Daar zou ik zelf ook geen probleem mee hebben...quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:41 schreef Lemans24 het volgende:
Hoe zouden jullie trouwens reageren op een vrijgezellenfeest van 250 euro, bestaande uit een vliegreis en 1 nacht hotel in een Europese stad?
Ik ben er erg fanatiek tegenin gegaan, maar blijk de enige te zijn die er problemen mee heeft. En daarmee ook de enige die niet meegaat, uiteraard.
Wat zijn precies je bezwaren dan?quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:41 schreef Lemans24 het volgende:
Hoe zouden jullie trouwens reageren op een vrijgezellenfeest van 250 euro, bestaande uit een vliegreis en 1 nacht hotel in een Europese stad?
Ik ben er erg fanatiek tegenin gegaan, maar blijk de enige te zijn die er problemen mee heeft. En daarmee ook de enige die niet meegaat, uiteraard.
Het is veel geld (ik neem even aan dat het exclusief eten en drinken is), maar wel gaafquote:Op vrijdag 27 september 2013 11:41 schreef Lemans24 het volgende:
Mijn bezwaren zijn:quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:49 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Wat zijn precies je bezwaren dan?
Duidelijkquote:Op vrijdag 27 september 2013 12:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Mijn bezwaren zijn:
- het principe dat een vrijgezellenfeest steeds duurder wordt. 50 euro is mooi, 100 euro al gek genoeg, 250 is absurd.
- het principe dat binnen een dag heen en weer vliegen iets is waar ik falicant tegen ben.
- het principe dat het gebracht wordt als 'eveneens een weekend met vrienden'. 1 nacht is geen weekend en tijdens een vriedenweekend betaalt ook de bruidegom maar lekker zelf!
Principes dus, daarom kon ik eigenlijk alleen maar nee zeggen.
Ik heb al de optie gekregen om m'n eigen ticket te boeken (langer te gaan dus) en niet mee te betalen voor de bruidegom...
Het zal wel inclusief eten en drinken zijn, schat ik. Maar het kan ook zo maar 300 euro worden.
Dat kan ik ook prima, en doe ik ook graag. Neemt niet weg dat ik daar altijd aan vast moet houden, als andere mensen liever een keer uit eten gaan en wijn drinken, vind ik dat ook prima. Natuurlijk wel makkelijk lullen dankzij mijn portemonnee.quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:13 schreef Lemans24 het volgende:
De rest vindt een maandag extra juist te duur, omdat het een vrije dag kost...
En ik ben het type dat voor 20 euro ook een gezellige avond kan hebben, met gewoon drie speciaalbiertjes en een tosti in het cafe. In Nederland ja
Mijn financiele situatie is momenteel simpelweg dat ik mjin spaargeld aan het opmaken ben en zo goedkoop mogelijk probeer te leven. Ondertussen af en toe een beetje werken, starten met ondernemen, maar vooral doen waar ik zin in heb. Dit in verband met een totaal oninteressante kantoorbaan die ik destijds heb opgezegd.quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:29 schreef Fogel het volgende:
Het ligt ook een beetje aan je financiele situatie natuurlijk. Sommigen merken een bedrag als 250¤ niet eens.
Een vrijgezellenfeest is natuurlijk wel net iets meer dan een paar bier en een tosti, maar heeft een vliegreis echt zoveel meerwaarde in dit geval?
Het bedrag op zich is niet afschrikwekkend, maar voor die extra tientallen euros kan je ook veel leuke dingen doen ipv vliegen.
Ach, het is me destijds wel gevraagd, of ik een tripje naar het buitenland OK zou vinden. Toen vond ik het best, was een leuk extra reisje. De toen voorgespiegelde 150 euro is echter bijna het dubbele geworden (alleen het vliegticket is nu al 150 euro), dus mijn mening is veranderd. En het is een dag ipv een weekend, ook niet positief.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:18 schreef Bajskorv het volgende:
Prima, gooi het dan op zuinigheid. Besef gewoon dat niet iedereen hetzelfde in elkaar zit, en het is vrijheid blijheid. Het is iemands huwelijk, dus maak er geen lange discussie van en excuseer jezelf gewoon voor dat weekend.
Ik heb nu zelf twee keer moeten organiseren, en beide keren netjes rekening gehouden met mensen die minder uit wilden geven. Ik besef heel goed dat niet iedereen zin heeft in zo'n uitgave en het moet leuk zijn voor iedereen. Jammer als mensen dat in dit geval niet in hebben gezien, maar geen zin om daar moeilijk over te doen.
En aan de andere kant zeggen dat honderd euro extra uitgeven een onoverkomenlijk probleem is.quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:37 schreef Lemans24 het volgende:
Een maand Indonesie is net achter de rug, 12 dagen Maleisie bijna klaar en nog drie weken Thailand voor de boeg! Dan drie dagen Berlijn half november.
quote:Op zondag 29 september 2013 15:19 schreef flipsen het volgende:
Overigens mis ik Argentinie in het rijtje? Laat de organisatie me anders even een mailtje sturen
Het is in Schotland, in november...quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:49 schreef k_man het volgende:
Tja, het komt toch ergens wel een beetje merkwaardig over. Aan de ene kant wel dit:
[..]
En aan de andere kant zeggen dat honderd euro extra uitgeven een onoverkomenlijk probleem is.
Ik zou er ook één of meerdere dagen aan vastplakken, mits het een leuke stad is. En dan eventueel dat reisje naar Berlijn maar yeven uitstellen als er anders een budgetprobleem ontstaat.
Ik zeg de vriendschap toch niet op door niet mee te gaan?quote:Op zondag 29 september 2013 15:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Dan is de vraag of de vriendschap het waard is, lemans. Ik ben gister teruggekomen van 36 uur Nederland voor een bruiloft, die me in totaal meer dan 300 euro gekost heeft. Dat is meer dan de helft van wat ik maandelijks te besteden heb na vaste lasten enzo. Het was het waard, maar k heb me ook bedacht of de vriendschap dit wel waard was. Maar, besloten dat het zo is. Het was ook een leuk feestje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |