abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127624480
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:31 schreef Nucky het volgende:
Weet iemand of de oldtimer leeftijd meegroeit de komende jaren? Dus 1 januari 2015 zou 1988 ook in het kwarttarief vallen?
Nope.. pas bij 40 jaar oud wordt een 88'er belastingvrij. 2028 dus..
Dit is een Signature....
pi_127624596
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wacht, zitten mensen nou serieus te zeuren over het feit dat je straks maximaal 120 euro per jaar aan belasting moet betalen?
Nee, want het zijn vooral de LPG en dieselrijders die zeuren hé, die ¤120 is kleingeld, maar het is wel een beetje vreemd dat je 3 maanden moet schorsen in de winter.

Nucky, nee dat groeit natuurlijk niet mee. Het is een overgangsregeling.
Facts don't care about your feelings
pi_127624663
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wacht, zitten mensen nou serieus te zeuren over het feit dat je straks maximaal 120 euro per jaar aan belasting moet betalen?
Ik denk dat vooral het verplicht schorsen in de winter een pijnpunt is. Dat kan ik mij goed voorstellen in ieder geval.
pi_127624702
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Daar ben ik ook benieuwd naar.
In de vorige regeling was volgens mij vastgelegd dat er geen nieuwe oldtimers meer bij zouden komen. In het huidige voorstel lees ik dat niet zo 123 terug.
pi_127624722
het verplicht schorsen met daarbij dat de auto niet aan de weg mag staan. dat maakt het kut.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  maandag 10 juni 2013 @ 17:14:17 #56
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_127624760
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 17:06 schreef virl3 het volgende:

[..]

Nope.. pas bij 40 jaar oud wordt een 88'er belastingvrij. 2028 dus..
Godver, dat is gay.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_127625153
Dat klopt.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_127625641
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 17:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee, want het zijn vooral de LPG en dieselrijders die zeuren hé, die ¤120 is kleingeld, maar het is wel een beetje vreemd dat je 3 maanden moet schorsen in de winter.

Nucky, nee dat groeit natuurlijk niet mee. Het is een overgangsregeling.
Oh ok, overheen gelezen. Ik kan me wel vinden in het beleid eigenlijk, maar ik denk dat ik anders zou praten als ik een Mercedes op diesel had inderdaad.

Als je niet schorst dan is het de volle mep?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_127625728
ja, voor het jaar.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_128092316
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:34 schreef daNpy het volgende:
De echte liefhebber zal zich nu onderscheiden.
waarvan? Ik reed ook woon/werk met mn E23, nu niet meer omdat ik praktisch naast mn werk woon.

Maar ik kan t niet betalen straks. We hebben ook nog een polo bluemotion waar we straks weer wegenbelasting voor moeten betalen. Maar omdat ik t niet op kan hoesten om een zware auto wegenbelasting technisch te betalen ben ik geen liefhebber?

onzin net als die hele maatregel gewoon belachelijk is en uiteindelijks niks meer oplevert dan een hoop mensen hun hobbie afpakken.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:43:44 #61
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128092440
En dan heeft mn CX dieseltje ook nog eens 2 jaar APK........

Die zal ie in NL wel niet meer vol krijgen ;(
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_128092539
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 17:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee, want het zijn vooral de LPG en dieselrijders die zeuren hé, die ¤120 is kleingeld, maar het is wel een beetje vreemd dat je 3 maanden moet schorsen in de winter.

Nucky, nee dat groeit natuurlijk niet mee. Het is een overgangsregeling.
was het maar 120,- dan had ik m wel gehouden. ik mag vrolijk 463,- per kwartaal gaan betalen. stelletje idioten.

Maar het is heel verstandig dat ze mensen uit hun lpg auto jagen, goed voor t milieu :X lpg is een stuk minder vervuilend dan benzene :X
pi_128093025
Voor de 7468463894e keer: LPG is helemaal niet milieuvriendelijker dan benzine. Alleen de CO-uitstoot is lager (maar heeft enkel effect op de opwarming van de aarde, niet de luchtkwaliteit). De NOx-uitstoot van LPG is vele malen hoger dan dezelfde auto op benzine, en juist dat verprutst de luchtkwaliteit enorm. Wat dat betreft wordt de milieu-doelstelling wel behaald: door het laten verdwijnen van een flink aantal LPG- en dieselvoertuigen zal er minder NOx de lucht worden ingeblazen, wat een verbetering van de luchtkwaliteit zal opleveren.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:01:16 #64
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128093239
Wat ben ik nu blij dat de koppeling van mn BX er ineens mee ophield en dat het "project" stil kwam te liggen anders had ik er allang een LPG installatie in gehad......... :')
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_128098598
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:46 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

was het maar 120,- dan had ik m wel gehouden. ik mag vrolijk 463,- per kwartaal gaan betalen. stelletje idioten.

Ik zeg toch ook dat het vooral de LPG en dieselrijders zijn die zeuren :') die kunnen de jackpot betalen. Voor benzine rijders is het niets bijzonders, behalve de schorsing.

LPG uitbouwen als je een echte liefhebber bent.
Facts don't care about your feelings
pi_128102098
Ik denk dat ik toch maar een auto erbij ga nemen. Dat kost me alleen de aanschaf.

De overige kosten betaal ik ruimschoots uit het geld wat ik op de oldtimer bespaar.

- Oldtimer in de oldtimervezekering. Geen 60 euro per maand meer voor all-risk tegen taxatiewaarde met onbeperkte kms, maar 15 euro per maand met een maximum van 10.000 kilometer. Van dat verschil kan ik een 'dagelijkse' auto makkelijk WA-verzekeren.

- Wegenbelasting op kwarttarief in plaats van een vol jaar betalen. Daarmee is 3/4 van de wegenbelasting voor de auto die ik op het oog hebt gedekt (zelfde gewichtsklasse)

- Onderhoudskosten oldtimer kunnen zéér fors omlaag. Als ik een andere auto voor dagelijks gebruik heb, kunnen onderhoud en reparaties aan de oldtimer eventueel wachten tot ik er zelf tijd voor heb. Nu moet ik zéér regelmatig een beroep doen op de garage wegens tijdgebrek. Onderhoud uitstellen terwijl ik de auto blijf gebruiken is voor mij namelijk geen optie.
Bovendien rijdt de oldtimer straks natuurlijk véél minder kilometers, waardoor sowieso al minder onderhoud nodig is. Met de besparing op onderhoudskosten van de oldtimer, worden de onderhoudskosten van de aan te kopen wagen ruimschoots gedekt.

- Kleine besparing op brandstofkosten. Als ik kijk naar sites waar consumenten het werkelijk brandstofverbruik bijhouden, dan komt de auto die ik op het oog heb gemiddeld zo'n 1,5 a 2 kilometer verder per liter brandstof.

Voor wie nog gelooft dat ik mijn oldtimer rijd omdat het zo goedkoop is? Absoluut niet. Een moderne auto van hetzelfde formaat is zelfs met de huidige oldtimerregeling (belastingvrij) al fors goedkoper. Omdat het verschil nu wéér groter wordt én ik toch al beschik over een plek om de oldtimer te stallen gedurende de wintermaanden bedank ik de overheid (NOT) en mag de oldtimer voortaan de winter binnen doorbrengen.

Een hobby mag best geld kosten (en daarom stop ik er ook zeker niet volledig mee), maar de combinatie van stijgende lasten en een sterk gedaald inkomen zorgen er voor dat ik niet veel keus heb.
pi_128102484
Bovendien zijn er ook mensen die het gewoon erg leuk en plezierig vinden om al hun kilometers in een oude auto/oldtimer te maken. En niet om 'goedkoop te rijden'.
pi_128102762
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 23:07 schreef Actaeon het volgende:
Bovendien zijn er ook mensen die het gewoon erg leuk en plezierig vinden om al hun kilometers in een oude auto/oldtimer te maken. En niet om 'goedkoop te rijden'.
Juist, daar ben ik er één van. Maar zo langzamerhand kost mijn oldtimer me meer dan mijn woonruimte.
pi_128104737
Dan moet je gewoon niet zo sloeberig wonen :')
Facts don't care about your feelings
pi_128115534
Wel kut als je een hobby-auto (2e wagen) hebt die volgend jaar belasting vrij zou worden. / moet je opeens 15 jaar extra betalen voordat 'ie eindelijk uit de tax komt...
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_128124682
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:56 schreef Bart-Willem het volgende:
Voor de 7468463894e keer: LPG is helemaal niet milieuvriendelijker dan benzine. Alleen de CO-uitstoot is lager (maar heeft enkel effect op de opwarming van de aarde, niet de luchtkwaliteit). De NOx-uitstoot van LPG is vele malen hoger dan dezelfde auto op benzine, en juist dat verprutst de luchtkwaliteit enorm. Wat dat betreft wordt de milieu-doelstelling wel behaald: door het laten verdwijnen van een flink aantal LPG- en dieselvoertuigen zal er minder NOx de lucht worden ingeblazen, wat een verbetering van de luchtkwaliteit zal opleveren.
ff ombouwen naar CNG? (zal wel niet kunnen....)
Dit is een Signature....
pi_128128398
Kan wel, maar is niet goedkoop. :P
  zondag 23 juni 2013 @ 14:05:35 #73
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_128148381
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 21:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook dat het vooral de LPG en dieselrijders zijn die zeuren :') die kunnen de jackpot betalen. Voor benzine rijders is het niets bijzonders, behalve de schorsing.

LPG uitbouwen als je een echte liefhebber bent.
En daar zit waarschijnlijk ook de grootste groep 'misbruikers' van de huidige oldtimerregeling tussen.

Ik heb mijn oldtimer als 2e auto, als liefhebberij. Mijn LPG-tank gaat eruit en winterstalling heb ik geregeld. Ik vind het jammer, maar begrijp de regeling wel.
pi_128152854
Mwah ik denk dat de grootste groep misbruikers toch echt de dieselrijders zijn en de meeste 180d, 190d. LPG is leuk als het er al in zit, maar ik snap niet waarom je zoiets in zou willen bouwen, tenzij je dus echt de reden hebt om je oldtimer als dagelijks vervoer te gebruiken. In dat opzicht is deze regeling natuurlijk goed.
Facts don't care about your feelings
  zondag 23 juni 2013 @ 16:39:33 #75
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_128155228
Als je auto 1 op 6 loopt kan ik me goed voorstellen dat je LPG wilt, ook voor de hobby.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 23 juni 2013 @ 17:09:31 #76
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_128156213
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als je auto 1 op 6 loopt kan ik me goed voorstellen dat je LPG wilt, ook voor de hobby.
En dat was dus ook mijn beweegreden. Ik rijd de auto naast een 'dagelijkse' auto en motor, de auto is dus niet nodig voor dagelijks gebruik. Echter, met een verbruik van 1 op 7 had ik de tankinbouw er na zo'n 8000 km al uit.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 09:41:09 #77
53151 T42
Pinball Wizard
pi_128228690
Ik was aant spelen met biodiesel maar had na 2 jaar bijna mijn ombouw af.. Nu opzoek naar een rotte golf3 voor de benzine motor. Om mijn passat weer terug te bouwen. Was gelukkig nog niet omgekeurd naar diesel. Maar kost me wel weer hoop geld..
dieselblok ga ik denk ik in mijn boot of in een kever proppen van 40+ gewoon omdat het kan..
  dinsdag 25 juni 2013 @ 09:45:39 #78
53151 T42
Pinball Wizard
pi_128228782
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 21:49 schreef YoshiBignose het volgende:

LPG uitbouwen als je een echte liefhebber bent.
wat voor radio en banden gebruik jij? want als echte "liefhebber" rij je niet met een moderne radio en veilige banden. dan moet je als "liefhebber" ook op de JUISTE banden rijden uit die tijd enz
ook als "liefhebber" rij je niet met navigatie maar met een kaart.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door T42 op 25-06-2013 09:54:46 ]
pi_128229949
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 09:45 schreef T42 het volgende:

[..]

wat voor radio en banden gebruik jij? want als echte "liefhebber" rij je niet met een moderne radio en veilige banden. dan moet je als "liefhebber" ook op de JUISTE banden rijden uit die tijd enz
ook als "liefhebber" rij je niet met navigatie maar met een kaart.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bedoel te zeggen, als je een liefhebber bent, dan vind je het de auto wel waard om gewoon benzine te tanken. Puur financieel. Wat je verder met je auto doet zal me een zorg wezen.

Wat zijn banden uit de jaren 80 eigenlijk. Ik rij Nankang, dus veilige banden heb ik sowieso niet :')
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 25 juni 2013 @ 10:43:23 #80
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_128230057
Nankang? En dan lpg afkraken :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_128230375
Heeft niets met elkaar te maken, bovendien zijn die Nankangs gewoon goed genoeg qua geluid, rijgedrag, slijtage. Alleen als het regent is het levensgevaarlijk. Rij sowieso weinig, maar al helemaal zelden als het regent. ECHTE liefhebbers rijden sowieso niet bij slecht weer ;) dus dan is Nankang niet eens zo'n hele slechte keus.
Facts don't care about your feelings
pi_128233093
Die Nankang-banden maken je auto gewoon een zelfmoord op wielen: die dingen worden echt overal bij elke test gigantisch afgekraakt en ze sjoemelen zelfs door op veel banden "M+S" te plakken (dus impliceren dat het winterbanden of all-seasonbanden zijn terwijl het gewoon slechte zomerbanden zijn). Om een tientje per band te besparen op iets waar je 4-5 jaar mee doet is gewoon oliedom vind ik. :X
  dinsdag 25 juni 2013 @ 12:12:43 #83
53151 T42
Pinball Wizard
pi_128233173
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Heeft niets met elkaar te maken, bovendien zijn die Nankangs gewoon goed genoeg qua geluid, rijgedrag, slijtage. Alleen als het regent is het levensgevaarlijk. Rij sowieso weinig, maar al helemaal zelden als het regent. ECHTE liefhebbers rijden sowieso niet bij slecht weer ;) dus dan is Nankang niet eens zo'n hele slechte keus.
echte "liefhebbers" rijden waneer ze willen. en zijn niet bang voor beetje regen. tis een auto geen suikerklontje.
pi_128233241
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Heeft niets met elkaar te maken, bovendien zijn die Nankangs gewoon goed genoeg qua geluid, rijgedrag, slijtage. Alleen als het regent is het levensgevaarlijk. Rij sowieso weinig, maar al helemaal zelden als het regent. ECHTE liefhebbers rijden sowieso niet bij slecht weer ;) dus dan is Nankang niet eens zo'n hele slechte keus.
Vind dat zulke onzin dat een liefhebber niet met slecht weer zou rijden.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_128233532
Ik vind het onzin dat je met de originele radio met cassette bandjes en crappy geluid in je auto moet rijden. Whatever. Nankang waren 50% goedkoper dan Michelin dus dat gaat wel om wat meer dan tientjes. En ik ga geen ¤500 uitgeven voor banden die nog geen 5000 km per jaar gebruikt worden. Vermenigvuldig die 5000 met de kans dat het regent als je rijdt (5%) is 250 km per jaar betere grip. :') In de winter mag ik ook al niet meer rijden dus ook geen winterbanden nodig. PERFECT dus.
Facts don't care about your feelings
pi_128233560
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:14 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Vind dat zulke onzin dat een liefhebber niet met slecht weer zou rijden.
Ik zou inderdaad ook zeggen dat een liefhebber juist ook heel goed vaak in zijn auto gaat rijden :P het blijft natuurlijk een auto, gemaakt om mee te rijden.
pi_128233644
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik bedoel te zeggen, als je een liefhebber bent, dan vind je het de auto wel waard om gewoon benzine te tanken. Puur financieel. Wat je verder met je auto doet zal me een zorg wezen.
Dus een echte liefhebber heeft op wonderbaarlijke wijze altijd bakken met geld beschikbaar? Die hoeft geen rekening te houden met lastenverzwaringen, kosten voor levensonderhoud, onderdak etc? Die kan eindeloos geld spenderen aan de oldtimer?

[ Bericht 23% gewijzigd door Ivo1985 op 25-06-2013 13:03:40 ]
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:12:27 #88
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_128235224
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het onzin dat je met de originele radio met cassette bandjes en crappy geluid in je auto moet rijden. Whatever. Nankang waren 50% goedkoper dan Michelin dus dat gaat wel om wat meer dan tientjes. En ik ga geen ¤500 uitgeven voor banden die nog geen 5000 km per jaar gebruikt worden. Vermenigvuldig die 5000 met de kans dat het regent als je rijdt (5%) is 250 km per jaar betere grip. :') In de winter mag ik ook al niet meer rijden dus ook geen winterbanden nodig. PERFECT dus.
En lpg is dan wel slecht en voor mensen die hun oldtimer altijd dagelijks gebruiken en veel rijden zeker.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_128235360
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:27 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dus een echte liefhebber heeft op wonderbaarlijke wijze altijd bakken met geld beschikbaar? Die hoeft geen rekening te houden met lastenverzwaringen, kosten voor levensonderhoud, onderdak etc? Die kan eindeloos geld spenderen aan de oldtimer?

Wtf lul je man :') ik zeg toch zelf ook net dat ik goedkope banden koop, echt niet omdat ik zo stinkend rijk ben. LPG inbouwen in een oldtimer doe je maar om 1 reden: het is goedkoper aan de pomp. Dat de overheid daar nu een stokje voor steekt betekent alleen maar dat mensen die echt erin rijden voor het goedkoper tanken en de mensen die het ook wel waard vinden om gewoon benzine te tanken gescheiden worden.
Facts don't care about your feelings
pi_128235661
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wtf lul je man :') ik zeg toch zelf ook net dat ik goedkope banden koop, echt niet omdat ik zo stinkend rijk ben. LPG inbouwen in een oldtimer doe je maar om 1 reden: het is goedkoper aan de pomp. Dat de overheid daar nu een stokje voor steekt betekent alleen maar dat mensen die echt erin rijden voor het goedkoper tanken en de mensen die het ook wel waard vinden om gewoon benzine te tanken gescheiden worden.
Je spreekt jezelf tegen.
Iemand die goedkope brandstof in z'n oldtimer tankt omdat 1 op 7 op benzine voor de gewone man simpelweg onbetaalbaar is, is geen liefhebber?
Maar iemand die een paar tientjes op jaarbasis bespaart op een paar bandjes is wel een liefhebber? Of moeten we voortaan ook maar een accijns of belasting gaan heffen op banden en imitatie-onderdelen voor oldtimers omdat dat je daarmee relatief goedkoop een oldtimer kan rijden.

En nee, ik rij geen LPG.
pi_128235772
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:25 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik zou inderdaad ook zeggen dat een liefhebber juist ook heel goed vaak in zijn auto gaat rijden :P het blijft natuurlijk een auto, gemaakt om mee te rijden.
Ik ben liefhebber van het rijden in mijn auto. Als ik alleen maar naar mooie auto's wil kijken ga ik wel naar een museum. Of zet ik een verder geheel lege body in de schuur. Kost me éénmalig ca. 5 ruggen, nieuw uit de fabriek en dan kan ik er zo vaak naar kijken als ik wil. Ook over 30 jaar. Alleen af en toe even afstoffen, maar verder 0,0 kosten.
Alleen heb je er ook geen zak aan. Een auto moet rijden. Daar is ie voor gemaakt.
pi_128235986
Tja, als je toevallig een nette oldtimer tegenkomt met LPG tank erin oke, dan is dat mooi meegenomen (alhoewel ik liever een nette op benzine heb, je weet ook de reden namelijk waarom iemand LPG in z'n oldtimer knalt). Maar ik heb het meer over mensen die LPG inbouwen omdat ze dan na een aantal jaren winst maken t.o.v. benzine, want dan doe je dat omdat je toch relatief veel ermee gaat rijden anders schiet het niet op.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:26 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ik ben liefhebber van het rijden in mijn auto. Als ik alleen maar naar mooie auto's wil kijken ga ik wel naar een museum. Of zet ik een verder geheel lege body in de schuur. Kost me éénmalig ca. 5 ruggen, nieuw uit de fabriek en dan kan ik er zo vaak naar kijken als ik wil. Ook over 30 jaar. Alleen af en toe even afstoffen, maar verder 0,0 kosten.
Alleen heb je er ook geen zak aan. Een auto moet rijden. Daar is ie voor gemaakt.
Ja jullie zijn zo slim :') maar kijk gewoon naar de feiten.

Oldtimers met taxatierapport, gestald, lid van clubs, max. 5000 per jaar zijn vaak netter en meer waard dan de oldtimers op lpg/diesel, die meer dan 5000 rijden, overal parkeren waar ze willen en geen taxatierapport hebben. Natuurlijk zitten daar ook wel liefhebbers tussen (zoals ik) maar het is toch niet totaal onlogisch dat er meer echte liefhebbers zitten in die eerste categorie?

M'n auto is ook de mooiste niet meer dus ik doe er niet moeilijk over, maar ik was laatst bij een BMW meeting en als ik zag hoe die auto eruit ziet, nou geloof mij, dan ga je echt niet zomaar je auto op een parkeerplaats knallen waar elke mafkees z'n deuren tegen jou aan smijt.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:29:12 #93
53151 T42
Pinball Wizard
pi_128240353
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik bedoel te zeggen, als je een liefhebber bent, dan vind je het de auto wel waard om gewoon benzine te tanken. Puur financieel. Wat je verder met je auto doet zal me een zorg wezen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het onzin dat je met de originele radio met cassette bandjes en crappy geluid in je auto moet rijden. Whatever. Nankang waren 50% goedkoper dan Michelin dus dat gaat wel om wat meer dan tientjes. En ik ga geen ¤500 uitgeven voor banden die nog geen 5000 km per jaar gebruikt worden. Vermenigvuldig die 5000 met de kans dat het regent als je rijdt (5%) is 250 km per jaar betere grip. :') In de winter mag ik ook al niet meer rijden dus ook geen winterbanden nodig. PERFECT dus.
dus wat doe jij dan finacieel? :') dat doen andere dus met LPG... dan tank je ook 50% goedkoper (ongeveer)
maar 5000km perjaar? zoveel haal ik in 3 jaar niet eens... en daarvoor moet ik dik dokken voor 1 diesel waar ik al 2 jaar mee bezig ben voor de fun. nou jah fun is nu weg.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:33:59 #94
53151 T42
Pinball Wizard
pi_128240535
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja jullie zijn zo slim :') maar kijk gewoon naar de feiten.

Oldtimers met taxatierapport, gestald, lid van clubs, max. 5000 per jaar zijn vaak netter en meer waard dan de oldtimers op lpg/diesel, die meer dan 5000 rijden, overal parkeren waar ze willen en geen taxatierapport hebben. Natuurlijk zitten daar ook wel liefhebbers tussen (zoals ik) maar het is toch niet totaal onlogisch dat er meer echte liefhebbers zitten in die eerste categorie?

M'n auto is ook de mooiste niet meer dus ik doe er niet moeilijk over, maar ik was laatst bij een BMW meeting en als ik zag hoe die auto eruit ziet, nou geloof mij, dan ga je echt niet zomaar je auto op een parkeerplaats knallen waar elke mafkees z'n deuren tegen jou aan smijt.
ik heb er 1 met taxatie rapport de andere 17 niet en 1 daarvan is mij meer waard dan wat dan ook en jah die ziet er dus helemaal niet uit maar dat wil ik ook niet. ik wil lelijke auto's met roest en deuken dan pas vind ik dat ze een leven hebben gehad. opknappen heb ik 1x gedaan NOOIT MEER durft niet eens meer te rijden!

maar ik heb als motto voor mijn auto's: niet iedereen pakt als ze ouder worden een facelift om er jonger uit te zien, zelfde met mijn auto's. (en dat betekent niet dat ik geen onderhoud doe..)

nog paar:
voor origineel en netjes moet je in een auto museum zijn.

voor origineel en nieuw moet je maar een prius of dergelijke kopen dan heb je helemaal niks persoonlijks en unieks
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:40:03 #95
53151 T42
Pinball Wizard
pi_128240803
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:24 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen.
Iemand die goedkope brandstof in z'n oldtimer tankt omdat 1 op 7 op benzine voor de gewone man simpelweg onbetaalbaar is, is geen liefhebber?
Maar iemand die een paar tientjes op jaarbasis bespaart op een paar bandjes is wel een liefhebber? Of moeten we voortaan ook maar een accijns of belasting gaan heffen op banden en imitatie-onderdelen voor oldtimers omdat dat je daarmee relatief goedkoop een oldtimer kan rijden.

En nee, ik rij geen LPG.
dat punt bedoelde ik dus ;)
en denken dat ie weet wie en wat een "liefhebber" is... :')

en ik rij ook geen lpg
pi_128243479
Inderdaad, we kunnen beter naar jouw definitie van liefhebber luisteren, iemand die "lelijke auto's met roest en deuken wil dan pas hebben ze een leven hebben gehad".
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 25 juni 2013 @ 18:55:20 #97
53151 T42
Pinball Wizard
pi_128247972
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, we kunnen beter naar jouw definitie van liefhebber luisteren, iemand die "lelijke auto's met roest en deuken wil dan pas hebben ze een leven hebben gehad".
ik zeg niemand wat een liefhebber is! jij zegt wie niet een liefhebber is iedereen op diesel en lpg.. dat doe ik niet ik ken die persoon niet dus ga ik geen hobby's van personen in de grond trappen. ieder zijn ding. en een auto is VAN jou die jij moet er mee doen wat jij wil of andersom.

maar ik red ze meestal van de sloop.
fiks ze technisch en rij er mee rond. of ik sla ze op in de stalling voor als ik er wel zin in heb. (of verhuur ze soms aan opnames voor films enzo)
jongste is uit 1987 en had 120dk op de teller. (ook mijn eenigste niet vw)

5000km haal ik niet in het jaar hoor.. af entoe naar een meeting.
maar ik vind dat er een verhaal aan een auto hoort te zien te zijn. anders vind ik ze zielloos.
ik haat het ook om een auto weg te moeten doen.

maar ik ben dan ook een apparte liefhebber. ik sla op meetingen de opgeknapte auto's vaak over en ga voor de ratten.

zie liever dit:

dan dit: (ook al heb ik die wel 1, heb gewoon schrik dat er een kras op komt.. dat rijd niet fijn)
pi_128249490
Tja smaken verschillen inderdaad, ik vind die onderste mooier :P Naast m'n ouders heeft iemand ook zo'n kever, nu in baby blauw gespoten. Wel geinig.

Ik zeg niet met LPG ben je geen liefhebber maar wel als je LPG laat inbouwen in een oldtimer en dan gaan lopen janken als het eruit moet omdat het door een groep wordt uitgebuit door als daily te gebruiken. En je gaat me toch niet vertellen dat de meeste 180d, 190d rijders liefhebbers zijn... Oh ja, ze mogen ermee doen wat ze willen en ze zijn vast liefhebber omdat ie er zooo mooi uit ziet. Nee, omdat ie goedkoop rijdt, 50.000 km per jaar zonder wegenbelasting.

Misschien als ze er iets meer tijd in hadden gestopt, hadden ze een betere manier kunnen vinden om de liefhebbers van de uitbuiters te scheiden maar ja. Het is crisis hé, iedereen moet inleveren ;(
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 25 juni 2013 @ 20:52:05 #99
53151 T42
Pinball Wizard
pi_128253283
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 19:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja smaken verschillen inderdaad, ik vind die onderste mooier :P Naast m'n ouders heeft iemand ook zo'n kever, nu in baby blauw gespoten. Wel geinig.

Ik zeg niet met LPG ben je geen liefhebber maar wel als je LPG laat inbouwen in een oldtimer en dan gaan lopen janken als het eruit moet omdat het door een groep wordt uitgebuit door als daily te gebruiken. En je gaat me toch niet vertellen dat de meeste 180d, 190d rijders liefhebbers zijn... Oh ja, ze mogen ermee doen wat ze willen en ze zijn vast liefhebber omdat ie er zooo mooi uit ziet. Nee, omdat ie goedkoop rijdt, 50.000 km per jaar zonder wegenbelasting.

Misschien als ze er iets meer tijd in hadden gestopt, hadden ze een betere manier kunnen vinden om de liefhebbers van de uitbuiters te scheiden maar ja. Het is crisis hé, iedereen moet inleveren ;(
maar die 180d en 190d zijn geen lpg bakken ;) daar staat die d niet voor.
jah ik heb een diesel bak.. die laaste 2 jaar 250km heeft gereden...

maar zou wel graag ook een evergangs regeling willen zien voor diesels en lpg. dan wat meer dan 120 max of een dagen kaart of dergelijke
pi_128254640
dat de oldtimer regeling volledig of gedeeltelijk afgeschaft zou worden zat er al jaren aan te komen natuurlijk, en dan is het voorstel nog redelijk ruim.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')