quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Waar niet?quote:
Wat een onzin dit...:') echt niet eens meer zin op in te gaanquote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:40 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat Turkije hierdoor weer een beetje meer democratisch wordt.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:34 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Voor sommige Turken wel. Maar een feit is dat hij zich overal mee bemoeit, als een echte dictator.
Er is trouwens een overeenkomst tussen Hitler en de Katholieke kerk en Erdogan en de BDP, inclusief het kappen van bomen.
Ja, de lindebomen ook maar toch is het met Hitler uiteindelijk slecht afgelopen. En democratie betekent dat je juist met minderheden rekening houdt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:40 schreef Dibble het volgende:
[..]
Hij is democratisch gekozen. Die paar duizend anarchisten die op straat zijn en altijd al overal tegen ingaan zullen hem een reet roesten.
Trouwens zijn die bomen niet gekapt maar ergens anders neergeplant.
Ach mens, ga toch koken! - zou ome Pim gezegd hebben.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:34 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Voor sommige Turken wel. Maar een feit is dat hij zich overal mee bemoeit, als een echte dictator.
Er is trouwens een overeenkomst tussen Hitler en de Katholieke kerk en Erdogan en de BDP, inclusief het kappen van bomen.
M.i. terechte klacht. De bevoegdheid van RTUK (media-waakhond) om zenders te beboeten of op zwart te zetten past niet in een vrije samenleving. Ik weet de details er ook niet van, maar dit hoort niet en dit werkt ook niet door sociale media.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk meer dit (heb ff verder gegoogled), want toch erop wijst dat bepaalde kritiek over autoritair gedrag wel legitiem is:
[..]
Een overheidsorgaan waarvan de leden worden gekozen door het parlement (waar de AKP sterk staat) houdt een oog in het zeil wat de Turkse media en tv betreft - dit is niet ongewoon op zich - en vervolgens wordt een kanaal berispt omdat het een videotje uitzendt genaamd "schaamtevol" waarbij er dan wat foto's van Erdogan worden getoond (samen met Bush)....en het argument in het rapport (volgens dit artikel) is dat de video bedoelt is om "Erdogan te beledigen".
Het is geen ramp, maar denk dat het wel staat voor een bepaalde tendens. Net zoals (blijkbaar) Turkse kanalen de demonstraties nauwelijks aandacht gaven als ik de geluiden mag geloven. Dat is normaal gesproken in een gezonde situatie onmogelijk natuurlijk.
Erdogan met Hitler verglijkenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:44 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Ja, de lindebomen ook maar toch is het met Hitler uiteindelijk slecht afgelopen. En democratie betekent dat je juist met minderheden rekening houdt.
Eens. Volgens mij wil Erdogan een nieuwe constitutie schrijven toch? Of de huidige herzien. Lijkt me ideaal om te kijken of hij wat dit betreft (een overheidsorgaan dat "toeziet" op de media) zelf het liever anders zit. Maar eerlijk gezegd betwijfel ik het, het blijft politiek namelijk. De wet in Turkije - neem ik aan - volstaat perfect om zaken als laster en smaadt in de media middels de rechter af te dwingen, er is wat dat betreft dus helemaal geen orgaan nodig om de premier te "verdedigen" tegen "beledigingen" van mediakanalen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:44 schreef Bilge het volgende:
M.i. terechte klacht. De bevoegdheid van RTUK (media-waakhond) om zenders te beboeten of op zwart te zetten past niet in een vrije samenleving. Ik weet de details er ook niet van, maar dit hoort niet en dit werkt ook niet door sociale media.
Syrie en Hizbullah hebben al te kennen gegeven de Turkse oppositie te accepteren als vertegenwoordiger van het Turkse volk en indien nodig de Turkse revolutie zelfs gewapend te steunenquote:Is er eigenlijk al een Free Turkisch Army opgericht?
Wordt ook wel tijd inderdaad, zo afschuwelijk hoe je ziet dat al een week lang het moorddadige regime van Tayyip zijn egen burgers met millitaire wapens aanvalt en zelfs kleine kinderen en vrouwen neerbeukt met gummiknuppels.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:06 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Syrie en Hizbullah hebben al te kennen gegeven de Turkse oppositie te accepteren als vertegenwoordiger van het Turkse volk en indien nodig de Turkse revolutie zelfs gewapend te steunenNiets sluit men uit in Damascus zo ook niet het afdwingen van een no-fly zone zodat de Turkse burgers een veilig heenkomen hebben.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:02 schreef PrepperNL het volgende:
Is er eigenlijk al een Free Turkisch Army opgericht?
Eigenlijk zijn ze iets te vroeg in turkije, anders hadden de internationale islamisten die eerst in iraq en afghanistan waren daarna in Libye en nu in Syrie mee kunnen helpe,. Maar door het grote strategische vermogen van de Assad regering zitten ze na 2 jaar nog in Syrie, en zijn de meeste al dood of gewon ook.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:16 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
zo afschuwelijk hoe je ziet dat al een week lang het moorddadige regime van Tayyip
Het orgaan zou wellicht dienst kunnen doen als hoeder van morele waarden. Smaad jegens politici zou m.i. vrij moeten zijn, laster kan de rechter het beste beoordelen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:06 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Eens. Volgens mij wil Erdogan een nieuwe constitutie schrijven toch? Of de huidige herzien. Lijkt me ideaal om te kijken of hij wat dit betreft (een overheidsorgaan dat "toeziet" op de media) zelf het liever anders zit. Maar eerlijk gezegd betwijfel ik het, het blijft politiek namelijk. De wet in Turkije - neem ik aan - volstaat perfect om zaken als laster en smaadt in de media middels de rechter af te dwingen, er is wat dat betreft dus helemaal geen orgaan nodig om de premier te "verdedigen" tegen "beledigingen" van mediakanalen.
Dit probleem zie je in veel meer landen, ook Italie bijv. Politici richten zich op overheidsorganen die de media controleren, zorgen dat je een sterke invloed hebt op het medialandschap middels partijleden of bevriende rijke zakenmensen die een kanaal of krant willen beginnen, een orgaan domineren wat toezicht houdt op de gang van zaken in de verkiezingen etc etc. Je zet overal je pionnen neer en je kan heel snel je macht verder consolideren.
't Is een islamitisch land, al die woestijnbakken sijn utzelfde!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:20 schreef lucaszio het volgende:
Waarom hebben zoveel mensen toch zoveel moeite om te zien dat wat nu in Turkije gebeurt totaal niet valt te vergelijken met egypte/syrie.
Omdat ze alles willen laten passen in een bepaald plaatje. Voor Prepper is dat 'moslimsen zijn gevaarlijk!!' en voor Papierversnipperaar is dat 'Anonymous ftw!!!'.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:20 schreef lucaszio het volgende:
Waarom hebben zoveel mensen toch zoveel moeite om te zien dat wat nu in Turkije gebeurt totaal niet valt te vergelijken met egypte/syrie.
Ga slapen, beter.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:16 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Wordt ook wel tijd inderdaad, zo afschuwelijk hoe je ziet dat al een week lang het moorddadige regime van Tayyip zijn egen burgers met millitaire wapens aanvalt en zelfs kleine kinderen en vrouwen neerbeukt met gummiknuppels.
Echt bizar trouwens ook dat de mensenrechten maffia van europa nu ineens niets te zeggen heeft over buitensporige staatsoptreden nu het om tukije gaat.
Vrouwen en kinderen horen ook niet op straat tussen de anarchisten. Krijgen ze klappen, is dat meer dan verdient.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:16 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Wordt ook wel tijd inderdaad, zo afschuwelijk hoe je ziet dat al een week lang het moorddadige regime van Tayyip zijn egen burgers met millitaire wapens aanvalt en zelfs kleine kinderen en vrouwen neerbeukt met gummiknuppels.
Echt bizar trouwens ook dat de mensenrechten maffia van europa nu ineens niets te zeggen heeft over buitensporige staatsoptreden nu het om tukije gaat.
hmmm, helaas dat die er ook bij zijn, maakt de discussie zo vermoeiendquote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Omdat ze alles willen laten passen in een bepaald plaatje. Voor Prepper is dat 'moslimsen zijn gevaarlijk!!' en voor Papierversnipperaar is dat 'Anonymous ftw!!!'.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:28 schreef Dibble het volgende:
[..]
Vrouwen en kinderen horen ook niet op straat tussen de anarchisten. Krijgen ze klappen, is dat meer dan verdient.
Prachtig idd, mensen die er nu pas achter komen dat in Turkije hoofddoek niet verplicht is en groot gedeelte ook geen hoofddoek draagtquote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:31 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens is dit op een vreemde manier ook wel ergens goed voor het imago van Turkije.
Ik lees op Internationale kranten reacties als
"Ik wist niet dat ze vakbonden hadden in Turkije"
"Hé er zitten ook gewoon vrouwen bij"
"Kunnen homo-activisten zo vrij actievoeren in Turkije?"
Ook jij praat poep.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:28 schreef Dibble het volgende:
[..]
Vrouwen en kinderen horen ook niet op straat tussen de anarchisten. Krijgen ze klappen, is dat meer dan verdient.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |