SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom zou je denken dat met het weer dat we nu hebben, zonnig, droog, wind, alle gras uitbundig bloeiend, het met een enorme klap ineens alsnog toeslaat.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:44 schreef Dipstaart het volgende:
Het kan. Bij mij is het ook verminderd danwel helemaal weg.
Maar ik denk dat het weer ook wel een handje meegeholpen heeft
Dat je dan ongevoelig wordt voor de plaatselijke pollen? Ik geloof dat mijn honing uit "EU landen en niet-EU landen" komt (o, zo lekker vaag...)quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:39 schreef Strani het volgende:
Misschien veel honing uit de regio gegeten? Schijnt ook te helpen.
Ik weet wel dat ik het minder had toen ik zwanger was, ik zag toen ook een beetje met angst en beven naar juni uit omdat ik dan écht niet zonder medicatie kon, en ik eigenlijk liever niets wilde slikken in die periode, maar toen was het dus wel een stuk minder, ik geloof dat ik een of twee keer gezwicht ben voor een pilletje.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:38 schreef 1410 het volgende:
Ja het kan. Ik heb het hetzelfde als jij en ik heb jaren gehad dat ik er ziek van thuis bleef en jaren dat het veel minder was of veel korter, zoals dit jaar. Je kan er overheen groeien.
Ja, daar zeg je wat, het is bij mij ook van het ene op het andere moment begonnen. Niet geleidelijk, zeg maar.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:48 schreef msacras het volgende:
Het kan denk ik wel, net zoals dat het ook ineens op zou komen. Ik had nooit last van hooikoorts, maar 2 jaar geleden kon ik ineens niet meer naar buiten zonder medicijnen, uit het niets.Dus het lijkt me ook dat het dan plotseling kan verdwijnen.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:42 schreef KeesBromfiets het volgende:
en het kan ook zo zijn dat je het volgend jaar opeens wel weer hebt
Ah nee dat heb ik dan weer niet. Dat de natuur achterloopt irriteert me juist mateloos, ik had er de afgelopen 2 jaar alleen maar last van in maart, april en begin mei, maar nu loop ik nog steeds te tranen en te snotteren buiten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:40 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, daar zeg je wat, het is bij mij ook van het ene op het andere moment begonnen. Niet geleidelijk, zeg maar.
Dat de natuur een paar weken achterloopt heeft op mijn klachten geen invloed, ik ben allergisch voor alles dat bloeit, vanaf de eerste krokus tot en met het laatste onkruid, dus dan had ik nu allang wat moeten voelen.
Heb je daar een bron van? Ben wel benieuwd hoe dat dan werkt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:59 schreef windsurfer_1970 het volgende:
De kans dat je over de hooikoorts 'heen groeit' is groter, wanneer je deze allergie van jongs af aan hebt. Krijg je het op latere leeftijd, blijf je het meestal houden.
Mij is toen ik getest werd door de allergoloog verteld dat een allergie ongeveer 30-40 jaar aanhoudt en dan weer verdwijnt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:09 schreef Symer het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Ben wel benieuwd hoe dat dan werkt.
Wat interessant dat je dat zegt. Ik woon sinds vorige herfst ook op het platteland, niets dan weilanden rondom. En precies deze zomer heb ik voor het eerst nergens last van.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:18 schreef kovenant het volgende:
na jarenlang mezelf binnen hebben opgesloten als het ware, wegens hooikoorts ( flinke griep verschijnselen , pijlijke ogen / oren / jeuk / niezen / hoesten / long klachten)
ben ik er nu eigenlijk voor 90% vanaf door naar het "platteland" te verhuizen.
oftewel het lijkt ero pdat de stad lucht mij meer problemen heeft opgeleverd en dat de schonere luch van buiten de stad mij goed heeft gedaan.
Ja, zoiets zou ik in mijn geval wel gaan vermoeden door die opmerking van kovenant. Het is te toevallig, eigenlijk. Dat hier zó'n hoge (en voortdurende) concentratie aan pollen is, dat mijn lichaam het verzet maar opgegeven heeft.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:33 schreef Sinceria het volgende:
Zou het niet mogelijk zijn dat je jezelf 'per ongeluk' een desensitisatie therapie hebt laten ondergaan door die verhuizing?
http://en.wikipedia.org/wiki/Allergen_immunotherapy
Je bent vaak voor bepaalde pollen allergisch, anderen niet. Ik kan me zo voorstellen dat daar meer weilanden zijn en daar minder bomen van een bepaalde soort staan.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:18 schreef kovenant het volgende:
na jarenlang mezelf binnen hebben opgesloten als het ware, wegens hooikoorts ( flinke griep verschijnselen , pijlijke ogen / oren / jeuk / niezen / hoesten / long klachten)
ben ik er nu eigenlijk voor 90% vanaf door naar het "platteland" te verhuizen.
oftewel het lijkt ero pdat de stad lucht mij meer problemen heeft opgeleverd en dat de schonere luch van buiten de stad mij goed heeft gedaan.
Heb je dieettips voor een puur hart?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:04 schreef Kamper86 het volgende:
Ja!! Als je hart puur is en je het heel graag wilt dan kan het!!
Hou op met stiekem eten!quote:
Ik denk niet dat de zwaarde anti-histaminen bij de aldi te krijgen zijn...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:58 schreef simmu het volgende:
ten eerste: ja dat kan
ten tweede: die medicijnen van de dokter had ik ook. tot ik een keer op vakantie niet genoeg bij bleek te hebben en toen maar die van bij de aldi kocht en de bijsluiters naast elkaar legde. is exact hetzelfde spul, maar dan 4 x zo goedkoop.....
geen idee. ik zou zeggen; doe eens gek en vergelijk de bijsluiters. ik had xyzal en dat bleek exact hetzelfde spul te zijnquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:04 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de zwaarde anti-histaminen bij de aldi te krijgen zijn...
Ohja Xyzal is het merk, stofnaam is levocetirizine is veel goedkoperquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:09 schreef simmu het volgende:
[..]
geen idee. ik zou zeggen; doe eens gek en vergelijk de bijsluiters. ik had xyzal en dat bleek exact hetzelfde spul te zijn
Nee niet echt een bron, dat vertelde mijn huisarts destijds. Gewoon accepteren, de beste man heeft er immers jaren voor gestudeerd...quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:09 schreef Symer het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Ben wel benieuwd hoe dat dan werkt.
De tijden dat we ons zondagse pak aantrokken en met twee woorden spraken als we naar de dokter moesten zijn wel voorbij.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:59 schreef windsurfer_1970 het volgende:
[..]
Nee niet echt een bron, dat vertelde mijn huisarts destijds. Gewoon accepteren, de beste man heeft er immers jaren voor gestudeerd...
Heel heftig?quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:31 schreef _Joy_ het volgende:
hij zei dat dit wel vaker voor kwam en dat de hooikoorts dit jaar heel heftig is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop