Net alsof ik continu opnieuw moet focussen.
Eens over de film en over het 3D gedeelte... Zonder bril is fijner kijken omdat het beeld dan ook lichter wordt. Alhoewel het minder storend is bij animatie zoals deze.

8/10 overigens :)
pi_128330998
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 02:12 schreef Dawnbreaker het volgende:
the hangover 3

Weer hetzelfde recept als de vorige 2 delen, al blijft deel 1 geniaal. Ook dit keer is dat weer het geval, het voelt een beetje als een herhaling van alles, een andere grap hier en daar, maar voor de rest weer veel hetzelfde. Desalniettemin een leuke onderhoudende film als je even je verstand op 0 wilt zetten. De enige minimale plot-twist zag je van mijlen ver aankomen, maar dat mag bij een film als deze. Een aantal keer goed kunnen lachen en dat is waarvoor je zo'n film kijkt, dus doel bereikt.

Ik: 6,5
Imdb: geen zin om op te zoeken :P
Morgen naar toe. En wat jij zegt hoorde ik inderdaad ook al. Maar goed, ik weet zeker dat ik toch weer een paar keer keihard moet lachen en daar kom je inderdaad voor.

Alan _O_
pi_128331648
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:35 schreef Sanders86 het volgende:

[..]

Morgen naar toe. En wat jij zegt hoorde ik inderdaad ook al. Maar goed, ik weet zeker dat ik toch weer een paar keer keihard moet lachen en daar kom je inderdaad voor.

Alan _O_
Je gaat je best vermaken denk ik :+

pi_128332722
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:35 schreef Sanders86 het volgende:

[..]

Alan _O_
Het is dramatisch vreselijk. Die chinees of wat dan ook ergert al in twee minuten.
Wat een kut film.
Succes ^O^
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:44:44 #258
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_128345285
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Man of Steel
Redelijke film.. al gaat het allemaal veel te snel en krijg je geen tijd om de personages te leren kennen. De regisseur wil heel graag het verhaal vertellen en daardoor raken andere dingen ondergeschikt. De Flashback manier van vertellen vond ik wel leuk gedaan. Ook moest ik sterk denken aan DragonballZ. met Zod als Vegeta en Superman als Goku. Positief was dat ik Superman eindelijk eens een beetje tof vond daar waar het normaal maar een saaie zak is in vergeleken met andere superhelden.
Ik vond het niet storend dat er niet uitgebreid op alle karakters werd ingegaan. Dat kan nog in latere films. Superman werd hier idd eindelijk weer een keer tof neergezet, inclusief zijn kwetsbaarheden. En godzijdank een keer geen geklooi met kryptonite.
Een 7,5 verdient hij zeker wel. Die 5,5 gemiddeld van recensenten begrijp ik echt niet.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_128353437
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:24 schreef Soury het volgende:

[..]

Het is dramatisch vreselijk. Die chinees of wat dan ook ergert al in twee minuten.
Wat een kut film.
Succes ^O^
Haha bedankt ;)
pi_128355111
NO ONE LIVES

Matige horror film die zeker geen straf is om te kijken, heb me er opzich prima mee vermaakt. vond opzich het verhaal geinig bedacht en een iets andere twist dan de ''standaard'' horror verhalen... En de kills waren ook best mooi en het acteerwerk op zich goed. Maar ik miste toch een beetje de spanning... het had allemaal NET wat spannender gemogen...
dus geinig tussendoortje, maar meer niet 6
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:04:20 #261
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_128357104
Henjel gwa Geuretel (2007) - IMDb

Hans en Grietje, maar dan anders. Koreaans en macaber anders.

Een jongeman is onderweg naar zijn vriendin die net zwanger is. In the middel of nowhere krijgt hij een auto-ongeluk. Als hij bijkomt, ziet hij een schattig meisje dat hem meeneemt naar haar huis, midden in het bos. In dat huis, gevuld met kleurrijk speelgoed, ontmoet hij haar broer en jonger zusje. En haar ouders ... maar zijn het haar ouders eigenlijk wel?

De volgende dag, na een snoepontbijt, wil hij weer naar de bewoonde wereld. Maar dat lijkt makkelijker gezegd dan gedaan. Het begin van bizarre ontwikkelingen en een nog bizarder plot.

Op IMDb krijgt deze film een 6,8. Ik doe daar een punt bovenop. Vond het een onderhoudende, verrassende film. Een beetje vreemd, maar het kijkt lekker weg.

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:31:59 #262
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128357758

Lovely Molly (2011).
Als ik hem snel moet betitelen: Heavy shit & onverwachte wendingen.
genre: horror/thriller

De film begint met Molly die met haar man trouwt. Na haar huwelijk gaat ze met haar man in het ouderlijk huis wonen (ouders zijn overleden). Terwijl haar man overdag veel weg is, gebeuren er enkele onverklaarbare zaken die Molly met haar videocamera filmt (een deel van de film is ook op deze manier te zien). Het hoe en waarom wordt nergens uitgelegd, maar gedurende de film worden er wel een paar zaken duidelijker. Ik vond het einde behoorlijk verrassend, maar werd toch nog opgezadeld met een hoop vragen. Er spelen voornl. onbekende acteurs in mee, dat is ook wel weer eens verfrissend :P

En:

Hansel & Gretel: Witch hunters (2013)
Genre: sprookjes/actie

Mooi vormgegeven film, vooral het snoephuisje van de heks in het begin van de film. Het verhaal is uiteraard niet erg diepgaand, maar door de strakke vormgeving wel tof om te volgen. Ik heb hem gekeken op een 3D-tv met brilletje en dat voegt nog wel wat extra dimensie toe, vooral omdat dit voornamelijk een actiefilm is (met sprookjesthema). Ik heb me wel vermaakt, het gehalte verhaaltjes/actie was ook goed in balans, dus ik zou hem zeker aanraden :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:50:35 #263
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_128358418
Haha, ook jij hebt een Hans en Grietje-variant gekeken!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:54:05 #264
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128358523
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:50 schreef Copycat het volgende:
Haha, ook jij hebt een Hans en Grietje-variant gekeken!
Ik wil jouwe ook kijken, hij krijgt goede reviews :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:57:51 #265
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_128358660
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:54 schreef SEMTEX het volgende:

Ik wil jouwe ook kijken, hij krijgt goede reviews :)
Veel plezier!
pi_128365788
Let op deze review kan milde spoilers bevatten!!!

Man of Steel (2013) - IMDb

Dus... de nieuwe Superman gaat mee op de vaart der moderne superhero volken. Waar de Marvell films wat lichter, positiever en soms vrolijker uitvallen, zijn de DC films eerder wat Dark & Broody. Net als in de Dark Knight trilogie is dat hier ook weer het geval. Waar zeker in The Dark Knight door The joker nog wel wat humor terug te vinden is was die in deze film helaas ver te zoeken. Kleine grapjes en een visueel lolligheidje die de film wat lichter maken ontbreken, het is een serieuze bedoeling met onze nieuwe Kal-El.

Het past ook wel eigenlijk, de film schept zeker in het begin een man op zoek naar zichzelf, naar zijn bedoeling in het leven en naar de zin achter dat wat hem anders maakt dan ons mensen. Ik vond het wel een goeie origin story. Leuk om meer van Krypton en de Kryptoniaanse techniek te zien. Ok, het hele stuk was wat over de top bij vlagen maar ik kan daar wel mee leven. Geeft ook wat meer diepte aan het karakter van Zod, een diepte de pas aan het eind van de film echt duidelijk wordt. De vertelstijl met flashbacks vond ik prettig, ze proberen duidelijk je mee te laten groeien met Superman in het verhaal. Er worden ook wel wat dingen overhoop gegooid hier. De klassieke driehoeksverhouding Clark/Lois/Superman is anders en Jimmy is toch behoorlijk veranderd :)

Tegenvallers zijn er ook. Het grootste deel van de toch al lange film is een bak CGI knokken. Leuk maar moet dat de hele lange film lang. Ik las ergens dat het een alien invasion film is met een superman sausje en dat geldt voor het laatste uur zeker! De 3D was ruk maar ik las al dat het achteraf was gedaan dus dat is niet vreemd, ga hem binnenkort wel eens in 2D zien kijken of dat beter is.

Wat de acteurs betreft. Henry Cavill is een goeie Superman, genoeg zichzelf en een heel klein hintje Christoffer Reeve, dat vind ik fijn. Michael Shannon en Russel Crowe goed gecast en misschien niet op hun best (vooral Crowe) maar niet storend. De overige bijrollen worden plichtmatig vertolkt dat is terecht een veelgehoord punt van kritiek. Bij Amy Adams zag ik het niet zo maar ik heb een enorm zwak voor dat neusje van haar dus ben bevooroordeeld.

Concluderend, prima film met ruimte voor verbetering, voor het genre wat mij betreft iets te "donker".
IMDB: 7.9
Ik: 7,5

[ Bericht 2% gewijzigd door Karstman op 29-06-2013 11:23:54 ]
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 28 juni 2013 @ 18:38:11 #267
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_128367533
Naar mijn mening is die foto al een spoiler ;(
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_128369105
I Give It a Year (2013) - IMDb

I Give It a :{w

Nou ik geef het nog geen week in de bios. Niet eens gehaald volgens mij.
Het begin was wel aardig en belovend, maar tenenkrommende komedie is het.
Alles behalve grappig, ik heb het uitgezeten.

5,9 van IMDB
Te hoog cijfer
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_128369217
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:04 schreef Copycat het volgende:
Henjel gwa Geuretel (2007) - IMDb

Hans en Grietje, maar dan anders. Koreaans en macaber anders.

Een jongeman is onderweg naar zijn vriendin die net zwanger is. In the middel of nowhere krijgt hij een auto-ongeluk. Als hij bijkomt, ziet hij een schattig meisje dat hem meeneemt naar haar huis, midden in het bos. In dat huis, gevuld met kleurrijk speelgoed, ontmoet hij haar broer en jonger zusje. En haar ouders ... maar zijn het haar ouders eigenlijk wel?

De volgende dag, na een snoepontbijt, wil hij weer naar de bewoonde wereld. Maar dat lijkt makkelijker gezegd dan gedaan. Het begin van bizarre ontwikkelingen en een nog bizarder plot.

Op IMDb krijgt deze film een 6,8. Ik doe daar een punt bovenop. Vond het een onderhoudende, verrassende film. Een beetje vreemd, maar het kijkt lekker weg.

[ afbeelding ]
zelf 2 jaar geleden die DVD gekocht, ik vond het een topper... echt een unieke film... 1 van de beste, of miss wel de beste Koreaanse film die ik gezien heb
een 9.5 SUBERP gewoon
pi_128371842
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:57 schreef Sanders86 het volgende:

[..]

Haha bedankt ;)
En ?
pi_128377675
REDEMTION/HUMMINGBIRD

Ja lekker fimpje, Jason Statham ik dacht nou 1,5 uur knokken zoals ik van hem gewend ben.
Maar hier hebben ze even een ander sausje over heen gegoten, voor ieder wat wils !!

Hummingbird (2013) - IMDb
Ik zwaai naar dieren.
pi_128378202
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 22:56 schreef Geerd het volgende:
REDEMTION/HUMMINGBIRD

[ afbeelding ]

Ja lekker fimpje, Jason Statham ik dacht nou 1,5 uur knokken zoals ik van hem gewend ben.
Maar hier hebben ze even een ander sausje over heen gegoten, voor ieder wat wils !!

Hummingbird (2013) - IMDb
Ah, toevallig gisteren gezien :D best wel een aardige film!
Ik heb me in elk geval niet verveeld.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:53:13 #273
370431 drakin
vurig typje
pi_128379989
Legends of Valhalla; Thor

Echt wat vreselijk deze film, ok het is voor kinderen, maar dit is echt te erg.
De hamer van Thor heet anders en kan praten, goed daar moeten we het maar mee doen.
maar er gebeuren zoveel dingen die gewoon niet kloppen en ik mis Loki, in de hele film komt helemaal geen Loki voor en dat is een sterk gemis. Loki maakt een film over de Noordse goden tenminste nog een beetje plezant.
Dan die goden, echt allemaal stuk voor stuk geen goden waardig, Odin is maar een zielig oud mannetje, Freya een blonde doos en Hell een soort Cruella deville, echt slecht gedaan dit. Ook de dialogen blijven maar zeer oppervlakkig.

Als je hier een cijfer wil, een 2. Want de Walkuren en de tekeningen van de omgeving waren nog net om wel aan te zien.

Hetjur Valhallar - Þór (2011) - IMDb

Ai WeiWei Never Sorry

China's meest besproken en omstreden kunstenaar Ai WeiWei had vorig jaar een tentoonstelling in Tilburg en tegelijk draaide deze film tijdens de tentoonstelling en tijdens een filmfestival in Den Haag.

Tijdens de tentoonstelling was ik te laat erachter gekomen dat deze daar draaide dus ik wachte gewoon tot die opnieuw begon. Maar helaas was de volgende nog niet afgelopen toen het museum sloot.

Dus nu had ik de film eindelijk om thuis te bekijken en echt hier krijg je geen spijt van, Ai WeiWei neemt de kijker heel gewoon mee met waar hij mee bezig is, wat hem raakt en vooral hoe hij zich in zijn kunst kan verzetten tegen het regime van China. Je komt het verschrikkelijke studentengebeuren op het Tienanmenplein tegen, maar ook zijn studietijd in New York.
In de film zie je ook hoe dat behoorlijk verkeerd kan aflopen, door een tik of klap tegen zijn hoofd in China van de politie werd hij kort daarna erg beroerd op een tentoonstelling in Berlijn.

Ik vond het byzondere film/documentaire om te zien en hoop nog veel meer van zijn kunst tegen te komen.

een 9 voor deze film.

Ai Weiwei: Never Sorry (2012) - IMDb
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  zaterdag 29 juni 2013 @ 00:08:22 #274
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_128380636
X-Men: First Class (2011) - IMDb

Leuke, vlotte actiefilm die vertelt hoe Charles Xavier's School for the Gifted tot stand is gekomen. Film heeft een beetje een dip halverwege, maar dat is niet zo erg. De rest van de tijd is hij namelijk erg vermakelijk. Goede acteurs, een ok verhaal en mooie plaatjes.
Een 7

The Book of Eli (2010) - IMDb
Nog meer mooie plaatjes.. alleen wat minder charme deze film. Ik weet niet waar het aan lag, maar deze film deed mij ontzettend weinig. En dat terwijl ik een groot fan van de post-apocalyptische setting ben. Misschien heeft het te maken dat de hoofdpersoon in deze vreselijke wereld nogal onaantastbaar lijkt, waardoor je weinig sympathie voor hem opbouwt.

6je.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 29 juni 2013 @ 00:48:58 #275
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128382514

The Innkeepers (2011)
Thriller / horror

Interessant wel, omdat-ie toch weer zó anders is dan andere in zijn genre. Het centrale punt in de film is iig een herberg/hotel waar het schijnt te spoken, een dag voordat het gesloopt wordt. We maken kennis met twee hotelmedewerkers warvan er eentje voor de lol EVP's opneemt en de ander niet echt een doel in het leven heeft, en 3 hotelgasten.

En omdat ik een ontzettende neuroot ben, vond ik hem reuze eng, terwijl er hier en daar best wat grappige momenten en nep'geestverschijningen' inzitten. De geesten zelf zijn niet al te overtuigend wanneer ze eindelijk verschijnen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, echter eindigt de film toch nog met een vrij macaber einde.

en

Oz the great and powerful (2013) 3D (en dat was echt een plus bij deze film O+ ) - fantasy
Prachtige scenery met een sprookjesachtig verhaal. Begint volledig in zwart-wit, totdat 'Oz' in 'Oz' beland. Ik vond hem onderhoudend en de vele mooie figuurtjes, planten, bloemen en beesten vermaakten me wel. Wordt ook niet té mierzoet doordat de hoofdpersoon een donker randje heeft. Veel bekende acteurs present zoals James Franco, Mila Kunis, Michelle Williams, Rachel Weisz en Zach Braff.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')