Ik heb nu 1 jaar mijn rijbewijs en mijn p.r. staat op 125 km/u (met een Opel Astra). Maar ik neem nooit onverantwoorde risico's hoor
k Hoop van harte dat er bij jou ooit eens een boom oversteekt.
[Dit bericht is gewijzigd door MrTorture op 16-09-2002 10:58]
quote:Nee, dat blijkt.
Op maandag 16 september 2002 10:56 schreef Realforze het volgende:
Maar ik neem nooit onverantwoorde risico's hoor
quote:Mijn maximumsnelheid in de BK is iets van 52 geweest.
Wat is jullie hoogste snelheid ooit gereden met een auto op de openbare weg in de bebouwde kom? (max. snelheid is dus 50 km/u)Ik heb nu 1 jaar mijn rijbewijs en mijn p.r. staat op 125 km/u (met een Opel Astra). Maar ik neem nooit onverantwoorde risico's hoor
En jij bent een lul.
V.
* Joene hoogste in bebouwde kom is 70 denk ik , maar wel op een weg in de bebouwde kom waar de maximum snelheid ook 70 is.
verder rij ik normaal tussen de 50/60
hierbij heeft zo´n vaste flitspaal me geflitst.
waardoor ik nu 5 jr rijverbod heb in duitsland
beter duitsland dan nederland en volgens jaar mag ik weer naar duitsland gaan, 5 jr voorbij
en dit was niet stoer. moest ff me agressie kwijt, krijg je als je toenmalige vriendin ff betrapt met een ander in je bed.
dan doe je rare dingen, en als het overdag was gebeurt, zou ik dat nooit gedaan hebben
[Dit bericht is gewijzigd door Dommepraat op 16-09-2002 11:04]
mja je moet het niet proberen in de buurt van kinderen ofzo.
< hahaha
quote:Ssssoooooooooo heeee, jij bent vanaf nu af aan mijn held hoor!
Wat is jullie hoogste snelheid ooit gereden met een auto op de openbare weg in de bebouwde kom? (max. snelheid is dus 50 km/u)
Ik heb nu 1 jaar mijn rijbewijs en mijn p.r. staat op 125 km/u (met een Opel Astra). Maar ik neem nooit onverantwoorde risico's hoor
of zou deze post van topicstarter een mislukte poging zijn geweest om leuk te zijn?
[Dit bericht is gewijzigd door DaRealMac op 16-09-2002 11:08]
[Dit bericht is gewijzigd door melonovy op 16-09-2002 11:05]
quote:* Greetz heeft hier even geen woorden voor...
Wat is jullie hoogste snelheid ooit gereden met een auto op de openbare weg in de bebouwde kom? (max. snelheid is dus 50 km/u)Ik heb nu 1 jaar mijn rijbewijs en mijn p.r. staat op 125 km/u (met een Opel Astra). Maar ik neem nooit onverantwoorde risico's hoor
quote:in de bebouwde kom?? Ik hoop dat je de topic titel niet goed gelezen hebt en anders nomineer ik jou voor de grootste klootzak op aarde
Op maandag 16 september 2002 11:05 schreef jaspernl het volgende:
180
met een V70
quote:wacht maar tot dat je je rijbewijs hebt...
Op maandag 16 september 2002 11:07 schreef sbientje het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs nog niet, en in mijn rijles op plekken waar je 50 mag, hoogstens 55... die maximumsnelheid is er niet voor niets! 125, of 190 waar je 60 mag, waar ben je dan mee bezig zeg
quote:Ik zeg niet dat ik mezelf stoer vind. Anders had ik wel opgeschept met 180 km/u ofzo.
Op maandag 16 september 2002 11:02 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Wow , dat is stoer...![]()
quote:Lijkt me reden genoeg om nooit meer in te stappen bij die persoon, hetzelfde met degene die zo nodig met alcohol achter het stuur gaat zitten... die mag dus voortaan bij mij op de achterbank! (zowel zakelijk
Op maandag 16 september 2002 11:04 schreef Baileys het volgende:
Zelf niet gereden, maar wel meegereden. 190 km/u waar je 60 mag...
quote:Ja, en dan? Verander je in een onverantwoorde debiel? Omdat jij en nog een paar sukkels hun rijbewijs niet verdienen?
Op maandag 16 september 2002 11:08 schreef _GdR_ het volgende:[..]
wacht maar tot dat je je rijbewijs hebt...
Goh, nooit geweten...
V.
quote:Totdat er een kind oversteekt
Op maandag 16 september 2002 11:10 schreef Realforze het volgende:
Als het rustig is, kun je op een brede weg in de bebouwde kom best hard rijden zonder veel gevaar.
quote:Hangt een beetje van de weg af.. De meeste wegen die niet door de bewoonde gedeelten gaan houd ik tegen de 60 aan.. De wegen die door het bewoonde gebied gaan, of het nu 50 is of niet, ga ik 30 of nog minder.
Wat is jullie hoogste snelheid ooit gereden met een auto op de openbare weg in de bebouwde kom? (max. snelheid is dus 50 km/u)
Weet de verhalen van automobilisten die met 80 of meer door de bebouwde kom rijden.. Kan er over meevertellen.. Toen ik 8 was ben ik geschept door een automobilist die het nodig vond om met een 80 kph door de wijk te rijden..
Ikzelf werd twee dagen later wakker in een ziekenhuis met mijn kaken strak opelkaar gesplakt. Met een zware hersenschudding en diverse brand en schuurwonden.. Een verbrijzelde kaak en nog meer van diens. Ben er redelijk goed van hersteld. Heb af en toe zware hoofdpijn als gevolg van die hersenschudding en mijn hele gebit staat schots en scheef - te scheef voor beugels. Kan me geen bal herinneren van de tijd dat ik tussen de 4 en 10 jaar oud was. -Geen- herinneringen aan die tijd. Zijn gewoon weg, alsof ze er nooit geweest zijn.
Maar goed.. Dat klinkt al zieliger als dat ik het zou willen laten klinken. Vind je bijzonder stoer dat je met je geweldige rij-ervaring van een jaar al zo hard durft te rijden en dan ook nog weet te melden dat je geen onnodig risico neemt. Vind ik heel erg knap..
T was officieel binnen de bebouwde kom maar goed..t was een vrij rustige weg zonder huizen ofzo..en anders 90km/hr...heb ik ook een boete voor gehad
quote:*stil* ..
Op maandag 16 september 2002 11:13 schreef LazySod het volgende:
Weet de verhalen van automobilisten die met 80 of meer door de bebouwde kom rijden.. Kan er over meevertellen.. Toen ik 8 was ben ik geschept door een automobilist die het nodig vond om met een 80 kph door de wijk te rijden..
ben benieuwd of topicopener het ook recht in je gezicht trots durft te zeggen
hoe dom kan je zijn
quote:Nog zo iemand die trots op zichzelf kan zijn
Op maandag 16 september 2002 11:15 schreef NightCrawler het volgende:T was officieel binnen de bebouwde kom maar goed..t was een vrij rustige weg zonder huizen ofzo..en anders 90km/hr...
Is natuurlijk fout, maar al die schijnheilige mensen die beweren nooit harder dan 55 te hebben gereden in de bebouwde kom hebben zeker ook nog nooit harder dan 130 gereden op de snelweg. Of nee, laat me raden: "Ja, maar dat is anders...."
[Dit bericht is gewijzigd door RickN op 16-09-2002 11:23]
quote:Hierbij win je de award Compleet Debiele loosersukkel van het jaar 2002
[Dit bericht is gewijzigd door QyRoZ op 16-09-2002 11:27]
[Dit bericht is gewijzigd door Howlin_Mad op 16-09-2002 11:24]
Buiten de bebouwde kom mag men wat mij betreft zo hard scheuren als men wil.
quote:Heb je al wel eens een kind over zien steken op de snelweg? Een kruising gezien op de snelweg?
Op maandag 16 september 2002 11:22 schreef RickN het volgende:
Ja, maar dat is anders....
quote:Even tussen door hoor, maar ik heb een ban gekregen omdat ik het woordje "Kanker" gebruikte voor iemand.....
Op maandag 16 september 2002 11:23 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Hierbij win je de award Compleet Debiele Kankersukkel van het jaar 2002
,
,
.
quote:Dat slaat nergens op, 50 kan ook al te hard zijn op sommige punten, dat is alleen de max-snelheid.
Op maandag 16 september 2002 11:24 schreef qbus het volgende:
Binnen de bebouwde kom moet je je gewoon aan 50 km per uur houden, harder rijden is levensgevaarlijk i.v.m kinderen, voetgangers, fietsers enz enz.Buiten de bebouwde kom mag men wat mij betreft zo hard scheuren als men wil.
quote:Zal het editten, deze looser is me geen ban waard
Op maandag 16 september 2002 11:24 schreef Bastard het volgende:[..]
Even tussen door hoor, maar ik heb een ban gekregen omdat ik het woordje "Kanker" gebruikte voor iemand.....
quote:BK = Burger King? da's wel vet snel dan
Op maandag 16 september 2002 11:01 schreef Verbal het volgende:[..]
Mijn maximumsnelheid in de BK is iets van 52 geweest.
En jij bent een lul.
V.
Leuk die nieuwe smileys
[Dit bericht is gewijzigd door Greetz op 16-09-2002 11:39]
quote:Jaja en jij bent grappig
Op maandag 16 september 2002 11:28 schreef kratjuh het volgende:[..]
BK = Burger King? da's wel vet snel dan
![]()
![]()
Leuk die nieuwe smileys
quote:Oplettendheid is i.dd altijd geboden.
Op maandag 16 september 2002 11:25 schreef Howlin_Mad het volgende:[..]
Dat slaat nergens op, 50 kan ook al te hard zijn op sommige punten, dat is alleen de max-snelheid.
En buiten de bebouwde kom is dat echt niet veiliger om daar wel harder te mogen. Je moet gewoon overal uitkijken.
Als iedereen zo gaat redeneren...
quote:* DaRealMac is het eens met qbus
Op maandag 16 september 2002 11:38 schreef qbus het volgende:[..]
Oplettendheid is i.dd altijd geboden.
verder ben ik buiten de bebouwde kom een groot voorstander van het autobahn-principe!
quote:Ik ook: laat alle snelheidsduivels maar lekker naar de Duitse autobahn gaan om daar te scheuren, dan houden we het op de Nederlandse snelweg lekker rustig & veilig!
Op maandag 16 september 2002 11:38 schreef qbus het volgende:[..]
Oplettendheid is i.dd altijd geboden.
verder ben ik buiten de bebouwde kom een groot voorstander van het autobahn-principe!
ontopic: toch jammer dat er altijd (jonge) mensen zullen blijven die veels te veel vertrouwen in zichzelf als chauffeur hebben... Afgelopen weekend nog 2 doden in Den Haag ofzo geloof ik, 's nacht met hoge snelheid via botsing op lantarenpaal geknald, 21 en 23 jaar. Dood.
160 ook wel ooit gereden in de kom in mijn wilde jaren. tegenwoordig kom ik nooit boven de 70 en dat is al aan de harde kant.
quote:k Denk meer dat ze bedoelen dat je je eigen gang mag gaan, maar dat je volledig eigen risico draagt.
Op maandag 16 september 2002 11:46 schreef Chao.Khao het volgende:[..]
Ik ook: laat alle snelheidsduivels maar lekker naar de Duitse autobahn gaan om daar te scheuren, dan houden we het op de Nederlandse snelweg lekker rustig & veilig!
quote:En dat kan op de autobahn, omdat je daar alleen maar andere automobilisten hebt (en kwetsbare motorrijders...) maar in de bebouwde kom heb je ook fietsers en voetgangers, ja, zelfs 's nachts. Dus daar is het debiel, dom en totaal onverantwoord.
Op maandag 16 september 2002 11:48 schreef MrTorture het volgende:[..]
k Denk meer dat ze bedoelen dat je je eigen gang mag gaan, maar dat je volledig eigen risico draagt.
quote:Mee eens.
Op maandag 16 september 2002 11:50 schreef QyRoZ het volgende:[..]
En dat kan op de autobahn, omdat je daar alleen maar andere automobilisten hebt (en kwetsbare motorrijders...) maar in de bebouwde kom heb je ook fietsers en voetgangers, ja, zelfs 's nachts. Dus daar is het debiel, dom en totaal onverantwoord.
quote:En wie draait er weer op voor de kosten van een nieuwe paal?? Juist!
Op maandag 16 september 2002 11:46 schreef Chao.Khao het volgende:[..]
Ik ook: laat alle snelheidsduivels maar lekker naar de Duitse autobahn gaan om daar te scheuren, dan houden we het op de Nederlandse snelweg lekker rustig & veilig!
ontopic: toch jammer dat er altijd (jonge) mensen zullen blijven die veels te veel vertrouwen in zichzelf als chauffeur hebben... Afgelopen weekend nog 2 doden in Den Haag ofzo geloof ik, 's nacht met hoge snelheid via botsing op lantarenpaal geknald, 21 en 23 jaar. Dood.
quote:Ja, waar is die kloon eigenlijk?
Op maandag 16 september 2002 11:52 schreef Joene het volgende:
*Odulla topic
quote:70 op een woonerf, maar ik rij wel verantwoordelijk.
quote:Tuurlijk joh, die woonerven zijn er voor gemaakt...
Op maandag 16 september 2002 11:58 schreef Ulx het volgende:[..]
70 op een woonerf, maar ik rij wel verantwoordelijk.
die nieuwe rijbewijzen zijn uitgevoerd met het puntensysteem, iemand een idee vanaf welke snelheids overtreding je een punt krijgt, (3 punten is inleveren, en ik dacht bij 30km/h te hard of zo)
heb zelf ook met puntensysteem, en ben er wel benieuwd naaar eigenlijk.
quote:Zolang je maar verantwoordelijk rijdt kan je makkelijk 150 daar rijden. Je rijdt toch beter dan de rest.
Op maandag 16 september 2002 11:58 schreef Ulx het volgende:[..]
70 op een woonerf, maar ik rij wel verantwoordelijk.
quote:Ik vind je een ongelooflijke mongolische randdebiel.
Door types als jij voel ik me niet altijd 100% veilig in het verkeer, en vind ik het ook maar niets dat ik me rijbewijs ga halen.
quote:En ik ben de beste automobilist die er rijd...
Op maandag 16 september 2002 12:07 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Je rijdt toch beter dan de rest.
Gemideld rij ik iedere ochtend dan rond de 90-100 km/h
Dit is niet gevaarlijk. Ik rij dit al jaren.
Wat wel gevaarlijk is zijn die kut invalide wagentjes die dan ineens met 20 kilometer per uur midden op de weg rijden.
Of als er scholieren fietsen dan rem ik altijd af naar ca 40.
Maar goed. Ik ben niet de eenigste die zo hard rijd.
Rond dat tijdstip zijn er tientallen die de vaart er inhouden.
Das lekker toch? Ben je lekker snel op je werk.
En ik praat dan niet over smalle wegetjes waar voetgangers langs lopen.
Nee gewoon over 2 baans wegen met midden berm
En daarnaastr gras en dan pas een fietspad.
Jammer als je daar maar 50 rijd
*edit: typo's
[Dit bericht is gewijzigd door Bill_E op 16-09-2002 12:17]
quote:Ach ja, als je 1 jaar je rijbewijs hebt denk je dat je kan autorijden.... Te lang boven de benzinetank staan te snuiven??
quote:En waarom denk je dat ze het dan als bebouwde kom bestempelen!?!?!?
Op maandag 16 september 2002 12:15 schreef Bill_E het volgende:Wat wel gevaarlijk is zijn die kut invalide wagentjes die dan ineens met 20 kilometer per uur midden op de weg rijden.
Zijn ouders vonden dat geweldig. Totdat hij werd doodgereden door zo'n zelfde type gozer.
Recht in het gezicht van zijn ouders op de begrafenis verteld dat ik geen traan om hem zou laten.
En dat meen ik ook echt.
Het type autorijders wat je altijd ziet in blik op de weg ook. Daarvan denk ik ook alleen maar. Hun dood is beter voor de rest van de samenleving.
quote:Nee dat is fatsoenlijk he?
Op maandag 16 september 2002 12:26 schreef Kalkhof het volgende:Recht in het gezicht van zijn ouders op de begrafenis verteld dat ik geen traan om hem zou laten.
En dat meen ik ook echt.
quote:Ja, want buiten de bebouwde kom zijn geen kinderen en fietsers enzo
Op maandag 16 september 2002 11:24 schreef qbus het volgende:Buiten de bebouwde kom mag men wat mij betreft zo hard scheuren als men wil.
en je bent een *schraapt de keel* EEN EIKEL
quote:en dan??? wacht maar tot iemand die je kent wordt aangereden door zon snelheidsmaniak! je moet nadenken... ook met rijbewijs zal je mij nooit met 120 rond zien scheuren door de bebouwde kom...
Op maandag 16 september 2002 11:08 schreef _GdR_ het volgende:[..]
wacht maar tot dat je je rijbewijs hebt...
quote:daar sluit ik me bij aan, dat vind ik ook niet kunnen. Het is goed dat je hier in nederland een mening mag hebben maar soms moet je dingen even voor je houden.. dank u
Op maandag 16 september 2002 12:44 schreef Bastard het volgende:[..]
Nee dat is fatsoenlijk he?
Ik vind hard rijden in mijn geval dus veel veiliger.. raar he?
quote:Ja...je lult gewoon uit je nek...je bent net zo veilig aan het rijden als die 'anderen'. Ik rij ook vaak te hard maar weet dat ik geen kans maak als ik slip of als er iets 'spontaan' oversteekt. Een goede vriend van me heeft dat donderdag nog bewezen. Die is nu dood...ff in de berm en toen geslipt. Hij heeft het niet eens geweten zo snel is het gegaan.
Ik vind hard rijden in mijn geval dus veel veiliger.. raar he?
nee maar ff serieus, mensen die hardrijden binnen de bebouwde kom kan ik zo gigantisch op
ik ben zelf een keer bijna plat gereden door een bus die nogal hard reed, ik verwachtte totaal niet dat ie zo hard zou rijden
ik liep met een rugzak op mn rug, de bus schampte mn rugzak nog, nou kan je nagaan als ie ietsje harder reed
stelletje flikkers die hard rijden binnen de bebouwde kom
quote:Ik heb mezelf gelaserd met ±150 op de teller, door de bebouwde kom. Achteraf stom maar ja
Op maandag 16 september 2002 13:10 schreef Fliepke het volgende:
ze hebben me met 73 km/h gelaserd.
Geeft wel een kick, want je weet de gevolgen als je gepakt wordt...
quote:afgelopen zaterdag reed ik met 50 voor een cafe langs stond er zo'n boer midden op de weg en hij was ze dronken dat hij dacht dat ik 100 reed..
Op maandag 16 september 2002 13:09 schreef QyRoZ het volgende:
Afgelopen zaterdag ben ik ook bijna aangereden door een debiele lompe kutboer die het nodig vond met 100 door het centrum van het dorp te rijden, vlak voor drukke café's en discotheken langs![]()
![]()
quote:Je hebt jezelf gelaserd
Op maandag 16 september 2002 13:14 schreef Jerommeke het volgende:[..]
Ik heb mezelf gelaserd met ±150 op de teller, door de bebouwde kom. Achteraf stom maar ja
quote:en weet je ook de gevolgen als er iemand oversteekt die niet verwacht dat er een of andere randdebiel met 150 aan komt rijden??
Ik heb mezelf gelaserd met ±150 op de teller, door de bebouwde kom. Achteraf stom maar ja
quote:Ja duh.. ik reed gewoon 150 ongeveer.. ik hoop dat je het nu wel begrijpt..
Op maandag 16 september 2002 13:17 schreef Hawg het volgende:[..]
Je hebt jezelf gelaserd
Verkopen ze die shit ook al in de speelgoedwinkel dan??
quote:Maar goed dat ik geen alcohol drink.
Op maandag 16 september 2002 13:16 schreef 83 het volgende:[..]
afgelopen zaterdag reed ik met 50 voor een cafe langs stond er zo'n boer midden op de weg en hij was ze dronken dat hij dacht dat ik 100 reed..
quote:dat weet ik... het is bij mij geen gewoonte om 150 door de bbk te rijden, maar als je je rijbewijs net hebt, doe je wel eens dingen waarvan je achteraf van denkt dat het beter niet had kunnen doen.
Op maandag 16 september 2002 13:19 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
en weet je ook de gevolgen als er iemand oversteekt die niet verwacht dat er een of andere randdebiel met 150 aan komt rijden??
Btw, op die weg steekt 's nachts om 03:00u niemad over..
[Dit bericht is gewijzigd door Jerommeke op 16-09-2002 13:25]
quote:Dat is pas een kick. Lekker bloed op je auto. Gaat er wel weer af, dus zo erg is het niet.
Op maandag 16 september 2002 13:19 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
en weet je ook de gevolgen als er iemand oversteekt die niet verwacht dat er een of andere randdebiel met 150 aan komt rijden??
quote:Jij guit.
Op maandag 16 september 2002 13:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
55. Vermoed ik.
quote:Trouwens, binnen de bebouwde kom heb je ook wel eens wegen waar je harder dan 50 mag. Zo heb ik in Leeuwarden 70 gereden. Cool he!!!!!!
Op maandag 16 september 2002 13:30 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Jij guit.
quote:Je mag jezelf ook nuken, wat mij betreft...
Ik heb mezelf gelaserd met ±150 op de teller, door de bebouwde kom.
V.
quote:Ik in Zwolle, op de IJsselallee
Op maandag 16 september 2002 13:40 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Trouwens, binnen de bebouwde kom heb je ook wel eens wegen waar je harder dan 50 mag. Zo heb ik in Leeuwarden 70 gereden. Cool he!!!!!!
quote:We are sexy!
Op maandag 16 september 2002 13:48 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Ik in Zwolle, op de IJsselallee
Ik ben nu heel trots op mezelf. Stoer ben ik nu hè? Dat compenseert mijn kleine geslachtsdeel weer.
quote:Nu nog een opgevoerde Opel Manta of VW Golf GTI en ons sex-appeal bereikt nieuwe hoogtes.
Op maandag 16 september 2002 13:49 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
We are sexy!
quote:Wat is de kick
Ik reed gisteren vanuit Delft over de A12 met 160 km/h, gaf geen kick hoor wilde gewoon sneller thuis zijn.
quote:Da's leuk voor je. Maar het gaat hier over hard rijden binnen de bebouwde kom. En ik denk zo dat die A12 niet echt binnen de bebouwde kom ligt
Op maandag 16 september 2002 13:59 schreef Bastard het volgende:Ik reed gisteren vanuit Delft over de A12 met 160 km/h, gaf geen kick hoor wilde gewoon sneller thuis zijn.
quote:Oh dan ligt daar vast het verschil in ...
Op maandag 16 september 2002 14:26 schreef Light het volgende:[..]
Da's leuk voor je. Maar het gaat hier over hard rijden binnen de bebouwde kom. En ik denk zo dat die A12 niet echt binnen de bebouwde kom ligt
quote:Twas een astra
Op maandag 16 september 2002 15:24 schreef tArt het volgende:
Mietje, 125 km/h maar. Kan veel harder.
quote:bloed willen we zien op de voorruit!
Op maandag 16 september 2002 15:24 schreef tArt het volgende:
Mietje, 125 km/h maar. Kan veel harder.
was in minder dan 500 meter dus viel mee...
quote:Ik mag voor de topicstarter hopen dat hij zijn verstand snel genoeg terugkrijgt
Hagenaars van 21 en 23 verongelukt
DEN HAAG | Twee Hagenaars van 21 en 23 jaar zijn in de nacht van zaterdag op zondag om het leven gekomen bij een aanrijding op de Laan van Meerdervoort. Twee andere Hagenaars raakten gewond. Bij andere verkeersongevallen in de stad vielen dit weekeinde nog drie ernstig gewonden.
Het ongeluk op de Laan van Meerdervoort gebeurde omstreeks drie uur ter hoogte van het De Savornin Lohmanplein. De twee jonge Hagenaars reden met zeer hoge snelheid over de Laan van Meerdervoort in de richting van de Ockenburghstraat. Op het kruispunt van de Laan van Meerdervoort en het De Savornin Lohmanplein botste de auto van de twee tegen een wagen met daarin een 30-jarige vrouw en een 39-jarige man. Door de klap van de aanrijding botste de auto van de twee mannen tegen een HTM-mast en brak in tweeën.
De mannen werden uit de auto geslingerd en overleden ter plaatse aan hun verwondingen. Eén van de slachtoffers werd door het ongeluk onthoofd. De 30-jarige Haagse raakte gewond aan haar schouder, maar hoefde niet naar het ziekenhuis. Haar 39-jarige passagier is met onbekend letsel opgenomen in het Rode Kruis Ziekenhuis. In verband met onder meer sporenonderzoek door de politie is het kruispunt Laan van Meerdervoort/De Savornin Lohmanplein tot gistermiddag twaalf uur afgezet geweest.
Wat nu rond die paal zit was dus eerst een auto
(Heb niet het hele topic gelezen, omdat ik die reacties van moraalridders niet kan uitstaan)
quote:Ja, gezeik altijd, laat ons toch lekker 200 in de bebouwde kom rijden als we dat willen, heeft toch niemand last van?
Op maandag 16 september 2002 19:38 schreef noki_JA het volgende:(Heb niet het hele topic gelezen, omdat ik die reacties van moraalridders niet kan uitstaan)
quote:Nou sta ik niet echt als een moraalridder hier of een linkse kwast
Op maandag 16 september 2002 19:38 schreef noki_JA het volgende:
Mijn collega heeft 190 op de klok gehad met zijn VW Scirocco(Heb niet het hele topic gelezen, omdat ik die reacties van moraalridders niet kan uitstaan)
quote:We hebben het hier over binnen de bebouwde kom. En dan mag ik een moraalridder zijn als ik 190 km/u binnen de bebouwde kom te hard vind, so be it. Ik wens te blijven rondrijden op mijn fiets, en er niet door een gestoorde gek afgereden te worden. En ik wil ook veilig kunnen lopen.
Op maandag 16 september 2002 19:38 schreef noki_JA het volgende:
Mijn collega heeft 190 op de klok gehad met zijn VW Scirocco(Heb niet het hele topic gelezen, omdat ik die reacties van moraalridders niet kan uitstaan)
50 is leuk, op plekken waar dat is toegestaan. 60 wordt al tricky, nog harder is dom en gevaarlijk.
quote:Nog een voorbeeld: Patrick Kluivert die midden in de nacht denkt dat de straten van Amsterdam-Noord dusdanig verlaten zijn dat hij wel met ruim 100 km/u binnen de bebouwde kom mag rijden.
Op maandag 16 september 2002 19:28 schreef 4]-[ Highlander het volgende:
Hier maar ff een berichtje over wat er kan gebeuren als je met hoge snelheid in de bebouwde kom rijdt:
[..]
En vervolgens zijn auto "parkeert" in een andere auto die op dezelfde straat aan het keren is, en bij deze actie iemand van het leven berooft.
Noem mij maar een moraalridder, maar ik vind dat een ieder die gepakt wordt met een snelheid van meer dan 80 km/u waar maximaal 50 is toegestaan zijn rijbewijs voorgoed mag kwijtraken. Rijd je iemand dood terwijl je deze snelheid hebt dan mag je wat mij betreft veroordeeld worden voor doodslag.
Maar da's erg lang geleden...was toen 14 en totaal losgeslagen. Ik heb m'n portie niet veel later gehad door dezelfde brommer in een tram te parkeren.
Ben iig blij dat ik toen alleen mezelf beschadigd heb
quote:Dat neemt niet weg dat er plaatsen zijn waar het (wegentechnisch gezien) toegestaan is om 120+ te rijden. Zoals bijvoorbeeld in Barcelona, waar de snelweg (of de uitloper ervan) opgeslokt is door de bebouwde kom zelf. In amsterdam liggen ook een paar van die snelwegen dwars door de bebouwde kom heen. Parijs ook bijvoorbeeld...
Op maandag 16 september 2002 19:50 schreef Light het volgende:[..]
We hebben het hier over binnen de bebouwde kom. En dan mag ik een moraalridder zijn als ik 190 km/u binnen de bebouwde kom te hard vind, so be it. Ik wens te blijven rondrijden op mijn fiets, en er niet door een gestoorde gek afgereden te worden. En ik wil ook veilig kunnen lopen.
50 is leuk, op plekken waar dat is toegestaan. 60 wordt al tricky, nog harder is dom en gevaarlijk.
Als ze het daar niet over hebben moeten ze het zelf weten. En... dan had de topictitel anders geformuleerd moeten worden.
quote:In Nederland geldt een maximumsnelheid van 50km/u vanaf het moment van passeren van het plaatsnaambord. Uiteraard tenzij anders aangegeven. Een snelweg binnen de bebouwde kom is ofwel geen snelweg ofwel niet binnen de bebouwde kom. 120 mag je er niet voor zover ik weet.
Op maandag 16 september 2002 20:03 schreef MrWilliams het volgende:[..]
Dat neemt niet weg dat er plaatsen zijn waar het (wegentechnisch gezien) toegestaan is om 120+ te rijden. Zoals bijvoorbeeld in Barcelona, waar de snelweg (of de uitloper ervan) opgeslokt is door de bebouwde kom zelf. In amsterdam liggen ook een paar van die snelwegen dwars door de bebouwde kom heen. Parijs ook bijvoorbeeld...
Als ze het daar niet over hebben moeten ze het zelf weten. En... dan had de topictitel anders geformuleerd moeten worden.
Als je zoiets in een drukke straat oid doet, ben je zelf inderdaad om te -en. Zelf n keertje s'nachts, geen kip bij de weg, 160 ofzo.
quote:Ik heb je opgegeven bij Durex in de categorie "een grotere lul konden we niet vinden"
Op maandag 16 september 2002 11:19 schreef Pommeloer het volgende:
210, op de van Alkemadelaan in Den Haag. Ik reed zelf niet, anders was ik echt niet zo hard gegaan. Maar toch, de adrenaline vloog door mijn aderen, best wel geinig.
quote:Geen kip bij de weg nee. Maar jij nog wel. En waarom geen andere mensen? Er hoeft er maar 1 te zijn die niet inschat dat jij 3 keer de toegestane snelheid rijdt, en dan is het wel BOEM. En zoals we allemaal weten: BOEM = HO!
Op maandag 16 september 2002 20:42 schreef KabelGast het volgende:
Tjonge wat een moraalridders inderdaad...Als je zoiets in een drukke straat oid doet, ben je zelf inderdaad om te
-en. Zelf n keertje s'nachts, geen kip bij de weg, 160 ofzo.
quote:
Op maandag 16 september 2002 20:50 schreef buzzer het volgende:[..]
Ik heb je opgegeven bij Durex in de categorie "een grotere lul konden we niet vinden"
kheb zelf wel eens 's nachts het gas erop in wat wettelijk bebouwde kom heet, maar om nou te zeggen dat ik dan op m'n teller zit te kijken hoe hard dat was om het vervolgens populair op een forum te zetten, nee... mijn definitie van leuk is anders
quote:How proud can you be
Tjonge wat een moraalridders inderdaad...Als je zoiets in een drukke straat oid doet, ben je zelf inderdaad om te
quote:Heb jij dat artikel niet gelezen dat ik gepost had? Die twee jongens dachten ook lekker te kunnen scheuren om 3 uur 's nachts. Toen kwam er dus ineens een auto uit een straat die hun geen voorrang gaf en nu zijn beide jongens (21 en 23) morsdood.
Je bent toch niet debiel ofzo?
quote:mongool
ik hoop, werkelijk waar, dat je je kapot rijdt
quote:Ik rij niet binnen korte tijd 2 auto's in de prak
Op maandag 16 september 2002 21:10 schreef Charys het volgende:[..]
How proud can you be
85 met de scooter waar je 50 mag, binnen de bebouwde kom.Wel alleen op straten waar het kan en op tijdstippen waar het kan.
quote:en da's dus precies de reden dat die auto afgelopen weekend om een trammast is gevouwen: een van rechts komende automobilist had niet ingeschat dat die auto 140 reed...
Op maandag 16 september 2002 20:51 schreef Light het volgende:[..]
Geen kip bij de weg nee. Maar jij nog wel. En waarom geen andere mensen? Er hoeft er maar 1 te zijn die niet inschat dat jij 3 keer de toegestane snelheid rijdt, en dan is het wel BOEM. En zoals we allemaal weten: BOEM = HO!
Probeer het flamegehalte laag te houden svp...
quote:Zucht...ja...in Den Haag. Waar ik woon zijn er straten waarvan je je afvraagd waarom het "bebouwde" kom wordt genoemd
Op maandag 16 september 2002 21:37 schreef Soep v/d Dag het volgende:[..]
en da's dus precies de reden dat die auto afgelopen weekend om een trammast is gevouwen: een van rechts komende automobilist had niet ingeschat dat die auto 140 reed...
quote:
Op maandag 16 september 2002 21:49 schreef blup het volgende:
Bedenk wel.. ik reed niet.. dus.. ik ben geen eikel
Achteraf gezien ben ik er totaal niet trots op dat ik zo hard reed, zeker omdat mijn vriend langs mij zat. Had verschrikkelijk kunnen aflopen als er een auto van rechts kwam. Maar op dat moment was het echt gaaf
Snelheid bebouwde kom ... denk 120 ofzo... op de dijk gaat het beter moet ik zeggen 160 waar 60 gereden mag worden.
In de bebouwde kom hou ik me met een maximum van 10 km/u verschil aan de snelheid. Je zal maar een keer een kind op je motorkap uitgesmeurd hebben, omdat je zo nodig 100 door de straat moest knallen...
hoe harder, hoe beter!
ja en ik ben een mongool ja, dankje
quote:Ik denk niet dat jij het helemaal snapt. Ik ga niet in een woonwijk 100 rijden! Maar gewoon als er zo'n lekker stuk weg is (zoal bij ons de rondweg). Dan kan je wel harder rijden zonder kinderen aan te rijden....
Op maandag 16 september 2002 23:46 schreef astra het volgende:
Je zal maar een keer een kind op je motorkap uitgesmeurd hebben, omdat je zo nodig 100 door de straat moest knallen...
Samen met Jackson geflitst worden op de rondweg, heerlijk gevoel... NOT!
Op de snelweg boeit het niks, 300 in een McLaren is veiliger dan 50 in je suzuki alto
quote:Dat was een 80 weg
Op maandag 16 september 2002 23:53 schreef McGilles het volgende:
Weet je wat ik zo gezellig vind,Samen met Jackson geflitst worden op de rondweg, heerlijk gevoel... NOT!
normaal rij ik gewoon lekker relaxed 50
Ik weet heus wel waar en wanneer je hard kan rijden. Die 125, dat was maar 5 a 10 sec. op een brede weg, je zou er met een beetje fantasie een 80-weg van kunnen maken)
Op een smalle weg naast een speeltuintje en basisschool die net uit gaat rijd ik echt geen 125 (mijn voorkeur ligt dan bij 200+ ). Ik rij alleen hard als het echt veilig kan.
Dus: weinig verkeer, brede weg, goed zicht.
En ik haat bumperkleven, heb altijd m'n gordel om, rij nooit met alcohol, dus ik ben eigenlijk best wel braaf.
Daarnaast kan ik aardig rijden, al zeg ik het zelf (ik voel me even vrij om mijn rij-instructeur te quoten:"De nieuwe Schumacher!!!", ik had 10 lessen (van 60 min), in 1x geslaagd, 0 ongelukken), maar dat is geen reden overmoedig te worden, ik blijf uitkijken!
En bedankt voor de meelevende reacties, zoals 'mongool'.
Mmm, een 'mongool' die op de universiteit zit, daar had ik nog niet eerder van gehoord, en ik had ook nog nooit gehoord van een mongool met een IQ van 146
quote:Voor iemand met een IQ van 146 had je toch kunnen bedenken dat de manier van je openingspost flamegevoelig kon zijn: er was geen uitleg bij zoals je dat nu wel erbij schreef en het laconieke toontje wat je waarschijnlijk niet bedoeld had lokte deze heftige reacties uit.
Op dinsdag 17 september 2002 01:38 schreef Realforze het volgende:
Topicstarter meldt zich:
quote:dan zou je toch denken dat je verstandiger zou zijn
Mmm, een 'mongool' die op de universiteit zit, daar had ik nog niet eerder van gehoord, en ik had ook nog nooit gehoord van een mongool met een IQ van 146
quote:Vertel mij eens, wat heeft het voor nut om in die 5sec 125km/h te rijden. Misschien dat je even uit kan rekenen met je iq van 146 (nog steeds laag trouwens) hoeveel tijd je ermee inwint. Vergeet niet rekening te houden met optrek en afrem tijd en andere handelingen, meet jij die 125km/h als je daadwerkelijk de 125km/h bereykt totdat je weer afremt, ik weet het ook niet je bent maar mooi bezig.
Topicstarter meldt zich:
Voor alle moraalridders die bang zijn mij op de weg tegen te komen:En ik haat bumperkleven, heb altijd m'n gordel om, rij nooit met alcohol, dus ik ben eigenlijk best wel braaf.
Ok, om die redenen is het wel ok om laag te vliegen in de bebouwde kom.
Daarnaast kan ik aardig rijden, al zeg ik het zelf (ik voel me even vrij om mijn rij-instructeur te quoten:"De nieuwe Schumacher!!!", ik had 10 lessen (van 60 min), in 1x geslaagd, 0 ongelukken), maar dat is geen reden overmoedig te worden, ik blijf uitkijken!
Ach, wil niks zeggen. je kan aardig rijden zowat. 10lessen van 60minuten prachtig hoor. Je hebt vast net zoveel ervaring opgedaan als iemand die al 40jaar lang rijd, in die 6uurtjes.
Komop, de nieuwe schumacher, laat me svp niet zoveel lachen, het is al laat nl. Die instructeur, wat is dat voor msn figuur en als jij denkt dat je de nieuwe schumi bent, veel plezier dan.
Mmm, een 'mongool' die op de universiteit zit, daar had ik nog niet eerder van gehoord, en ik had ook nog nooit gehoord van een mongool met een IQ van 146Mooi je kan rekenen, of niet? Of ben je cijferblind. 50 vijftig is niet 125 honderdvijfentwintig. Maarja jij zit op de universiteyt met een iq van 146 (wat laag trouwens) dus dat maakt het wel ok.
Het zalwel absoluut veylig zijn, jij bent immers de nieuwe schumi geboren en evolved in maar 6uurtjes. Je hoeft immers geen rekening te houden met voetgangers fietsers kinderwagens olifanten overstekend wild boeren kinderen bejaarde in bejaarde karretjes en al het andere verkeer wat je tegen kan komen in de bebouwde kom.
Schumi moet dit wel als die eenmaal in zijn F1 wagen stapt en gaat racen op het circuyt
Naja jij bent en grote kerel je mag er maar trots op zijn dat je alle msn figuren evenaart. Vrijwel kansloos ook.
niet spellcorrected, interreseert me ook geen ene moer, het is al laat ook. zoekt het maar uyt
quote:Het gaat niet om de tijdwinst, zoals de belgen het zo mooi kunnen zeggen: "het gaat om de fun"
Op dinsdag 17 september 2002 03:23 schreef NoMercy het volgende:[..]
Vertel mij eens, wat heeft het voor nut om in die 5sec 125km/h te rijden. Misschien dat je even uit kan rekenen met je iq van 146 (nog steeds laag trouwens) hoeveel tijd je ermee inwint. Vergeet niet rekening te houden met optrek en afrem tijd en andere handelingen, meet jij die 125km/h als je daadwerkelijk de 125km/h bereykt totdat je weer afremt, ik weet het ook niet je bent maar mooi bezig.
Zo, ik vind mezelf nu weer redelijk genuanceert
quote:Ga jefrustraties es allemaal naar me mailen, lijkt me veel gezelliger..
Op maandag 16 september 2002 21:31 schreef KabelGast het volgende:[..]
Ik rij niet binnen korte tijd 2 auto's in de prak
quote:Daar zit je dus mooi fout. Ook op een industrieterrein kan 's nachts om 3:00 iemand rijden, denk maar aan die bewakingsbedrijven.
Op dinsdag 17 september 2002 08:52 schreef pr0f het volgende:[..]
Het gaat niet om de tijdwinst, zoals de belgen het zo mooi kunnen zeggen: "het gaat om de fun"
Om overdag in de stad over de snelheidslimiet heen te gaan is gewoon dom en je bent een eikel als je dat doet maar als je om 3 uur 's nachts op een industrieterrein ff een sprintje trekt heb je echt geen last van ander verkeer. Het enigste wat kan gebeuren is dat jezelf of inzittenden schade kan krijgen, en daar moet je ook niet al te licht over denken.Zo, ik vind mezelf nu weer redelijk genuanceert
Zelf heb ik 's nachts als chauffeur van een bakkerij rondgereden. Ik weet precies hoe lekker het is om wat door te rijden op een lege weg en de bakkerij lag ook in een industrieterrein. Misschien kom je 99 van de 100 keer niemand tegen, maar juist die ene kan je je leven kosten. Die twee jongens die zich doodgereden kwamen bij hun laatste kruispunt, daarna was het 1 rechte weg zonder echte zijstraten. Dan kun je jezelf nog zo slim vinden omdat je een iq van 145 hebt, maar in het verkeer ben je nou eenmaal niet de enige. Je bent gewoon ook afhankelijk van anderen, zoals in dit geval iemand die geen voorrang verleent en gewoon de weg oversteekt met zijn auto. Zie met zo'n hoge snelheid nog maar eens te remmen
quote:+anderen:
Op dinsdag 17 september 2002 03:23 schreef NoMercy het volgende:[..]
.. je iq van 146 (nog steeds laag trouwens)
Haha, altijd leuk die reacties. Ik zette het IQ alleen neer om een beetje te provoceren (provoceren=typisch Waterman kenmerk, zie watermannen als Pim Fortuyn, Mental Theo, Realforze, Eminem heeft ook veel waterman in z'n horoscoop) je weet dat je daar reacties op krijgt. Mijn IQ is trouwens nooit gemeten.
Maar om weer ff ontopic te gaan, de top 5 max. snelheden in de bebouwde kom ziet er nu als volgt uit:
Mensen die zelf reden:
1. GWD: 215 (ondanks zijn 19 jr. al 215 km/u in een Porsche 911 GT2, echt waar, GWD?)
2. Nightcrawler: 190
3. jaspernl: 180
4. wonko: 160/170
5. Harrie: 160 en KabelGast: 160
Mensen die bij iemand in de auto zaten:
1. Poogie: 230/240
2. Pommeloer: 210
3. Baileys: 190 (op een 60-weg)
kinderen hebben trouwens een beter reactievermogen dan ik dacht
en skelters zijn best wel funest voor je bumper
quote:What ever
Op dinsdag 17 september 2002 11:42 schreef speedcore het volgende:
195, in een woonwijk.kinderen hebben trouwens een beter reactievermogen dan ik dacht
quote:Ehm, right.
Op dinsdag 17 september 2002 11:42 schreef speedcore het volgende:
195, in een woonwijk.kinderen hebben trouwens een beter reactievermogen dan ik dacht
quote:Fietsers zijn pas levensgevaarlijk (brommers en scooters trouwens ook)... voor hun gelden blijkbaar geen regels... rode stoplichten worden massaal genegeerd, richting aangeven is ook niet nodig en verlichting al helemaal niet
Op maandag 16 september 2002 19:13 schreef Evil_Koekje het volgende:
20 km/u??fietsen ruled
n verder vind ik al die moraalridders hier een beetje zielig. het is best mogelijk om veilig wat harder te rijden dan toegestaan... okee, 200 is een beetje overdreven, maar het kan wel, ligt voornamelijk aan de weg waar het gebeurt.
oftewel je bent een dikke prutskleuter
quote:'t verkeer is geen fok!king speeltuin.
Op dinsdag 17 september 2002 08:52 schreef pr0f het volgende:[..]
Het gaat niet om de tijdwinst, zoals de belgen het zo mooi kunnen zeggen: "het gaat om de fun"
"om de fun"-rijden doe je maar op 'n circuit
Op van die doorgaande wegen in Zoetermeer.
quote:Een beetje doorrijden doe ik ook (soms 80 waar het kan), maar ik ga echt geen snelheden van boven de 100 waar 50 is toegestaan. Dan zit er gewoon iets niet goed in je hoofd.
Op dinsdag 17 september 2002 13:40 schreef lak2k het volgende:
Bla stelletje moraalridders... dit gaat echt nergens over
Buiten de bebouwde kom is wat ander dan binnen
quote:Ach ja, slimme mensen doen nooit domme dingen he?
quote:Heb je het over mij?
Op dinsdag 17 september 2002 11:27 schreef Bastard het volgende:
Ik denk dat de [desbetreffende user] nu wel duidelijk weet hoe FOK er over denkt, en hij zal het nooit meer doen( Een topic openen )
Inspiratie genoeg
quote:Ja heb ik een keer in België gehad, een copmplete schoolklas die over de E19 liep... Ik zweer je dat je keel dan met je hart gevuld is. Stond met 2 voeten op de rem (automaat breed pedaal) en THANK GOD FOR ABS!!! Ze keken wel verbaasd...
Op maandag 16 september 2002 11:24 schreef Dave het volgende:
Heb je al wel eens een kind over zien steken op de snelweg? Een kruising gezien op de snelweg?
quote:Dat soort opmerkingen ken ik, heb ook een tijdje zo gedacht, denk dat als je een paar jaar meer je rijbewijs hebt je in ziet dat je dat nou net niet kan inschatten.. Of je moet over telekintische krachten beschikken waardoor jij 300 meter vooruit kan kijken...
Ik weet heus wel waar en wanneer je hard kan rijden. Die 125, dat was maar 5 a 10 sec. op een brede weg, je zou er met een beetje fantasie een 80-weg van kunnen maken)
quote:1. Met die snelheid ben je snel aan het bumperkleven
En ik haat bumperkleven, heb altijd m'n gordel om, rij nooit met alcohol, dus ik ben eigenlijk best wel braaf.
quote:Ik vind Schumacher zuigen in de auto
quote:Dat op de universiteit zitten zegt niet veel, zitten ook een boel idioten!! Kan het weten ik zit er ook
Ik reageer niet omdat ik zelf zonder fouten ben, nee ik hou ook van doorrijden, rij ook regelmatig te hard, maar kan wel met mijn hand op mijn hart zeggen dat ik in de bebouwde kom niet scheur. Op een snelweg wil mijn voet ook wel eens zakken en daardoor heb ik ook al op de blaren moeten zitten, maar Realforze doe me een plezier en doe het niet meer, ga je uitleven op een snelweg als je moet, zoek een polderweg of duik Duitsland in als je los wil!!!
quote:Maar je vergeet hoogste snelheid ooit op een fiets.
Op dinsdag 17 september 2002 15:31 schreef Realforze het volgende:[..]
Heb je het over mij?
Ik zit al te broeden op mijn volgende topics:
"Hoogste snelheid ooit op woonerf"
"Hoogste snelheid ooit door rood gereden"
"Hoogste snelheid ooit bij ongeluk"
"Hoogste snelheid ooit langs een basisschool die net uitgaat"
"Hoogste snelheid ooit toen je dronken was"
"Hoogste snelheid ooit toen je nog geen rijbewijs had"
"Hoogste snelheid ooit tijdens rijles"
"Hoogste snelheid ooit op 80km weg"
"Hoogste snelheid ooit tijdens sex"
"Hoogste snelheid ooit zonder handen"
"Hoogste snelheid ooit met ogen dicht"
"Hoogste snelheid ooit terwijl politie je achtervolgde"
"Hoogste snelheid ooit in z'n 1"
"Hoogste snelheid ooit in z'n 2"
"Hoogste snelheid ooit in z'n 3"
"Hoogste snelheid ooit in z'n 4"
"Hoogste snelheid ooit in z'n achteruit"
"Hoogste snelheid ooit met je moeder in de auto"
"Hoogste snelheid ooit met bange kinderen in de auto"
"Hoogste snelheid ooit op snelweg" [soortgelijk topic bestaat al]Inspiratie genoeg
quote:nee, 119
Op maandag 16 september 2002 12:52 schreef sbientje het volgende:[..]
en dan??? wacht maar tot iemand die je kent wordt aangereden door zon snelheidsmaniak! je moet nadenken... ook met rijbewijs zal je mij nooit met 120 rond zien scheuren door de bebouwde kom...
echt erg, zulke mensen
sorry was een iunkopper.
verder heb ik mijn rijbewijs niet maar ik ben wel van plan om gewoon te rijden en als ik wil racen ga ik wel naar zandvoort. dan betaal ik maar wat.
jan me niks schelen.
dat introduceert mij nou helemaal niks.
dat betje geld.
Als ik er nu aan terug denk was ik toen een beetje
gelukkig is er toen niks gebeurd
quote:Hum, ik dacht dat we het over auto's hadden en hoogste snelheid ooit in de bebouwde kom, ik word zo ontzettend moe van mensen die met hun IQ schermen en ook nog dit moeten verdedigen tegenover anderen en ook word ik moe van mensen die blijkbaar ook nog geloven in astrologie, dat in mijn ogen nog niet eens de status van een wannabe-wetenschap behaalt. Zometeen komt de brigade ook nog die begint te mekkeren over Tarot kaarten en glaasje draaien, mijn God, misschien krijg ik zometeen wel hier verteld dat ik weer in Sinterklaas moet gaan geloven!
Op dinsdag 17 september 2002 10:44 schreef Realforze het volgende:[..]
+anderen:
Haha, altijd leuk die reacties. Ik zette het IQ alleen neer om een beetje te provoceren (provoceren=typisch Waterman kenmerk, zie watermannen als Pim Fortuyn, Mental Theo, Realforze, Eminem heeft ook veel waterman in z'n horoscoop) je weet dat je daar reacties op krijgt.
Mijn IQ is trouwens nooit gemeten.
Maar om weer ff ontopic te gaan, de top 5 max. snelheden in de bebouwde kom ziet er nu als volgt uit:Mensen die zelf reden:
1. GWD: 215 (ondanks zijn 19 jr. al 215 km/u in een Porsche 911 GT2, echt waar, GWD?)
2. Nightcrawler: 190
3. jaspernl: 180
4. wonko: 160/170
5. Harrie: 160 en KabelGast: 160Mensen die bij iemand in de auto zaten:
1. Poogie: 230/240
2. Pommeloer: 210
3. Baileys: 190 (op een 60-weg)
Los van IQ, ras, leeftijd of sexe, een mens verandert soms gewoon in een beest als hij of zij in een (snelle) auto zit. Wat er dan gebeurt valt niet altijd goed te praten, maar joh, het is gebeurd en mensen hebben er van geleerd of niet, jammer dan!
Ik kan me soms ergeren aan mensen die met 100km/h bij mij voor langs komen scheuren omdat er ook kinderen spelen aan deze (doorgaande, maar wel 50km/h) weg, maar op een ander moment (bijvoorbeeld 's nachts) kan ik genieten als er een auto met dezelfde snelheid aan komt rammen, met een grommende uitlaat en naar grip gillende banden.....zo zie je maar weer, situatie, inschatting, inleving, beoordeling, anticipatievermogen en gemoedstoestand kunnen een en dezelfde situatie totaal verschillend beoordelen...oftewel, ik ga niets goedpraten, maar geniet gewoon van de posts hier en soms zitten er domme dingen tussen, maar dat hebben we allemaal wel eens gedaan, anders heb je niet geleefd vind ik!
Dit is overigens geen flame specifiek naar Realforze toe, maar ik word af en toe ontoepasselijk dus van bovenstaande discussiepunten en ik moet toegeven dat ik bij sommige posts ook wel mijn twijfel heb.
En oh ja, om de moralistenbrigade maar weer eens op te fokken....ooit ben ik met iemand meegereden om 03.00 uur 's nachts en toen hebben we 120km/h op een fietspad gehaald in het Lager Bergsche Bos in Rotterdam.....is dat ook bebouwde kom?
En oh ja, gisteren op weg naar het Spettacolo Sportivo Alfa Romeo heb ik eindelijk na 15 jaar weer eens aan de andere kant van de 200km/h mogen kijken, 210km/h om precies te zijn, althans op de teller (170pk sterke 145 QV), maar dat was op de snelweg dus dat telt niet......
Greetz and Enjoy!
Doix
quote:En dan blijkt dat je 1 van die gasten best wel goed kent. Kut kut kut, Menno, waarom moest dat nou?
Op maandag 16 september 2002 21:19 schreef 4]-[ Highlander het volgende:[..]
Heb jij dat artikel niet gelezen dat ik gepost had? Die twee jongens dachten ook lekker te kunnen scheuren om 3 uur 's nachts. Toen kwam er dus ineens een auto uit een straat die hun geen voorrang gaf en nu zijn beide jongens (21 en 23) morsdood.
Je bent toch niet debiel ofzo?
quote:Met de fiets ongeveer 10 km te hard (90 km/h waar 80 km/h was toegestaan, bergafwaarts he
Op dinsdag 17 september 2002 16:34 schreef DJP het volgende:[..]
Maar je vergeet hoogste snelheid ooit op een fiets.
Dat is bij mij 44 KM/U op een normale opoefiets! Ja dat lees je goed, zonder versnellingen.
Max overtreding met de fiets, 41 KM/U gereden in een 30 wijk!
Snelheidslimiet geld alleen voor gemotoriseerde voertuigen.
ontopic: laat het eens 5 km/h te hard zijn geweest
* doekels net in bezit is van rijbewijs
quote:Bomen lopen niet... althans niet bij ons in de buurt
Op maandag 16 september 2002 10:57 schreef MrTorture het volgende:
Wat ben jij een eikel zegk Hoop van harte dat er bij jou ooit eens een boom oversteekt.
quote:Neej duh! Maar kleine kinderen wel. Stelletje achterlijke imbecielen hier...meer kan ik er niet van maken
Op woensdag 18 september 2002 09:54 schreef von_manstein het volgende:[..]
Bomen lopen niet... althans niet bij ons in de buurt
en als je dan nog met 200 km/u langs het bord 70 rijd...
quote:Hier iets over opmerken heeft waarschijnlijk weinig nut.
quote:
Only the wisest and the stupidest of men never change.Confucius
quote:gek
Op donderdag 19 september 2002 09:12 schreef sig000 het volgende:
Hoe sneller je de kruisingen passeert des te kleiner is de kans om iets te raken.
quote:nofi, maar het is wel zeer duidelijk dat je nog geen rijbewijs hebt... Wacht maar tot je echt leert auto rijden (dit gbeurt pas nadat je je rijbewijs hebt gehaald..) dan zal je merken hoe ontzettend makkelijk je harder rijd als 50... volgens mij zegt iedereen die nog aan het lessen is dit soort dingen, net als ook de veelgehoorde opmerking: "Als ik mijn rjibewijs heb, hou ik respect voor leswagens..." Als dat zo was, dan zag ik nooit meer lesauto's van die rare bewegingen maken door acties van andere weggebruikers...
Op donderdag 19 september 2002 09:07 schreef druide10 het volgende:
ik ben gister dan wel gezakt voor me rijbewijs, maar ik vind 50 eigenlijk nog te hard in een bebouwdekom.
Mensen die nog harder rijden zijn geflipt
quote:ff voor de duidelijkheid, mag dan wel 36 zijn, maar mijn zoontje is 2 weken geleden aangereden door iemand die 50 reed, gelukkig had tie helemaal niets,Maar de echte reden waarvoor ik mijn rijbewijs wil hebben is om mijn kinderen een keer op te gaan zoeken in Frankrijk, ( trein is een beetje duur), zelfs met lessen rij ik geen 50 door een bebouwde kom, heb er wel veel discussie's over gehad met mijn rij instructeur.
Op donderdag 19 september 2002 12:26 schreef astra het volgende:[..]
nofi, maar het is wel zeer duidelijk dat je nog geen rijbewijs hebt... Wacht maar tot je echt leert auto rijden (dit gbeurt pas nadat je je rijbewijs hebt gehaald..) dan zal je merken hoe ontzettend makkelijk je harder rijd als 50... volgens mij zegt iedereen die nog aan het lessen is dit soort dingen, net als ook de veelgehoorde opmerking: "Als ik mijn rjibewijs heb, hou ik respect voor leswagens..." Als dat zo was, dan zag ik nooit meer lesauto's van die rare bewegingen maken door acties van andere weggebruikers...
quote:Heel vervelend voor je zoontje dat die is aangereden, maar zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Kan ook niet anders zeggen dat ik dat klote vind. Aan de andere kant, het feit dat je geen 50 rijd in de stad vind ik dus ook dom, wie is er dan het gevaar op de weg?! Tijdens lessen wordt je geleerd, mee te gaan met het verkeer, als jij dan langzamer gaat rijden, schrikt de rest van het verkeer daar van. Wat voor gevaarlijke situaties denk je dat dan gaan ontstaan??? O ja, en nog een tip, hou je aan die 50, als je langzamer gaat rijden terwijl 50 mogelijk is, dan zal je nooit slagen voor je rijbewijs...
Op donderdag 19 september 2002 12:40 schreef druide10 het volgende:[..]
ff voor de duidelijkheid, mag dan wel 36 zijn, maar mijn zoontje is 2 weken geleden aangereden door iemand die 50 reed, gelukkig had tie helemaal niets,Maar de echte reden waarvoor ik mijn rijbewijs wil hebben is om mijn kinderen een keer op te gaan zoeken in Frankrijk, ( trein is een beetje duur), zelfs met lessen rij ik geen 50 door een bebouwde kom, heb er wel veel discussie's over gehad met mijn rij instructeur.
quote:Ben het een gedeelte met je eens, ik ben idd aan het lessen in de stad, op redelijk druke wegen rij ik idd met het verkeer mee, maar in woonwijken blijf ik echt rustig rijden, en in rotterdam waar ik les zijn zat drukke wegen waar je mee moet gaan, maar dat neemt nog niet weg dat men met 80/90 door een dorp moet sjeesen toch, Ikzelf woon op het platteland, en daar zijn we dat niet zo gewend, maar hier heb je jammer genoeg ook van die gekken rondrijden. Ik ben gister niet gezakt om de snelheid, maar ik ben een paar keer vergeten in mijn dooie hoek te kijken.
Op donderdag 19 september 2002 12:46 schreef astra het volgende:[..]
Heel vervelend voor je zoontje dat die is aangereden, maar zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Kan ook niet anders zeggen dat ik dat klote vind. Aan de andere kant, het feit dat je geen 50 rijd in de stad vind ik dus ook dom, wie is er dan het gevaar op de weg?! Tijdens lessen wordt je geleerd, mee te gaan met het verkeer, als jij dan langzamer gaat rijden, schrikt de rest van het verkeer daar van. Wat voor gevaarlijke situaties denk je dat dan gaan ontstaan??? O ja, en nog een tip, hou je aan die 50, als je langzamer gaat rijden terwijl 50 mogelijk is, dan zal je nooit slagen voor je rijbewijs...
[Dit bericht is gewijzigd door druide10 op 19-09-2002 13:01]
quote:t gekke is dat t nog een soort van waarheidsgehalte heeft .de stelling komt dan weer door een dooie hoek in mijn perceptie van het onderwerp.
Op donderdag 19 september 2002 09:40 schreef druide10 het volgende:[..]
gek
quote:En daar ben je trots op?
Op vrijdag 20 september 2002 09:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mijn PR staat op 180 km/h in de bebouwde kom.
quote:een eenmalige actie zegt niets over het algemene rijgedrag.
Op vrijdag 20 september 2002 09:58 schreef GaMbiNo het volgende:[..]
En daar ben je trots op?
Damn wat ben je dan triest.
quote:Wat is er triest aan
En daar ben je trots op?
Lijkt me logisch dat het niet in de spits was maar op een rustig tijdstip.
quote:180 waar je 50 mag kan soms nog steeds verantwoord zijn hoor. Als ik midden in de nacht naar het strand toe rijd is daar absoluut geen mens te bekennen, en da's bijna 1 rechte weg........kan je makkelijk 180 halen en je mag er maar 50.Overdag met mooi weer is 50 zelfs nog aan de hoge kant......is dus helemaal afhankelijk vna de situatie of het kan of niet
En daar ben je trots op?
quote:Eindelijk iemand die het snapt en niet bij voorbaat begint te huilen!
Op vrijdag 20 september 2002 12:18 schreef kroegtijger het volgende:[..]
180 waar je 50 mag kan soms nog steeds verantwoord zijn hoor. Als ik midden in de nacht naar het strand toe rijd is daar absoluut geen mens te bekennen, en da's bijna 1 rechte weg........kan je makkelijk 180 halen en je mag er maar 50.Overdag met mooi weer is 50 zelfs nog aan de hoge kant......is dus helemaal afhankelijk vna de situatie of het kan of niet
quote:Zelfs midden in de nacht heb je een kans dat er toch anderen zijn. Je bent nooit de enige die wakker is en rondrijdt en rondloopt.
180 waar je 50 mag kan soms nog steeds verantwoord zijn hoor. Als ik midden in de nacht naar het strand toe rijd is daar absoluut geen mens te bekennen, en da's bijna 1 rechte weg........kan je makkelijk 180 halen en je mag er maar 50.Overdag met mooi weer is 50 zelfs nog aan de hoge kant......is dus helemaal afhankelijk vna de situatie of het kan of niet
quote:Zeker waar, en met dit soort dingen moet je natuurlijk altijd supervoorzichtig zijn. Ik heb dr ook nog nooit de 180 gezien overigens hoor....maar effe doortrappen naar 100+ wil nog wel eens gebeuren..........zo nu en dan toch wel leuk om te doen
Op vrijdag 20 september 2002 12:42 schreef Light het volgende:[..]
Zelfs midden in de nacht heb je een kans dat er toch anderen zijn. Je bent nooit de enige die wakker is en rondrijdt en rondloopt.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 11-10-2002 08:25]
quote:Nee hoor het kan nog best verantwoord zijn. 's Nachts bijvoorbeeld, dan slaapt iedereen.
Op donderdag 10 oktober 2002 23:30 schreef Sigmund_Freud het volgende:
ooit wel eens een verhaal gehoord van iemand die 250 haalde.... das wel te erg he vinden jullie niet???
Behalve dan katten.....en konijnen.
quote:250 is wel heel hard. Mijn record staat op 180, en voor mijn gevoel was nog een stuk harder rijden niet verantwoord.
Op donderdag 10 oktober 2002 23:30 schreef Sigmund_Freud het volgende:
ooit wel eens een verhaal gehoord van iemand die 250 haalde.... das wel te erg he vinden jullie niet???
quote:En toen staken er net een stel verliefde tieners de straat over...
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:31 schreef ChillyWilly het volgende:[..]
En toen staken er net een stel, niet oplettende, verliefde tieners, die de regel die elke moeder haar kind als eerste leert (eerst rechts kijken, dan links, en dan nog een keer rechts) aan hun laars lapten, de straat over...
quote:Alsof je op een smalle weg midden in de nacht verwacht dat er iemand met 180 km/h aan komt rijden, laat staan dat je die auto aan ziet komen... Wegen krijgen een bepaalde snelheid aangewezen mede gebaseerd op hoe overzichtelijk die weg is...
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
quote:Onzin. Ik ben de eerste die toegeeft dat op sommige wegen 50 km/h echt de max is, maar er zijn legio voorbeelden van wegen waar op bepaalde tijdstippen de max snelheid een lachertje is.
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:40 schreef ChillyWilly het volgende:[..]
Alsof je op een smalle weg midden in de nacht verwacht dat er iemand met 180 km/h aan komt rijden, laat staan dat je die auto aan ziet komen... Wegen krijgen een bepaalde snelheid aangewezen mede gebaseerd op hoe overzichtelijk die weg is...
Gefeliciteerd...
quote:Zoals ik al zei je moet weten waar het kan. Er zijn genoeg wegen waar 's nachts geen onoplettende tieners over steken. Daarnaast betwijfel ik dat van die flinke celstraf, en trauma's zou ik er al helemaal niet aan over houden.
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:42 schreef ChillyWilly het volgende:
en trouwens, stel die tieners letten niet op... misschien hebben ze zelfs iets gedronken (wat maakt het uit) en je rijdt ze ondersteboven met 180 km/h... dan heb jij je hele leven traumas plus een flinke celstraf. Als je je netjes aan de snelheid had gehouden, dan had je nog op tijd kunnen remmen...Gefeliciteerd...
In dit topic staan te veel wannabee lieverds die bij het horen van Bebouwde Kom al meteen denken aan een woonerf ofzow... Doe normaal...
quote:Denk je nou echt dat je geen flinke straf krijgt voor het doodrijden van iemand door je eigen stomme schuld?? Er is geen excuus voor het te hard rijden. En als je eerlijk zegt dat je er totaal geen moeite mee zou hebben als je iemand anders z'n leven verneukt dan ben je echt een waanzinnige randdebiel...
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Zoals ik al zei je moet weten waar het kan. Er zijn genoeg wegen waar 's nachts geen onoplettende tieners over steken. Daarnaast betwijfel ik dat van die flinke celstraf, en trauma's zou ik er al helemaal niet aan over houden.
Het grote probleem is dat je het nooit zeker kan weten of het veilig is om hard te rijden. Stel je voor dat er een grote hond de straat over steekt en je schrikt... met hoge snelheid hoef je niet eens te schrikken om al van je lijn af te wijken wanneer je zo'n beest raakt. RIP.
quote:Rij jij 30 dan? Want met 50 kun je al de lul zijn hoor!!
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:50 schreef ChillyWilly het volgende:[..]
Denk je nou echt dat je geen flinke straf krijgt voor het doodrijden van iemand door je eigen stomme schuld?? Er is geen excuus voor het te hard rijden. En als je eerlijk zegt dat je er totaal geen moeite mee zou hebben als je iemand anders z'n leven verneukt dan ben je echt een waanzinnige randdebiel...
Het grote probleem is dat je het nooit zeker kan weten of het veilig is om hard te rijden. Stel je voor dat er een grote hond de straat over steekt en je schrikt... met hoge snelheid hoef je niet eens te schrikken om al van je lijn af te wijken wanneer je zo'n beest raakt. RIP.
quote:Natuurlijk kan dat, maar de risicos zijn veel minder groot dan met een hoge snelheid. Vergeet niet dat een verdubbeling van snelheid een verviervoudiging van de energie betekent. Met 180 km/h hebben je remmen 13!! keer meer energie te verwerken dan met 50 km/h.
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:55 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Rij jij 30 dan? Want met 50 kun je al de lul zijn hoor!!
![]()
Mijn record is 130km/u.
quote:Misschien zijn natuurkundig gezien zoals jij hier zegt de risico's groter. Maar met 50 over een drukke weg in de BK vin ik risicovoller dan met 100 over een stille weg in de BK... Maar dat is een meningskwestie i guess
Op vrijdag 11 oktober 2002 14:01 schreef ChillyWilly het volgende:[..]
Natuurlijk kan dat, maar de risicos zijn veel minder groot dan met een hoge snelheid. Vergeet niet dat een verdubbeling van snelheid een verviervoudiging van de energie betekent. Met 180 km/h hebben je remmen 13!! keer meer energie te verwerken dan met 50 km/h.
Hail to da Stinger!
quote:Dat zit er dik in ja.... en misschien moet je zelfs gewoon opnieuw je rijbewijs gaan halen of krijg je een taakstraf.
Op zondag 13 oktober 2002 03:19 schreef Realforze het volgende:
Wat zal je dan krijgen? Rijbewijs kwijt voor 6 maanden ofzo?
Niet bepaald slim... ik stond voor de verkeerslichten met een S55 naast een Golf 3 VR6 hij vreselijk loeien met dat ding. Dus ik dacht... ahh moet kunnen. Die straat loopt ook meer om het stadje heen dus niet echt door het centrum.
Maar goed speedlimit op 65 gezet, ging me alleen om het optrekken eigenlijk. Maar wat doen die domme dingen... als je plank gas geeft (ik had het kunnen weten) dan vliegt de begrenzer automatisch uit. Een paar seconden gas geven zit je dan al snel bij de 100.
Doe ik dus nooooit weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |