Terug neemt-ie dezelfde route maar doet bijna 2 uur langer over de vlucht. Straalstroom gaat continu in oostelijke richting, maar heeft geen invloed op de gevolgde route.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:02 schreef RetepV het volgende:
Straalstroom. Ze besparen brandstof en tijd door met de Straalstroom te vliegen.
http://www.kennislink.nl/(...)stroom-de-aarde-rond
Al heeft dat ermee te maken, hetis niet de reden van deze route. Dziedub heeft het juiste antwoord, een rechte lijn over de aarde geeft een gebogen lijn op een kaart.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:02 schreef RetepV het volgende:
Straalstroom. Ze besparen brandstof en tijd door met de Straalstroom te vliegen.
http://www.kennislink.nl/(...)stroom-de-aarde-rond
Dan land je op een vliegveld in Siberie?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:45 schreef BlackRhino het volgende:
PS. je zou wat aan je vliegtuig krijgen boven Siberië, brr
Waarschijnlijk meer dan jij denkt. Sowieso veel militair spul daar.quote:
Probleem is wel dat je daar de helft van het jaar niet meer weg kan als je eenmaal geland bent vanwege de extreem lage temperaturen..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:47 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Waarschijnlijk meer dan jij denkt. Sowieso veel militair spul daar.
Valt best mee hoor. Als je vliegtuig toch kapot is halen ze je wel weg met een of andere Tupolev oid.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:09 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Probleem is wel dat je daar de helft van het jaar niet meer weg kan als je eenmaal geland bent vanwege de extreem lage temperaturen..
Valt absoluut niet mee. Ik bedoel weg met je eigen vliegtuig. In de winter zijn de temperaturen zo laag dat ze onder de minimum temperatuur van je brandstof komen..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Valt best mee hoor. Als je vliegtuig toch kapot is halen ze je wel weg met een of andere Tupolev oid.
Zoals OEM al zegt, je hebt daar minder problemen met een falend vliegtuig dan midden over de Atlantische oceaan.
Het hoeft niet mee te vallen, maar het is beter dan in de oceaan storten...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:28 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Valt absoluut niet mee. Ik bedoel weg met je eigen vliegtuig. In de winter zijn de temperaturen zo laag dat ze onder de minimum temperatuur van je brandstof komen..
De helft van het jaar lijkt me ook weer wat overdreven?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:09 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Probleem is wel dat je daar de helft van het jaar niet meer weg kan als je eenmaal geland bent vanwege de extreem lage temperaturen..
Irkutsk ligt aan vrij zuidelijk, tegen Mongolië aan. Temperaturen in het noorden van Siberië kunnen wel degelijk in de winter onder de -47 blijven, en dat is onder het minimum van de meeste (jet)brandstoffen. Omjakon, Jakoetsk zijn twee plekken die me te binnen schieten, maar het noorden van Siberië is bezaaid met (ex) militaire velden waar het in de winter toch echt te koud kan worden om weer op te stijgen..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:18 schreef OEM het volgende:
[..]
De helft van het jaar lijkt me ook weer wat overdreven?
Een Air France 777 is in december 2005 in Irkutsk terecht gekomen wegens een defecte motor. Mensen zijn vervoerd met een Il-96, een nieuwe GE90 is ingevlogen met een An124, motor vervangen en 777 weer op weg.
Dan ben ik erg benieuwd hoe je aan die wijsheid komt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:59 schreef DroogDok het volgende:
Misschien ook nog omdat vliegen over China niet toegestaan is?
Krantje onder het toestel leggen, in brand steken, ff wachten tot alles warm genoeg is en weg ben jequote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:19 schreef The_stranger het volgende:
Nu zal het in de praktijk zelden zes maanden elke dag rond de -50'C zijn, maar het kan wel en dan ga je echt nergens heen met je shiny B777.
Ze hebben inmiddels een beter alternatief, ze gebruiken oude mig15 motoren om sneeuw en ijs te verwijderen:quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:09 schreef OEM het volgende:
[..]
Krantje onder het toestel leggen, in brand steken, ff wachten tot alles warm genoeg is en weg ben je
Mits onderhouden is Russisch spul oerdegelijk. Lawaaiig, benzine slurpend, lelijk en ruw, maar werkt als een malle...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:35 schreef Iwanius het volgende:
Zo zie je maar weer hoe inventief en creatief de Russen zijn en daarmee vaak ook met heel goed materiaal op de proppen komen dat vooral zijn oorsprong had in de Tweede Wereldoorlog.
Het ziet er misschien niet altijd fraai uit maar het is altijd degelijk,als in oerdegelijk.
Amerikanen gebruiken het ook hoorquote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:35 schreef Iwanius het volgende:
Zo zie je maar weer hoe inventief en creatief de Russen zijn en daarmee vaak ook met heel goed materiaal op de proppen komen dat vooral zijn oorsprong had in de Tweede Wereldoorlog.
Het ziet er misschien niet altijd fraai uit maar het is altijd degelijk,als in oerdegelijk.
Hoe koud denk je dat het boven is.. (oke, het zit 'm uiteraard in de neerslag)quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:19 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Irkutsk ligt aan vrij zuidelijk, tegen Mongolië aan. Temperaturen in het noorden van Siberië kunnen wel degelijk in de winter onder de -47 blijven, en dat is onder het minimum van de meeste (jet)brandstoffen. Omjakon, Jakoetsk zijn twee plekken die me te binnen schieten, maar het noorden van Siberië is bezaaid met (ex) militaire velden waar het in de winter toch echt te koud kan worden om weer op te stijgen..
Nu zal het in de praktijk zelden zes maanden elke dag rond de -50'C zijn, maar het kan wel en dan ga je echt nergens heen met je shiny B777.
?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 01:59 schreef blup het volgende:
[..]
Hoe koud denk je dat het boven is.. (oke, het zit 'm uiteraard in de neerslag)
Nee ik bedoel op 10 kilometer hoogte.. Daar is het ook gauw -50 terwijl het 20 graden beneden is.quote:
Klopt, echter vanwege de snelheid van het vliegtuig wordt de totale temperatuur al een stuk minder laag. Op kruissnelheid kan de snelheid zogen voor een temperatuurtoename van 25-30 graden.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 09:37 schreef blup het volgende:
[..]
Nee ik bedoel op 10 kilometer hoogte.. Daar is het ook gauw -50 terwijl het 20 graden beneden is.
Over China mag best.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:59 schreef DroogDok het volgende:
Misschien ook nog omdat vliegen over China niet toegestaan is?
Scheelt niet veel hoor. De "bolling" loopt net iets onder Alaska door.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:01 schreef DDriver het volgende:
Kende die rader site niet, wel gaaf om te zien hoeveel vliegtuigen er wel niet in de lucht hangen over de hele wereld. Echter kwam ik ook nog een vage tegen. LAX naar ergens in China. Vlucht gaat alleen over het vaste land? Lijkt me niet dat dit met de bolling van de aarde te maken heeft?
[ afbeelding ]
Los Angeles - Guangzhou: vliegen voornamelijk ten noorden van de great circlequote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:01 schreef DDriver het volgende:
Kende die rader site niet, wel gaaf om te zien hoeveel vliegtuigen er wel niet in de lucht hangen over de hele wereld. Echter kwam ik ook nog een vage tegen. LAX naar ergens in China. Vlucht gaat alleen over het vaste land? Lijkt me niet dat dit met de bolling van de aarde te maken heeft?
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |