Zet dat stoppen nu maar uit je hoofd, waar de meeste kijken naar doping als een lichtknop, kijk ik er naar als een dimmer.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wie stelt dat in dergelijke algemene zin?
Bij sommigen zie je dat ze een stuk minder presteren, dat is een indicatie dat ze of gestopt zijn, of een stuk minder risico zijn gaan nemen in hun dopinggebruik (Millar, Basso, Cunego en eigenlijk ook Contador in bepaalde mate). Low risk = low reward.
Het even goed blijven presteren na afloop van een serieuze dopingschorsing staat in mijn optiek gelijk aan een positieve test wat betreft zekerheid van dopinggebruik (Valverde, Scarponi, Visconti etc).
Dat ligt er net aan wat het doel van de ploeg is, Sky richt zich nu steeds meer op de grote rondes en laat veel andere koersen links liggen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat SOK denkt dat er in die jaren 2008-2010 meer in een TDF gebruikt werd en minder in klassiekers in vergelijking met jaren ervoor? Dat zou me tegenvallen van SOK.
Thomas Dekker is het niet met je eens.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Zet dat stoppen nu maar uit je hoofd, waar de meeste kijken naar doping als een lichtknop, kijk ik er naar als een dimmer.
Stoppen betekent geen contract=werkeloos=krantenwijk doen.
Dat is natuurlijk niet zo. Ze hadden een nieuwe manier van toewerken naar de klassiekers bedacht, dat dat niet echt heeft gewerkt wil niet zeggen dat ze die koersen links hebben laten liggen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat ligt er net aan wat het doel van de ploeg is, Sky richt zich nu steeds meer op de grote rondes en laat veel andere koersen links liggen.
Tja, dat kan je natuurlijk denken, ik kan niet bewijzen dat dat niet zo is. Sommigen hebben wel een dusdanig spectaculaire terugval in prestaties dat ze wel erg slecht bezig zouden zijn met hun doping als ze nog steeds gebruikten. Dan denk ik, als je toch gebruikt en je kan wereldtop zijn met gebruik, gebruik dan iets minder zodat je niet gepakt wordt maar nog steeds subtop bent. In plaats van veel minder gebruiken, zodat je prestaties weinig voorstellen, maar je wel het risico loopt voor het leven geschorst en paria te zijn. Dat laatste lijkt me een onlogische keuze, maar ja daar kan ik jou waarschijnlijk niet van overtuigenquote:Op donderdag 6 juni 2013 18:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Zet dat stoppen nu maar uit je hoofd, waar de meeste kijken naar doping als een lichtknop, kijk ik er naar als een dimmer.
Stoppen betekent geen contract=werkeloos=krantenwijk doen.
Het was een voorbeeld van hoe iets anders kan zijn, niet wat ik ervan denk. Er wordt anders gedopeerd, binnen enkele jaren zullen we weten hoe en waar, zullen we de indicatoren herkennen en vaststellen dat die nu weg zijn en dat het dus cleaner is. Wat niet het geval is, want er is uiteraard weer wat anders aan het spelen op de achtergrond.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Er vanuitgaande dat doping gebruikt wordt om een competitive edge te creëren over de concurrentie, dan zou je als deze stelling klopt veel langere demarrages moeten zien. Dat er drie bergen voor het einde al -gecontroleerd- aangevallen werd, en dat tempo vervolgens heel lang volgehouden kan worden. In algemene zin is dat mij zeker niet opgevallen.
Sky was er in die jaren nog niet. Daarbij was het juist US Postal die dit in extreme mate ging doen, uit een periode waarin het volgens jou volgens SOK minder gebeurde.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat ligt er net aan wat het doel van de ploeg is, Sky richt zich nu steeds meer op de grote rondes en laat veel andere koersen links liggen.
Zou kunnen, maar ik volg het patroon dat jij beschrijft en inderdaad een terugkerend patroon is juist niet. Mijn stelling is dat het in deze jaren minder clean aan het worden is dan in voorgaande jaren, maar dat die voorgaande jaren cleaner zijn dan de decennia daarvoor.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het was een voorbeeld van hoe iets anders kan zijn, niet wat ik ervan denk. Er wordt anders gedopeerd, binnen enkele jaren zullen we weten hoe en waar, zullen we de indicatoren herkennen en vaststellen dat die nu weg zijn en dat het dus cleaner is. Wat niet het geval is, want er is uiteraard weer wat anders aan het spelen op de achtergrond.
Wie weet zeggen we binnen enkele jaren wel dat het duidelijk properder is omdat we niet meer van die waanzinnige openingsuren zien.
Als het cleaner is dan in pakweg 2003, dan is het naar mijn mening hooguit gedaald van 85% naar 65% en komt het niet eens in de buurt van redelijk clean. En ik lig daar ook niet van wakker, want ik volg het wielrennen al 25 jaar en het is altijd zo geweest en het zal altijd zo zijn.
er zijn er genoeg die positief gestest hebben, waarvan jullie dachten, tering, zo slecht en dan toch nog op doping.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja, dat kan je natuurlijk denken, ik kan niet bewijzen dat dat niet zo is. Sommigen hebben wel een dusdanig spectaculaire terugval in prestaties dat ze wel erg slecht bezig zouden zijn met hun doping als ze nog steeds gebruikten. Dan denk ik, als je toch gebruikt en je kan wereldtop zijn met gebruik, gebruik dan iets minder zodat je niet gepakt wordt maar nog steeds subtop bent. In plaats van veel minder gebruiken, zodat je prestaties weinig voorstellen, maar je wel het risico loopt voor het leven geschorst en paria te zijn. Dat laatste lijkt me een onlogische keuze, maar ja daar kan ik jou waarschijnlijk niet van overtuigen.
Als ik de top 10 van de Tour van 2010 bekijk, staan er daar toch bijzonder weinig tussen bij wie ik geen bedenkingen heb en tussen 11 en 20 wordt het niet veel beter. Dus wat betekent cleaner dan?quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar ik volg het patroon dat jij beschrijft en inderdaad een terugkerend patroon is juist niet. Mijn stelling is dat het in deze jaren minder clean aan het worden is dan in voorgaande jaren, maar dat die voorgaande jaren cleaner zijn dan de decennia daarvoor.
Hij rijdt nu in een B-team, lekker verdienen is dat.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Thomas Dekker is het niet met je eens.
Vergeet niet dat wielrenners eigenlijk gek zijn, waarbij het niet veel uitmaakt of de dope slecht voor hun gezondheid is, daar denken ze later pas aan, als het te laat is.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja, dat kan je natuurlijk denken, ik kan niet bewijzen dat dat niet zo is. Sommigen hebben wel een dusdanig spectaculaire terugval in prestaties dat ze wel erg slecht bezig zouden zijn met hun doping als ze nog steeds gebruikten. Dan denk ik, als je toch gebruikt en je kan wereldtop zijn met gebruik, gebruik dan iets minder zodat je niet gepakt wordt maar nog steeds subtop bent. In plaats van veel minder gebruiken, zodat je prestaties weinig voorstellen, maar je wel het risico loopt voor het leven geschorst en paria te zijn. Dat laatste lijkt me een onlogische keuze, maar ja daar kan ik jou waarschijnlijk niet van overtuigen.
twitter:jarnogm twitterde op donderdag 06-06-2013 om 18:34:59vandaag het oude wielrennen gezien.. sinkewitz die op de eerste klim iedereen strak uit het wiel rijd.. vervolgens 180 alleen op kop rijd reageer retweet
twitter:jarnogm twitterde op donderdag 06-06-2013 om 18:36:08en de pech heeft dat de laatste 35km afdaling waren.. want nu werd ie nog gepakt doordat er 5 teams samen werkten.. reageer retweet
Garmin is een B-team?quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hij rijdt nu in een B-team, lekker verdienen is dat.
Us Postal was gewoon een hele brutale ploeg, waarbij ze figuurlijk zeiden "fuck you, you can't catch us"quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Sky was er in die jaren nog niet. Daarbij was het juist US Postal die dit in extreme mate ging doen, uit een periode waarin het volgens jou volgens SOK minder gebeurde.
ik bedoelde B prestatiesquote:
Bruyneel was volgens mij nog wel in beroep gegaan tegen zijn straf. Maar sinds december of zo al niets meer van hem gehoord. Blij toe overigens.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Us Postal was gewoon een hele brutale ploeg, waarbij ze figuurlijk zeiden "fuck you, you can't catch us"
volgens mij is bruyneel ook van de aardbodem verdwenen, ik kwam nog wel dit tegen.
http://www.wielerflits.nl(...)eld-verbruggen-.html
quote:Als je iemand 215 keer controleert en hij is altijd negatief, dan zit het probleem allereerst in die test zelf. Nou, daar ben ik niet voor verantwoordelijk. Ik vraag me sowieso af wat ik persoonlijk aan het dopingprobleem had kunnen doen.
Thomas Weiselquote:Op donderdag 6 juni 2013 19:22 schreef Wombcat het volgende:
Deze uitspraak van Heintje in dat artikel trouwens:
[..]![]()
Wat een plaat heb je dan voor je kop.
Hij was toch bezig met een boek?quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bruyneel was volgens mij nog wel in beroep gegaan tegen zijn straf. Maar sinds december of zo al niets meer van hem gehoord. Blij toe overigens.
zou strafbaar gesteld moet worden, profiteren van je overtredingen/misdrijven dmv een boek/interviewquote:Op donderdag 6 juni 2013 20:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij was toch bezig met een boek?
Niet dat ik iets van de inhoud verwacht of hoop
http://www.uci.ch/Modules(...)MTI2Mjc%26LangId%3D1twitter:inrng twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 08:59:46Nikita Novikov (Vacansoleil-DCM) provisionally suspended by UCI following A-sample test for Ostarine, an experimental pharmaceutical reageer retweet
Buitenlandse renners hoefden het dopingconvenant zeker niet te tekenen?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:03 schreef heywoodu het volgende:
http://www.uci.ch/Modules(...)MTI2Mjc%26LangId%3D1twitter:inrng twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 08:59:46Nikita Novikov (Vacansoleil-DCM) provisionally suspended by UCI following A-sample test for Ostarine, an experimental pharmaceutical reageer retweet
Novikov was wel degelijk een heel groot talent. Reed echter bij de profs voorlopig, mede door blessures, geen deuk in een pakje boter.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:08 schreef Ericr het volgende:
Top dat aankoopbeleid van Vacansoleil. Ook top dat honderdzesendertigste rangs renners hun toevlucht zoeken tot experimentele middelen.Het is dan wel een jonge renner maar wat moet je eigenlijk met zo'n renner die waarschijnlijk nooit veel meer dan pelotonvulling wordt?
Wat een renner gedaan heeft in de Ronde van Ouagadougou boeit niet zoveel als je eenmaal bent toegetreden tot het prof peloton. Zoveel 'grote talenten' die op jonge leeftijd veelbelovend zijn maar bij de profs nooit veel meer dan een waterdrager worden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Novikov was wel degelijk een heel groot talent. Reed echter bij de profs voorlopig, mede door blessures, geen deuk in een pakje boter.
twitter:theboz91 twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 09:09:15@inrng at Aosta in 11' we called him Schwarzenegger. A massive Russian who was out climbing the climbers. Crashed x2 on a descent, still won reageer retweet
twitter:romainbardet twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 09:19:20Novikov, brute épaisse qui écrasait avec arrogance les courses U23 en 2011 positif. (1/2) reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |